Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4820 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 65
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אם אני לא טועה רוכב אופניים אמור להיות על הכביש על פי החוק.

אבל מה בונוגע לתמרור moz-screenshot-1.png

BET-53.GIF

 

דרך אשר בה יש תמרור כזה, אסורה לתנועה של אופניים וקלנועיות לא? הרי הם לא רכב מנועי ו\או מסוגלים לנוע ב 55 קמ"ש

פורסם
מסכימה איתך לגמרי, זה לוקח בדיוק כמה שניות לעקוף את אותה קלנועית. חוץ מזה, אולי זה אפילו חשוב לנו כנהגים, כי זה יעזור לנו להיות ערניים יותר בנסיעה, לדעת שהכביש הוא לא שלנו ויש עוד אנשים..במהירויות שונות...

 

ואיך שתתחילי לבצע את העקיפה, הקלנועית תזכר שגם היא צריכה לבצע אחת כזו ותיכנס לנתיב שלך, מעניין איך זה יגמר כשהיא נוסעת על 20 קמ"ש ואת על לפחות 30 8) (ואני בהחלט נדיב, כי בלי לשים לב זה יהיה הרבה מעבר ל 30)

פורסם

שלום

הקלנועיות הינן עוד דוגמא לתחום אפור, שממש לא מעניין את גורמי החוק: הכנסות, המשטרה, משרד התחבורה ומשרד המשפטים ובתי המשפט - עד ש....

 

הם לא יודעים איך לאכוף את הנסיעה שלהם, כי לא ממש ברור היכן באמת מותר להם ליסוע.

כך גם היה עד לפני שנים עם ה-"תום קאר" - ים למיניהם, עד אשר נהרגה בחורה.

עד אז כל תלמיד תיכון זב חוטם עם הורים עם כיסים עמוקים, יכול היה להשתולל בנחת עם כלי רצח ברחובות, ליסוע בפראות בניגוד לכל חוק ושלט.

לאחר המוות הראשון התעוררו המחוקקים ושמו סוף לתופעה.

הקלנועיות הינן אסון!

אתה רואה את הדבר הזה נוסע באמצע הכביש, חוסם את התנועה, ומה תעשה?

באמצע הלילה אתה נוסע ברחוב חשוך - ופתאום רואה נקודה אדומה זזה לאיטה. כשאתה מתקרב אליה, אתה מוצא זוג מבוגרים (לא זקנים - כי אני קרוב לכינוי ....), שרואים את הדרך מבעל לשני בקבוקי קולה מוסבים לזכוכיות מגדלת.

 

בקיצור - עוד תופעה, שרק אסון היסטרי (סתם בשביל הדוגמא הרעה ביותר - וממש אני מקווה של יקרה), יושבי הקלנועית, שנער בן 18, שאך קיבל את הרשיון יפגע בקלנועית בה ישבו הוריו המאמצים של חבר הכנסת מר ש. קר או השופט בדימוס ד. ביל .....

אז דברים ישתנו!!

 

עד אז, נמשיך לסבול מתופעה נוספת של חוסר איכפתיות כמו - אי שמירת הימין, מעבר בין נתיבים ופניות מבלי לאותת ועוד ....

הרגזתי מישהו? אני שמח!!

פורסם

אריאל ניר מאוד פשוט

 

תחבורה ציבורית/מוניות/מוניות שירות/לבקש מהממשלה נתיב משלהם.

 

 

אתה לאורך כל השרשור טוען ושואל "היכן הם ינועו", מה שאתה אומר במילים אחרות, זה: "בואו כולנו נעלה על הכביש, יש מקום לכולם" - האם זה נראה לך הגיוני ??

 

האם נראה לך הגיוני שמחר בבוקר נקום ונגלה שם קלנועיות, אופניים, ילדים עם קורקינט, סגווי ועוד ?

כי לפי מה שהינך טוען כל השרשור - כן! אתה אומר זאת בביטחון, ואתה לא מבין כנראה עד כמה הסיכון הוא גדול, הן לנהגים וכלי התחבורה המורשים והן ולכל התחבורה הלא מורשים-כמו אלה שרשמתי מעלה.

