Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מחירי הדלק - עד מתי? 8.26₪ מהחודש הבא!


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5047 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מה זה מנהל? איזה מנהל אתה יכול לקצץ?

את כל המנהל (קרי: פקידים) שמתעסק בשירותי רווחה שאותם הייתי מבטל.

 

מי יאשר את הקיצוץ? ומי יסכים לו?

כבר אמרתי שמי שצריך לאשר את זה הם בדיוק האנשים שמרוויחים מכל הקומבינות של השיטה הנוכחית, ולכן אני לא מצפה שזה יקרה בקרוב.

 

באותה מידה אני יכול להגיד שהעשירים ימכרו את כל הנכסים שלהם בחו"ל ויחלקו אותו לכולנו ופיות וגמדים יתהלכו ברחובות ויחלקו אוכל לאנשים. אנחנו משחקים עכשיו בלה לה לנד או בכלכלה?

הזלזול שלך בדיעות שונות משלך אינו מחזק את דעתך. להיפך.

 

במקום תרומות אני מציעה שנכריח את העשירים לתרום. יותר פשוט .

אפשר גם לשדוד בנקים. זה עוד יותר פשוט. אבל אני מציע שיטה שאינה מתבססת על שוד או גזל.

 

כל תפיסת העם היהודי שלכם קצת מעוותת.

האם אתה מתכוון שהעובדות לא מתאימות לך או שאני משבש את העובדות? אנא הסבר ופרט.

 

רבותי, אמריקה היא לא ניאו ליברלית. יש בה הרבה תומכים בניאו ליברליות והם מידי פעם מגיעים לשילטון. אבל...

אני לא הזכרתי כלל את הסיסמה הזו, שאינה מעניינת אותי. אני דיברתי על שתי שיטות מנוגדות: שוק חופשי לעומת שוק ריכוזי. אתה יכול לשים את הסיסמאות בצד לרגע אחד ולענות לענין?

 

ושוב השטויות של ברה"מ? מה הקשר?

הקשר הוא שבבריה"מ ישמו את השיטה הריכוזית במידה רבה והתוצאה היתה איומה. אני מסיק מזה שהשיטה הריכוזית לא טובה. אם אתה חושב אחרת, אנא הסבר מדוע בבריה"מ היתה תוצאה כל כך גרועה.

 

מה יש לכם בית ספר לניאו ליברליזם שמלמדים את כולם את להגיד את אותם שטויות

דיעה שמנוגדת לשלך אינה בהכרח שטות. יכול להיות שאתה פשוט טועה.

 

רוב מדינות מערב אירופה, אם לא היו צריכות לשאת בנטל של כלכלות נכשלות כמו איטליה יוון וספרד בגלל האיחוד המוניטארי האידיוטי, במצב כלכלי הרבה יותר טוב מארה"ב ולהם יש חוקים סוציאלים מפה עד להודעה חדשה.

יפה אמרת. כאן עלית בדיוק על הבעיה של השיטה הריכוזית: שתמיד יהיו כאלו שלא ירצו לעבוד, והשיטה הזו מעודדת אותם לכך. זה יכול להיות מדינה א' לעומת מדינה ב', וזה גם יכול להיות אזרח א' לעומת אזרח ב'. בכל מקרה, שיטה שמחלקת פרסים לעצלנים ולבטלנים, בהכרח תגרום לכך שיותר ויותר אנשים יהיו בטלנים. כמו כן היא תגרום לכך שאנשים חרוצים יעבדו פחות, ויעלימו מס במידה כזו או אחרת. בהכרח.

 

תן לי דוגמא של כלכלה עולמית שבה המדינה לא דואגת כלל לרווחת האזרחים, נןתנת לכוחות השוק לעשות את שלהם בצורה חופשית וכולם מבסוטים מהחיים. מי זאת המדינה הזאת שמשמשת כאמת מידה שלפיה אתה קובע שהשיטה שלך בכלל עובדת?

 

ארה"ב במאה השנים הראשונות שלה, למעט תיקון אחד - מעולם לא אמרתי שכולם מרוצים. אבל הרוב כן, וזה יותר ממה שמקבלים בכל שיטה אחרת.

 

דני

  • תגובות 267
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

dny, ביקרת בארה"ב בכלל שאתה נותן אותה כדוגמא?

א. יש states שבהן יש מדיניות רווחה גדולה מאחרים. קליפורניה למשל. במקרה זה גם אחד ה states עם האוכלוסיה הכי עשירה.

ב. כמות ההומלסים שם בערים הגדולות היא מטורפת. אלו אנשים משוגעים שצריכים טיפול. אתה רוצה הומלסים משוגעים מסתובבים לידך ברחוב?

