Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ספרים רבותי!


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4566 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

הקפצה ארוכה: חבל לפתוח עוד שרשור, מפאת איכות הסביבה :lol:

 

אחיינית שלי השתחררה שבוע שעבר מצה"ל ולאחר שרכשתי לה ערמת בגדים לאזרחות, אני מעוניין לקנות לה איזשהו ספר איכותי שאיכשהו אמור להיות מעניין וגם מלמד איזשהו לקח אמיתי על החיים ומה ששמחכה לה שם בחוץ.

הבעיה שלי שכמעט מעולם לא קראתי ספרים מסוג זה, אני טיפוס של ספרי מתח ומדע בדיוני.

 

אני מדבר על משהו בסגנון "מי הזיז את הגבינה שלי" שלי הוא היה דיי נחמד ולעומ"ז למיטב זכרוני את "הנזיר שפרסם את הפרארי ביד 2 " הפסקתי באמצע מרוב שעמום.

 

אשמח להמלצות + הסבר קטן על הספר וסגנון הכתיבה שלו

 

תודה ושבת שלום

יש רק דרך אחת לשחות 100 מטר בשביל להביא מדליה;

אתה מתחיל הכי מהר שלך, ואז לאט לאט אתה מגביר

  • תגובות 58
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

עכשיו ראיתי שאני גם יכול לשנות את שם השרשור

יש רק דרך אחת לשחות 100 מטר בשביל להביא מדליה;

אתה מתחיל הכי מהר שלך, ואז לאט לאט אתה מגביר

פורסם

מצטרף להמלצות על קיצור תולדות האנושות.

 

שינה לחלוטין את תפיסת עולמי.

פשוט פתח לי את העיניים מנק' מבט אובייקטיבית לחלוטין, בצורה עניינית, מבדרת ומרתקת.

Honda civic EJ6

פורסם
עכשיו ראיתי שאני גם יכול לשנות את שם השרשור

 

היי, איני יודע אם קראתי הספר שהוזכר כאן או ספר בשם דומה. אין היסטוריה אוביקטיבית.

בנוגע להמלצה שביקשת: אולי ישנם, אך אינני מכיר ספרים בנוסח הגבינה שלי שאינם פוגעים באינטליגנציה. אם אחייניתך יקרה לך, אין תחליף לשיחות מדי פעם בהנחה שיש עניין ואינך מטיף.

בלא כלום אי אפשר ולכן כמה המלצות:

מנוי לעתון הארץ לשלושה חודשים, לראות דברים מזויות נוספות.

רכישת אוסף משולש של איינשטיין עם שבלול פוזי ופלסטלינה.

ספר של ג'ימס הריוט "כל הדברים, נכונים כמופלאים" המחבר מספר על חייו כוטרינר כפרי באנגליה בזמן המלחמה בד בבד עם הכשרתו הארוכה כטייס קרב- קורס ממנו נשר לבסוף בגלל פציעה, שינה את חייו ואולי גם הותיר אותו בחיים. קליל, חביב, לא מתיימר ללמד אך... מלמד. ספר ישן שאולי קשה להשיגו.

 

חייב לרוץ, המשך בהזדמנות.

פורסם

 

מנוי לעתון הארץ לשלושה חודשים, לראות דברים מזויות נוספות.

רכישת אוסף משולש של איינשטיין עם שבלול פוזי ופלסטלינה.

ספר של ג'ימס הריוט "כל הדברים, נכונים כמופלאים" המחבר מספר על חייו כוטרינר כפרי באנגליה בזמן המלחמה בד בבד עם הכשרתו הארוכה כטייס קרב- קורס ממנו נשר לבסוף בגלל פציעה, שינה את חייו ואולי גם הותיר אותו בחיים. קליל, חביב, לא מתיימר ללמד אך... מלמד. ספר ישן שאולי קשה להשיגו.

 

חייב לרוץ, המשך בהזדמנות.

 

תודה.

אני רוצה לקנות לה משהו שאני מכיר וקראתי - אז אני בכל מקרה מתכוון לקרוא קודם את מה שתמליצו כאן (אם נמצא משהו). מנוי ל-הארץ הוא not my cup of tea כי אני לא קורא עיתונים וגם לא רואה חדשות. את איינשטיין כבר ניסיתי "למכור" לה לפני שנים ללא הצלחה, מה שכן הבנות שלי כבר מדקלמות את "שבת בבוקר" "אדון שוקו" ועוד כמה,כך שאי אפשר להצליח עם כולן, אפילו את מאיר אריאל הקליל היא לא מוכנה לשמוע. שירים כמו סן-פרנסיסקו או ארול (לא פלין) פשוט חולפים על אוזניה בשעמום, כך בנושא המוזיקה נחכה שהיא תבשיל קצת.

