Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מחירי הדלק - עד מתי? 8.26₪ מהחודש הבא!


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5047 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אם המס יעלה יותר מידי, נתחיל לגדל טבאק בחצר.

 

סוף סוף רעיון מקורי ופתרון בר קיימא לבעייה החדשה. קניתי.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

  • תגובות 267
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
תגובה מס 3 בהחלט מוגזמת. זהו אי צדק משווע להעניש אדם על כך שיש לו כסף לרכוש דבר מותרות. מה אם אותו אדם עבד ימים כלילות מסביב לשעון וחסך שקל לשקל רק בכדי שיוכל לראות את משחק הכדורגל שלו בטלוויזית מסך ענק?

רוצה לשמוע עוד דבר לא הגיוני? קח גיפ' מיצובישי פ'גארו 2004 או ישן ממנו. הרכב הזה שווה בקושי 100 אלף שח. לעומת זאת קנה רכב משפחתי חדש מהחנות ותראה שבעל הגיפ' משלם אגרת רכב יותר יקרה מבעל רכב פרטי שעלה הרבה יותר מהגיפ'. זאת למה? כי ישנה דעה רווחת שמי שיש לו גיפ' צריך לשלם יותר. היגיון מעוות ולא בסדר.

מילא על גיפ' חדש מהחנות מול מכונית משפחתית חדשה אבל למה בעל גיפ' ישן עדיין משלם אגרת רכב גבוהה מאוד?

 

רוצה לשמוע דבר הרבה פחות הגיוני? אם תחזיק פג'ארו 2004 כרכב חברה, תשלם עליו שווי שימוש של 7000 ש"ח לחודש, שזה זהה לפג'ארו חדש. למה? כי ככה החליטו לעשוק אותך.

 

והנה, סיבה מצויינת למסות מוצרי "יוקרה", בשביל זה.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

פורסם
אני לא בהכרח חושב שאתה שקרן. אני גם לא חושב שהעובדה שאתה גר ב"שכונת יוקרה" נותנת לדברים שלך איזשהו תוקף. ובוא אני אספר לך, גם לא כל מי שנמצא בעשירון העליון או ממונף מעל הצוואר במשכנתא בשביל דירה ב"שכונת יוקרה" הבין באופן מלא שהדרישות שהועלו במחאה בסך הכל יגדילו עליו את נטל המס. כשאנשים - שבאופן נורמלי הם משכילים ומקצועיים - רצו גן בחינם, הם לא חשבו צעד נוסף קדימה בשביל להבין מי יהיה הנהנה העיקרי של ההטבה הזו (רמז: לא החילוני עם 2.4 ילדים) או מי ישלם עליה (רמז: לא מי שנמצא בעשירון 1-7).

 

אני מתנצל אם נראה לך שאני מזלזל בך ספציפית, אני ממש לא. אני שופט אנשים על פי הכישורים והיכולות שלהם; לרוב אנשים שנמצאים בזכות עצמם בעשירון העליון ומעליו - ומסתובבים כאן כמה כאלו בפורום - שונים ממך מהותית, גם בתוכן הדברים וגם בצורה שהם נאמרים.

 

תאמין לי אני מכיר חלק מהאנשים שגרים סביבי, הם מספיק חכמים להבין מה זה אומר לגביהם. משום מה קשה לך לקבל שאנשים מהעשירון העליון יש חמלה, ולדעתך הם רק רוצים כסף כל הזמן. ולא שאני לא מאמין שיש אנשים במעמדי שאומרים זין על המדינה ועל האנשים החלשים, גם אני אומר את זה במובנים שונים(קצת מורכב להסביר), אבל זה אומר שזה שהם לא רוצים לתת אז אסור לקחת, גם האנשים בעשירונים התחתונים לא רוצים אבל לוקחים להם בכל מקרה. אגב, סוד קטן, לרשת החינוך של ש"ס כבר ממזמן יש גנים כאלה מסובסדים וכך גם לשאר החרדים שם הם משלמים סכומים סמליים, כך שהחוק הנ"ל לא חידש להם כלום.

 

 

אחד מהדברים שאני כן שמח שהמיסים שאני משלם מממנים, הוא הלמ"ס. והם הלכו ופרסמו את המסמך הבא, שאני נורא אוהב להעלות בדיונים הכלכליים כאן (זוכר את הויכוח הקודם שלנו?). זו תרופת פלא מול דוגמאות ריאליות לכאורה כמו תעשיין שמשלם 10% מס ופועל שמשלם 40% מס.

