Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מחירי הדלק - עד מתי? 8.26₪ מהחודש הבא!


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5047 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 267
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
קצבאות ילדים לא צריך לבטל. גידול ילד זה לא זה בעליל, ומאחר למדינה תקינה דרוש קצב ילודה מספק, הרי שיש טעם לקצבאות אלו. יותר מזה, ע״מ להמשיך ולהיות רוב, אנו צריכים לעודד ילודה. הבעיה היא, שבמגזרים מסוייומים מביאים יותר ילדיםמ מה שהם יכולים לתמוך, ואז הבעיה מתעוררת, ושוב אנו נאלצים לדון ב״מי יהיה רעב בחג״ ושאר קריאות פופוליסטיות. לכן, כצעד ראשוני קל ופשוט לביצוע, יש להתנות את כל הזכויות האזרחיות במדינת ישראל בשירות צבאי או שירות לאומי. מי שזה לא מתאים לו... שלא יתפלא אם הוא לא מקבל עזרה. לא יתכן מצב בו ציבור x מבצע את חובותיו האזרחיות ע״מ לקבל את זכויותיו, אבל באותו רגע שהוא מקבל את זכויותיו, הוא רואה מישהו שלא עושה שום דבר כל היום, נהנה מאותן זכויות - ואפילו גדולות יותר - וכל זה מבלי שהניף אצבע. המימון לאותו ברנש מגיע מישראל ישראלי, שנאלץ לשלם כפול: גם עבור עצמו וגם עבור מר y. זהו מצב שאינו תקין בשום אופן. לכן, אם חוזרים לשורה הראשונה, הטבות ממשלתיות, במיוחד כאלו צריכות להיות מותנות בשירות צבאי או לאומי.

 

הבעיה, שקצב הילודה בארץ הוא הרבה יותר ממספק, אנחנו מעל ומעבר ולכן אין היגיון בקצבאות ילדים. לגבי הבעיה הדמוגרפית, אני אישית לא מוכן להפוך את רחם האישה למכונת יריה, וגם קצב הילודה של ערביי ארץ ישראל הולך ויורד(וירד עוד יותר ללא קצבאות, זה מה שקרה בפעם האחרונה שהם בוטלו) בעוד אצל היהודים הוא נשאר פחות או יותר יציב.

מעבר לכך, אני גם חושב ששרותים מסויימים במיוחד סיוע סוציאלי כזה או אחר צריך להיות מותנה בשירות לאומי/צבא.

פורסם
קצבאות ילדים לא צריך לבטל. גידול ילד זה לא זה בעליל, ומאחר למדינה תקינה דרוש קצב ילודה מספק, הרי שיש טעם לקצבאות אלו. יותר מזה, ע״מ להמשיך ולהיות רוב, אנו צריכים לעודד ילודה. הבעיה היא, שבמגזרים מסוייומים מביאים יותר ילדיםמ מה שהם יכולים לתמוך, ואז הבעיה מתעוררת, ושוב אנו נאלצים לדון ב״מי יהיה רעב בחג״ ושאר קריאות פופוליסטיות. לכן, כצעד ראשוני קל ופשוט לביצוע, יש להתנות את כל הזכויות האזרחיות במדינת ישראל בשירות צבאי או שירות לאומי. מי שזה לא מתאים לו... שלא יתפלא אם הוא לא מקבל עזרה. לא יתכן מצב בו ציבור x מבצע את חובותיו האזרחיות ע״מ לקבל את זכויותיו, אבל באותו רגע שהוא מקבל את זכויותיו, הוא רואה מישהו שלא עושה שום דבר כל היום, נהנה מאותן זכויות - ואפילו גדולות יותר - וכל זה מבלי שהניף אצבע. המימון לאותו ברנש מגיע מישראל ישראלי, שנאלץ לשלם כפול: גם עבור עצמו וגם עבור מר y. זהו מצב שאינו תקין בשום אופן. לכן, אם חוזרים לשורה הראשונה, הטבות ממשלתיות, במיוחד כאלו צריכות להיות מותנות בשירות צבאי או לאומי.

