Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

לארקים בשחור


A110
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4989 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
והפעם על 138 הלארקים שסופקו לצה"ל בין 1961 ו- 1967. זה לא היה סיפור פשוט...

 

http://israelmotorindustry.org/studebaker-lark-israel-army

יופי של כתבה.נהנתי.

המפגש הצפוני של כולם, בשביל כולם.

חפשו אותנו בפייסבוק "המפגש הצפוני לרכבי אספנות"

פורסם

"בשחור" ?

אמנם עברו 40 שנה והזכרון כבר לא טוב, אבל כיוון שגדלתי בשכונה בה היו רוב הלארקים בצה"ל ולמדתי תיכון בשכונה השניה בה היו ייתרת הלארקים (ואני עדיין זוכר ש"הבי הנוצץ" מרח המסגר צבע מחום ללבן אחרי שאבי קנה את הלארק 63 שלו) אני עדיין זוכר שלא היה אפילו אחד שחור. כולם היו חום צה"לי.אלה של משהב"ט ושאר ממשלתיים בשכונה היו לבנים. מאיפה הבאת שחור ?

פורסם
"בשחור" ?

אמנם עברו 40 שנה והזכרון כבר לא טוב, אבל כיוון שגדלתי בשכונה בה היו רוב הלארקים בצה"ל ולמדתי תיכון בשכונה השניה בה היו ייתרת הלארקים (ואני עדיין זוכר ש"הבי הנוצץ" מרח המסגר צבע מחום ללבן אחרי שאבי קנה את הלארק 63 שלו) אני עדיין זוכר שלא היה אפילו אחד שחור. כולם היו חום צה"לי.אלה של משהב"ט ושאר ממשלתיים בשכונה היו לבנים. מאיפה הבאת שחור ?

 

תודה על התיקון. יעודכן!

יוחאי שנער

israelmotorindustry.org

[email protected]

פורסם

כתבה מאוד מעניינת נהנתי,אז ייתכן שהלארק שמשה דיין הצטלם איתה הגיע לאחד מחברי המועדון וקיבלה את מספר הרישוי 300998

אני חושב שהלארק שרבין נסע בה היתה מצויידת במנוע 8 צילינדר.

עופר בן צבי

פורסם
אני חושב שהלארק שרבין נסע בה היתה מצויידת במנוע 8 צילינדר.

 

הערה לגבי הלארק המתומנות לצה"ל -

חיפשתי, חיפשתי ולא מצאתי כל אזכור - מפורש או עקיף - לכאלה. יתרה מזאת, עותק של מפרט ההזמנה ב- 1961 נמצא אצלי - שישה צילינדרים בהחלט. אני לא יכול לשלול לארק 1963 עם מנוע שמונה צילינדרים לצה"ל, אבל הראיות העקיפות אינן תומכות בהשערה כזו.

 

בכל מקרה, 24 הלארק 8 האחרונות יוצרו ונשלחו ב- 20 דצמבר 1962 לישראל. כפי שאפשר להבין, המדובר בלארק 63. לרבין היו אמנם שלוש לארקים, אבל אף אחת מהן לא היתה עם מנוע שמונה. זו האחרונה (המצולמת בכתבה) מתועדת עד כדי מספר המנוע שלה (ג'נרל מוטורס, שישה ציל'). היא נמכרה ב- 1973 וקיבלה את הרישוי 321232.

יוחאי שנער

israelmotorindustry.org

[email protected]

פורסם
הערה לגבי הלארק המתומנות לצה"ל -

חיפשתי, חיפשתי ולא מצאתי כל אזכור - מפורש או עקיף - לכאלה. יתרה מזאת, עותק של מפרט ההזמנה ב- 1961 נמצא אצלי - שישה צילינדרים בהחלט. אני לא יכול לשלול לארק 1963 עם מנוע שמונה צילינדרים לצה"ל, אבל הראיות העקיפות אינן תומכות בהשערה כזו.