ג. הפערים החברתיים בארה"ב מאוד גדולים. בן אדם שלא נולד למשפחה הנכונה, כמעט ואין לו סיכוי לצאת מהמעגל הזה. זה יוצר מצב שחלק מאוד גדול מהאוכלוסיה שעושה innovation הם מהגרים. בארה"ב מדבר בהודים וסינים בעיקר.

ד. גם בארה"ב כבר הבינו שהשיטה שלהם דפוקה.

 

נכון שרמת החיים שם גבוהה יותר מאשר בארץ, אבל דווקא מדינות רווחה כמו מדינות צפון אירופה, קנדה ואוסטרליה, הן המדינות עם איכות החיים הגבוהה ביותר. המשמעות של זה היא לא שיש לך את הבית הכי גדול או הרכב הכי מפואר, אלא חברה שוויונית יותר שבה לכל אחד יש אפשרות לחינוך, רפואה ובטחון (לא רק פיסי).

כמו כל דבר בחיים, גם ברווחה לא צריך להגזים. צריך לוודא שלאוכלוסיה יש שוויון הזדמנויות ורשת בטחון. מדיניות רווחה זה לא אומר שיש שכבה של פרזיטים ושל טייקונים שממומנים ע"י השאר.

emotion of motion

פורסם
את כל המנהל (קרי: פקידים) שמתעסק בשירותי רווחה שאותם הייתי מבטל.

 

 

כבר אמרתי שמי שצריך לאשר את זה הם בדיוק האנשים שמרוויחים מכל הקומבינות של השיטה הנוכחית, ולכן אני לא מצפה שזה יקרה בקרוב.

 

 

הזלזול שלך בדיעות שונות משלך אינו מחזק את דעתך. להיפך.

 

מש"ל. אני הבאתי פתרונות אמיתיים לבעיה אמיתית ואתה התחלת להביא פתרונות לה לה לנד, שאפילו אתה אומר שהם לא ישימים, שגם לא יפתרו כלום וגם יחריפו את הבעיות הקיימות.

 

ויש הבדל בין לתפוס ולהכניס לכלא את כל האנשים שמרוויחים מכל הקומבינות של השיטה הנוכחית, לבין לבטל אותה, ושוב אנחנו חוזרים לדיונים אחורה

 

 

אפשר גם לשדוד בנקים. זה עוד יותר פשוט. אבל אני מציע שיטה שאינה מתבססת על שוד או גזל.

 

נכון אבל זו הצעה הגיונית בדיוק כמו להפעיל רפואה ע"י תרומות.

האם אתה מתכוון שהעובדות לא מתאימות לך או שאני משבש את העובדות? אנא הסבר ופרט.

 

שוב דיון שעסקתי פה פעם אין לי כח לדוש שוב

אני לא הזכרתי כלל את הסיסמה הזו, שאינה מעניינת אותי. אני דיברתי על שתי שיטות מנוגדות: שוק חופשי לעומת שוק ריכוזי. אתה יכול לשים את הסיסמאות בצד לרגע אחד ולענות לענין?

 

הקשר הוא שבבריה"מ ישמו את השיטה הריכוזית במידה רבה והתוצאה היתה איומה. אני מסיק מזה שהשיטה הריכוזית לא טובה. אם אתה חושב אחרת, אנא הסבר מדוע בבריה"מ היתה תוצאה כל כך גרועה.

אין שום משמעות למשק לא דמוקרטי ריכוזי או לא, למשק דמוקרטי ריכוזי או לא, כי האינטרסים של הריכוזיות שונה בכל מקרה. ואין שום קשר בין הכלכלה הריכוזית הקומוניסטית לאיזשהו קשר לכלכלה חופשית, ולא זכור לי שמשהו פה טען שיש צורך בקומוניזם

 

דיעה שמנוגדת לשלך אינה בהכרח שטות. יכול להיות שאתה פשוט טועה.

להזכיר את הקומוניזם כאילו הוא דוגמה לכלכלה ריכוזית(ואך ורק ריכוזית) מראה על בורות, סלח לי. תעבור על הרעיון הקומוניסטי.

הוא לא דוגמה לכלום ממה שמדברים פה.

 

יפה אמרת. כאן עלית בדיוק על הבעיה של השיטה הריכוזית: שתמיד יהיו כאלו שלא ירצו לעבוד, והשיטה הזו מעודדת אותם לכך. זה יכול להיות מדינה א' לעומת מדינה ב', וזה גם יכול להיות אזרח א' לעומת אזרח ב'. בכל מקרה, שיטה שמחלקת פרסים לעצלנים ולבטלנים, בהכרח תגרום לכך שיותר ויותר אנשים יהיו בטלנים. כמו כן היא תגרום לכך שאנשים חרוצים יעבדו פחות, ויעלימו מס במידה כזו או אחרת. בהכרח.