 

ואמנם, טבלת המיסים המוטלים מסך הכנסת היחיד (טבלה 4) נראית כך:

 

עשירון 1 - 0.0% מס הכנסה; 3.1% ביטוח לאומי ומס בריאות.

עשירון 2 - 0.0% מס הכנסה; 3.3% ביטוח לאומי ומס בריאות.

עשירון 3 - 0.0% מס הכנסה; 3.4% ביטוח לאומי ומס בריאות.

עשירון 4 - 0.0% מס הכנסה; 3.5% ביטוח לאומי ומס בריאות.

עשירון 5 - 0.0% מס הכנסה; 3.7% ביטוח לאומי ומס בריאות.

עשירון 6 - 0.4% מס הכנסה; 5.0% ביטוח לאומי ומס בריאות. (1.7 מיליארד שקל הכנסה למדינה)

עשירון 7 - 4.0% מס הכנסה; 6.2% ביטוח לאומי ומס בריאות. (3 מיליארד שקל הכנסה למדינה)

עשירון 8 - 7.4% מס הכנסה; 7.5% ביטוח לאומי ומס בריאות. (5.8 מיליארד שקל הכנסה למדינה)

עשירון 9 - 13.0% מס הכנסה; 8.7% ביטוח לאומי ומס בריאות. (12 מיליארד שקל הכנסה למדינה)

עשירון 10 - 24.4% מס הכנסה; 7.7% ביטוח לאומי ומס בריאות. (44 מיליארד שקל הכנסה למדינה)

 

אני מניח שאתה מבין שנתונים כאלו יהיה לך קשה לסובב. אפילו לרני רהב יהיה קשה לסובב את זה, לא?

 

עובדה אתה לא רני רהב(אני מניח) ועדיין סובבת. הנתונים שאתה הבאת כמובן לא כוללים את המיסוי העקיף. ובגלל שאנשים בעשירונים התחתונים צורכים את כל 100% ההכנסה(ואפילו יותר) והרוב יוצא על מיסים עקיפים ובעליונים הרבה פחות(באחוזים) כל המיסוי העקיף נכנס באלמנט של העשירונים התחתונים. ולפי הדו"ח שאתה הבאת בשרשור אחר ומחשבון הגענו למצב שבו הפער בין העשירון השני לתשיעי היה שהעשירון התשיעי משלם בסה"כ 9% יותר מההכנסה שלו כמיסים מאדם מהעשירון השני. כלומר אדם שמרוויח מעל 30 אלף בחודש משלם בסה"כ 9% מס יותר מאדם שמרוויח 5K ש"ח לחודש, ואלה הנתונים לפני כל העלאות האחרונות במיסוי העקיף. ושוב בפעם המי יודע כמה אתה מעוות את הנתונים, די בן אדם. אתה רוצה תגיד על הז%$ שלי העשירונים התחתונים תגיד זכותך, אבל תפסיק לסובב את הנתונים.

 

 

כרגע, כספי המיסים שאתה גובה בקלות כזו לא הולכים לחינוך, אלא להגדלת התמיכה בבערות, בפאנטיות הדתית ולייצור שכבת עניים שמישהו יוכל לנצל. כל עליה בקצבאות הילדים מביאה לזה, וכל אדם יצרני שנמאס לו מהעושק המאורגן שהוא עובר בחסות המדינה ושכמותך ועוזב, תורם מצידו לתהליך זהה. בוא אני אספר לך עוד משהו: גם אם תגדיל את הקצבאות פי 5 ותטיל מיסים של 90% על כל מי שמעז להרים את הראש ולהשתכר בצורה סבירה ותטיל סטפות של דולרים מהאוויר על שכונות מצוקה, עדיין לא תפתור את הבעיות הדמוגרפיות, הדתיות והמנטליות שעומדות בבסיס הפערים.

 

מסכים איתך שהתקציב לא מחולקים נכון ומסכים שקצבאות ילדים למדינה עם ילודה גבוהה, כמו שלנו, זה פשע(זה טוב אולי לאירופאים לא לנו), וכמו שאמרתי, יש לנו פוליטקאים גועל נפש שברור שלא ישתנה כלום והחיים שלי יהיו דבש(יחסית) כי הם לא יפגעו בי כ"כ כי אני נמצא איפה שכל החברים שלהם נמצאים. אבל זה עדיין לא אומר שזה המצב האידיאלי או לבטל את כל המיסים הוא המצב האידיאלי. אם אתה שואל אותי המצב האידיאלי זה כספים שמוקצים בעיקר לחינוך(וחינוך טוב) ולא לרווחה, וכמו שטענתי שצריך להכניס לכלא את כל מרמי מס הכנסה, אני גם בעד להכניס לכלא את כל אלה שמנסים לרמות את ביטוח לאומי.

