Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מחירי הדלק - עד מתי? 8.26₪ מהחודש הבא!


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5047 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 267
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אני עובר לדיזל. מיציתי מהר מאוד את מחירי הדלק בארץ.

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

פורסם
אני חושב שבזכותך הדיון הזה הפך למרתק. אתה מייצג די נדיר של האסכולה הרדיקלית שרואה בבעלי ההון, במשתכרים היטב ובבעלי החברות (היזמים) כאוייב הציבור שיש לסחוט עד תום.

 

אני תוהה: לשיטתך, יש נטל מס רצוי לבעלי ההכנסות הגבוהות? במילים אחרות - וסלח לי על השאלה המופשטת - מה נטל המס הרצוי שאתה רואה על העשירונים הגבוהים?

 

הוא לא רק הפך למרתק אלה גם לצודק. אני לא רואה בבעלי ההון אוייב הציבור מצד שני אני לא כמוך, רואה בהם אלים שצריך לנשק להם את התחת. רובם עושים את הונם בשוק השירותים, שכפי שהסברתי לך הוא היה קיים איתם ובלעדיהם וסביר להניח שלא פחות טוב גם בלעדיהם.

 

אם אתה שואל על מס חברות: 30%(בארץ יש 25%) מהסיבה הפשוטה, יש מחקרים שמס גבוה יותר מזיק להתפתחות המשק ונמוך יותר לא מועיל (ושוב, ניתן לתת הטבה לחברות שעושות מעל המעבר להתפתחות מואצת למשק)

 

לגבי אנשים פרטיים, אין גבול לדעתי. הכל תלוי בפערי השכר במשק עצמו, במשק שבו מנכ"ל חברה ציבורית מרוויח 6 מליון שקל לשנה והשומר בכניסה 40K ש"ח בשנה הפער במיסים צריך להיות גדול יותר מאשר במשק בו מנכ"ל מרוויח מליון שקל בשנה והשומר 75K ש"ח בשנה. היום אם אתה לוקח בחשבון את המיסים הישירים והעקיפים במשק, פערי המיסים הולכים וקטנים כאשר פערי השכר הולכים וגדלים (כמו שכבר הצגתי לך בשרשור אחר).

ותשאל את וורן באפט כמה אחוז הוא משלם וכמה המזכירה שלו.(לא קשור, אבל מראה לך שכל עשיר שקנה עם עצמו יגיד לך שהפערים הם לא הגיוניים)

ואגב, כאשר אתה מייצר חיסכון אצל אנשים ממעמד בינוני אתה מייצר מנוע לצמיחת עסקים קטנים, שהוא החשוב ביותר למשק, כאשר אתה מייצר חיסכון אצל מעמד עליון אתה מייצר מנוע לצריכת מוצרי יוקרה שהשפעתם על המשק מזערית .כי עשיר לא מושך כספים מתוך החברה כדי להשקיע הוא מגלגל כספי השקעות בתוך החברה עצמה.

פורסם

נ.ב.

 

האסכולה שלי היא דווקא הלא רדיקלית היא האסכולה המקובלת היום על רוב המדינות ומוסדות ללימוד לכלכלה, שהדרך הטובה ביותר למשק, עוברת בין כלכלה סוציאל דמוקרטית לבין כלכלה ניוא ליברלית. דווקא התפיסה הניאו ליברלית נחשבת לרדיקלית ,בדיוק כמו שהתפיסה הקומוניסטית נחשבת לרדיקלית.

פורסם
ואני בעד שהמדינה תכנס באמ אמא של הרמאים ותכניס אותם לשנים רבות בכלא. אני בעד שהעלמת מס תחשב לגנבה ותשפט כגנבה, כי היא גנבה, ואז תראה איך שכולם יפסיקו להעלים מס.

 

כשל לוגי קטן בעניין הזה, אתה טוען שכולם יפסיקו לדעתך להעלים מס, אתה מבסס את זה על העובדה שהמדינה שופטת גנבים (אמיתיים) כגנבים ולכן אף אחד לא גונב יותר? :shock:

 

האסכולה שלי היא דווקא הלא רדיקלית היא האסכולה המקובלת היום על רוב המדינות ומוסדות ללימוד לכלכלה, שהדרך הטובה ביותר למשק, עוברת בין כלכלה סוציאל דמוקרטית לבין כלכלה ניוא ליברלית.

דווקא התפיסה הניאו ליברלית נחשבת לרדיקלית ,בדיוק כמו שהתפיסה הקומוניסטית נחשבת לרדיקלית.

 

 

אצל רועי, כל מה שלא תומך בדעתו הניאו-ליברלית המוחלטת הוא "דעה רדיקלית".

ואני לא אומר את זה בלגלוג או כביקורת אלא מתוך ניהול דיונים ארוכים איתו ומתוך הכרת דעתו הנחרצת בעניין.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם
כשל לוגי קטן בעניין הזה, אתה טוען שכולם יפסיקו לדעתך להעלים מס, אתה מבסס את זה על העובדה שהמדינה שופטת גנבים (אמיתיים) כגנבים ולכן אף אחד לא גונב יותר? :shock:

 

 

צודק :shock: התכוונתי להרבה פחות מעלימי מס, ובעיקר העלמת מס תצא מהנורמה המקובלת היום.

פורסם

אצל רועי, כל מה שלא תומך בדעתו הניאו-ליברלית המוחלטת הוא "דעה רדיקלית".

ואני לא אומר את זה בלגלוג או כביקורת אלא מתוך ניהול דיונים ארוכים איתו ומתוך הכרת דעתו הנחרצת בעניין.

 

אני יודע, אני סתם אוהב להתעלל בו :lol:

פורסם
אני עובר לדיזל. מיציתי מהר מאוד את מחירי הדלק בארץ.

 

דיזל יותר יקר מבנזין ואני מניח שיעלה יחד עם הדלק,

אם הייתה בארץ תשתית של תידלוק מיימן שלא תלוי בנפט הראש הישראלי כבר היה מוצא דרך

להסב את המנועים שיהפכו למימנים,

GMC Cannon-ball going like a train, all down"

the 40 in the driving rain" (Mark Knopfler)...GM TRUCK

8)RIDE ON: GMC SIERRA K2500 4X4 1987 - RAT-TRUCK

פורסם

כאשר מבצעים סקר שוק כראוי, לא רק שדיזל יותר זול מדלק, גם הנסועה לק"מ הרבה יותר גבוהה.

 

במצב הדברים כמו שהוא כיום, אני לא מצליח להבין מי רוכש רכב חדש שהוא לא דיזל.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

אני ממש נהנה מכל שרשורי ההיסטריה האלו בכל פעם שמעלים את מחיר הדלק בכמה אגורות.

במקרה הזה הממשלה אינה אשמה, אלא עליית שער הדולר ומחיר חבית נפט.

כל ההבדל מתבטא ב 5 ש"ח לתדלוק, לא בדיוק מה שימוטט אותנו כלכלית, על פניו.

הכנסות מדלק הם מרכיב חשוב בהכנסות כל מדינה, ובייחוד מדינות אירופה.

כך שגם אם מחר מכוניות יסעו בכוח נודים, הממשלה תמצא דרך להגיע לרמת ההכנסות הרצוייה, אולי ע"י הטלת מס על קיטניות.:lol:

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5047 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...