Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מחירי הדלק - עד מתי? 8.26₪ מהחודש הבא!


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5048 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
אתם באמת לא מבינים מה הולך פה אה?

 

התערבות של הממשלה == עיוות של הכלכלה לרעה. תמיד. הממשלה יצרה כאן את כל המונופולים. הממשלה לוקחת את המיסים שלכם בשביל "שירותי רווחה ממשלתיים". שירותי רווחה חייבים להיות מונופול של הממשלה.

 

הפתרון הוא הפסקה של ההתערבות הממשלתית. נקודה. גם את זה שהיא חוסמת תחרות וגם את זה שהיא מספקת שירותים מונופוליים (שמבוססים על פרוטקציות וקומבינות כמובן, וזה תמיד ישאר ככה).

 

אבל אתם מבקשים "עוד רגולציה והתערבות ממשלתית והלאמה" ומנסים לפתור עיוות על ידיד עוד עיוות. מדהים.

 

להיות בעד חינוך חינם ורפואה חינם זה מטומטם מהסיבה הפשוטה שהחינוך והבריאות פה חרא וימשיכו להיות חרא כל עוד אין להם תחרות. וכמו שאמרתי, לשירות ממשלתי אין תחרות ואין סיבה להעניק שירות טוב.

 

אני אפשט לך את זה - בוא נניח שהמדינה מפסיקה לגבות מיסים לחלוטין. התשלום לבית ספר לכל ילד יעלה לך בערך 40,000 ש"ח בשנה, ביטוח בריאות מלא יעלה לך בערך 1000$ בחודש (וכמובן כשתצטרך אותו אז הם יטרטרו אותך בתקווה שתמות), תשלום למאבטח צמוד (כי אין משטרה ואין צבא) יעלה לך בערך 10,000 ש"ח לחודש, אגרת כבישים תעלה לך בערך 100 ש"ח לכל נסיעה באוטו.

כמה יתווסף לך לנטו? בוא נניח שאתה מרוויח 25,000 ש"ח ברוטו היום - אז יתווסף לך בערך 8000 ש"ח בחודש. אפילו את המאבטח האישי זה לא מכסה, ולמה? כי מס הכנסה ליחידים לא מהווה את רוב הכנסות המדינה.

 

יותר מזה, כאשר המדינה תפסיק לדאוג לחינוך (ולהשכלה גבוהה) יווצר מעמד דק מאוד של אנשים מלומדים, ושאר העם יהיו בורים שלא יוכלו לממן את החינוך הזה. זה יעלים לחלוטין את מגזר ההייטק למשל בארץ.

לא סתם מדינות כמו הודו, סין, ועוד משקיעות המון בחינוך ובהשכלה גבוהה. הן מבינות שזה המפתח לצמיחת המשק.

 

הבעייה של מדינת ישראל שהיא מנוהלת לפי רגש ולא לפי עסק. אם היא הייתה מנוהלת כמו עסק אז היא לא הייתה בהפסדים.

אנשים לוזרים או מצד שני אנשים שלא גומרים את החודש או אנשים שאין להם עבודה לא צריכים להביא לעולם ילדים כאילו אין מחר.

אני הולך להיות מאוד קיצוני עכשיו בכך שאשאל מדוע המדינה הסכימה לתת לאם חד הורית, נרקומנית ואלכוהליסטית את האפשרות ללדת שני ילדים? נשמע אכזרי מצידי לומר זאת, נכון? בעצם מה יותר אכזרי? להכריח או למנוע מנרקומנית ואלכוהולסיטית חד הורית להביא ילדים לעולם או כן לתת להם להיוולד רק בכדי לגלות שהם יצאו דפוקים ומוגבלים ועכשיו המדינה צריכה לתמוך בהם בכל הבחינות עד ליום מותם. סיפור אמיתי לחלוטין דרך אגב. אני אישית מכיר את המשפחה האומנת. אם היית שומע איך האם הנרקומנית וויתרה כהרף עין על החזקה של הילדים לא היית אפילו חושב שזה אכזרי למנוע ממנה ילדים.

 

אם המדינה הייתה מנוהלת כמו עסק (ועסק מונופוליסטי, כי אין אפשרות להחליף את ספק המדינה שלך) אז היא הייתה גובה מקסימום כסף עבור מינימום שירות.

 

לא בהכרח, כי א. אפשר לממן טיפול חירום בלבד בעלות נמוכה בהרבה, במיוחד אם לא מאפשרים לכל שקרן לתבוע מליון ש"ח מביה"ח בגלל שאיזה רופא לא אמר לו "בוקר טוב" מספיק יפה; וב. כי יהיו עמותות שנתמכות ע"י תרומות שיעזרו גם הן.

 

ולסיכומו של דבר: אני אומר, נעשה כך ויהיה טוב. אתה אומר, נעשה אחרת ויהיה טוב. עד כאן שיוויון. אלא שאת כל זה כבר ניסו בפועל ולא בכאילו. וכולם רצו להגר לארה"ב, ואף אחד לא רצה להגר לבריה"מ - להיפך, הם בנו חומה כדי שכולם לא יברחו.

 

המסקנה שלי - השיטה של שוק חופשי הוכיחה את עצמה, והשיטה של שלטון ריכוזי נכשלה כשלון חרוץ.

 

דני

 

1. בארה"ב ההוצאה לנפש על בריאות גבוהה מאשר בישראל או אירופה, וזה למרות שבארה"ב הרפואה היא פרטית ולאזרחים מגיע רק רפואת חרום. (לפחות עד אובמה זה היה המצב).

