Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מחירי הדלק - עד מתי? 8.26₪ מהחודש הבא!


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5047 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 267
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

DNY,

 

אל תבוא לי עם חוקים מהתנ"ך כי אם זו הדרך שבה נלך, אז צריך להשאיר מכל שדה לקט שיכחה ופאה.

 

הניאו ליברליזם תומך בלאסוף את הכל, כולל הכל ולהציב שומרים וכלבים שירחיקו את העניים מהשדה.

 

לא רק זה אלא אם גגן שיש לחברה מסוימת זכויות יוצרים עליו (כן, שמעתם טוב, בארה"ב אפשר לרשום זכויות על גן) נדד בטעות לשדה שלך ע"י האבקה חיצונית, החברה הזו תתבע את החקלאי והוא גם יתן להם את כל התבואה שלו וגם ישלם להם פיצויים.

 

 

אלא פני הניאו קלקליזם שלך ושל רועי.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם
DNY,

אל תבוא לי עם חוקים מהתנ"ך כי אם זו הדרך שבה נלך, אז צריך להשאיר מכל שדה לקט שיכחה ופאה.

הציטוט מהתנ"ך הוא בתגובה לדברי utsur שציטט אף הוא, אבל באופן חלקי ולכן מטעה.

 

DNY,

כן, שמעתם טוב, בארה"ב אפשר לרשום זכויות על גן... אלא פני הניאו קלקליזם שלך ושל רועי.

 

אני מעולם לא טענתי שמה שעושים ארה"ב זה קדוש/נכון/מוצלח וכולי. לא שמתי לב שרועי אמר כך (אם כי אינני מדבר בשמו).

 

אני חושב שהחוקה של ארה"ב נוסחה בצורה לא רעה בכלל, ומאז הם ללא הרף משנים, מעוותים ומגמדים אותה. הנפילה של ארה"ב - בהתאם.

 

דני

פורסם
בחו"ל מחירי הדלק יורדים, אז למה פה הם רק עולים ??

קטן, וורוד, עושה אוינק אוינק, לא כשר, ויש לו חברים בממשלה.

אתה יכול לנחש על איזה חיה אני מדבר?

נכון!

גזלן!!! (רגע, מה?!)

לא, זה לא זה. רגע, תן להיזכר.

חומס! רגע, לא, חמוס! חמוס. זהו.

לא, זה גם לא זה.

מניי*ק!!!

אה, יש בזה משהו, אבל לא לזה אני מתכוון, ננסה שוב.

בזנ"ת! לא, זה קללה בכלל.

אה... אמסטף? לא, זה גם לא זה, אולי:

ראש הממשלה!

לא, קרוב, קשור לעניין, אבל לא בדיוק, רגע.

יש לי!

טוב, נו, זה כן ראש הממשלה.

או שזה חזיר.

אחד מהשניים.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם
DNY,

 

אל תבוא לי עם חוקים מהתנ"ך כי אם זו הדרך שבה נלך, אז צריך להשאיר מכל שדה לקט שיכחה ופאה.

 

הניאו ליברליזם תומך בלאסוף את הכל, כולל הכל ולהציב שומרים וכלבים שירחיקו את העניים מהשדה.

 

לא רק זה אלא אם גגן שיש לחברה מסוימת זכויות יוצרים עליו (כן, שמעתם טוב, בארה"ב אפשר לרשום זכויות על גן) נדד בטעות לשדה שלך ע"י האבקה חיצונית, החברה הזו תתבע את החקלאי והוא גם יתן להם את כל התבואה שלו וגם ישלם להם פיצויים.

 

 

אלא פני הניאו קלקליזם שלך ושל רועי.

 

כן, אני אוהב אנשים שמשקרים בשביל שהמדינה תאפשר להם להיות אוכלי חינם על חשבון "שירותי הרווחה".