 

כמו שאני לא אסע עם רכבי על המדרכה, כי זה לא מקום המיועד לכך-כך אסור שנראה כלי תחבורה שלא מורשים לכך לעלות על הכביש.

יש מקומות שמיועדים לדברים מסוימים, כביש הוא מקום מסוכן, וככזה צריך לנהוג בו בדגשים וחוקים מסוימים שהמדינה קבעה.

אריאל ניר היקר-האם הנך מחזיק ברישיון נהיגה? האם עברת בדיקות ראייה, ואישור רפואי חתום ע"י רופא? האם עברת תאוריה ולמדת תמרורים? האם למדת נהיגה, ותרבות נהיגה ואיך לנהוג על הכביש 21 שעורים? (מינימום על פי החוק) האם עברת טסט ע"י בוחן מטעם המדינה? האם הרכב עליו אתה נוסע עבר טסט? האם לרכב ביטוח חובה?

 

אם כן, אתה רשאי לנהוג על הכביש, וע"י חוקי המדינה עברת את כל השלבים בהוצאת רישיון ואתה יכול לנסוע.

עכשיו, שים לב ברשותך כמה דברים צריך כדי לעלות על הכביש, ועכשיו תבין איך אתה בקלילות דעת אומר שכולם יכולים לעלות על הכביש מבלי שיעשו את כל הדברים הרשומים מעלה.

 

מה ההבדל בין נהג רכב לבין נהג קלנועית?

שיניהם על הכביש לא? שיניהם יכולים לגרום לתאונה, כלומר שיניהם צריכים להיות כפופים לחוק, מסכים?

למה אחד מהם רק צריך ללכת לחנות, לקנות קלנועית ולעשות מה שמתחשק לו כאשר אינו יודע תמרורים, ובריאותו וכשירותו הרפואית מוטלת בספק?

 

לאורך כל השרשור לא ענית על שאלה זו, ולא הבאת טיעון אחד שמצדיק את ההיגיון, ומבחינתך כל דבר יכול לנסוע על הכביש ללא שום אכיפה, הגבלה או בדיקה.

ולהגיד "איך הם ינועו" זה לא טיעון ולא היגיון.

פורסם
נו אז מה אתה מציע לאותם מבוגרים בקלנועית?

 

כיצד עליהם להתנייד?

כפי שהתניידו לפני עשר/עשרים ושלושים שנה, באיזי ובנחת.

 

ובכל מקרה הטענות העיקריות כאן הם לא כלפי קולנועיות באופן גורף אלה כלפי אופן השימוש בהם, צורת הנהיגה בקולנועיות היא כאילו אין אלוהים, לית דין ולית דיין.

פורסם
נו אז מה אתה מציע לאותם מבוגרים בקלנועית?

 

כיצד עליהם להתנייד?

 

 

 

לפגוע בקלנועית חלילה, זה יכול להיות גם בתוך העיר...

בכל אופן אני חושבת שה"אמבוש" שאתם עושים על קלנועיות הוא לא הוגן (אני יודעת שזה נובע ממקום טוב, כן?) אין מה לעשות גם בגיל 70-80 רוצים להיות ניידים. במקום להוריד אותם מהכביש אנחנו צריכים ללמוד לנהוג לאט יותר ובסבלנות

פורסם

זה לא "אמבוש" וזה גם לא קשור ללאט ובסבלנות.

 

למטבע יש שני צדדים. אז נהג הרכב יהיה סבלני וינהג לאט, והקלנועית/קורקינט לא יודע מה יכנס לו בנתיב כמו שקרה לפותח ההודעה-זו בעיה בזיהוי מרחקים, לא בנסיעה איטית!

זו סתם דוגמא.

מה לגבי קלנועית שנוסעת בלילה? תסעי כל הזמן לאט כי אולי תראי קלנועית באופק?

 

מה לגבי מישהו (ולא משנה מבוגר או לא) נוסע בקלנועית, ובקושי רואה מטר קדימה? מה תעשי איתו?

 

זה קצת יותר מורכב מ"בואו ניתן לכולם לנסוע על הכביש" או "ננהג בסבלנות".