 

ידידי היקר,

קח כל מדינה עם רמת חיים מתקדמת באירופה ואני מוסיף אפילו את מקסיקו. לך אחורה 20 שנים לפחות ובדוק את ממוצע הילודה של מדינות אלה ושל ישראל. אני אומר לך בוודאות (וזה מגובה על ידי מחקרים) מדינת ישראל עוקפת כל מדינה אירופאית פלוס את מקסיקו פלוס כל מדינה אחרת באירגון ה OECD בממצוע הילודה בעשרים השנים האחרונות. כלומר, באף מדינה אירופאית כולל המדינות באירגון ה OECD לא מולידים כל כך הרבה ילדים כמו בישראל. עוד דבר, ישראל אכן באירגון ה OECD כלומר ישראל נמצאת בסטנדרט מסויים. לעומת זאת ישראל היא אחרונה מבחינת כל הפרמטרים באירגון זה. על מה זה מראה? זה מראה שיש קשר ישיר ביותר בין כמות הילדים שאנשים מביאים לעולם לבין איכות החיים של אנשים ושל ילדיהם.

 

דבר שני, אני מאוד מצטער אם אני נשמע בוטה אבל את האנשים במדינת ישראל אפשר לחלק לשני קבוצות. אלה שאיכפת להם מקיומה ולכן תורמים למדינה ואלה שלא שמים ז*ן ולא איכפת להם מקיומה.

הרעיון של מדינת ישראל היה ולמרבה הצער עדיין נשאר אותו רעיון שהיא צריכה לעודד ילודה על מנת שיהיו כאן יותר אנשים שברבות הימים יהפכו לחיילים, לאזרחים משלמי מיסים ולאנשים בעלי מקצועות חופשיים. למרבה הצער האנשים השפויים מהקבוצה הראשונה הבינו את הקשר בין כמות הילדים לאיכות החיים ולכן רוב רובם מביא לעולם כמות ילדים שהם יכולים לעמוד בה.

 

לעומת זה, למרבה הצער, הקבוצה השנייה של האנשים, אלה שלא ממש איכפת להם מקיום המדינה, הם אלה שמביאים ילדים לעולם כאילו אין מחר. כל זאת רק בכדי לגלות שהם לא מסוגלים לעמוד בגידולם ולספק להם איכות חיים ואז הנטל נופל על מדינת ישראל. זו, משקיעה בחינוכם ובגידולם ולבסוף ילדים אלה גודלים אף הם להיות תלויים בה או לא למלא אחר הציפיות של המדינה כלומר להיות אזרחים בעלי מקצועות שמשלמים מיסים ומשמשים בתור חיילים בשעת הצורך.

אז סליחה על הבוטות שלי, למה המדינה צריכה להשקיע בגידולם?

 

קח לדוגמה את החוק החדש, החוק שמקנה טיפול שיניים חינם עד לגיל 12. עם מי החוק הזה מטיב? עם משפחות בעלות 2, 3 ילדים עם משפחות בעלות 6, 10, 15 ילדים?

בשביל לממן את החוק הזה לפחות 70 מיליון שקל נלקחו מסל התרופות או מתקציב הבריאות. זאת אומרת שאיכות הבריאות ירדה ב 70 מיליון שקל רק בכדי לממן לאנשים שלא ממש איכפת להם מהמדינה טיפולי שיניים.

לעומת זאת, בשביל לקבל טיפולי שיניים ל 3 ילדים בן אדם יצטרך לשלם מיסים כל חייו. האם זה שווה? ממש לא.

 

שורה תחתונה, הקיצבאות שמקבלת משפחה עם 3 ילדים הם יחסית זעומות. לעומת זאת, אם לרגע תבטל את כל הקיצבאות, קל וחומר של אלה שיש להם יותר מ 6, 10 ילדים הסכום הכולל שהמדינה תחסוך יכול להיות הרבה משמעותי ואז המדינה יכולה להוריד מיסים. במילים אחרות, משפחות ירוויחו יותר מכך שיבטלו את הקיצבאות בכך שישלמו פחות מיסים מאשר לקבל בקושי 500 שקל על 3 ילדים בחודש.

 

בקיצור, ישנם 2 מגזרים גדולים היום במדינת ישראל "שמשקיעים" בילודה. למרבה הצער, מתוך שני מגזרים אלה רוב רובם של האזרחים אינם משרתים בצבא, אינם משתתפים בנטל העבודה ואינם תורמים ממש למדינת ישראל מבחינה צבאית, כלכלית או מדינית. אם ככה מדוע למדינה לתמוך בילודה במגזרים אלה?