 

מה שקורה ליוון לא קשור בכלל לעצלנות, היוונים והספרדים והאיטלקים, לא יותר עצלנים מאיתנו, הם פשוט עשו איחוד מטבעות דבר לא טבעי לכלכלה. הסברתי על זה בעבר בפורום אתה מוזמן לגלוש אחורה. נמאס לי לחזור על כל דבר 10 פעמים.

 

 

ארה"ב במאה השנים הראשונות שלה, למעט תיקון אחד - מעולם לא אמרתי שכולם מרוצים. אבל הרוב כן, וזה יותר ממה שמקבלים בכל שיטה אחרת.

 

במאה השנים הראשונות של ארה"ב היו גם עבדים, אז אולי גם נחזיר אותם, אני בטוח שד"ר דרה יהיה מרוצה. מה הקשר? אחד מביא פה נתונים מלפני מאה שנה, השני רוצה לחזור מאתיים שנה אחורה, ממש מנהרת הזמן פה. בה נפתח גם פורום עגלות וסוסים. איפה דאג וטוני מתחבאים בדיוק?

דני

 

תשובות

פורסם
הבעיה היא ברורה ופשוטה,

כל עוד לא יהיה שינוי מהותי במדיניות הכלכלה וקבלת ההחלטות לגבי פריסת התקציב וחלוקת התקציב, המצב ילך ויחמיר, וכל הזמן יצטרפו עוד מיסים וגזרות לאלה הקיימות. במידה ונמישך כך נתמוטט, אנחנו פשוט דוחים את הקץ.

אם אני ואשתי נביא 2-3 ילדים, שיכניסו כסף למדינה, וחרדי ואישתו יביאו 10 ילדים, שלא יכניסו ורק יחקו כסף למדינה, נגיע למצב שגם אם את כל הכסף שאני וילדיי נכניס למדינה יעבור לחרדים ולי לא יהיהו צרכים הישרדותיים, גם לחרדים לא יהיה מספיק כסף לאכול.

צריך מהפיכה רצינית בחלוקת תהצקיב וקבלת ההחלטות, אדם שמסוגל לעבוד ולא עובד מבחירה שישא באחריות על עצמו, נקודה.

לצערי רוב רובה של האוכלוסיה הזאת, בין אם חרדית ובין אם חילונית, שבוחרת לא לעבוד מבחירה, מצביעה ביבי, ואני אוכל אותה. ונמאס לי מזה, כבר מזמן. הבעיה שיש לי פה הורים מבוגרים שאני לא מתכוון לעזוב, ואותם הורים נלחמו בשיניים להגיע לארץ, חצי מהמשפחה שלי אסירי ציון לשעבר, והם נקרעים שהם רואים לאן הגענו.

אני גר ליד קרית שמונה, אין פה תחבורה ציבורית, אני עושה סטאז' בבית חולים בצפת, אין לי מושג איך אעמוד כלכלית בדלק היומי שאין לי החזר נסיעות, ושאני משלם על הסטאז' הזה 14 אלף ש"ח. הבעיה היא לא שלי ספציפית, אנשים סביבי במצב הרבה יותר גרוע, רוב רובם אקדמאים.

שוב, אם נמשיך כך לא יהיה גבול לגזרות, ואנחנו נתמוטט, וגם אלה שלא עובדים ורק מקבלים מכספי העובדים יתמוטטו, כי עוגת התקציב תחולק בין הרבה מידי, שהחלק היחסי שלה יקטן.

 

גבר, אני מבין אותך בהחלט. עצוב מאוד שרופא שמשקיע 10 שנים מחייו משתכר פרוטות אחרי זה. אני בהחלט מאמין בהעלאת שכר הרופאים לרמה נורמלית ואחת השיטות לעשות זאת היא פשוט מאוד להפריט את מערכת הבריאות. צריך שחברות הביטוח ימכרו פוליסות בריאות. כאשר אדם ישלם על פוליסת הבריאות שלו לפי מספר נפשות הוא יחשוב פעמיים אם לעשות 3 ילדים או 15 או 18.