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Neoliberalism

 

אם אתה רוצה לדעת את הפירוש של המילים שאתה משתמש בהן, בבקשה. אם אתה רוצה לשקר ולהגיד ש"ליברליזם תומך בלאסוף את הכל..." (שהליברליזם היא שיטה שבבסיסה המדינה לוקחת לך כמה שפחות), זה טיפה לא ראוי.

פורסם

אם תפסיק לנסות לתקן את העולם, תגלה שהוא הרבה פחות מקולקל ממה שאתה חושב. או במילים אחרות:

לא מדינת רווחה / סוציאליזם / רובין הוד / מפא"י / כל שם אחר לאותה שיטה. תוצאה - הוצאות המדינה יורדות לחצי או לרבע. המיסים - כנ"ל.

כל החוקים להגנת העובד וכדומה, שגורמים לכך שלא כלכלי להעסיק פועל פשוט - לבטל. תוצאה: יהיו הרבה יותר משרות בשכר נמוך. מי ששווה יותר (כי הוא יותר מוכשר ו/או כי הוא יודע לעשות דברים שאחרים לא יודעים - כגון מנתח מוח וכדומה) עדיין ירוויח הרבה.

מס קבוע (באחוזים) על כל הוצאה - בקיצור, מע"מ. שאר המיסים - לבטל. תוצאה - פתאום שווה לעבוד; שווה לעבוד במשמרת לילה (תוספת של 25% תגיע לנטו ולא תישאר בברוטו); שווה גם לחסוך ולהשקיע (כי על זה אין מס); שווה למעסיקים וחברות גדולות לפתוח מפעלים בישראל.

 

 

דני

 

נתחיל עם התוצאה: אתה תייצר הרבה הרבה יותר משרות בשכר הרבה הרבה יותר נמוך. (עיין ערך הודו וסין)

 

לגבי הקיצוצים שאתה מציע: אני לא יודע איך לספר לך, אבל כל הקצוצים שאתה מציע מהווים רק 20-30% מתקציב המדינה וגם זה בתנאי ש...

א - אתה מקצץ בטיפול רפואי - ואז תקבל ברחובות מוטציות של אנשים עם זפק על הצוואר ועם 6 אצבעות כמו בהודו שפשוט אין להם את הכסף לטיפול רפואי הולם.

ב- אתה מקצץ בחינוך חינם. ואז אתה מקטין את רמת האיטיליגנציה של האוכלוסיה שלך ואז גם "זוכה" במפעלים מעוטי יכולת שהם ריווחיים פחות מ"מפעלי" היי טק.

ג- אתה מקצץ בקיצבאות זקנים - ואז אתה מקבל זקנים ברחובות למי שאין משפחה להחזיק אותו(ולמשפחות יהיה פחות כסף להחזיק זקנים).

אם אתה לא מבצע את א-ג אתה מקבל קיצוץ של בערך 5-10% אפילו שטייניץ יותר מוכשר ממך.

 

לגבי "מי ששווה יותר (כי הוא יותר מוכשר ו/או כי הוא יודע לעשות דברים שאחרים לא יודעים - כגון מנתח מוח וכדומה) עדיין ירוויח הרבה.". לא נכון, מי שמוכשר יעזוב. פשוט כי, כמות קטנה של עשירים בלי מעמד ביניים נאות יצור עודף של אנשים "מוכשרים" כך שגם שכרם ירד עד שלא יהיה כדאי להם להשאר(ראה ערך הודו)

 

ושוב, הטבת המס שהצעת לא תחסה בכלל את המיסים שכמעט לא קיצצת, תוסיף לזה שבמיתון, אנשים לא קונים ואין לך הכנסת מיסים בכלל במיתון.

פורסם

הליברליזם הוא מערכת שבה "מה ששלך שלך, מה ששלי, שלי".

 

בתיאוריה זה יפה ונחמד אבל בעצם הסיבה שזה לא כל כך יפה זה שהאידיאולוגיה של "לקחת הכל מהשדה" היא בשביל שלך לא יהיה מה ששייך לי.