פורסם

כמה כבר יוצא לראות כאלה? תאמין לי שאם היו מספיק קלנועיות בארץ אז הייתה כבר יוצאת אפליקציה שמתריעה על זה. יותר מדאיג זה האופניים. או אנשים שהולכים בצידי הכביש. טמטום באופן כללי, ואין הרבה מה לעשות כנגדו. אפשר שחקיקה תרתיע יותר, אבל קשה לעלות מראש על כל הדברים המטומטים שאנשים יכולים לעשות.

פורסם
האם נראה לך הגיוני שמחר בבוקר נקום ונגלה שם קלנועיות, אופניים, ילדים עם קורקינט, סגווי ועוד ?

כי לפי מה שהינך טוען כל השרשור - כן! אתה אומר זאת בביטחון, ואתה לא מבין כנראה עד כמה הסיכון הוא גדול, הן לנהגים וכלי התחבורה המורשים והן ולכל התחבורה הלא מורשים-כמו אלה שרשמתי מעלה.

 

אני אחלק את התשובה לפי אזורים. כבישים בין עירוניים או כבישים עירונייים מהירים באופן יחסי (דרך נמיר או בגין לצורך הדוגמה) בהחלט לא. אילו עורקי תחבורה אשר מיועדים לרכבים ממונעים ומהירים, אין הגיון להוריד את מהירות הנסיעה של מאות רכבים על מנת לאפר לכלי רכב איטי לסוע שם.

 

בנוגע לתוככי העיר, בתוך השכונות עצמן, בהחלט כן!! הכביש לא שייך רק לרכבים, זה מאוד הגיוני שבת"א ירכבו על אופיים או קורקינט בכביש. ולא נדרש לצורך כך רשיון (בארופה אפשר לקנות טוס טוס קטן בגיל 14 בלי רשיון). ישנן שכונות רבות שהמדרכות תפוסות ע"י רכבים חונים ואז גם הולכי רגל הולכים על הכביש. הנהגים צריכים להתשב בהם, הרבה יותר מאשר הכוון ההפוך. המדינה אף עשתה צעד מבורך ואישרה לסוע על אופנים חשמליים, גם הם ללא רשיון.

 

נשמע כאילו ההתעקשות שלך על רשיון נהיגה נועדה על מנת למנוע את עצם קיום הכלים הללו. קלנועית מגיעה למהירות של 20 קמ"ש אם רוח גבית. האפשרות שלה לפגוע במשהו מאוד מוגבלת, גם אם הנהג איננו מודע \ מתחשב בכללים. נהג סבלני שימתין לאפשרות עקיפה בטוחה לא יפגע בקלנועית, נהיגה איטית מאוד בתוך שכונות (סד"ג של 30 קמ"ש) מצילה חיים. נכון שאם ילד קופץ לך לכביש ב 50 קמ"ש אתה לא אשם, אבל הילד עדיין מת.

פורסם
אני אחלק את התשובה לפי אזורים. כבישים בין עירוניים או כבישים עירונייים מהירים באופן יחסי (דרך נמיר או בגין לצורך הדוגמה) בהחלט לא. אילו עורקי תחבורה אשר מיועדים לרכבים ממונעים ומהירים, אין הגיון להוריד את מהירות הנסיעה של מאות רכבים על מנת לאפר לכלי רכב איטי לסוע שם.

 

בנוגע לתוככי העיר, בתוך השכונות עצמן, בהחלט כן!! הכביש לא שייך רק לרכבים, זה מאוד הגיוני שבת"א ירכבו על אופיים או קורקינט בכביש. ולא נדרש לצורך כך רשיון (בארופה אפשר לקנות טוס טוס קטן בגיל 14 בלי רשיון). ישנן שכונות רבות שהמדרכות תפוסות ע"י רכבים חונים ואז גם הולכי רגל הולכים על הכביש. הנהגים צריכים להתשב בהם, הרבה יותר מאשר הכוון ההפוך. המדינה אף עשתה צעד מבורך ואישרה לסוע על אופנים חשמליים, גם הם ללא רשיון.