זוכר את המקרה של גואל רצון? אתה יודע שהיו לו 30 נשים? אתה יודע שיש לו 89 ילדים? רק תחשוב כמה כסף בחודש הוא היה מקבל מביטוח לאומי בתור קיצבאות. לספק שירותי בריאות לכולם זה לא עולה כסף? בטח שכן, מי משלם את זה? כמובן, אזרחי המדינה ההגונים שעובדים קשה למחייתם. יש עוד הרבה מקרים של אנשים שמקבלים שירות ממערכת הרפואה ותורמים אפס בחזרה. לכן בתי החולים ומערכת הבריאות נראים איך שהם נראים.

 

dny, ביקרת בארה"ב בכלל שאתה נותן אותה כדוגמא?

א. יש states שבהן יש מדיניות רווחה גדולה מאחרים. קליפורניה למשל. במקרה זה גם אחד ה states עם האוכלוסיה הכי עשירה.

ב. כמות ההומלסים שם בערים הגדולות היא מטורפת. אלו אנשים משוגעים שצריכים טיפול. אתה רוצה הומלסים משוגעים מסתובבים לידך ברחוב?

ג. הפערים החברתיים בארה"ב מאוד גדולים. בן אדם שלא נולד למשפחה הנכונה, כמעט ואין לו סיכוי לצאת מהמעגל הזה. זה יוצר מצב שחלק מאוד גדול מהאוכלוסיה שעושה innovation הם מהגרים. בארה"ב מדבר בהודים וסינים בעיקר.

ד. גם בארה"ב כבר הבינו שהשיטה שלהם דפוקה.

 

נכון שרמת החיים שם גבוהה יותר מאשר בארץ, אבל דווקא מדינות רווחה כמו מדינות צפון אירופה, קנדה ואוסטרליה, הן המדינות עם איכות החיים הגבוהה ביותר. המשמעות של זה היא לא שיש לך את הבית הכי גדול או הרכב הכי מפואר, אלא חברה שוויונית יותר שבה לכל אחד יש אפשרות לחינוך, רפואה ובטחון (לא רק פיסי).

כמו כל דבר בחיים, גם ברווחה לא צריך להגזים. צריך לוודא שלאוכלוסיה יש שוויון הזדמנויות ורשת בטחון. מדיניות רווחה זה לא אומר שיש שכבה של פרזיטים ושל טייקונים שממומנים ע"י השאר.

 

ברצוני להתייחס לסעיף ג ברשותך.

מי שיאמר לך שאמריקה היא קפיטלסטית הוא אחד משני הדברים או שניהם יחד.

או שהוא שקרן או שהוא לא יודע מה הוא מדבר. אמריקה אמורה להיות מה ששלי שלי ומה ששלך שלך. כל אחד בשביל עצמו. להגיד לך את האמת? זה דווקא רעיון לא רע בכלל. אם כולם שווים בין שווים כמו בקיבוץ מה הטעם להתאמץ בחיים? למה לקום בבוקר ולעבוד קשה אם אפשר לשחק אותה חולה ומסכן ושאחרים יממנו אותך? זוהי דרך אגב אחת הסיבות מדוע הרעיון של קיבוץ ממזמן מת.

בכל מקרה נחזור לנושאינו, בארה"ב נוצר מצב שבו המדינה מעודדת אנשים להיות לוזרים. אלה, ההגונים שעובדים למחייתם הם אלה שנדפקים. שהרי הלוזרים, אלה שצורכים סמים או ששותים לשוכרה או שעושים ילדים רק בשביל לקבל קיצבת סעד מקבלים תמיכה מהמדינה בה הם חיים ואילו אלא שעובדים למחייתם מממנים את הכל.

ישראל היא יותר קיצונית בכל הנוגע למתן קיצבת אבטלה. בארה"ב זה הרבה יותר קל לקבל אבטלה וקיצבת סעד. אני יכול להראות לך משפחות שהסבא, האבא והנכד כולם נתמכים סעד ומקבלים קיצבת אבטלה. אתה יכול לראות נער בשנות ה 20 שלו, בריא לגמרי אבל מקבל סעד ואבטלה. למה? כי זוהי המנטליות שהוא קיבל משני הדורות שלפניו. אבל הכי קל להאשים את העובדה שאתה שחור או היספני מאשר לעבוד קשה ולהרוויח את הלחם שלך ביושר.

 

לסיכום, יש דבר מאוד מאוד משותף בין ישראל וארה"ב. החולשה של שני המדינות ללוזרים ואוכלי חינם היא גדולה מאוד. גם בארה"ב וגם בישראל הלוזרים ואוכלי החינם במקום שיזרקו לכלבים המדינה משום מה מרגישה צורך הומני לטפל בהם.