2. אתה טוען שיש שתי אפשרויות או משק חופשי או משק ריכוזי ומנוהל, ואני טוען שיש הרבה יותר אפשרויות בין שתי הקיצוניות.

 

אפילו באקדמיה שבד"כ מנותקת בצורה זו או אחרת מהמציאות מלמדים על הכשלים של התיאוריה הקיינסיאנית.

אין היום אף מדינה מפותחת בעולם שיש בה שוק חופשי. זה פשוט לא עובד וצריך להיות עיוור לחלוטין למה שקורה בעולם כדי לא לראות את זה.

 

ג'ון מיינארד קיינס הטיף להתערבות של הממשלות כדי להבטיח שוק תחרותי ויעיל. זה בדיוק מה שקורה כיום ברוב המדינות. תאוריית היד הנעלמה של אדם סמית' נכשלה כשלון חרוץ עם פרוץ המשבר הגדול ב-1929

 

ידידי היקר,

קח כל מדינה עם רמת חיים מתקדמת באירופה ואני מוסיף אפילו את מקסיקו. לך אחורה 20 שנים לפחות ובדוק את ממוצע הילודה של מדינות אלה ושל ישראל. אני אומר לך בוודאות (וזה מגובה על ידי מחקרים) מדינת ישראל עוקפת כל מדינה אירופאית פלוס את מקסיקו פלוס כל מדינה אחרת באירגון ה OECD בממצוע הילודה בעשרים השנים האחרונות. כלומר, באף מדינה אירופאית כולל המדינות באירגון ה OECD לא מולידים כל כך הרבה ילדים כמו בישראל. עוד דבר, ישראל אכן באירגון ה OECD כלומר ישראל נמצאת בסטנדרט מסויים. לעומת זאת ישראל היא אחרונה מבחינת כל הפרמטרים באירגון זה. על מה זה מראה? זה מראה שיש קשר ישיר ביותר בין כמות הילדים שאנשים מביאים לעולם לבין איכות החיים של אנשים ושל ילדיהם.

 

דבר שני, אני מאוד מצטער אם אני נשמע בוטה אבל את האנשים במדינת ישראל אפשר לחלק לשני קבוצות. אלה שאיכפת להם מקיומה ולכן תורמים למדינה ואלה שלא שמים ז*ן ולא איכפת להם מקיומה.

הרעיון של מדינת ישראל היה ולמרבה הצער עדיין נשאר אותו רעיון שהיא צריכה לעודד ילודה על מנת שיהיו כאן יותר אנשים שברבות הימים יהפכו לחיילים, לאזרחים משלמי מיסים ולאנשים בעלי מקצועות חופשיים. למרבה הצער האנשים השפויים מהקבוצה הראשונה הבינו את הקשר בין כמות הילדים לאיכות החיים ולכן רוב רובם מביא לעולם כמות ילדים שהם יכולים לעמוד בה.

 

לעומת זה, למרבה הצער, הקבוצה השנייה של האנשים, אלה שלא ממש איכפת להם מקיום המדינה, הם אלה שמביאים ילדים לעולם כאילו אין מחר. כל זאת רק בכדי לגלות שהם לא מסוגלים לעמוד בגידולם ולספק להם איכות חיים ואז הנטל נופל על מדינת ישראל. זו, משקיעה בחינוכם ובגידולם ולבסוף ילדים אלה גודלים אף הם להיות תלויים בה או לא למלא אחר הציפיות של המדינה כלומר להיות אזרחים בעלי מקצועות שמשלמים מיסים ומשמשים בתור חיילים בשעת הצורך.

אז סליחה על הבוטות שלי, למה המדינה צריכה להשקיע בגידולם?

 

קח לדוגמה את החוק החדש, החוק שמקנה טיפול שיניים חינם עד לגיל 12. עם מי החוק הזה מטיב? עם משפחות בעלות 2, 3 ילדים עם משפחות בעלות 6, 10, 15 ילדים?

בשביל לממן את החוק הזה לפחות 70 מיליון שקל נלקחו מסל התרופות או מתקציב הבריאות. זאת אומרת שאיכות הבריאות ירדה ב 70 מיליון שקל רק בכדי לממן לאנשים שלא ממש איכפת להם מהמדינה טיפולי שיניים.

לעומת זאת, בשביל לקבל טיפולי שיניים ל 3 ילדים בן אדם יצטרך לשלם מיסים כל חייו. האם זה שווה? ממש לא.

 

שורה תחתונה, הקיצבאות שמקבלת משפחה עם 3 ילדים הם יחסית זעומות. לעומת זאת, אם לרגע תבטל את כל הקיצבאות, קל וחומר של אלה שיש להם יותר מ 6, 10 ילדים הסכום הכולל שהמדינה תחסוך יכול להיות הרבה משמעותי ואז המדינה יכולה להוריד מיסים. במילים אחרות, משפחות ירוויחו יותר מכך שיבטלו את הקיצבאות בכך שישלמו פחות מיסים מאשר לקבל בקושי 500 שקל על 3 ילדים בחודש.

 

בקיצור, ישנם 2 מגזרים גדולים היום במדינת ישראל "שמשקיעים" בילודה. למרבה הצער, מתוך שני מגזרים אלה רוב רובם של האזרחים אינם משרתים בצבא, אינם משתתפים בנטל העבודה ואינם תורמים ממש למדינת ישראל מבחינה צבאית, כלכלית או מדינית. אם ככה מדוע למדינה לתמוך בילודה במגזרים אלה?

