Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5036 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני חושב להעביר תכולת דירה באמצעות רכב משפחתי של קרוב משפחה + נגרר שאשכור.

הרכב הוא טויוטה קורולה 2011, נפח מנוע 1.6.

כמות החפצים לא גדולה

לרכב יש דלקן, ומכאן חלק מההתלהבות שלי להעביר דירה באמצעותו

 

מה אתם אומרים על הרעיון? מעשי?

 

ובמספרים, כמה משקל הייתם נותנים לרכב כזה לגרור?

 

נכריז על זה כבריינסטורמינג. רעיונות \ הערות מכל סוג יתקבלו בברכה

  • תגובות 33
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

בספר הרכב מצויין הנתון המותר לגרירה לפי סוג הנגרר.

נגרר משפיע לא רק על צריכת דלק וביצועים אלא גם על היגוי ובלימה. אל תהמר.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

פורסם

וו גרירה יש לו? אם לא, זה סיפור של קרוב ל2000 שקל.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

פורסם

בגדול לא ממליץ, אלא אם מדובר ממש בדירה קטנה עם מעט מאד חפצים ובלי דברים גדולים כמו מקרר, ארונות, מיטות וכו'.

מבחינת משקל - מותר לגרור עד 750 ק"ג סה"כ, כולל משקל הנגרר. הנגררים לרכבים פרטיים שוקלים סביב 180-230 ק"ג.

מבחינת מקום - נגרר טיפוסי לרכב פרטי הוא בגודל של כ-2 מטר על 1.6 פחות או יותר. לא ממש מספיק להרבה דברים.

 

הבעיה בסיפור הזה זה לא הגרירה עצמה. זה פוטנציאל הנזק לחפצים, ולגב בעיקר.

לסחוב את הדברים מהבית עד לרכב, לקשור הכל ככה שלא ייפול בדרך - הנגרר פתוח וקופצני, ואחרי זה לפרוק ולהעלות הכל לדירה

החדשה - לדעתי לא שווה את ה1000 ש"ח או משהו כזה שעולה לשלם למוביל.

העברתי ככה פעם דירת חדר של חברה שלי וקיללתי כל רגע שלא שילמנו למוביל.

לשיקולך.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

פורסם

אפשרי ומעשי.

אני עברתי כך כבר 3 דירות.

ממליץ לך:

 

1.ביטוח צד ג' לנגרר. אם אין - לא שוכרים. המשמעות היא שאם עף לך משהו ממנו בנסיעה, אתה מכוסה.

2.אם אתה לא יודע לקשור טוב, תקנה רצועות רטצ'ט. עולות גרושים ומקלות מאוד. אם הרצועות נוגעות ברהיטים - רפד את נקודות המגע בקרטון. אחרי הקשירה ותחילת הנסיעה, עצור אחרי 10 דק' ובדוק שלא התרופף כלום. חבל לגלות בבית החדש שהמקרר נפתח באמצע הדרך והלכה המגרה של הירקות (סיפור אמיתי:oops:. חזרתי לחפש. המגרה נמצאה זרוקה בתעלה לצד הכביש)

3.כל רהיט שנוגע בדפנות הנגרר רפד היטב. הנגרר קופץ וזה שורט ומשחית את הריהוט.

4.סע בזהירות. כשאני רתום לנגרר עמוס, אני לא עובר את ה80.

5.הקפד שכל האורות עובדים. שוטרים אוהבים נגררים.

6.תקפיד שהחפצים הכי כבדים יועמסו מעל הסרן של הנגרר. כך הנגרר יהיה מאוזן, ולא יטלטל לך את הרכב. לרוב הנגררים בארץ שיכוך הבנוי על מוט פיתול. אם אין משקל הוא קופץ כמו תיש, ואם המשקל לא עליו הוא לא משכך אלא מעביר את המכות לרכב. תוסיף לזה את העובדה שבארץ מקובל להתקין סרן של "עד 750" לנגררים של "עד 500". הקפיצות בהתאם.

7.אם לא יצא לך לגרור בעבר, תתאמן קצת על רוורס. קצת מתסכל בתחילה אבל לא כזה מסובך.

 

בהצלחה.

"יושב לי כאן ומחכה לך, כמו עורב על עץ. ולא חבל לך על תפוח, שנפל והתפוצץ. הרחוב ריק, הלילה קר הגשם כבר שטף את כולי. אני יבש כמו מדבר, הרסת אותי שברת לי את הכלי." (תמוז)

פורסם

תודה לכלם,

 

וכמה הערות לגבי הפוסט של misterb.

 

קודם כל אני מבין ומסכים לעקרון - זה כאב ראש (ובעיקר גב) לעשות הובלות לבד. אבל אני מוצא שלפעמים שווה.

 

לגבי משקל: בספר הרכב של הטויוטה רשום גרירה של עד 1300 ק"ג, - נדמה לי שהיום זה הנתון שקובע (הוראות היצרן), ולא ה 750 ק"ג שכתבת כנתון אחיד.

 

לגבי אבטחת החפצים: נראה לי שכזה דבר details.php?id=277 יעשה את העבודה היטב

פורסם

סורבל, תודה רבה על העצות המצוינות

 

האם אתה מוצא את הנהיגה מאתגרת? פניות, בלימות?

היית נוסע גם בכביש מהיר עם דבר כזה? (נתיב ימני - שוליים נניח)

 

אפשרי ומעשי.