 

לצערי על מלחמה"ע ה II אין בכלל על מה לדבר, לדעתי לכל היותר אצליח להקריא לה את האוטו ביוגרפיה של ג'סטין ביבר:lol:

 

פעם היא ראתה אצלי את "ההיבריס" ו"הנמסיס" של איאן קרשו ומייד ביקשה את שניהם כמעמד מושלם לDVD :

:lol: :lol: :lol:

 

 

כיול:

 

לעניות דעתי וחוסר הבנתי את הלך הרוח התרבותי של ילדה בת 20 וזה למרות שרק לאחרונה חגגתי 37 , אני שוב מבקש המלצות על משהו יחסית קצר וקולח.

 

למרות שמדובר בילדה אינטיליגנטית שהיתה מפקדת בצבא, לצערי היא נולדה רק לפני 20 שנה

יש רק דרך אחת לשחות 100 מטר בשביל להביא מדליה;

אתה מתחיל הכי מהר שלך, ואז לאט לאט אתה מגביר

פורסם

קודם כל מזל טוב על 37, נחמד כה כי 39 זה כבר מנוי זמני ל40.

בנקודות:

אני מניח שתקבל כאן או בחנות ספרים המלצות סבירות לספרים בנוסח הגבינה שלי, לטעמי עדיפה גבינה טובה במשקל הספר.

מופז, כמדומני כשכיהן כרמטכ"ל טען שזהו ספר ראוי שיש לרכשו לכל קצין בצהל, להבנתי זה אומר הכל. מן הסתם יש דברים סבירים ואם חייבים קיטש על איכות ביצוע ומקצוענות ועוד ישנו גונתן ליוינגסטון השחף.

 

לגבי איינשטיין המלצתי על קליטים במיוחד.

 

בנוגע הארץ, בכוונה המלצתי על מנוי קצר לטעימה של משהו שונה.

 

לגבי מה שאתה קורא, אתה שוחה בספרי מתח? קנה לה אחד ודבר איתה עליו.

 

באשר לרצונך לקרוא מה שהיא, מעניין, חשבתי להציע כבסיס לשיחה בינכם. הספר של הריוט שתיארתי אינו קצר אך מבדח וקולח.

הוא מעניין דווקא משום שעוסק במציאות אחרת, הוא אינו מתמקד במלחמה. היה ותקרא ותהנה, אני מליץ כספר משלים על"גוי של שבת" של גורדון לויט, גם הוא הוכשר לטייס באותה תקופה , אך באנגליה המעמדית של אז מח לגמרי אחרת והיה מהבודדים שהפכו מממסניק לטייס, תוך תהפוכות חיים רבות ובינהן פעילות קרב בחיל האויר הישראלי. חיים מתפתחים לכיוונים שונים ואיני בטוח שנלמדים מספרי צמיחה שתפקידם להצמיח חשבון בנק. לא מתאים לה? קרא אתה ותהנה.

 

עוד ספר מומלץ הוא "האיש והאקסודוס" של יורם קניוק המספר על מפקד האסודוס שבשנות העשרים לחייו היה אחראי מספיק למשימה של הובלת פליטים ואף ידע לפעול במידה רבה כנגד מרות מוסדות היישוב שרצו להפכם לסמל המאבק- על גבם, כך אליבא דקניוק. אולי הוא יתאים יותר בדברו על נושא קרוב מעט יותר.

 

אלו לא ספרי צמיחה, ספרי צמיחה נועדו ברובם למי שאינו קורא ספרים.

תורך להמליץ על ספרי מתח.

פורסם

לא קראתי את כל השרשור, אבל בתור חובב ספרות והיסטוריה, אני קצת שמח שהוא הוקפץ.

 

מי שרוצה לקרוא רומן היסטורי מרתק, אני יכול להמליץ על "שם הורד" של אומברטו אקו. לדעתי, כמי שבזבז את חמש השנים האחרונות על לימודים של נושאים הקשורים לימי הביניים, מדובר ברומן שמציג את המציאות החברתית של התקופה באופן יוצא מן הכלל, בעיקר על רקע ציד המכשפות והמינים שהתחיל בתקופה הזו.