 

 

צודק במאה אחוז. ילודה גבוהה דורשת השקעה בחינוך הילדים - אבל, ילודה נמוכה תגרום לאומה להיעלם מהמפה. אז נכון שלא צריך לעודד ילודה של 15 ילדים למשפחה אבל בוא נודה באמת - הילודה בישראל (כולל המגזר הערבי והחרדי) עומדת על 2.8 ילדים לאישה.

זה הכל. כבר היה יותר מזה בשלבים שונים של המדינה (מענק בן גוריון) וגם היה יותר מזה במדינות שונות בעולם.

אגב בגרמניה (בעלת הילודה השלילית) הייתה בעיה של מחסור בידיים עובדות, אבל למזלם הגירה גדולה לגרמניה מונעת את היעלמותה מהמפה.

היהודים עם אופטימי, לפני שיודעים מה הגודל הם חותכים.

גילוי נאות - אני חבר במועדון פיאט

  • תגובות 267
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

 

אם המדינה הייתה מנוהלת כמו עסק (ועסק מונופוליסטי, כי אין אפשרות להחליף את ספק המדינה שלך) אז היא הייתה גובה מקסימום כסף עבור מינימום שירות.

 

 

אה, רגע, מה?... תראה לי מה לא נכון פה בקשר למדינה שלנו.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם
זה אומר שמתחילת החודש 98 עובד את רף ה10 ש"ח !!!

אתה מתדלק בתחנות יקרות.

יש תחנות שמוכרות 98 במחיר הגיוני, למשל סונול שערי חולון - 7.86 (נכון לאוגוסט)

 

צודק במאה אחוז. ילודה גבוהה דורשת השקעה בחינוך הילדים - אבל, ילודה נמוכה תגרום לאומה להיעלם מהמפה. אז נכון שלא צריך לעודד ילודה של 15 ילדים למשפחה אבל בוא נודה באמת - הילודה בישראל (כולל המגזר הערבי והחרדי) עומדת על 2.8 ילדים לאישה.

זה הכל. כבר היה יותר מזה בשלבים שונים של המדינה (מענק בן גוריון) וגם היה יותר מזה במדינות שונות בעולם.

אגב בגרמניה (בעלת הילודה השלילית) הייתה בעיה של מחסור בידיים עובדות, אבל למזלם הגירה גדולה לגרמניה מונעת את היעלמותה מהמפה.

 

2.8 "זה הכל"?

2.8 זה הרבה מאוד.

המספר שצריך לשאוף אליו זה סביבות 2 או 2.1, כדי לשמור על אוכלוסיה יציבה ולא לסבול מגידול אקספוננציאלי כמו ישראל של היום או קיטון והזדקנות האוכלוסיה כמו בחלק ממדינות מערב אירופה.

 

האוכלוסיה היצרנית בארץ כבר לא מאוד רחוקה מזה (אבל עדיין מעל),

מה שצריך זה לגרום לאוכלוסיה הלא-יצרנית להפסיק להתרבות בקצב הנוכחי.

ולא צריך ללכת לקיצוניות של הודו של שנות ה70 של המאה הקודמת (עיקור כפוי לאבות ל2+ ילדים),

מספיק להתחיל מתמרוץ כלכלי הכי פשוט כמו ביטול קצבאות הילדים באופן מוחלט.

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

פורסם

מה שצריך זה לגרום לאוכלוסיה הלא-יצרנית להפסיק להתרבות בקצב הנוכחי.

ולא צריך ללכת לקיצוניות של הודו של שנות ה70 של המאה הקודמת (עיקור כפוי לאבות ל2+ ילדים),

מספיק להתחיל מתמרוץ כלכלי הכי פשוט כמו ביטול קצבאות הילדים באופן מוחלט.

 

למרות שבאוכלוסיה הערבית קצב הילודה יורד ומתקרב לזה של שאר האוכלוסיה (הבדל נמוך יחסית), אצל החרדים ביטול הקצבאות לא גרם להם ללדת פחות.

היהודים עם אופטימי, לפני שיודעים מה הגודל הם חותכים.

גילוי נאות - אני חבר במועדון פיאט

פורסם
נקודת ההשקפה שלך מעוותת וחדורת שנאה, החוק לא מיטיב עם אף משפחה, ו 70 מליון ש"ח לא נלקחו בכדי לטפל באנשים שלא אכפת להם מהמדינה.

 

כל מה שהחוק עושה הוא לשמור על בריאות השיניים של ילדים עד גיל 12.

 

ילדים!

 

אבל ברגע שמתחילים להסתכל על זה דרך הפריזמה הצרה של "הדוסים החארות יש להם X ילדים והערבים "שונאי ישראל" יש להם Y ילדים" אז אכן, קל מאוד להגיע למסקנות שהגעת אליהן.

 

כנראה שהבנת לא נכון. אני בעד לעזור לאנשים שגורלם לא האיר להם פנים. לאנשים נכים, מוגבלים פיזית ושכלית, עיוורים, חרשים וכיוצא בזה. אני ממש לא בעד לעזור לאנשים שהכניסו את עצמם לברוך תוך כדי התעלמות מעצות של אחרים רק בכדי לגלות אחרי זה שזה היה נכון.