 

בכל מקרה, 24 הלארק 8 האחרונות יוצרו ונשלחו ב- 20 דצמבר 1962 לישראל. כפי שאפשר להבין, המדובר בלארק 63. לרבין היו אמנם שלוש לארקים, אבל אף אחת מהן לא היתה עם מנוע שמונה. זו האחרונה (המצולמת בכתבה) מתועדת עד כדי מספר המנוע שלה (ג'נרל מוטורס, שישה ציל'). היא נמכרה ב- 1973 וקיבלה את הרישוי 321232.

 

לגורודיש מח"ט 7 היה בשנת 1967 לארק 63 8 צילינדר[מהיכרות אישית עם הרכב כמובן]

פורסם
לגורודיש מח"ט 7 היה בשנת 1967 לארק 63 8 צילינדר[מהיכרות אישית עם הרכב כמובן]

 

מעניין! ואת מספר הרישוי (הצבאי, הצבאי) אתה זוכר, במקרה?

יוחאי שנער

israelmotorindustry.org

[email protected]

פורסם

לציץ גם היתה לארק 8 צילינדר,חבר טוב של אבא שלי היה הנהג שלו,נדמה לי הרכב היה בסוף חייו ירושלמי והיה שייך לאלי גיל בעל

הבית האדום,הרכב היה בצבע כחול ולימים הוא פורק בשכונת ממילא בשנות ה80 בירושלים,אני זוכר שהבודי שלו הועלה למעלה לייד תחנת הדלק של מלון המלך דוד,זה היה בשנת 1984.קודם לכן בשנת 79 הוא היה שייך לאיש אחזקה בבית החולים ביקור חולים וחנה שם בחניון.

עופר בן צבי

פורסם
לגורודיש מח"ט 7 היה בשנת 1967 לארק 63 8 צילינדר[מהיכרות אישית עם הרכב כמובן]

 

בדקתי בעיון את 24 הלארק המתומנות האחרונות שהורכבו באילין.

שש מכוניות מאלו עברו רישוי אזרחי במועד מאוחר (1969 ו- 1971). יתרה מזאת, בשלושה מקרים בוצע באותו יום ממש רישוי אזרחי גם ללארק שישה ציל', צבאיות-לשעבר.

המסקנה? נראה שבין שלוש לשש לארק V-8 אכן הוקצו לצבא בתחילת 1963. להערכתי המדובר בהזמנה נוספת לזו בת 45 היחידות, של הלארק שישה ציל' מסוף 1962.

המסירות האזרחיות של הלארק V-8 החלו בסוף מרץ, כחודש אחרי הרכבתן של הלארק שישה ציל' לצבא.

 

מצ"ב מספרי הרישוי האזרחיים, לצד הצבע שבו נרשמו במאגר. יבורך כל מי שיש בידו לשפוך אור על זהותה של אחת מהמכוניות:

271-793, חום

271-920, חום

272-520, לבן

288-709, חום

291-599, לבן

296-223, ירוק בהיר

Lark V-8 engine.jpg

יוחאי שנער

israelmotorindustry.org

[email protected]

פורסם
בדקתי בעיון את 24 הלארק המתומנות האחרונות שהורכבו באילין.

שש מכוניות מאלו עברו רישוי אזרחי במועד מאוחר (1969 ו- 1971). יתרה מזאת, בשלושה מקרים בוצע באותו יום ממש רישוי אזרחי גם ללארק שישה ציל', צבאיות-לשעבר.

המסקנה? נראה שבין שלוש לשש לארק V-8 אכן הוקצו לצבא בתחילת 1963. להערכתי המדובר בהזמנה נוספת לזו בת 45 היחידות, של הלארק שישה ציל' מסוף 1962.

המסירות האזרחיות של הלארק V-8 החלו בסוף מרץ, כחודש אחרי הרכבתן של הלארק שישה ציל' לצבא.

 

מצ"ב מספרי הרישוי האזרחיים, לצד הצבע שבו נרשמו במאגר. יבורך כל מי שיש בידו לשפוך אור על זהותה של אחת מהמכוניות:

271-793, חום

271-920, חום

272-520, לבן

288-709, חום

291-599, לבן

296-223, ירוק בהיר

 

אני אראה אולי אצליח למצוא תמונה של המכונית אצל אחד הבעלים שהיא היתה אצלו.

עופר בן צבי

×
×
  • תוכן חדש...