לדוגמה, אדם מהמעמד העובד יחשוב פעמיים לפני שהוא מזמין אמבולנס שהרי זה יעלה לו, לעומתו, הלוזר או אוכל החינם בארה"ב מזמין אמבולנסים כאילו זה היה טקסי. מה איכפת לו? עצם העובדה שהוא נזקק אז זה מכוסה על ידי מחלקת הרווחה.

בקיצור, לנו בישראל יש לוזרים ואוכלי חינם וגם באמריקה רק שפה הם נקראים אחרת וגם שם הם נקראים אחרת. לכאן או לכאן, איפה שלא תברח תמיד אוכלי החינם והלוזרים ישפיעו על רמת החיים שלך ויורידו אותה מתחת לרמה שהיא הייתה צריכה להיות בהתחלה.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם

אני לא מבין מאיפה אתם ממציאים את הדברים האלה על ארה"ב. יש לי משפחה שם בכמה states, המון חברים ואני עובד עם אמריקאים כבר לא מעט שנים.

יש שם מקומות בהם אם הבית שלך בוער ולא שילמת לשירותי הכבאות, הם לא יבואו. איפה מזמינים אמבולנסים כמו טקסי? הרי גם בארץ זה עולה כסף אם זה לא מוצדק.

בארה"ב מי שעובד קשה בעבודה טובה, מתוגמל בהתאם.

רווחה אמורה לאפשר אפשרות קיום מינימלית לכל אדם. זה לא אומר קיבוץ וזה לא אומר שאין מעמדות. זה אומר שכל האנשים מקבלים תנאים מינימליים כמו בריאות, חינוך, תחבורה, בטחון וכו'.

emotion of motion

פורסם
זה לא עובד ככה.

למעשה אסור לתאם מחירים וצריכה להיות אכיפה בעניינים האלו.

בכלכלה הישראלית אין כמעט אכיפה, או שהיא לא יעילה, אז המחירים גבוהים.

בתיאוריה ניאו ליברלית זה שעובדת, זה לא ככה.

תאמין לי, אני חי במדינה שעובדת ככה.

יוסי, קודם כל שמת לי מילה במקור- הוספת את המילה "ישראלי" למה שכתבתי.

אני לא יודע איך זה עובד בשאר העולם, ואני גם לא חי בשאר העולם.

מה שתיארתי זה מה שראיתי שקורה, במו עיניי.

כשפתחתי את העסק, נכנסתי לשלב של "חדירה לשוק", עם מחיר תחרותי מאד. חלק גדול מהמתחרים שלי הורידו את המחירים שלהם בהתאמה למחיר שלי. נגמר שלב החדירה, המחיר נהיה ריאלי, והופ! גם המחיר של המתחרים עלה.

בפועל לא היה פה שום תיאום, חוץ מבדיקת המחירים בזאפ מדי פעם.

היה גם ניסיון לגרום לי להעלות את המחיר של אחד המוצרים באיומים מוסווים, כן. אבל על זה כבר דיברתי מספיק. מקרה יחיד ונקודתי.

 

פה אנחנו חיים- כל אחד חושב לעצמו שלא יהיה פראייר, "אם המתחרה מוכר ב-X, אני גם אמכור ב-X, כי אני מרוויח עכשיו טוב אבל אם אמכור ב-X ארוויח יותר ואם הוא יכול אז אני גם יכול". הורדת מחירים גוררת הורדת מחירים, כך גם עלייה. בפועל, אין תחרות, ויותר גרוע, מוצר זול נראה חשוד, ואנשים יעדיפו לשלם על מוצר זהה לחלוטין רק יקר יותר משמעותית. למה? כי הוא בטח יותר טוב. אז לא יצאתי פראייר, וקניתי את ההכי טוב שיש, ואפילו קיבלתי הנחה של 0.000X שקל.

אה, כן, שכחתי גם את הנקודה היפה שברגע שכמות הקניות יורדת, המחירים עולים, כדי שהאחד שכן נכנס וקנה ארטיק, ישלם על כל ה-9 שנותרו בפריזר כי לא באו 9 לקוחות לקנות אותם, ואז מתפלאים שארטיק עולה 20 שקל ולא 2 שקל, ומתחילה מחאה בפייסבוק.

 

מדינה קוקו בלאד. איפה אייקון אנימצייה של קוקייה זה כשצריך? (:arrow: נא לקרוא במבטא רוסי כבד)

 

ויוסי: אני יותר ממשוכנע שגם במדינה שאתה נמצא בה כרגע, לשוק יש קטעים מעניינים משלו. אשמח לשמוע מעט עליהם.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

המדינה שבה אני נמצא היא Fucked up ברמות שונות לגמרי מהארץ.