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם

כל הפרשנים הכלכליים מדברים על סדרת גזירות חדשות שעומדות ליפול עלינו ממש בימים הקרובים ובכללן קיצוץ משמעותי בקצבאות הבטל"א, נחכה בסבלנות מספר ימים ונראה אם דעתם כדעתנו או שהם ילכו על פתרונות יותר קלים.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם
למען שאני אשכיל, בא נזרום איתך.

 

תן לי דוגמא של כלכלה עולמית שבה המדינה לא דואגת כלל לרווחת האזרחים, נןתנת לכוחות השוק לעשות את שלהם בצורה חופשית וכולם מבסוטים מהחיים.

 

מי זאת המדינה הזאת שמשמשת כאמת מידה שלפיה אתה קובע שהשיטה שלך בכלל עובדת?

 

ארה"ב במאה השנים הראשונות שלה, למעט תיקון אחד - מעולם לא אמרתי שכולם מרוצים. אבל הרוב כן, וזה יותר ממה שמקבלים בכל שיטה אחרת.

דני

 

אין שום בסיס להשוואה בין כלכלה מודרנית לבין משק חקלאי מלפני 200 שנה.

 

אבל למה אתה לא משווה לארה"ב של היום?

 

יכול להיות שבגלל שהשיטה המדהימה (כמו דודג' דארט) הזו הורידה את המעצמה הגדולה בעולם על הבירכיים וגררה את כל העולם אחריה לטלטלות שנמשכות כבר 5 שנים?

 

זו התוצאה היחידה שיכולה לקרות כשמשחררים למשק את הרסן ללא כל בקרות.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם
ידידי היקר,

קח כל מדינה עם רמת חיים מתקדמת באירופה ואני מוסיף אפילו את מקסיקו. לך אחורה 20 שנים לפחות ובדוק את ממוצע הילודה של מדינות אלה ושל ישראל. אני אומר לך בוודאות (וזה מגובה על ידי מחקרים) מדינת ישראל עוקפת כל מדינה אירופאית פלוס את מקסיקו פלוס כל מדינה אחרת באירגון ה OECD בממצוע הילודה בעשרים השנים האחרונות. כלומר, באף מדינה אירופאית כולל המדינות באירגון ה OECD לא מולידים כל כך הרבה ילדים כמו בישראל. עוד דבר, ישראל אכן באירגון ה OECD כלומר ישראל נמצאת בסטנדרט מסויים. לעומת זאת ישראל היא אחרונה מבחינת כל הפרמטרים באירגון זה. על מה זה מראה? זה מראה שיש קשר ישיר ביותר בין כמות הילדים שאנשים מביאים לעולם לבין איכות החיים של אנשים ושל ילדיהם.

 

דבר שני, אני מאוד מצטער אם אני נשמע בוטה אבל את האנשים במדינת ישראל אפשר לחלק לשני קבוצות. אלה שאיכפת להם מקיומה ולכן תורמים למדינה ואלה שלא שמים ז*ן ולא איכפת להם מקיומה.

הרעיון של מדינת ישראל היה ולמרבה הצער עדיין נשאר אותו רעיון שהיא צריכה לעודד ילודה על מנת שיהיו כאן יותר אנשים שברבות הימים יהפכו לחיילים, לאזרחים משלמי מיסים ולאנשים בעלי מקצועות חופשיים. למרבה הצער האנשים השפויים מהקבוצה הראשונה הבינו את הקשר בין כמות הילדים לאיכות החיים ולכן רוב רובם מביא לעולם כמות ילדים שהם יכולים לעמוד בה.

 

לעומת זה, למרבה הצער, הקבוצה השנייה של האנשים, אלה שלא ממש איכפת להם מקיום המדינה, הם אלה שמביאים ילדים לעולם כאילו אין מחר. כל זאת רק בכדי לגלות שהם לא מסוגלים לעמוד בגידולם ולספק להם איכות חיים ואז הנטל נופל על מדינת ישראל. זו, משקיעה בחינוכם ובגידולם ולבסוף ילדים אלה גודלים אף הם להיות תלויים בה או לא למלא אחר הציפיות של המדינה כלומר להיות אזרחים בעלי מקצועות שמשלמים מיסים ומשמשים בתור חיילים בשעת הצורך.

אז סליחה על הבוטות שלי, למה המדינה צריכה להשקיע בגידולם?