תשובות

פורסם

עובדה אתה לא רני רהב(אני מניח) ועדיין סובבת. הנתונים שאתה הבאת כמובן לא כוללים את המיסוי העקיף. ובגלל שאנשים בעשירונים התחתונים צורכים את כל 100% ההכנסה(ואפילו יותר) והרוב יוצא על מיסים עקיפים ובעליונים הרבה פחות(באחוזים) כל המיסוי העקיף נכנס באלמנט של העשירונים התחתונים.

 

בהכנסות נמוכות גם מקבלים קבצאות והבטחות הכנסה שמקזזות חלק ניכר ממעט המיסים שכן מוטלים עליהם.

 

ולפי הדו"ח שאתה הבאת בשרשור אחר ומחשבון הגענו למצב שבו הפער בין העשירון השני לתשיעי היה שהעשירון התשיעי משלם בסה"כ 9% יותר מההכנסה שלו כמיסים מאדם מהעשירון השני. כלומר אדם שמרוויח מעל 30 אלף בחודש משלם בסה"כ 9% מס יותר מאדם שמרוויח 5K ש"ח לחודש, ואלה הנתונים לפני כל העלאות האחרונות במיסוי העקיף. ושוב בפעם המי יודע כמה אתה מעוות את הנתונים, די בן אדם. אתה רוצה תגיד על הז%$ שלי העשירונים התחתונים תגיד זכותך, אבל תפסיק לסובב את הנתונים.

 

זה פשוט לא נכון.. הטענה שלך לא קיימת במציאות. טבלה 14 מראה את התפלגות המיסים העקיפים בין משקי הבית; בעשירונים 1-3 המיסים העקיפים הם סביב 3200 ש"ח לחודש וזה כולל גם ארנונה, מיסים על סיגריות שגבוהים ביותר בעשירון הראשון (!!!) ונמוכים ביותר בעשירון העשירי (!!!). העשירון השני משלם 2940 ש"ח לחודש במיסים עקיפים, בעוד שהעשיון התשיעי משלם 7209 ש"ח לחודש במיסים עקיפים.

מה שאתה קורא כ"9%" זו טעות בהבנה שלך; הנתון באחוזים ("התפלגות") הוא החלק של העשירון הזה במס העקיף שמשולם על ידי כלל אזרחי המדינה. אם העשירון השני תורם כ5.86% מסך המיסים העקיפים, והעשירון התשיעי תורם כ14.38% מהמיסים העקיפים, הרי שהעשירון התשיעי תורם כמעט פי 3, מה שכמובן מסתדר עם הסכומים האבסולוטיים (2940 ש"ח מול 7209 ש"ח).

 

בסך הכל, אדם בעשירון השני משלם, בקירוב, 3150 ש"ח לחודש במיסים (2940 ש"ח מיסים עקיפים ועוד 210 ש"ח מיסים ישירים וביטוח לאומי), אדם בעשירון התשיעי משלם 20,059 ש"ח לחודש במיסים (7209 ש"ח מיסים עקיפים ועוד 12,850 ש"ח במיסים ישירים). ושוב, אל תשכח הבטחת הכנסה, קצבאות והנחות שמקזזות חלק ניכר מהמעט שמשלם העני.

 

אז מי בעצם דורך על מי?

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

פורסם
בהכנסות נמוכות גם מקבלים קבצאות והבטחות הכנסה שמקזזות חלק ניכר ממעט המיסים שכן מוטלים עליהם.

 

זה גם לא כולל תנאים סוציאלים שעשירונים תחתונים לא מקבלים ועליונים כן

 

זה פשוט לא נכון.. הטענה שלך לא קיימת במציאות. טבלה 14 מראה את התפלגות המיסים העקיפים בין משקי הבית; בעשירונים 1-3 המיסים העקיפים הם סביב 3200 ש"ח לחודש וזה כולל גם ארנונה, מיסים על סיגריות שגבוהים ביותר בעשירון הראשון (!!!) ונמוכים ביותר בעשירון העשירי (!!!). העשירון השני משלם 2940 ש"ח לחודש במיסים עקיפים, בעוד שהעשיון התשיעי משלם 7209 ש"ח לחודש במיסים עקיפים.