עכשיו, כאשר הסרנו את המחשבה שלך שאני אדם ששונא אחרים בגלל דתם או אורח חייהם. מצטער מאוד ידידי. אם אני אדם מחושב ועושה ילדים לפי היכולת שלי זה לא אומר שרמת החיים שלי צריכה לרדת בגלל אנשים שחושבים שכל פעם שעושים סקס אז ילד צריך לבוא לעולם. אין את הדבר הזה באף מקום בעולם, חוץ ממדינות עולם שלישי כמובן. בוא נעזוב לרגע את טיפולי השיניים ונעבור למשהו שאפשר באמת לספור אותו. אוכלי החינם נלחמים בשן ובעין בכדי שחוק חינוך חובה חינם מגיל 3 חודשים יעבור. מה זאת אומרת? שעל מנת שמשפחה רגילה עם 3 ילדים תחסוך 20 אלף שח בשנה הם יצרתרכו לשלם על כך כל ימי חייהם. במילים אחרות. נגיד שעולה פעוטון 2000 שקל לחודש. כפול 10 חודשים זה 20 אלף שח. כפול שלוש שנים עד אשר הילד עולה לגן עיריה כל משפחה תוציא 60 אלף ש"ח. כלומר על 3 ילדים משפחה ממוצעת שעובדת למחייתה תוציא 180 אלף שח. אז יופי, נגיד שאני אב לשלושה ילדים, הוצאתי 180 אלף ש"ח על הילדים שלי וזהו זה. זה נגמר. לעומת זאת, אם אני אקבל את ה 180 אלף שח האלה מהמדינה, זאת אומרת שאני אצטרך לשלם על משפחה מבני ברק או מאום אל פאחם עם 10 ו 18 ילדים. כלומר בשביל לקבל 180 אלף שח מהדינה אני אצטרך לשלם כל החיים שלי מיסים בכדי לממן את אוכלי החינם ממגזר זה או אחר. אז אם אתה עושה חישוב, בגדול, בהמשך הדרך, אחרי הרבה שנים היה שווה לי להוציא מהכיס שלי 180 אלף שח ולא לקבל אותם "בחינם" מהמדינה ובשביל כך לשלם כל החיים שלי עד ליום מותי על אנשים שלא מחזירים או שבקושי מחזירים את ההשקעה שהמדינה השקיעה בהם. אין כאן שום קשר לשינאה. יש כאן קשר הדוק לתת למי שתורם ולא למי שמוצץ את הכספים בכוח.

נחזור לנושא השיניים. אותו הדבר. נגיד שטיפול שיניים לילד עד גיל 12 עולה 20 אלף שח (ואני מגזים) אז בשביל לקבל 60 אלף מהמדינה אני אצטרך לשלם כל החיים שלי בצורת המיסים. נכון שאני משלם מיסים בכל מקרה אבל כאן בכדי לממן טיפול שיניים לכל הילדים המדינה לוקחת מסל התרופות. זאת אומרת שאיכות השירות הרפואי של כולם יורד בשביל לממן את אלה שאין להם אבל למרות הכל התעקשו בכל זאת להביא ילדים לעולם. זה נראה לך הגיוני? לא ראיתי באף מקום בעולם, באף ספר חוקים וזכויות שזוהי זכות מתנה מאלוהים למשפחה להביא ילדים ככל שבא להם. אין כזה, אה כן, בישראל זה קיים.

 

מה שהכי מצחיק בכל זה שכל דבר שקורא במדינה, החרדים אשמים! כל דיון שעולה כאן על בעיות בכלכלה, בסוף יהיה מישהו שידחוף את החרדים בתמונה! אח"כ שואלים למה באירופה כל צרה שהיתה באה היו מאשימים את היהודים. שימו לב זה בידיוק אותו דבר, אז למה מיתלוננים למה הגויים חושבים עלינו ככה? גם אתם ככה בידיוק! איך הכתוב אומר "מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו".

 

לא אדוני, זה לא רק החרדים. זה גם מגזר אחר. אל תהיה בת יענה ואל תקבור את הראש בחול. כאשר אבא חרדי אומר קבל עם ועדה בלי בושה שכל עם ישראל יוכל לשמוע שהוא מעדיף שהילדים שלו ימותו מרעב והוא לא יפסיק ללמוד תורה אז אתה מבין שמשהו כאן דפוק בסדר העדיפיות של המגזר הזה. כאמור, החרדים הם לא הבעיה היחידה, ישנם עוד מגזרים של לא עובדים ורק מביאים ילדים לעולם.

 

אני אפשט לך את זה - בוא נניח שהמדינה מפסיקה לגבות מיסים לחלוטין. התשלום לבית ספר לכל ילד יעלה לך בערך 40,000 ש"ח בשנה, ביטוח בריאות מלא יעלה לך בערך 1000$ בחודש (וכמובן כשתצטרך אותו אז הם יטרטרו אותך בתקווה שתמות), תשלום למאבטח צמוד (כי אין משטרה ואין צבא) יעלה לך בערך 10,000 ש"ח לחודש, אגרת כבישים תעלה לך בערך 100 ש"ח לכל נסיעה באוטו.

כמה יתווסף לך לנטו? בוא נניח שאתה מרוויח 25,000 ש"ח ברוטו היום - אז יתווסף לך בערך 8000 ש"ח בחודש. אפילו את המאבטח האישי זה לא מכסה, ולמה? כי מס הכנסה ליחידים לא מהווה את רוב הכנסות המדינה.

