Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התנהגות סלחנית ברכב ספורטיבי


~TB~
שימו לב! השרשור הזה בן 7132 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הכל עניין של מינון.

 

מצד אחד, אם יש לך רכב חזק מאוד, בעזרת מהלכה של דוושת הדלק וטיפת ההיגיון שבראש שלך, אתה יכול להגביל את התפוקה של המנוע. אם לא, אל תעלה על רכב חזק. מצד שני, רכב שבבסיסו אינו נשלט הייטב מבחינת התנהגות, זה לא משנה איזה מנוע שוכן בחזית. גם בתמרון התחמקות עם ההגה בלבד, בו המנוע כלל אינו משפיע, הנהג עלול למצוא את עצמו במצב מאוד מביך.

כמובן שהאופציה האידיאלית במכונית ספורט ובעצם בכל מכונית, היא שהשלדה תגבה את יכולות המנוע ואפילו תעלה עליהן.

הקליאו ספורט היא בדיוק כזו. יש לה אמנם מנוע בריא, אבל השלדה שלה מגבה כל סוס וסוס שם.

אפשר יהיה לחלוק עליי ולומר שהכל תמון בנהג. אחד כזה מנוסה בנהיגת מרוצים וכדומה, הסיכוי שלו לשלוט ברוב כלי הרכב מ\גבוה משמעותית, אבל משום שלא כולנו כאלה, כדאי להעדיף ולמצוא את אותן מכוניות מאוזנות הייטב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 32
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

הקליאו ספורט היא בדיוק כזו. יש לה אמנם מנוע בריא, אבל השלדה שלה מגבה כל סוס וסוס שם.

אפשר יהיה לחלוק עליי ולומר שהכל תמון בנהג. אחד כזה מנוסה בנהיגת מרוצים וכדומה, הסיכוי שלו לשלוט ברוב כלי הרכב מ\גבוה משמעותית, אבל משום שלא כולנו כאלה, כדאי להעדיף ולמצוא את אותן מכוניות מאוזנות הייטב.

אני חולק עליך לגבי רמת האיזון של הקליאו ספורט, לפחות בגירסת ה-Mk1 היכולת של השלדה לגבות את הסוסים בזמן האצה בפנייה הוא חלש ביותר.

 

ולעניין, לנהג חדש לא מכונית חזקה ולא מכונית עם שלדה עצבנית. לכל אחת יש את סוג התאונות ובעיות השליטה שלה שהופכות אותה ללא מתאימה. נהג חדש צריך קודם כל להפנים את הנהיגה בתנועה, תפעול בסיסי של הרכב וכו'. לאחר מכן אפשר להתקדם הלאה.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חולק עליך לגבי רמת האיזון של הקליאו ספורט, לפחות בגירסת ה-Mk1 היכולת של השלדה לגבות את הסוסים בזמן האצה בפנייה הוא חלש ביותר.

 

ולעניין, לנהג חדש לא מכונית חזקה ולא מכונית עם שלדה עצבנית. לכל אחת יש את סוג התאונות ובעיות השליטה שלה שהופכות אותה ללא מתאימה. נהג חדש צריך קודם כל להפנים את הנהיגה בתנועה, תפעול בסיסי של הרכב וכו'. לאחר מכן אפשר להתקדם הלאה.

בעניין הנהג החדש אתה צודק לגמרי. אין ויכוח בכלל..

אבל לגבי הקליאו, לדעתי צריך להבין משהו קודם.. כל רכב, מכל סוג הנעה לא יכול לספוג (חוץ מאלה עם 1 כ"ס...) דוושה מלאה עד הרצפה בתוך פניה. לכן לדוושת הדלק יש מהלך שלאורכו אתה בוחר כמה עצמה אתה צריך. כמובן שאם תלחץ אותה עד סופה בסיבוב, תקבל תת היגוי מטורף. אבל עם כניסה נכונה לסיבוב, בקו הנכון, עם משקל מדוד על הגלגלים הקדמיים ועבודת הגה נכונה, תגלה מכונית מאוד מאוזנת. ברור שה-MK2 עוד יותר מאוזנת בזכות כיול מתלים חדש וכדומה ובכלל הדור השלישי עם ה-182 כ"ס. אבל ביחס לקבוצתה של ה-MK1, היא אחת הטובות ביותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לכן לדוושת הדלק יש מהלך שלאורכו אתה בוחר כמה עצמה אתה צריך. כמובן שאם תלחץ אותה עד סופה בסיבוב, תקבל תת היגוי מטורף. אבל עם כניסה נכונה לסיבוב, בקו הנכון, עם משקל מדוד על הגלגלים הקדמיים ועבודת הגה נכונה, תגלה מכונית מאוד מאוזנת. ברור שה-MK2 עוד יותר מאוזנת בזכות כיול מתלים חדש וכדומה ובכלל הדור השלישי עם ה-182 כ"ס. אבל ביחס לקבוצתה של ה-MK1, היא אחת הטובות ביותר.