חוץ מזה, יש כמובן את The Accursed Kings של מוריס דריאון, אינטלקטואל יהודי צרפתי, שנפטר לצערי הרב, לפני 4 שנים. סדרת הספרים הזו, שאני לא בטוח שתורגמה לעברית אי פעם, מתארת באופן מרתק ביותר את הסיבות לפרוץ מלחמת מאה השנים בין אנגליה לצרפת (מאות 14-15), בעיקר מהצד הצרפתי, ומתחילה בסצנה של ההוצאה להורג של ראש מסדר הטמפלרים האחרון, אי שם ב-1314.

 

יצירות קצת פחות היסטוריות? הזקן והים של המינגוואי, למרות העמודים הארוכים העוסקים בשום דבר, ובערך כל דבר אחר שהמינגוואי כתב. כמובן גם כל מה שנכתב על ידי שלום עליכם, גדול הסופרים של יהדות רוסיה, ולדוברי רוסית שביננו גם את כל מה שכתב סרגיי דובלטוב, בשנות ה70 וה80 של המאה ה-20.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם

בספרי מתח תוצרת הארץ אני ממליץ על כל מה שיצא מתחת ידו של אורי אדלמן ז"ל, במדע בדיוני את כל הסט של דאגלאס אדאמס (אומרים ז"ל על גויים?) כולל דירק ג'נטלי. חוץ מזה עם הגנון שאצלי בבית לא קראתי כלום יותר משנה.

יש רק דרך אחת לשחות 100 מטר בשביל להביא מדליה;

אתה מתחיל הכי מהר שלך, ואז לאט לאט אתה מגביר

פורסם

בלי קשר לכלום, וסתם ספרים טובים שקראתי לאחרונה.

גנבת הספרים / מרקוס זוסאק.

ללא הומור היינו מתאבדים / חיה אוסטרובר.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם

ממליץ בחום על כל הספרים של מייקל קרייצ'טון (Michael Crichton), מהיוצרים של פארק היורה הסדרה E.R ועוד הרבה עיבודים קולנועיים שבטח ראיתם הגיעו מהספרים שלו.

ספרים מז'אנר מתח טכנולוגי, באנגלית- sci fi Thriller, על נושאים מרתקים בתחומי המדע והטכנלוגיה שאקטואליים מאוד לזמנים שאנחנו חיים בהם - החל מהנושאים של התחחמות גלובלית ועד ספרים בנושאי גנטיקה וביולוגיה.

מה שכ"כ מרתק בספרים שלו, מלבד הדרך הכ"כ מעניינת והיחודית שהוא יודע להעביר סיפור, הוא שממש אפשר ללמוד הרבה מאוד על התחומים שעליהם הספר מבוסס -כל ספר שלו מבוסס על עבודת תחקיר מעמיקה על הנושא לפני/תוך כדי כתיבת הסיפור, ככה שלא רק שנהנים מסיפור משובח אלה יוצאים גם עם הרבה ידע.

 

ספר בולט במיוחד - the Andromeda strain , קלאסיקה מודרנית. :-)

Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers

:-):arrow::idea:

פורסם

בנוגע לספרים שציינת יבגני, מעניין. לצערי איני זוכר רבים משמות הספרים והמחברים של ספרים שקראתי לאחרונה- ספר שעוסק בקשר בין צבא וטכנולוגיה צבאית למבנה חברתי. גם עזר גת הישראלי עוסק בנושא.

באשר להיסטוריה צרפתית מודרנית יותר-"כך נפלה צרפת" של אליסטר הורן, על מלחמת העולם השנייה- מומלץ. חלק מטרילוגיה הכוללת גם את "הישגי" צרפת במלחמת 1870 ומלחמת העולם הראשונה. משקל רב ניתן לרקע- מצב פוליטי חברתי וכלכלי רעוע בצרפת ערב המלחמה והנהגה ירודה, מעלה אסוציאציות ברורות.

פורסם

אני מאוד התחברתי לשלישיית הספרים של סטיג לארסון:

נערה עם קעקוע דרקון, הנערה ששיחקה באש והנערה שבעטה בקן הצרעות. באמת ספרים מפורטים, מותחים, מעולים.

אגב, לפני שהוא מת, הוא השאיר עוד חלקים גדולים מהספר הרביעי שהוא תכנן, וגם תקצירים לעוד ספרים שהיו אמורים להגיע עד לעשרה. חבל שלא קרה.

ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM


×
×
  • תוכן חדש...