 

יותר מזה, כאשר המדינה תפסיק לדאוג לחינוך (ולהשכלה גבוהה) יווצר מעמד דק מאוד של אנשים מלומדים, ושאר העם יהיו בורים שלא יוכלו לממן את החינוך הזה. זה יעלים לחלוטין את מגזר ההייטק למשל בארץ.

לא סתם מדינות כמו הודו, סין, ועוד משקיעות המון בחינוך ובהשכלה גבוהה. הן מבינות שזה המפתח לצמיחת המשק.

 

 

 

אם המדינה הייתה מנוהלת כמו עסק (ועסק מונופוליסטי, כי אין אפשרות להחליף את ספק המדינה שלך) אז היא הייתה גובה מקסימום כסף עבור מינימום שירות.

 

 

 

1. בארה"ב ההוצאה לנפש על בריאות גבוהה מאשר בישראל או אירופה, וזה למרות שבארה"ב הרפואה היא פרטית ולאזרחים מגיע רק רפואת חרום. (לפחות עד אובמה זה היה המצב).

2. אתה טוען שיש שתי אפשרויות או משק חופשי או משק ריכוזי ומנוהל, ואני טוען שיש הרבה יותר אפשרויות בין שתי הקיצוניות.

 

נכון מאוד אדוני אבל אז, הדלק היה זול, המע"מ לא היה 17 אחוזים, מס הכנסה וביטוח בריאות וביטוח לאומי לא היו מהווים ניכוי קרוב ל 50 אחוזים מהמשכורת. מוצרים היו יותר זולים כי הדלק זול ולכן זול לשנע את הלחם והגבינות וכיוצא בזה לחנויות ולסופרים. בגדים היו זולים יותר וכיוצא בזה.

ככה זה היום באמריקה. רוצה לשלם מינימום מיסים? אין בעיה אבל אתה צריך להסתדר לבד. אתה יודע מה? זה דווקא שיטה לא רעה בכלל. אומנם ביטוח בריאות יעלה ביוקר ובשביל זה יש ביטוח. עדיף לי לשלם מינימום מיסים ולשמור יותר כסף בכיס אבל מצד שני לדאוג לעצמי במקרה חירום. אין ביטוח לאומי, אין קופת חולים ציבורית או בית חולים ציבורי, הכל פרטי. דווקא אחלה, ככה אלה שעובדים קשה למחייתם לא יצטרכו לסחוב את אוכלי החינם על הגב שליהם. אז אנשים יתעוררו ולא יעשו 10 ו 15 ילדים. זה מה שעושים באמריקה. רוב האנשים השפויים עושים 2 ילדים ומשקיעים את המקסימום בהם מאשר לעשות 10 ילדים ולתת לכל אחד בקושי מינימום.

 

 

 

ג'ון מיינארד קיינס הטיף להתערבות של הממשלות כדי להבטיח שוק תחרותי ויעיל. זה בדיוק מה שקורה כיום ברוב המדינות. תאוריית היד הנעלמה של אדם סמית' נכשלה כשלון חרוץ עם פרוץ המשבר הגדול ב-1929

 

 

 

 

צודק במאה אחוז. ילודה גבוהה דורשת השקעה בחינוך הילדים - אבל, ילודה נמוכה תגרום לאומה להיעלם מהמפה. אז נכון שלא צריך לעודד ילודה של 15 ילדים למשפחה אבל בוא נודה באמת - הילודה בישראל (כולל המגזר הערבי והחרדי) עומדת על 2.8 ילדים לאישה.

זה הכל. כבר היה יותר מזה בשלבים שונים של המדינה (מענק בן גוריון) וגם היה יותר מזה במדינות שונות בעולם.

אגב בגרמניה (בעלת הילודה השלילית) הייתה בעיה של מחסור בידיים עובדות, אבל למזלם הגירה גדולה לגרמניה מונעת את היעלמותה מהמפה.

 

הבעיה ידידי היא לא שאין ילודה בישראל. בלי עין הרע מדינת ישראל עוקפת כל מדינה מודרנית ונאורה היום בעולם (חוץ ממדינות עולם שלישי ומדינות מוסלמיות) בממוצע הילודה. זה לא קרה היום ולא אתמול. זה כבר 20 שנים ברציפות שבמדינת ישראל נולדים הכי הרבה ילדים פר משפחה. אתה יודע מה הבעיה? אגב, אין כאן שום קשר לגזענות. הכל עובדות. הבעיה היא שנולדים הכי הרבה ילדים למגזרים שלא תורמים במאומה או שהתרומה שלהם לקיומה של מדינת ישראל מבחינה כלכלית, צבאית ומדינית שואפת לאפס. אז השיטה של עידוד הילודה מפספסת את עצמה. במקום שהמשפחות שעובדות קשה ובצורה הוגנות יביאו הרבה ילדים לעולם שיהפכו בעתיד לחיילים ולאזרחים שומרי חוק ומשלמי מיסים, דווקא המגזרים של משרתים בצבא ולא משלמים מיסים הם אלה שמביאים הכי הרבה ילדים לעולם וכאן הבעיה. לא קשור לגזענות ולא לכלום. זה קשור לתת למי שתורם ולא לתת למי שמסרב בכוונה לתרום. זה הכול.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם

בשלב הבא תציע לעקר את כל מי שמרוויח פחות מ-30K בחודש

 

צריך הרי להשביח את הגזע, לא?