כל מכונית ניתן לנהוג נכון. ב-Mk1, באופן יחסי בהשוואה לספורטיביות מקבילות וקודמות, יש קושי בהורדת הכוח לכביש. זה פחות נורא ממה שזה מרגיש (ההגה נלחם אבל המכונית פונה ולא מאבדת עצמה כל כך בקלות) וניתן "לרכב" את התת היגוי שנוצר, אבל זה בהחלט לא נקודת חוזק של השלדה. זה נובע, בין היתר מצמיגים "קטנים" ומכיול עצבני (אם לא פרימיטיבי )של השלדה.

 

הקליאו היא לא סכנת נפשות אבל מאוזנת זו לא המילה שהייתי בוחר בשבילה. מאוזנת זו 306. עוד קצת גז, עוד קצת תתיגוי. קצת ברקס - קצת יותר היגוי יתר. מה שנקרא - פרוגרסיבי. לעומת זאת להגיע ולהחזיק את הקליאו על נקודת האיזון בין תת היגוי להיגוי יתר בנהיגה מהירה זה קשה עד קשה מאוד. אני אוהב להילחם איתה אבל להוציא ממנה אופטימום מבחינת מהירות פנייה זה בעייתי.

 

אני לא רק חושב שה-Mk1 היא מהטובות בקבוצתה, אני חושב שהיא הספורטיבית האחרונה עם התנהגות כביש שלא באה קודם כל לשמור לך על החיים ורק לאחר מכן לתת לך להנות. קל לסלוח לה על כל חוסר המושלמות שלה (היגוי לוקה, שלדה לא מאוזנת) בגלל שהיא כל כך משעשעת.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל בדיוק על זה מדובר - למה הקליאו לא בטוחה לנהג חדש? כי הוא לא יודע לבצע את המינון הדרוש בשביל לשמור עליה מאוזנת. הוא לא מנוסה ויכול בהחלט ללחוץ פול גז בפנייה, להבהל, לסגת ולספוג היגוי יתר חריף. או סתם לנהוג כמו משוגע בלי לדעת ש"על הגבול" היא עצבנית ביותר...

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאחר קריאת השרשור, ובתור נהג חדש שקנה לעצמו רכב ראשון, רציתילהגיד שלדעתי המכונית עצמה משחקת תפקיד מאד חשוב בגרימת מצבים מסוכנים, אבל גורם יותר חשוב לדעתי הוא- הנהג עצמו. קחו אותי לדוגמא, נכון שיש לי את השגעונות שלי, ונכון שאי אוהב לעשות פוזה עם האוטו ולפרפר קצת ברמזורים בקו ישר, האוטו שלי מסוגל לכך וגם הוא די חזק ונחשב ספורטיבי עוד איכשהו, אבל לאחר מספר פעמים על האוטו אתה כבר די מודע לכוח שלו, ולכן אני לא אנהג כמו מטומטם ואכניס את עצמי למצבים של הגוי יתר ותת הגוי, ואדע איך להמנע מהם מההתחלה משום שאדע בדיוק את מיון הגז המתאים בכניסה לפניה.

מה גם שגם באוטו הזה אם רוצים, ובכל אוטו, אתה יכול לסוע כמו בלאנטיס משפחתית עם מינון גז ושילוב הילוכים נכון, הכל תלוי במידת הטרוף של הנהג החדש.

לפי דעתי גם תלוי הרקע של בעלות האוטו, שגם משפיע על הנהג, לדוגמא האוטו הזה נקנה מכספי וכל ההוצאות הנוספות כולל ביטוחים תיקונים ודלק, כולם עלי, לכן אי מתנהג איתו בסלחנות, ולא מביא אותו למצבים של פרפורים וקו אדום מחשש לבלאי גבוה ודלק (מה לעשות פיטרו אותי- עכשיו אני מתקמצן, גם ככה מגאן קופה 2.0 זולל די הרבה יחסית למשפחתומאטית). לעומת זאת קיימים ילדים חסרי מוח שיש להורים די הרבה כסף, ולא מעניין אותם כלום חוץ מקריעת האוטו כדי להרשים את השכונה...