 

שכר מינימום:

המינימום פה הוא 1100 ש"ח.

אם מישהו מוכן להתאמץ גם בלי תואר אקדמי הוא יכול לעשות 5000 ש"ח. העניין הוא שרוב האנשים פה עצלנים.

אבל מי שרוצה יכול לחיות ממש טוב.

 

ביטוח בריאות:

ביטוח בריאות בסיסי יש אבל אתה לא ממש רוצה להשתמש ברפואה בסיסית.

אתה יכול להכנס לכל בית חולים מתי שאתה רוצה ולקבל טיפול, כל עוד מישהו מתחייב לשלם על זה.

אם יש לך ביטוח בריאות, הביטוח משלם על זה. אם לא, אתה בעצמך משלם על זה.

 

עניים:

ביטוח לאומי אין אז מי שאין לו, יכול להיעזר במשפחה וחברים (ככה עושים פה, פשוט חיים כולם בבית אחד), או יכול לעשות עסקים קטנים בעצמו.

למשל, יש יבואנים של שוקולדים וכל מני דברים כאלו שמוכרים למישהו עני קופסה אחת והוא יכול למכור את מה שיש לו באוטובוסים או ברחוב.

אותו בן אדם כל יום מוכר משהו אחר ולאט לאט הוא יכול לעשות בין 1000-5000 ש"ח לחודש רק ממכירה ברחוב.

 

כל עוד זו כלכלה אישית שבה האדם עובד למחייתו אבל מרוויח פחות מ10000 ש"ח לחודש, לא יתערבו לו בעסקים ולא יעשו לו בעיות עם מס הכנסה.

ברגע שהוא מרוויח הרבה או יש לו מקום קבוע, הוא מתחיל לשלם מיסים (לא גבוהים).

 

רכב:

המכוניות פה עם מס של 7%, בניגוד למס המטורף שיש בארץ.

לפי מה שבדקתי כרגע, מאזדה 3 עולה פה 8000000 צ'יליאני, שזה 67796 ש"ח, ואפשר לקבל אותה עם איזה מנוע שרוצים, אילו אופציות שרוצים וגם עם גיר ידני.

את הדור קודם של הMPS3 גם אפשר להשיג. אם יש דור נוכחי, החליטו לא למכור אותו פה.

מגוון המכוניות פה הוא פשוט עצום. יש רכבים מכל מדינה כמעט בעולם, ובכל רמות הגימור.

 

יש מתחרים בכל יבואן אז התחרות שומרת על מחירים נמוכים.

 

יש רכבים כמו 107, C1 והAYGO שעולים בערך 40000 ש"ח, שזו חזירות לשמה אבל אפשר גם לקנות שברולט ספארק דור ראשון (דייהו מאטיז) ב30000 ש"ח, או איזה אלטו מהדורות הקודמים באותו מחיר.

המחיר נשמר די טוב ביחס לארץ אחרי 10 שנים, רכב ישראלי ורכב צ'יליאני יעלו אותו דבר, כלומר שהרכב הישראלי איבד 70% מהערך שלו והרכב הצ'יליאני יאבד 40%.

מה גם שבצ'ילה המצב של האוטו יהיה הרבה יותר טוב כי אנשים לא מתקמצנים לרוב על טיפולים.

העיקר שבארץ לא פראיירים...

 

והאמת היא שזה לא ממש משנה אם יש או אין אוטו.

יש תחבורה ציבורית 24 שעות ביממה, כל יום בשבוע, שכוללת מערכת שמשלבת את הMETRO ואוטובוסים שמגיעים עם הפרשים של 7 דקות במהלך היום ו20 דקות בלילה.

אני לא מתנייד באוטו כבר כמה חודשים, אלא כשמבקשים ממני להסיע מישהו או אני עושה טיול של כיף בעיר.

פורסם

יוסי, "בוקר טוב אליהו" כמו שאומרים.

כבר מזמן אמרו זאת, "אי אפשר לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה". אנשים מלומדים ממני עם תארים בכלכלה כבר מזמן אמרו. אם תבטל את הביטוח הלאומי בישראל על כל הזכויות שלו ואני מוסיף תפריט את מערכת הבריאות ותהפוך אותה לפרטית אזי מחיר הדלק יירד למחיר שפוי, מכוניות משפחתיות שעולות כאן 120 אלף שח פלוס מינוס ירדו למחיר של 70-80 אלף ש"ח, המע"מ יירד, מס הכנסה יירד, מחיר המוצרים השונים כולל ירקות ופירות יירדו, מחיר החשמל יירד (גם חברת החשמל משלמת מיסים על הסולר, המזוט והגז שהיא צורכת) וביקיצור הכל יירד. יש רק בעייה אחת. תהיה כאן מלחמת אזרחים בראשות ש"ס, אגודת ישראל, רע"מ- תע"ל וכל הנותרים שמתקיימים מקיצבאות. בגדול, עדיף "לשכבות החלשות" לוותר על קיצבאות והטבות ובתמורה ייוקר המחייה יירד אבל נראה לך שכל אלה שנהנים מהכסף שנשפח אליהם משמיים יוותרו עליו?

