Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם ניתן לשנות את החלטת השמאי?


שימו לב! השרשור הזה בן 4120 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הרכב שלי נפגע בתאונה והלך טוטל-לוסט.

מדובר בסיטרואן קסרה 2002, ידני, 1400.

אני יד 3, אצלי שנה ושמונה,

יד 2 פרטי, אצלו מתחילת 2004

יד 1 השכרה. נמכר ליד 2 עם 68000 ק"מ.

הרכב מטופל מאוד ושמור ניהלתי ספר טיפולים וטיפלתי תמיד במוסך מורשה.

 

הופתעתי מאוד כשהשמאי אמר לי את הערכתו לסכום שאקבל בתביעה.

הרכב לפני שכלול במחירון יצחק לוי 7000 ש"ח. אחרי הורדת 28% (!) על ההשכרה

והוספת אחוזים מסויימים (לא זוכרת) על קילומטרז' נמוך (150000) יהיה כ-5600 ש"ח.

 

במחירון יד2 הרכב 11,800 לפני שכלול.

 

תמיד ידעתי שמחירון יצחק לוי גבוה ממחירון יד 2. אני בשוק מההבדלים הגדולים.

 

התיעצתי עם פחח ועם קצין בטיחות רכב, הם אומרים שקביעת השמאי תמוההי

כי בשנתונים כאלה מסתכלים על הרכב ולא על השכרה, במיוחד אם הרכב היה בעיקר

בידיים פרטיות.

 

מהשמאי הבנתי שהוא עובד מול טבלאות ועל אף האמפטיה אין לו מה לעשות.

 

דו"ח השמאי עדין לא הוגש, האם יש מה לעשות לשנות/לרכך הגזירה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על פי ההגיון, אפשר לפנות לשמאי אחר מטעמך ולקבל הערכה שונה, ואח"כ להתווכח ו/או לתבוע.

 

על פי העקרון של "שיטת מצליח", אם לא מצליח, אז מוותרים (הכוונה לחברת הביטוח, כן?).

 

דני

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום רב לך

 

פחח וקצין בטיחות בתעבורה הם אנשים מבינים המון ברכב אך לצערך וצער רבים אינם שמאיי רכב ותצאי מנקודת הנחה כזאת.

 

רכב אשר בבעלות קודמת היה בבעלות חברה/ליסינג / השכרה שוויו הממשי בשוק נמוך בהרבה מרכב בבעלות פרטית ולכן גם מחירון לוי יחצק מתחשב בזה.

 

שמאי הוא בדרך כלל בעל מקצוע והוא חייב להיות אובייקטיבי (לא ניכנס עכישו לקטע של מי כן ומי לא ומתי), הוא מחיוב על פי האטיקה המקצועית לפעול ללא משוא פנים ולגלות את כל המידע הידוע לו בחוות דעתו לכן אין באפשרותו להסתיר את הנתון הזה.

שכן במקרה של טוטל חברת ביטוח בודקת את עברו הביטוחי של הרכב ומשפיע בלות קודמת ולכן גם עם השמאי לא התייחס בחוות דעתו צד ג' יקזז את הערך החסר מערך הרכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום
שלום רב לך

 

פחח וקצין בטיחות בתעבורה הם אנשים מבינים המון ברכב אך לצערך וצער רבים אינם שמאיי רכב ותצאי מנקודת הנחה כזאת.

 

רכב אשר בבעלות קודמת היה בבעלות חברה/ליסינג / השכרה שוויו הממשי בשוק נמוך בהרבה מרכב בבעלות פרטית ולכן גם מחירון לוי יחצק מתחשב בזה.

 

שמאי הוא בדרך כלל בעל מקצוע והוא חייב להיות אובייקטיבי (לא ניכנס עכישו לקטע של מי כן ומי לא ומתי), הוא מחיוב על פי האטיקה המקצועית לפעול ללא משוא פנים ולגלות את כל המידע הידוע לו בחוות דעתו לכן אין באפשרותו להסתיר את הנתון הזה.

שכן במקרה של טוטל חברת ביטוח בודקת את עברו הביטוחי של הרכב ומשפיע בלות קודמת ולכן גם עם השמאי לא התייחס בחוות דעתו צד ג' יקזז את הערך החסר מערך הרכב.

 

רק הוסיף משפט אחד .

חברת הביטוח פועלת לפי מחירון לוי יצחק , וההפרשים בין המחירונים לא מענינים .

לוי יצחק הוא ורק הוא האורים והתומים של חברות הביטוח לעינין ערך רכב .

אלי אמרן - שמאי רכב 054-6999223

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4120 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...