לסיכום- בידיים הלא נכונות, גם אוטו חזק וגם אוטו קיצוני- שניהם מסוכנים, ולהפך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

אין רכב מסוכן יש נהג מסוכן

חבריה אים לא שמתם לב כולכם מדברים על כוח אחיזה ומיגבלות הרכב אבל כולכם שכחתם

שהאדם שולט במכונה ולא ההפך.................................תפנימו

יש רגעים שאתה פשוט מודה לבורא שאתה חי (אברהם פורת ז"ל)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נהג חדש לא צריך לנהוג על רכבים קיצוניים.

אימפרזה טורבו, קליאו ספורט, גולף V6, פג'ו 205GTI, ועוד דוגמאות רבות וטובות - חלקן בגלל כח מוגזם וחלקן בגלל התנהגות לא צפוייה לנהג שאינו מיומן (205)

 

לנהג חדש גם לא צריך לקנות חיפושית (אם אפשר לממן משהו יותר נורמלי) - זה רכב לא בטיחותי בעליל - הנעה אחורית (תחשבו גשם ראשון...), אין הגברת בלמים, אין ABS, ואין מבחן ריסוק...

 

אני הייתי הולך על משהו בסגנון של 206 כלשהי (רק לא ה2 ליטר), או קורולה, או מגאן, או קליאו 1.6, או פוקוס, או כל דבר מהסוג הזה - 3-4 כוכבי ריסוק, כח סביר (1.6 ידני זה לא בדיוק עגלה, אבל גם לא טיל בליסטי) והתנהגות מתאימה למתחילים.

כל הרכבים הנ"ל - לדעתי לא כדאי לקנות חדשים, עקב חשש כבד מתאונות - אבל זה כבר עניין תקציבי.

גיר - לדעתי עדיף לקנות ידני, אבל זה כבר עניין של העדפה אישית.

 

רכב פוזה (יונדאי קופה, טיגרה, קולט וכו') אפשרי ביותר, אלו רכבים עם התנהגות נורמלית שלא יפתיעו נהג חדש.

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דוגמה טובה יותר (אבל לא מושלמת).

 

:loco: :loco:

 

שים נהג חדש באימפרזה טורבו, תוך חודש הוא ז"ל, פצוע, או בבית הכנסת אומר הגומל. זה אם שוטר לא יממל"ז לו את הצורה קודם, וככה יוריד אותו מהכביש. האימפרזה מהנה מאוד ולא מסוכנת בבסיסה, אבל צריכה להיות עליה הגבלת גיל / ותק בנהיגה. היא חזקה מאוד גם עבור רוב הנהגים הוותיקים.

 

ולשרשר עצמו, נהג חדש לא צריך לא מכונית חזקה, ולא מכונית בעלת התנהגות כביש חסרת פשרות. נהג חדש הוא נהג לומד, נהג מתנסה, נהג של פעמים ראשונות. החלקה ראשונה, זריקת זנב ראשונה, תת היגוי ראשון. אלה לא דברים שצריך להתנסות בהם עם קצב הנהיגה שמכונית ספורט חזקה, סלחנית ככל שתהיה, מפתה אותך להגיע אליו.

 

יאריס ספורט, 206XSI, איביזה ספורט (שמוכרים היום, לא הטורבו), אלפא 147 עד 120 כ"ס - אלה המכוניות שצריך לתת לנהג חדש. גם גולף GTI דור שני יכולה לעבור, אבל לא מיאטה בגלל ההנעה האחורית.

 

כולנו היינו נהגים חדשים, ואני מניח שכמעט כולנו (כולל אני) עשינו הרבה שטויות. צריך מכונית שגם תדע לעזור לצאת מהברוך, וגם לא תאפשר לך להיכנס אליו ב-220 קמ"ש.

אמממ.... אני ... -עדיין- חי.

נהג צריך להכיר במגבלותיו כמו בכל תחום בחיים. אל תהיה מנתח אם הידיים שלך רועדות כי אז תחרבן קוביות.

 

אני נהג חדש, אני אוהב כוח ואני לא יוותר על זה.

 

ד"א

 

לתת פיאט אונו עם בולמים שעשו 200 אלף לנהג חדש זה לא פחות מסוכן מאימפרזה טורבו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לתת פיאט אונו עם בולמים שעשו 200 אלף לנהג חדש זה לא פחות מסוכן מאימפרזה טורבו.

 

קשקוש מוחלט.

 

בנוגע ל"אני נהג חדש ואני לא אוותר על כוח" - נו באמת. או שאתה פחדן מאוד על הכביש או שפשוט היה לך הרבה מזל.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קשקוש מוחלט.