מה שאתה קורא כ"9%" זו טעות בהבנה שלך; הנתון באחוזים ("התפלגות") הוא החלק של העשירון הזה במס העקיף שמשולם על ידי כלל אזרחי המדינה. אם העשירון השני תורם כ5.86% מסך המיסים העקיפים, והעשירון התשיעי תורם כ14.38% מהמיסים העקיפים, הרי שהעשירון התשיעי תורם כמעט פי 3, מה שכמובן מסתדר עם הסכומים האבסולוטיים (2940 ש"ח מול 7209 ש"ח).

 

בסך הכל, אדם בעשירון השני משלם, בקירוב, 3150 ש"ח לחודש במיסים (2940 ש"ח מיסים עקיפים ועוד 210 ש"ח מיסים ישירים וביטוח לאומי), אדם בעשירון התשיעי משלם 20,059 ש"ח לחודש במיסים (7209 ש"ח מיסים עקיפים ועוד 12,850 ש"ח במיסים ישירים). ושוב, אל תשכח הבטחת הכנסה, קצבאות והנחות שמקזזות חלק ניכר מהמעט שמשלם העני.

 

וואאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאי איך טעיתי.

לקחתי נתונים לא נכונים לחישובים ,באמת. המצב הרבה יותר גרוע!

 

ברוטו של עשירון שני 4618 ש"ח , סה"כ תשלומי מיסים 3150 ש"ח. עכשיו חלק אחד בשני ו... ושילמת 68% מהמשכורת שלך כמיסים.

משכורת עשירון תשיעי 30376 סה"כ תשלומי מיסים 20,059 ש"ח חלק ו...66% מס! כלומר מי שמרוויח יותר מפי שש מאדם אחר משלם פחות אחוזים מס במדינה המז%^& הזאת וזה עוד לפי המצב הישן שעכשיו אפילו גרוע יותר.

 

אל תשכח שהרוב בעשירון השני לא מקבל לא הבטחה ולא קצבה(וגם לא ביטוחי מנהלים ולא קרנות השתלמות) , ועדיין משלם אחוז מס גבוה יותר.

 

אז מי בעצם דורך על מי?

 

על מי באמת?

 

תשובות

פורסם
אאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאי איך טעיתי.

לקחתי נתונים לא נכונים לחישובים ,באמת. המצב הרבה יותר גרוע!

 

ברוטו של עשירון שני 4618 ש"ח , סה"כ תשלומי מיסים 3150 ש"ח. עכשיו חלק אחד בשני ו... ושילמת 68% מהמשכורת שלך כמיסים.

משכורת עשירון תשיעי 30376 סה"כ תשלומי מיסים 20,059 ש"ח חלק ו...66% מס! כלומר מי שמרוויח יותר מפי שש מאדם אחר משלם פחות אחוזים מס במדינה המז%^& הזאת וזה עוד לפי המצב הישן שעכשיו אפילו גרוע יותר.

 

אל תשכח שהרוב בעשירון השני לא מקבל לא הבטחה ולא קצבה(וגם לא ביטוחי מנהלים ולא קרנות השתלמות) , ועדיין משלם אחוז מס גבוה יותר.

 

סוף סוף אנחנו מגיעים לפואנטה: מדוע באמת המיסוי העקיף גבוה כלכך אצל העשירונים הנמוכים? אם תשים לב לטבלה 1 במסמך, העשירונים 1-4 מוציאים יותר כסף משהם מכניסים.

 

איך אפשר להסביר את זה? באחת מהצורות הבאות (אתה תבחר מה מתאים לאג'נדה שלך):

 

א. כולם מסכנים ובחובות: למרות שיש רבים מהם שהם באמת מסכנים, ורבים שבאמת בחובות, הרי שכאן עולה השאלה "מי מלווה להם את הכסף". בשביל להיות בפער של 3248 ש"ח הוצאה עודפת מול הכנסה כל חודש, משק בית בעשירון הראשון צריך לקבל אשראי בהיקף של 40 אלף שקל לשנה. אני בספק אם הבנקים ששים לתת את הכסף הזה לאנשים עם רמת השתכרות נמוכה כלכך, ללא אפשרות גביה ממשית. אז מאיפה הוא מגיע? השוק האפור?