 

לפי דעתי, צריך לומר לכל החברה זהו זה. סוגרים את השיברים. כל תינוק שנולד עכשיו או כל אישה שנמצאת בשלבים האחרונים של ההיריון נכללת בקיצבאות הילדים ומעכשיו במשך ה 18 השנים הבאות ייתנו קיצבאות לילדים שכבר נולדו. אחרי ה 18 שנים הללו זהו זה, מדינת ישראל מבטלת את הקיצבאות. כמו כן, מהיום כל אדם חייב לדאוג לעצמו לביטוח נכות או חיים. במידה והוא הופך נכה או נפטר הנטל לא ייפול על המדינה. בתמורה אדם שמוותר על זכויות אלה ישלם פחות מיסים.

קדימה אובמה, תהפוך את מדינת ישראל למדינה ה 51 באיחוד של ארצות הברית של אמריקה.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם

ועם כל ההתלהבות הזו, אתה עדיין מחפש טרנטות - זה אומר דרשני.

רגל וחצי, 4 כ"ס.

מדוע לא כדאי לקנות פרארי:

אין תא מטען (כן, כן).

 

פאקינג אביר בסיאט לבנה.
פורסם
אתה צודק, הבעיה היא שאתה כופה עליי את מה שהוא החליט.

לדוגמה בתחום שאני מתעסק בו - אימון בחדר כושר.

אסור לי לאמן אנשים כי אין לי תעודה. אני יודע את כל החומר שנלמד בוינגייט, אבל הוא מתנהל כמו גנון (נעזוב את זה שהחומר נכתב בשנת 1950 והוא ברובו בכלל לא נכון) ואני צריך לעשות שם 240 שעות (בודקים נוכחות) של חומר שלמדתי כבר ואני יודע ב95%.

לעומת זאת מאמנים חסרי יכולת שקיבלו במבחן המסכם 55 שמבקשים כל אימון ממני ללמד אותם (80% מהמאמנים במכון שלי כאלה, כולם עם תעודה כמובן) יכולים.

 

אי אפשר לסמוך על הממשלה בנושאים כאלה. נקודה. אי אפשר לתת לה להתערב בעסקאות בין 2 מבוגרים ששניהם מסכימים להן.

 

נתחיל עם העובדה שאני לא מכיר את התחום המדובר, אבל אני אנסה להתייחס לרעיון.

 

נגיד שאנחנו הולכים בדרך שלך, ואנחנו משחררים לשוק אלפי מאמנים שלא יודעים את החומר ואותך שאתה יודע אותו. איך תגן על אנשים מפני פריצות דיסק (סתם, אני לא יודע איזה נזקים יכולים לקרות אבל אני מניח שיש לא מעט) שיקרו לאנשים בעיקבות אלפי המאמנים ללא הידע הנכון עד שהם יגיעו אליך. כל אחד מהמאמנים האלה יצטרך לגרום נזק לפחות לאדם אחד(וסביר להניח שיותר) לפני שמשהו "ידע" עליו, וגם אז הוא יוכל לעבור עיר/לשנות שם ולהמשיך ל"יצר" נזקים.(איזה נזק אנשים מוכנים לגרום לאחרים בשביל כסף כבר דנתי עליו בשרשור אחר)

אני מסכים ש"מבחן" בלבד היה יכול להיות מספק, אבל , מבחנים בלבד יכולים גם לרמות וקשה לבנות מבחנים שבאמת מישמים את כל הידע הנדרש. אז, כדי להגן על הציבור קבעו המחוקקים לפי כל הנתונים שנתנו להם את החוקים הנ"ל, במידה והמחוקקים (הם או הפקידים ה"מקצועיים" שלהם להחליט בנושא, מה שקורה בד"כ) שקבעו זאת היו חכמים והגונים וחפי אינטרסים סמויים סביר להניח שהחוק הנ"ל יהיה חיובי עבור כלל הציבור, סטטיסטית.