 

בנוגע ל"אני נהג חדש ואני לא אוותר על כוח" - נו באמת. או שאתה פחדן מאוד על הכביש או שפשוט היה לך הרבה מזל.

 

רוני

הרבה מזל :)

 

בתור מי שמכיר את ברק ואת הרכב שלו , ומסתכל "מבחוץ"

 

בהחלט יכול להמליץ לנהג חדש שלא לעלות על אימפרזה טורבו מכמה סיבות ... האחת היא כוח .. אנשים עם כוח, בעיקר ש"אוהבים" את זה, נותים להשתמש בו .. והרבה... לחיצות גם במקומות שלא צריך .. למשל לפני עיקול ... או בסיבוב שאתה "בטוח שאתה לוקח ב 80 כי החבר שלך יגאל עם ה206 שלו לקח אותו אתמול ב 70 והריי לך יש אימפרזה 4 על 4 .."

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל רכב מסוכן.

 

תלוי באיזה כיתה טיפולית היה הנהג...

 

כל אחד והשגעונות שלו. זה בדוק.

תאמינו לי שגם עגלת-קניות יכולה להיכנס לסחרור מטורף או התהפכות מסוכנת. וכן גם לפצוע את זה שיושב בתוכה.

לפעמים ילדים במושב האחורי, גורמים לתאונות...אבל לפעמים תאונות במושב האחורי, גורמות לילדים!!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל רכב יהיה מסוכן בידיים הלא נכונות.

וכל רכב יהיה בטוח בידיים הנכונות .

"ידיים נכונות"לדעתי = התאמה בין הזהירות לרמת הנהיגה .

 

אני קניתי את הקליאו ספורט MK2 (מכספי אם זה חשוב) קצת לפני גיל 18 ועם קצת פחות משנה ניסיון.

בתחילת התקופה של הרישיון עבדתי בתור נהג במוסך ובחברה מסוימת ובנוסף על האוטו הקודם שהיה לי (קליאו 1.6 אוטומטית) נסעתי המון .

אני חושב שבמהלך הכמעט שנה הזאת עשיתי ק"מ שאדם ממוצע עושה בשנתיים ואולי יותר אין ספק שלא היה המון ניסיון.

על ה172 במהלך שנה וחצי שהיא הייתה אצלי נסעתי המון עם 0 תאונות ו0 "כמעטים"(חוץ ממכה קטנה של איזה בן **** קפצה הרגל מקלאץ' והוא נכנס בי מאחורה)

אולי חלק יגידו שמדובר במזל לדעתי מדובר בשכל.

ידעתי שהאוטו עלול לנשוך ולמדתי אותו לאט לאט וככל שלמדתי יותר נהנתי ממנו יותר .

 

בכל רכב בייחוד ברכב ספורטיבי תדעו לתת לו את הכבוד המתאים ואם צריך גם לפחד ממנו קצת .

רק חשוב לא להגזים עם הפחד אחרת יהיה קשה להנות מהאוטו

אני והקליאו כבר לא ביחד

אווווי הגעגועים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הבנתי את הסיפור עם העקיפה.

אתה יכול להסביר שוב?

הוא לחץ על הדוושה יותר מדי והכוח הפתיע אותו. זה הכל.

 

מושיק גלימידי.

קו---------------------------------------

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שבמהלך הכמעט שנה הזאת עשיתי ק"מ שאדם ממוצע עושה בשנתיים ואולי יותר אין ספק שלא היה המון ניסיון.

 

רק דבר אחד - זה שנהגת הרבה לא אומר שצברת ניסיון. הניסיון נצבר בנסועה רגילה, אבל לא בנהיגה ספורטיבית. יותר מזה - בנהיגה ספורטיבית אין משמעות לניסיון באם ההרגלים הנצברים הם שגויים. יכול להיות לך המון ניסיון בנהיגה ספורטיבית לא נכונה, שבמזל השאירה אותך ללא תאונות, אבל הניסיון הזה לא שווה כלום כאשר תגיע למצב שבו תזדקק ליכולת נהיגה פרופר בשביל להוציא אותך ממצב מסוכן.

 

מה שכן יש לך, אני מאמין, זה היכולת להכיר את מגבלותיך ומגבלות הרכב ולדעת לא לעבור אותן.

 

בנוגע ל"כל רכב מסוכן" - זה נכון כשמדובר בנהיגה רגילה. הבעיה ברכבים ספורטיביים היא שהם דוחפים אותך לעשות שטויות וזה יכול בקלות, אצל נהג לא מנוסה, להוביל לצרות...

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7132 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...