 

אני לא יודע כמה אתה מרוויח, אבל אני מעריך ש-80% מהאוכלוסיה לא מסוגלים לממן את כל הוצאות החיים שלהם אם לא יהיו מיסים בכלל. (ורק להשוואה - חברות ענק בישראל משלמות 3% מס בעוד שחברות מקבילות אליהן בעולם משלמות 20% מס ויותר. זה לבד היה מונע את כל הגזרות למיניהן וגם את העלאת המס על הדלק).

צא וחשב כמה יעלו לך החיים אם תשלם את העלות האמיתית של החיים המודרניים. ביטוח רפואי, אגרת שימוש בכביש (כי הכבישים יהיו פרטיים, כמו גשרים פעם), עלות חינוך אמיתית של הילדים שלך, עלות אמיתית של האבטחה שלך (כולל עלות התחמושת), ועוד.

גם אם לא יהיה פיקוח על השווקים אז יווצרו מונופולים וקרטלים שיהיו גרועים בעשרות מונים מהיום, כי הקרטלים האלה ישתמשו בחיילים חמושים בשביל להבטיח שלא תהיה תחרות. כן, זה נשמע אפוקליפטי אבל זה כבר נוסה בעבר בעשרות מקומות בעולם.

 

רוצה דוגמא לתחרות בלי פיקוח? קח את מצפה רמון כמשל: היה שם סופר אחד, וכדרכם של מונופולים מחיר המוצרים בו היה הגבוהה ביותר בארץ. קם יזם ופתח סופר מתחרה עם מחירים סטנדרטיים. הסופר הוותיק (שגם שייך לרשת גדולה) הוריד את מחירי כל המוצרים למחירי הפסד ומכר כך במשך למעלה משנה. התושבים קנו אצל הסופר הוותיק כי הוא היה הרבה יותר זול, והסופר החדש פשט את הרגל בסופו של דבר. כשזה קרה, הסופר הוותיק העלה את מחירי המוצרים שלו בחזרה למחירם היקר ומאז לא הייתה לו תחרות יותר.

 

וכבר הוכחתי לך באותות ומופתים (ונתונים אמיתיים, לא כאלה שנובעים משמועה על יוסוף מאום אל פאחם) שהילודה במגזר הערבי יורדת עם השנים וכמעט שווה לילודה במגזר היהודי - אז אולי מספיק לנפנף בקלף הזה?

 

ולגבי הילודה החרדית (זאת שלא תורמת במאום לשיטתך), אנחנו חייבים למצוא דרכים לשתף אותם בקהילה הכללית. זה קל להגיד וקשה לבצע.

 

ואני אסיים עם סיפור:

מכר שלי גדל בבית עני. כמה עני? בחורף הם לא הדליקו חימום, ובקיץ לא הפעילו מזגן (כי לא היה להם). בשר היה מותרות בבית שלהם.

ולמרות זאת הוא הלך לבית ספר והתברר שהוא מאוד אינטליגנטי. לבית ספר עם החינוך חינם, שאחרת לא היה סיכוי שילמד. אחרי שסיים ללמוד והוא שירת בצבא, הוא השתחרר ובזכות הציונים הגבוהים שלו הוא התקבל לפקולטה מאוד יוקרתית בארץ. אותה הפקולטה שאם המדינה לא הייתה מממנת אותה הוא לא היה יכול לחלום בכלל על לימודים גבוהים.

הוא סיים בהצטיינות והקים חברת סטארטאפ קטנה. החברה נמכרה והוא מונה לתפקיד מאוד בכיר בחברה אמריקאית. מאז הוא הספיק להקים עוד 3 חברות שכולן הצליחו והוא אחד היזמים המצליחים שהארץ הזאת הוציאה.

אם המדינה לא הייתה מממנת לו חינוך חינם, והשכלה גבוהה בזול - סביר להניח שהיזמות שלו הייתה נעשית בתחום הבאסטות או משהו כזה.

כמה כאלה לדעתך אנחנו נפסיד אם נבטל את החינוך?

 

אתה מדבר על להוציא 60,000 ש"ח לחודש בשלוש שנים כאילו זה בא בקלות לכל המשפחות. עבור רוב המשפחות (גם בלי המגזרים הטפיליים כמו שאתה קורא להם) 2000 ש"ח בחודש זה סכום עצום, ויכול להיות שאחד מבני הזוג היה בוחר לא לעבוד במקום לשלוח את הילד לגן (ואז לצהרון). ככה הרווחת עוד עובד שהתרומה שלו לכלכלה גבוהה מאותם 2000 ש"ח. מה צריך לעשות? להתנות שהורה יקבל את ההטבה הזאת רק אם שני בני הזוג עובדים.

 

ואסיים בציטוט שלך:

"אני ממש לא בעד לעזור לאנשים שהכניסו את עצמם לברוך תוך כדי התעלמות מעצות של אחרים רק בכדי לגלות אחרי זה שזה היה נכון."

לאנשים כאלה קוראים בד"כ יזמים ומשקיעים, ורשת הבטחון של המדינה נועדה להבטיח שאם הם טועים ביוזמות שלהם ובהשקעות שלהם, הוא לא יישארו רעבים ברחובות.

היהודים עם אופטימי, לפני שיודעים מה הגודל הם חותכים.

גילוי נאות - אני חבר במועדון פיאט

פורסם
למרות שבאוכלוסיה הערבית קצב הילודה יורד ומתקרב לזה של שאר האוכלוסיה (הבדל נמוך יחסית), אצל החרדים ביטול הקצבאות לא גרם להם ללדת פחות.