 

נשמע כאילו ההתעקשות שלך על רשיון נהיגה נועדה על מנת למנוע את עצם קיום הכלים הללו. קלנועית מגיעה למהירות של 20 קמ"ש אם רוח גבית. האפשרות שלה לפגוע במשהו מאוד מוגבלת, גם אם הנהג איננו מודע \ מתחשב בכללים. נהג סבלני שימתין לאפשרות עקיפה בטוחה לא יפגע בקלנועית, נהיגה איטית מאוד בתוך שכונות (סד"ג של 30 קמ"ש) מצילה חיים. נכון שאם ילד קופץ לך לכביש ב 50 קמ"ש אתה לא אשם, אבל הילד עדיין מת.

 

אתה צודק (למרות שמעולם לא ראיתי את הקלנועיות בנתיב של כביש מהיר אולי בשוליי הכביש)

פורסם
כמה כבר יוצא לראות כאלה? תאמין לי שאם היו מספיק קלנועיות בארץ אז הייתה כבר יוצאת אפליקציה שמתריעה על זה. יותר מדאיג זה האופניים. או אנשים שהולכים בצידי הכביש. טמטום באופן כללי, ואין הרבה מה לעשות כנגדו. אפשר שחקיקה תרתיע יותר, אבל קשה לעלות מראש על כל הדברים המטומטים שאנשים יכולים לעשות.

 

 

 

 

 

 

 

באמת אין כל כך הרבה קלנועיות על הכביש.. הנקודה היא ואני עונה כבר לכל הנושא של השרשור הזה, שאין להם ברירה לנהגי הקלנועיות הם רוצים להיות ניידים גם בגיל הזה וגם הרי כולנו נרצה שיתאפשר לנו להיות ניידים בגיל הזה.. יש הרבה יותר אופניים על הכביש, יש הרבה יותר אנשים שעולים שיכורים על הכביש, אז בואו נעזוב לעת עתה את הקלנועיות

ולסיום ציני, מפני שיבה תקום.. ומנהיגת שיבה תאט... :) משחק מילים לא מוצלח במיוחד

פורסם
באמת אין כל כך הרבה קלנועיות על הכביש.. הנקודה היא ואני עונה כבר לכל הנושא של השרשור הזה, שאין להם ברירה לנהגי הקלנועיות הם רוצים להיות ניידים גם בגיל הזה וגם הרי כולנו נרצה שיתאפשר לנו להיות ניידים בגיל הזה.. יש הרבה יותר אופניים על הכביש, יש הרבה יותר אנשים שעולים שיכורים על הכביש, אז בואו נעזוב לעת עתה את הקלנועיות

ולסיום ציני, מפני שיבה תקום.. ומנהיגת שיבה תאט... :) משחק מילים לא מוצלח במיוחד

 

זה לא משנה כמה יש.

וראש העין מלאה בקלנועיות, זה לא אחת או שניים.

 

וזה שוב לא עניין של יש או אין ברירה, זה עניין של חוק והיגיון.

מחר מישהו צריך כסף, ילך לשדוד בנק, זה חוקי? לא! אבל אין לו ברירה, הוא צריך כסף.

 

באמת שהתשובות כאן מצחיקות :x

 

כאשר פתחתי את השרשור, ציינתי שאני נוהג תמיד במשנה זהירות, ותרחק עד כמה שאפשר מקלנועיות/אופניים וכו' - אציין זאת גם עכשיו.

 

וגם אתן קשר סרטונים על מה שקורה בכביש, כי לצערי הנכם מכירים את העובדות וחיים בלהלהנד (כולל גרימת תאונות), אולי לכם זה נראה בסדר, לי - לא!

וראש העין מלאה בקלנועיות, זה לא אחת או שניים.

 

http://cars.walla.co.il/?w=/4726/1470499

 

http://www.oryarok.org.il/?p=1530

 

ועוד דעות מהפורום כאן

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=108647

 

וממש הוציאו לי את המילים מהפה בכתבה הבאה

http://www.magazin.org.il/inner.asp?page=23&article=2580

 

ולא רק קשישים - הפרצה קוראת לכולם

http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/356/558.html


×
×
  • תוכן חדש...