אני עברתי כך כבר 3 דירות.

ממליץ לך:

 

1.ביטוח צד ג' לנגרר. אם אין - לא שוכרים. המשמעות היא שאם עף לך משהו ממנו בנסיעה, אתה מכוסה.

2.אם אתה לא יודע לקשור טוב, תקנה רצועות רטצ'ט. עולות גרושים ומקלות מאוד. אם הרצועות נוגעות ברהיטים - רפד את נקודות המגע בקרטון. אחרי הקשירה ותחילת הנסיעה, עצור אחרי 10 דק' ובדוק שלא התרופף כלום. חבל לגלות בבית החדש שהמקרר נפתח באמצע הדרך והלכה המגרה של הירקות (סיפור אמיתי:oops:. חזרתי לחפש. המגרה נמצאה זרוקה בתעלה לצד הכביש)

3.כל רהיט שנוגע בדפנות הנגרר רפד היטב. הנגרר קופץ וזה שורט ומשחית את הריהוט.

4.סע בזהירות. כשאני רתום לנגרר עמוס, אני לא עובר את ה80.

5.הקפד שכל האורות עובדים. שוטרים אוהבים נגררים.

6.תקפיד שהחפצים הכי כבדים יועמסו מעל הסרן של הנגרר. כך הנגרר יהיה מאוזן, ולא יטלטל לך את הרכב. לרוב הנגררים בארץ שיכוך הבנוי על מוט פיתול. אם אין משקל הוא קופץ כמו תיש, ואם המשקל לא עליו הוא לא משכך אלא מעביר את המכות לרכב. תוסיף לזה את העובדה שבארץ מקובל להתקין סרן של "עד 750" לנגררים של "עד 500". הקפיצות בהתאם.

7.אם לא יצא לך לגרור בעבר, תתאמן קצת על רוורס. קצת מתסכל בתחילה אבל לא כזה מסובך.

 

בהצלחה.

פורסם
סורבל, תודה רבה על העצות המצוינות

 

האם אתה מוצא את הנהיגה מאתגרת? פניות, בלימות?

היית נוסע גם בכביש מהיר עם דבר כזה? (נתיב ימני - שוליים נניח)

 

אכן עצות טובות קיבלת.

הייתי מוסיף לגבי הכביש המהיר מנסיוני - תחשוב פעמיים ושלוש לפני עקיפה, במיוחד עם רכב פרטי בגודל הנגרר שישפיע קשות על שדה הראייה שלך, בעיקר מאחורה כמובן. במידה וניתן להעמיס כך שיישאר קצת מרחב ראייה, עדיף.

זכור גם שהנהג הישראלי הממוצע מתייחס באופן אוטומטי לנגרר כדבר שיש לעקוף אותו ללא התייחסות לאיתות/מהירות/מיקום וכו', לפעמים תוך היצמדות, מנסיון כואב.

 

סע בנתיב הימני ולא על השוליים, אין סיכוי שאם תעמיס עד המגבלה החוקית לא תהיה במהירות שתאפשר נסיעה איטית בנתיב הימני שעדיף בהרבה על השוליים על מנת לשמור אותם למצב חירום.

 

רוב הצמתים בארץ לא בעיתיים כלל לנגרר בגודל כזה אבל ייתכן ופה ושם תצטרך להגדיל רדיוס סיבוב, במיוחד להיזהר בפניות עם רכבים בנתיבים סמוכים ולהכנס במהירות נמוכה כדי לשמור על הנגרר בנתיבו.

כאשר הנגרר ריק הוא יכול לברוח ולקפץ ודווקא אז הוא עלול לברוח ממחשבתך בגלל שכמעט ולא תורגש ההשפעה שלו על הרכב.

 

בלימות והאצות כמובן יושפעו, תכנן את הנסיעה קדימה ושמור מרחק גדול יותר ממה שהיית שומר בדרך כלל.

 

דברים כבדים שיהיו למטה, גם שלא יהרסו דברים אחרים ובעיקר כדי למנוע מרכז כובד גבוה.

פורסם

פנייה בנסיעה לאחור עם נגרר זה אחד הדברים שקשה לתפוס. סע עם הנגרר הריק למגרש פתוח ותרגל:

הבנתי שבהתחלת פנייה לאחור מבצעים היגוי הפוך כדי להטות את הנגרר לכוון הרצוי ואז מסובבים את ההגה לכוון המתבקש.

 

הנה עוד כמה טיפים:

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=341866

פורסם

לנסוע במהירות נמוכה, חשבתי משיקולי בטיחות, לא כי האוטו לא יצליח. בטיחות - יציבות של הרכב וכאלה.

 

נניח לנסוע שבעים או שמונים בכביש שמותר בו תשעים וכלם נוסעים במאה.

פורסם

במישור תוכל לפתח מהירות בזמן כפול בערך, אבל לא מומלץ.

במעלה תלול וממושך תהיה לך בעיה לפתח מהירות, תהיה מוגבל בערך למהירות של הילוך שני או שלישי בסל"ד גבוה, כך (באותה מהירות והילוך) אני ממליץ לך לנהוג במורד (לא לפתח מהירות, אפשרות הבלימה פחותה והתמרון בבלימה חזקה מסוכן מאוד!)


×
×
  • תוכן חדש...