 

"לי יש וטוב לי. לך אין, אז Fuck you!"

 

ניאוליברליזם מונע מהמדינה לקחת קצת מאלו שיש להם ולתת לאלו שאין להם.

כן, זה יותר הוגן כלפי העשירים אבל משאיר המון אנשים בצד.

 

אם אין רגולציה של הממשלה על הדברים האלו ואין מיסים, אנשים לא יתנו בעצמם לעניים, ובעצם כולנו נידפק כי רמות הפשע עולות, אנשים חיים גרוע יותר וכל המצב החברתי נדפק.

 

מישהו רוצה חברה כזאת? אני ממש ממש לא!

 

אני מאמין בקפיטליזם אמיתי עם תחרות אבל בארץ זה לא קיים. מה שיש פה זה רק קפיטליזם עם רגולציה לכיוון העשירים, כדי שיהיו יותר עשירים.

אם מישהו רוצה לעשות תחרות לחברות הגדולות (חוץ מחברות הסלולר, שזה נושא אחר), הוא לא יכול.

 

להיות יבואן רכב, יבואן מקביל למשהו שכבר קיים פה או עוד מליון דוגמאות, הוא לא יכול!

 

אין תחרות בארץ כי בעצם לקחו את כל הרעות של הקפיטליזם ואת כל הרעות של הרגולציה של המדינה, והכל מרוכז לאינטרסים של מעט מאוד אנשים.

 

אז אנחנו לא מתווכחים פה על ליברליזם או על סוציאליזם, אלא יש לנו את כל הג'יפה של שתי המערכות, כשכל המטרה היא להעשיר בין 5-100 איש, ולא לתת רווחה לכל המדינה.

זה מגעיל.

פורסם

 

אם אין רגולציה של הממשלה על הדברים האלו ואין מיסים, אנשים לא יתנו בעצמם לעניים, ובעצם כולנו נידפק כי רמות הפשע עולות, אנשים חיים גרוע יותר וכל המצב החברתי נדפק.

 

 

עובדתית זה לא נכון. אתה יודע כמה כסף ביל גייטס תורם בשנה (למשל)?

רגל וחצי, 4 כ"ס.

מדוע לא כדאי לקנות פרארי:

אין תא מטען (כן, כן).

 

פאקינג אביר בסיאט לבנה.
פורסם

יוסי, גייטס התחייב לתרום את רוב הונו, גם לאחר מותו לצדקה. אם יש בן אדם שאפשר להתלונן עליו שהוא מרוויח מהקלות מס כאלה ואחרות גייטס הוא האחרון.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם

ועדיין, רוב העשירים לא נותנים בעצמם.

 

אנחנו מתווכחים על בולשיט ועל בן אדם אחד כשעצם העניין נמצא בזה שאנשים בכלליות לא נותנים כסף בלי שידרשו מהם.

 

אין מה לעשות, לא כולם יכולים לעבוד ולא כולם יכולים לייצר מספיק כסך כדי לחיות כמו בני אדם.

וכשהכל מנוהל על ידי 5-6 משפחות, המחירים עולים ואנשים סובלים.

מדינת הרווחה בדיוק באה לכפר על זה.

 

צריכה להיות רגולציה (או סבסוד) על מחירים של אוכל בסיסי ונפוץ, דיור, תחבורה, חינוך וכל מה שבן אדם צריך כצורך בסיסי בשביל להתקיים.

אי אפשר לחיות במצב שבו אני גר בדירה של 400 מ"ר עם מרצדס בחניה ויש הומלסים רק 3 רחובות ממני.

אבל מה לעשות, אין לי למי לתרום כי זה לא מגיע לידיים הנכונות.

 

הבעיה היא שאנשים מהימין הכלכלי רואים בזה כסוג של פלישה לפרטיות או לחופש שלהם לעשות מה שבא להם על חשבון אחרים, כשלמעשה, הימין בארץ (שהוא עקום לחלוטין), מייצר מלכתחילה את כל המצב הדפוק הזה.