 

צודק לגבי הערבים (הילודה במגזר יורדת ככל שההשכלה עולה והנשים יוצאות יותר לעבודה. כמו בכל אוכלוסיה אחרת כמעט בכדור הארץ),

טועה לגבי החרדים. הורדת גובה הקצבאות בהחלט גרמה לירידה בילודה אצלהם:

http://law.bepress.com/cgi/viewcontent.cgi?article=2429&context=alea

 

לא יעזור שום דבר, גם תינוק חרדי צריך חיתולים ומטרנה בדיוק כמו כל תינוק אחר.

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

פורסם
לדעתי דיזל, ידני, סופר מיני וכל הרעיונות האלה לא באמת פותרים את הבעיה...

 

גם משפחטומטית 1600 עם דוושה ברצפה בין רמזור לרמזור לא פותרת כלום.

רכבי דיזל (בואו רגע נשווה לק״מ של בנזין וכו׳) הם משתלמים ביותר כיום, על אחת כמה וכמה עם גיר ידני. רכב דיזל חסכוני שצורך חצי מתצרוכת של בנזין זהה משתלם יותר גם היום וגם כשהגלק יחזור ל6 ול5 שקלים.

 

פשוט מדובר באומה מפונקת שגוררת את עצמה למחירים גבוהים הרבה יותר. לא משנה כמה זה יקר, אם אפשר לשלם אתזה בתשלומים הציבור ישלם.

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

פורסם
גם משפחטומטית 1600 עם דוושה ברצפה בין רמזור לרמזור לא פותרת כלום.

רכבי דיזל (בואו רגע נשווה לק״מ של בנזין וכו׳) הם משתלמים ביותר כיום, על אחת כמה וכמה עם גיר ידני. רכב דיזל חסכוני שצורך חצי מתצרוכת של בנזין זהה משתלם יותר גם היום וגם כשהדלק יחזור ל6 ול5 שקלים.

 

פשוט מדובר באומה מפונקת שגוררת את עצמה למחירים גבוהים הרבה יותר. לא משנה כמה זה יקר, אם אפשר לשלם אתזה בתשלומים הציבור ישלם.

 

אופטימי, אה?

Just daily

07' Škoda Octavia 1.9 TDI DSG6 09' Toyota Avensis

HU: Alpine CDE-126BT AMP: Mac Audio ZX 4000 SUB: Hifonics HFI12D4

מצלמות תיעוד לרכב - המון מידע והמלצות מחברי הפורום

פורסם
בשלב הבא תציע לעקר את כל מי שמרוויח פחות מ-30K בחודש

 

צריך הרי להשביח את הגזע, לא?

 

אני לא יודע כמה אתה מרוויח, אבל אני מעריך ש-80% מהאוכלוסיה לא מסוגלים לממן את כל הוצאות החיים שלהם אם לא יהיו מיסים בכלל. (ורק להשוואה - חברות ענק בישראל משלמות 3% מס בעוד שחברות מקבילות אליהן בעולם משלמות 20% מס ויותר. זה לבד היה מונע את כל הגזרות למיניהן וגם את העלאת המס על הדלק).

צא וחשב כמה יעלו לך החיים אם תשלם את העלות האמיתית של החיים המודרניים. ביטוח רפואי, אגרת שימוש בכביש (כי הכבישים יהיו פרטיים, כמו גשרים פעם), עלות חינוך אמיתית של הילדים שלך, עלות אמיתית של האבטחה שלך (כולל עלות התחמושת), ועוד.

גם אם לא יהיה פיקוח על השווקים אז יווצרו מונופולים וקרטלים שיהיו גרועים בעשרות מונים מהיום, כי הקרטלים האלה ישתמשו בחיילים חמושים בשביל להבטיח שלא תהיה תחרות. כן, זה נשמע אפוקליפטי אבל זה כבר נוסה בעבר בעשרות מקומות בעולם.

 

רוצה דוגמא לתחרות בלי פיקוח? קח את מצפה רמון כמשל: היה שם סופר אחד, וכדרכם של מונופולים מחיר המוצרים בו היה הגבוהה ביותר בארץ. קם יזם ופתח סופר מתחרה עם מחירים סטנדרטיים. הסופר הוותיק (שגם שייך לרשת גדולה) הוריד את מחירי כל המוצרים למחירי הפסד ומכר כך במשך למעלה משנה. התושבים קנו אצל הסופר הוותיק כי הוא היה הרבה יותר זול, והסופר החדש פשט את הרגל בסופו של דבר. כשזה קרה, הסופר הוותיק העלה את מחירי המוצרים שלו בחזרה למחירם היקר ומאז לא הייתה לו תחרות יותר.

 

וכבר הוכחתי לך באותות ומופתים (ונתונים אמיתיים, לא כאלה שנובעים משמועה על יוסוף מאום אל פאחם) שהילודה במגזר הערבי יורדת עם השנים וכמעט שווה לילודה במגזר היהודי - אז אולי מספיק לנפנף בקלף הזה?

 

ולגבי הילודה החרדית (זאת שלא תורמת במאום לשיטתך), אנחנו חייבים למצוא דרכים לשתף אותם בקהילה הכללית. זה קל להגיד וקשה לבצע.

 

ואני אסיים עם סיפור:

מכר שלי גדל בבית עני. כמה עני? בחורף הם לא הדליקו חימום, ובקיץ לא הפעילו מזגן (כי לא היה להם). בשר היה מותרות בבית שלהם.