 

קח לדוגמה את החוק החדש, החוק שמקנה טיפול שיניים חינם עד לגיל 12. עם מי החוק הזה מטיב? עם משפחות בעלות 2, 3 ילדים עם משפחות בעלות 6, 10, 15 ילדים?

בשביל לממן את החוק הזה לפחות 70 מיליון שקל נלקחו מסל התרופות או מתקציב הבריאות. זאת אומרת שאיכות הבריאות ירדה ב 70 מיליון שקל רק בכדי לממן לאנשים שלא ממש איכפת להם מהמדינה טיפולי שיניים.

לעומת זאת, בשביל לקבל טיפולי שיניים ל 3 ילדים בן אדם יצטרך לשלם מיסים כל חייו. האם זה שווה? ממש לא.

 

שורה תחתונה, הקיצבאות שמקבלת משפחה עם 3 ילדים הם יחסית זעומות. לעומת זאת, אם לרגע תבטל את כל הקיצבאות, קל וחומר של אלה שיש להם יותר מ 6, 10 ילדים הסכום הכולל שהמדינה תחסוך יכול להיות הרבה משמעותי ואז המדינה יכולה להוריד מיסים. במילים אחרות, משפחות ירוויחו יותר מכך שיבטלו את הקיצבאות בכך שישלמו פחות מיסים מאשר לקבל בקושי 500 שקל על 3 ילדים בחודש.

 

בקיצור, ישנם 2 מגזרים גדולים היום במדינת ישראל "שמשקיעים" בילודה. למרבה הצער, מתוך שני מגזרים אלה רוב רובם של האזרחים אינם משרתים בצבא, אינם משתתפים בנטל העבודה ואינם תורמים ממש למדינת ישראל מבחינה צבאית, כלכלית או מדינית. אם ככה מדוע למדינה לתמוך בילודה במגזרים אלה?

 

 

מסכים עם רוב הדברים..

פורסם

 

קח לדוגמה את החוק החדש, החוק שמקנה טיפול שיניים חינם עד לגיל 12. עם מי החוק הזה מטיב? עם משפחות בעלות 2, 3 ילדים עם משפחות בעלות 6, 10, 15 ילדים?

בשביל לממן את החוק הזה לפחות 70 מיליון שקל נלקחו מסל התרופות או מתקציב הבריאות. זאת אומרת שאיכות הבריאות ירדה ב 70 מיליון שקל רק בכדי לממן לאנשים שלא ממש איכפת להם מהמדינה טיפולי שיניים.

לעומת זאת, בשביל לקבל טיפולי שיניים ל 3 ילדים בן אדם יצטרך לשלם מיסים כל חייו. האם זה שווה? ממש לא.

 

 

נקודת ההשקפה שלך מעוותת וחדורת שנאה, החוק לא מיטיב עם אף משפחה, ו 70 מליון ש"ח לא נלקחו בכדי לטפל באנשים שלא אכפת להם מהמדינה.

 

כל מה שהחוק עושה הוא לשמור על בריאות השיניים של ילדים עד גיל 12.

 

ילדים!

 

אבל ברגע שמתחילים להסתכל על זה דרך הפריזמה הצרה של "הדוסים החארות יש להם X ילדים והערבים "שונאי ישראל" יש להם Y ילדים" אז אכן, קל מאוד להגיע למסקנות שהגעת אליהן.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

אגב, כיצד ניתן לקבוע שאותם 70 מיליון ש"ח (איך הגענו לסכום הזה? אולי זה 10 מיליון ואולי 120) נלקחים מסל התרופות?

 

באגירה, זה מאוד נוח לתקוף את ה"קפיטליזם החזירי" אלא שאם לחשוב על זה לעומק, כנראה שהבעיה טמונה באכיפת החוק.

בארה"ב התחיל משבר כלכלי, אך גם באירופה קיים אחד אשר מאיים אף הוא על כל העולם ואי אפשר להאשים את ארה"ב במחדלים של האירופאים.

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

פורסם
יש רק בעייה אחת. תהיה כאן מלחמת אזרחים בראשות ש"ס, אגודת ישראל, רע"מ- תע"ל וכל הנותרים שמתקיימים מקיצבאות. בגדול, עדיף "לשכבות החלשות" לוותר על קיצבאות והטבות ובתמורה ייוקר המחייה יירד אבל נראה לך שכל אלה שנהנים מהכסף שנשפח אליהם משמיים יוותרו עליו?