פורסם

אני הפסקתי להיות פראייר, התחברתי לתרבות האירופאית ובכלל העולמית וקניתי לא אופניים חשמליות,תענוג לא זול,6 וחצי אלף ש"ח אבל לנסוע 2-3 ק"מ בעיר עם הרכב הפסקתי,לוקח יותר זמן למצוא חניה,עצבים בפקקים,רמזורים וכל זה בשביל נסיעה מפה לשם בתוך העיר,אז מסתכלים עליי מדי פעם בעין מוזרה,כי הרי אם אתה לא גר בתל אביב ונוסע על אופניים אתה מוזר(אנשים מוזרים) אבל אני לא סופר אף אחד.

אני לא אממן את החזרות הזאת.

אגב מאז שהתחלתי להיות מחושב יותר הייתי כבר 3 פעמים בחו"ל(4 חודשים) ולא רודוס ודברים מעפנים כאלה.

תחשבו על איזה שטויות אתם מוציאים כסף (דברים ממש לא הכרחיים) ותבינו כמה אתם יכולים לחסוך לדברים יותר שווים.

פורסם

אתם באמת לא מבינים מה הולך פה אה?

 

התערבות של הממשלה == עיוות של הכלכלה לרעה. תמיד. הממשלה יצרה כאן את כל המונופולים. הממשלה לוקחת את המיסים שלכם בשביל "שירותי רווחה ממשלתיים". שירותי רווחה חייבים להיות מונופול של הממשלה.

 

הפתרון הוא הפסקה של ההתערבות הממשלתית. נקודה. גם את זה שהיא חוסמת תחרות וגם את זה שהיא מספקת שירותים מונופוליים (שמבוססים על פרוטקציות וקומבינות כמובן, וזה תמיד ישאר ככה).

 

אבל אתם מבקשים "עוד רגולציה והתערבות ממשלתית והלאמה" ומנסים לפתור עיוות על ידיד עוד עיוות. מדהים.

 

להיות בעד חינוך חינם ורפואה חינם זה מטומטם מהסיבה הפשוטה שהחינוך והבריאות פה חרא וימשיכו להיות חרא כל עוד אין להם תחרות. וכמו שאמרתי, לשירות ממשלתי אין תחרות ואין סיבה להעניק שירות טוב.

פורסם
ועדיין, רוב העשירים לא נותנים בעצמם.

 

אנחנו מתווכחים על בולשיט ועל בן אדם אחד כשעצם העניין נמצא בזה שאנשים בכלליות לא נותנים כסף בלי שידרשו מהם.

 

אין מה לעשות, לא כולם יכולים לעבוד ולא כולם יכולים לייצר מספיק כסך כדי לחיות כמו בני אדם.

וכשהכל מנוהל על ידי 5-6 משפחות, המחירים עולים ואנשים סובלים.

מדינת הרווחה בדיוק באה לכפר על זה.

 

צריכה להיות רגולציה (או סבסוד) על מחירים של אוכל בסיסי ונפוץ, דיור, תחבורה, חינוך וכל מה שבן אדם צריך כצורך בסיסי בשביל להתקיים.

אי אפשר לחיות במצב שבו אני גר בדירה של 400 מ"ר עם מרצדס בחניה ויש הומלסים רק 3 רחובות ממני.

אבל מה לעשות, אין לי למי לתרום כי זה לא מגיע לידיים הנכונות.

 

הבעיה היא שאנשים מהימין הכלכלי רואים בזה כסוג של פלישה לפרטיות או לחופש שלהם לעשות מה שבא להם על חשבון אחרים, כשלמעשה, הימין בארץ (שהוא עקום לחלוטין), מייצר מלכתחילה את כל המצב הדפוק הזה.

 

בזה שאתה דורש רגולציה אתה סוגר את השוק. אנשים כמוך יצרו את ההון של כל הטייקונים בארץ. אתה מקווה שאתה גאה.

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5047 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...