מזכיר לי שפעם משהו בה ושאל אותי מה דעתי על טיפול במחטים, אמרתי שאני מתנגד לרעיון, ואז הוא שאל עם זה בגלל שאני לא מאמין בזה, אמרתי שלהפך בגלל שאני מאמין שזה יכול לעשות דברים אני לא מוכן שמשהו שעבר הכשרה של 9 חודשים ב"קורס" יעשה עלי טיפול , כי אם זה יכול להואיל זה יכול גם להזיק. אני מעדיף רופא שלמד 7 שנים.

 

עכשיו, בצד הכלכלי האישי שלך, תחשוב שאולי זה נראה לך סיוט עכשיו אבל ברכה אחר כך. כי אם המבחנים אפילו היו יותר קשים ואתה באמת יודע את החומר לעומת אחרים והיית מגיע לשיעורים ועובר את המבחנים שאחרים לא יכולים לעבור אז יכולת לקבל שכר גבוה יותר כי לא הייתה לך תחרות מול כל מיני לא יוצלחים שרק מגיעים לשיעורים. ואז החברה(כלל האנשים) היינו מקבלים אומנם שירות יותר יקר אבל בסטנדרטיזציה גבוה יותר.

 

סטנדרטיזציה של שירותים, מתרחשת כאשר, החברה קובעת שירותים שבהם הנזק גדול כל כך שהיא מעדיפה ליקר אותם מאשר להסתכן בכך שיכנסו אליהם אנשים לא מוכשרים, שירותים כמו רפואה, טיסה, ראיית החשבון וכו'. ותמיד תמצא משהו שיכול היה להיות יותר רופא מוכשר או טייס, רק הוא בלי הכשרה, אבל הסיכון שתיתן הוא פשוט גדול מידי, לכן יצרו סטנדרט כדי שרק ה"מוכשרים" באמת יעברו את המסננת, גם אם בדרך "יפלו" אנשים מוכשרים לא פחות.

ואגב גם רשיון נהיגה הוא סוג של סטנדרטיזציה, אני בטוח שאתה לא רוצה לעלות לכביש כל מי שטוען שהוא יודע לנהוג, ומעדיף שהמדינה תעשה לפחות מינימום מאמצים לבדוק אם אותו בן אדם גם באמת שולט ברכב לפני שתהיה לו אפשרות לדרוס משהו אחר.

 

אז יכול להיות שהסטנרטיזציה בתחום הכושר לא מתאימה, לא בשעות או ברמת הלימודים, זו סיבה לשנות אותה לא לבטל אותה. אתה לא מוכן לסמוך על נבחרי ציבור/אנשי מקצוע שיעשו את ה"סטנדרטיזציה" הנכונה, אבל מוכן לסמוך על אלפי מאמנים חסרי כל הכשרה מקצועית,ויכול להיות גם חסרי מוסר, שידעו להעביר אימונים בלי ליצור נזק לאנשים? זה נשמה לך הגיוני?

פורסם

קצבאות ילדים לא צריך לבטל. גידול ילד זה לא זה בעליל, ומאחר למדינה תקינה דרוש קצב ילודה מספק, הרי שיש טעם לקצבאות אלו. יותר מזה, ע״מ להמשיך ולהיות רוב, אנו צריכים לעודד ילודה. הבעיה היא, שבמגזרים מסוייומים מביאים יותר ילדיםמ מה שהם יכולים לתמוך, ואז הבעיה מתעוררת, ושוב אנו נאלצים לדון ב״מי יהיה רעב בחג״ ושאר קריאות פופוליסטיות. לכן, כצעד ראשוני קל ופשוט לביצוע, יש להתנות את כל הזכויות האזרחיות במדינת ישראל בשירות צבאי או שירות לאומי. מי שזה לא מתאים לו... שלא יתפלא אם הוא לא מקבל עזרה. לא יתכן מצב בו ציבור x מבצע את חובותיו האזרחיות ע״מ לקבל את זכויותיו, אבל באותו רגע שהוא מקבל את זכויותיו, הוא רואה מישהו שלא עושה שום דבר כל היום, נהנה מאותן זכויות - ואפילו גדולות יותר - וכל זה מבלי שהניף אצבע. המימון לאותו ברנש מגיע מישראל ישראלי, שנאלץ לשלם כפול: גם עבור עצמו וגם עבור מר y. זהו מצב שאינו תקין בשום אופן. לכן, אם חוזרים לשורה הראשונה, הטבות ממשלתיות, במיוחד כאלו צריכות להיות מותנות בשירות צבאי או לאומי.

רגל וחצי, 4 כ"ס.

מדוע לא כדאי לקנות פרארי:

אין תא מטען (כן, כן).

 

פאקינג אביר בסיאט לבנה.
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5047 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...