 

במיוחד בשבילך, משהו שקיבלתי שלשום במייל:

 

השנה איבד עם ישראל שתי דמויות שנולדו בהפרש של כחודש ונפטרו בהבדל של כשלושה חודשים.

בן ציון נתניהו נולד ב-25 במרץ 1910‏‏ ונפטר ב-30 באפריל 2012 בגיל 102.

יוסף שלום אלישיב נולד ב-10 באפריל 1910 ונפטר ב-18 ביולי 2012 בגיל 102.

בן ציון נתניהו השאיר אחריו 10 ילדים ונכדים.

הרב אלישיב השאיר אחריו כ-1400 צאצאים וזכה לראות (ב-2009) את הנכד של נינו.

מישהו אמר דמוגרפיה ?

 

גם אם המספר 1400 מונפץ ולא אמיתי וגם אם מדובר רק בעשירית ממנו עדיין ברור לכל בר דעת שהמצב לא יכול להימשך כך והמדינה תקרוס.

אם עוקפים אותך מימין את/ה כנראה בנתיב הלא נכון.

(lancia delta turbo mk3 (844

fiat x1/9

HU: ECLIPSE CD5000   AMP: NAKAMICHI PA1004   SUB: ROCKFORD FOSGATE rfz3412    FRONT: RAINBOW CS 3/160

פורסם

מה שהכי מצחיק בכל זה שכל דבר שקורא במדינה, החרדים אשמים! כל דיון שעולה כאן על בעיות בכלכלה, בסוף יהיה מישהו שידחוף את החרדים בתמונה! אח"כ שואלים למה באירופה כל צרה שהיתה באה היו מאשימים את היהודים. שימו לב זה בידיוק אותו דבר, אז למה מיתלוננים למה הגויים חושבים עלינו ככה? גם אתם ככה בידיוק! איך הכתוב אומר "מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו".

פורסם
"מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו".

 

השאלה היא איזה צד הוא המהרס והמחריב.

אם עוקפים אותך מימין את/ה כנראה בנתיב הלא נכון.

(lancia delta turbo mk3 (844

fiat x1/9

HU: ECLIPSE CD5000   AMP: NAKAMICHI PA1004   SUB: ROCKFORD FOSGATE rfz3412    FRONT: RAINBOW CS 3/160

פורסם
מה שהכי מצחיק בכל זה שכל דבר שקורא במדינה, החרדים אשמים! כל דיון שעולה כאן על בעיות בכלכלה, בסוף יהיה מישהו שידחוף את החרדים בתמונה! אח"כ שואלים למה באירופה כל צרה שהיתה באה היו מאשימים את היהודים. שימו לב זה בידיוק אותו דבר, אז למה מיתלוננים למה הגויים חושבים עלינו ככה? גם אתם ככה בידיוק! איך הכתוב אומר "מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו".

 

החרדים לא אשמים. הממשלה, שמאפשרת להם לחיות בצורה שהם חיים בה, היא האשמה.

emotion of motion

פורסם
בגלל צאצאיו של אלישיב? האם ניתן להסיק מכך שכל חרדי, באשר הוא, "משריץ" כ1,400 צאצאים במהלך חייו?

ומה הדין בנוגע לערבים?

אתה רציני?

ברור שלא כל חרדי יסיים את חייו בגיל 102 עם 1400 צאצאים. ברור שהדוגמא שהבאתי היא קיצונית אך היא הובאה על מנת להמחיש את ההבדל הקיצוני בגישה לחיים של האוכלוסיות השונות.

לצערי לא קיבלתי במייל דוגמא לערבי שנפטר בגיל 102 עם 1400 צאצאים אז אני לא יודע אם קיים אחד כזה.

אם עוקפים אותך מימין את/ה כנראה בנתיב הלא נכון.

(lancia delta turbo mk3 (844

fiat x1/9

HU: ECLIPSE CD5000   AMP: NAKAMICHI PA1004   SUB: ROCKFORD FOSGATE rfz3412    FRONT: RAINBOW CS 3/160

פורסם

הפתרון- "משחקי הרעב".

שכל מי שדורש תקציב יבחר 2 נציגים, ישלחו את כולם ליער, וילחמו בינהם עד שהאחרון יישאר לעמוד. הוא יקבל את התקציב, ושהשאר ילכו לחפש. או לעבוד.

:lol: :lol: :lol:

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5047 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...