ולמרות זאת הוא הלך לבית ספר והתברר שהוא מאוד אינטליגנטי. לבית ספר עם החינוך חינם, שאחרת לא היה סיכוי שילמד. אחרי שסיים ללמוד והוא שירת בצבא, הוא השתחרר ובזכות הציונים הגבוהים שלו הוא התקבל לפקולטה מאוד יוקרתית בארץ. אותה הפקולטה שאם המדינה לא הייתה מממנת אותה הוא לא היה יכול לחלום בכלל על לימודים גבוהים.

הוא סיים בהצטיינות והקים חברת סטארטאפ קטנה. החברה נמכרה והוא מונה לתפקיד מאוד בכיר בחברה אמריקאית. מאז הוא הספיק להקים עוד 3 חברות שכולן הצליחו והוא אחד היזמים המצליחים שהארץ הזאת הוציאה.

אם המדינה לא הייתה מממנת לו חינוך חינם, והשכלה גבוהה בזול - סביר להניח שהיזמות שלו הייתה נעשית בתחום הבאסטות או משהו כזה.

כמה כאלה לדעתך אנחנו נפסיד אם נבטל את החינוך?

 

אתה מדבר על להוציא 60,000 ש"ח לחודש בשלוש שנים כאילו זה בא בקלות לכל המשפחות. עבור רוב המשפחות (גם בלי המגזרים הטפיליים כמו שאתה קורא להם) 2000 ש"ח בחודש זה סכום עצום, ויכול להיות שאחד מבני הזוג היה בוחר לא לעבוד במקום לשלוח את הילד לגן (ואז לצהרון). ככה הרווחת עוד עובד שהתרומה שלו לכלכלה גבוהה מאותם 2000 ש"ח. מה צריך לעשות? להתנות שהורה יקבל את ההטבה הזאת רק אם שני בני הזוג עובדים.

 

ואסיים בציטוט שלך:

 

לאנשים כאלה קוראים בד"כ יזמים ומשקיעים, ורשת הבטחון של המדינה נועדה להבטיח שאם הם טועים ביוזמות שלהם ובהשקעות שלהם, הוא לא יישארו רעבים ברחובות.

 

בואו ונתחיל. קודם כל הממוצע הילודה בישראל עומד על 3 ילדים פלוס מינוס. כלומר בין 2.95 ל 3.0 ילדים פר משפחה. זה על פי האו"ם ואם אתה תתעקש אני אוכיח לך את זה. זה לא כי לכל אחד יש שלושה ילדים זה הממוצע. לי למשל אין אפילו ילד אחד. יודע למה? כי אני רואה את עצמי בתור אחראי ולא רוצה להביא ילד לעולם לפני שאני בטוח שאני מסודר כלכלית. אולי נראה לך טיפשי אבל זוהי דרך הפעולה שלי.

עוד דבר, מדינת ישראל עוקפת על מדינה מודרנית (להוציא מדינות מוסלמיות) עלי אדמות בבמוצע הילודה שלה (לפחות את כל אלה שחברות ב OECD) מזה כבר 20 שנים.

דברייך מקובלים. משפחה לא יכולה להוציא 60 אלף שקל על כל ילד? אחלה, אל תעשו ילדים כאשר אתם לא יכולים לממן אותם. עשיתם ילדים שאתם לא יכולים לממן? אז בבקשה תהיו בשקט, תבינו שהדלק עולה כמו שהוא עולה, שהמע"מ הוא כמו שהוא, מס הכנסה הוא כמו שהוא ושאר המיסים ויוקר המחיה הם כמו שהם וכל זאת בכדי להעניק לכם, המשפחה הנחמדה, שעשתה יותר ילדים ממה שהיא יכולה להרשות לעצמה שירותים כאלה ואחרים כמו רפואה, חינוך, קיצבאות ביטוח לאומי וכיוצא בזה.

יש מבין? או שאנשים מבינים שיוקר המחיה בישראל נובע מן הסתם מהצורך לתמוך בפרזיטים בממשלה וגם במגזרים כאלה ואחרים ואז הם מפסיקים להתבכיין כל שני וחמישי שעלה הדלק. או שנמאס לאנשים מהמיסים ובוא נפריט את הכל וככה כל אחד ישלם הרבה פחות מתלוש המשכורת שלו.

מערכת הקיצבאות והרווחה נועדה לעזור לאנשים במצוקה אבל מה לעשות שבישראל אומרים "נותנים לך תקח, מרביצים לך תברח"? אנשים דופקים ומתחמנים את המערכת, בגלל זה היא נראית ככה.

 

בקשר לאדם שדיברת עליו, מן הסתם הוא הפך לאזרח שומר חוק, עשה צבא, עושה מילואים ומשלם מיסים. יפה מאוד. הוא החזיר ועדיין מחזיר את ההשקעה שמדינת ישראל השקיעה בו. הבעייה שהרבה אנשים ממגזרים שונים לא מחזירים את ההשקעה הזו.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם

מחירי הדלק הגבוהים כואבים לכולנו ואני בטוח שלכולם יש מה להגיד בנושאי זכויות סוציאליות לאנשים שלא שירתו בצבא, אבל קשר ישיר לנושא הרכב אין לזה.

 

כנראה שכולנו נמשיך לשלם ולשתוק, גם אחרי השרשור הענק הזה.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5048 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...