 

ב. הון שחור: סביר להניח שחלק גדול מההון השחור סביב העשירונים האלו, שמצידם לא מדווחים על הכנסות ונופלים מטה בסולם העשירונים של הלמ"ס. אדם שעושה חלטורות ללא עוסק מורשה יחשב כאחד בעשירון הראשון לכל דבר ועניין. הוא יכול גם למשוך דמי אבטלה באין מפריע. חלק גדול, אם לא רוב, מהכסף שמסתובב בבני ברק ובכפרים ערביים לעולם לא מוצא את דרכו החוצה ואל הרשויות.

 

ג. תמיכה ממשלתית: בעשירונים הנמוכים, קצבאות שונות, הנחות והשלמות הכנסה יכולות לאזן את הפער הזה, מה שמוביל לשיעורי מס אפקטיבים נמוכים בהרבה ממה שאתה מדבר עליו.

 

ד. עזרה מההורים: אני משער שחלק מהעשירונים האלו מורכב מסטודנטים או צעירים בתחילת חייהם שנתמכים כלכלית על ידי ההורים, מה שכמובן לא מתבטא בהכנסות.

 

כמו שכבר הראיתי כאן, הנה דוגמא נהדרת למשפחה בעשירון הראשון. טוב להם שיש אותך שזועק את זעקתם. אני בטוח שאם יועלה המס על מוצרי יוקרה, אפשר יהיה להגדיל להם את התמיכות בעוד אלף ש"ח למשפחה לפחות.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

פורסם

אני את הצעד שלי כבר עשיתי:

 

מכרתי את המאזדה 5 שהיתה אוכלת יותר מ 30 ליטר ל300 ק"מ, ב300 ק"מ היה יורד מחוג הדלק לחצי !!!

האוטו נמכר עם 105000 ק"מ

 

 

קניתי גולף TDI 2006, עשיתי 330 ק"מ המחוג כרגע רק ברבע מיכל!!!, האוטו עם 345000 ק"מ, חי ובועט.

 

תעברו לדיזל!!!!

 

60 אחוז ממחיר הדלק הם מיסים - בלו ומע"מ!

פורסם
בהכנסות נמוכות גם מקבלים קבצאות והבטחות הכנסה שמקזזות חלק ניכר ממעט המיסים שכן מוטלים עליהם.

תיקון קטן, הבטחת הכנסה היא אך ורק למי שלא עובד כלל כך שהמשפט שלך לא נכון ביסודו.

 

כסף שתחסוך על דלק תוציא במוסך.



 

עוד פעם חזרנו לקשקוש הזה?

 

כל אירופה מורכבת ממטומטמים?

 

אז משפצים פעם ב 300K ק"מ משאבת הזרקה.

ביג פאקינג דיל.

 

בזמן שאני עושה 300K ק"מ אני אחסוך את עלות השיפוץ רק באי החלפת פלאגים בטיפולי (שלא לדבר על שאר החסכונות שקשורים בדיזל)

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

נפלת מהירח? מה הקשר לאירופה? הוא מכר רכב טרי יחסית עם 100,000 ק"מ ועבר לגולף עם 300,000 ק"מ. לא מדובר כאן ברכב בנזין שעבר 100,000 ק"מ VS רכב דיזל שעבר 100,000 ק"מ. מדובר ברכב דיזל הרבה יותר שחוק ועייף. סביר להניח שהרכב יזדקק לתיקונים לעיתים קרובות והחסכון בעלויות אחזקה מוטל בספק.



פורסם

אכן, לא שמתי לב להבדל התהומי בנסועה בין שני הרכבים!

 

בכל מקרה, בהחלט, כסף שהוא יחסוך בדיזל הוא יוציא במוסך אבל לא בהכרח בגלל שמדובר בדיזל אלא בעיקר כי מדובר ברכב עם נסועה הרבה יותר גדולה.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

"בלומברג: ישראל במקום ה-3 בעולם במחיר הדלק

סוכנות בלומברג דירגה את מחירי הדלק בקרב 60 מדינות. נורבגיה במקום הראשון וטורקיה שנייה. אחרי העלאת המחירים הצפויה בשבוע הבא ישראל תעלה למקום השני בדירוג"

 

 

קישור לכתבה המלאה

 

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4270235,00.html

ולא לשכוח כמובן שגם משירותים ניתן להדבק באיידס במידה וזה שישב על האסלה לפניך עוד לא קם! :shock::?:shock:
פורסם

עכשיו נתחיל לראות הרבה יותר ידניות טורבו דיזל. זה הדבר היחיד הטוב שאני יכול לחשוב עליו כדי לא לבאס את עצמי יותר מידי...

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5047 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...