Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4820 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
בסיכום Road_150.jpgתגובת משרד התחבורה

נהג הקלנועית פטור מרישום ורישוי

 

תגובת משרד התחבורה: "השימוש בקלנועית נועד לאפשר ניידות ונגישות בעיקר לנכים ולקשישים אשר נמנעת מהם היכולת להשתמש ברכב סטנדרטי. הניידות חשובה לאוכלוסיה זו ויש בה כדי לצמצם תלות בחברה בכלל ובבני המשפחה בפרט ולאפשר איכות חיים לאוכלוסיה המתבגרת. הקלנועית מוגדרת בחוק כמשתמש בדרך, אולם בעל הקלנועית, שמהירותה המרבית היא 12 קמ’’ש בלבד, פטור מרישום ורישוי. הנהג פטור מרישיון נהיגה, בדיוק כמו רוכבי האופניים המשתמשים ברכינוע, הילדים המשתמשים בקורקינט וסוגי רכב אחרים שיש להם פטור בצו. הנהיגה על הקלנועית, כמו גם הרכיבה על אופניים, מותרת רק במדרכה או לצידי הכביש. האכיפה על כל תקנות התעבורה בכלל, וכל התקנות הנוגעות לנהיגה על קלנועית בפרט, היא בסמכות בלעדית של משטרת ישראל. עוד יש לציין כי היצרנים והיבואנים של הקלנועיות בישראל התחייבו בפני משרד התחבורה, עוד בשנת 2005, לתת מטעמם הדרכה לרוכשי הקולנועית". הפגישה נקבע, כי ניתן לנסוע על הכביש, "אם לא ניתן לעלות על המדרכה או לרדת ממנה או לשם עקיפת מכשול על המדרכה". וכך נשארנו עם חוק איסור הנסיעה בכבישים, שנשאר ללא שיניים, כי על פי החוק כל משתמש בקלנועית רשאי להחליט בעצמו האם הנסיעה על המדרכה מתאימה לו, או לא.

 

 

אם כבר להתקנן בנוגע לחוק!

 

דרך אגב, אור ירוק זה אילן נמוך מאוד להיתלות בו

  • תגובות 65
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
זה לא משנה כמה יש.

וראש העין מלאה בקלנועיות, זה לא אחת או שניים.

 

וזה שוב לא עניין של יש או אין ברירה, זה עניין של חוק והיגיון.

מחר מישהו צריך כסף, ילך לשדוד בנק, זה חוקי? לא! אבל אין לו ברירה, הוא צריך כסף.

 

באמת שהתשובות כאן מצחיקות :x

 

כאשר פתחתי את השרשור, ציינתי שאני נוהג תמיד במשנה זהירות, ותרחק עד כמה שאפשר מקלנועיות/אופניים וכו' - אציין זאת גם עכשיו.

 

 

צודק צודק אבל המתניידים בקלנועית זקוקים לכך לא פחות מבעלי רכב

עשיתי גוגל ומצאתי שקלנועיות אפיקים "מפעילה מערך יומי עיון והדרכות בכל רחבי הארץ הן למגזר הציבורי והן למגזר הפרטי"

וגם "תוכנית הדרכה דומה מופעלת בהצלחה רבה ע"י אפיקים בשיתוף בחברת "נתיבים", העורכת הדרכות בנושאי בטיחות לגיל הזהב, הכוללות התייחסות לנושאי בטיחות הנהיגה בקלנועית"

כלומר, אני אומרת, בוא לא נילחם איתם, בוא נעזור לאותם נהגי קלנועיות נעלה את המודעות לבטיחות וכמה זה חשוב ולא נעזור לנו שיהיה כביש ריק יותר והם ישבו בבית ולא יוכלו להתנייד...

  • 8 חודשים מאוחר יותר...
פורסם

קלנועית לא צצריכה להיות על הכביש זה בטוח. היא צריכה לנסוע על המדרכה, בזהירות. זה רכב מאוד איטי.

 

בעבודה הנוכחית שלי יש רכבים שלא יכולים לעבור את ה-20 קמ"ש ויש רכבים שמסוגלים להגיע גם ל-150 בקלות. כולם מתחשבים אחד בשני ומי שלא, חוטף בראש. אם הייתה אכיפה בכבישים (ולא בדמות קנסות על חריגה של 3 קמ"ש מהמהירות המותרת בכביש בינעירוני או 5 ניידות ולפחות 12 שוטרים במבצע לבדיקת אלכוהול שמגיעים להספק שיא כולל של 8 נהגים בשעה. אם תהיה אכיפה רוחבית ומידתית זה יפתור בעיות כמו זאת.

אוהב את המיקרה, אבל רוצה ראב 4

פורסם

מסכים איתך במיליון אחוז ויותר סיפור אמיתי שקרה לי לפני כשבועיים נסעתי בכיש מרומזר על 65 שפתאום נכנס מבוגר על קלנועיות מכיוון כביש הולכי רגל (יש לציין שהרמזור היה ירוק והיתי במרחק קרוב אליו) ובגלל שהוא עבר באדום של הולכי רגל ומהירות רבה כל כך הוא התהפך 5-10 מטר לפני באותו רגע לחצתי בכל הכוח על הבלמים ומזל לא דרסתי אותו מיד יצאנו כל יושבי הרכב ושאר ישראלים טובים ברמזור והלכנו לעזור לקשיש שהתהפך אחרי שהרמנו אותו הוא בלי שו בושה פשוט עלה על הקלנועית והמשיך לנסוע בכל הכוח בלי לבקש סליחה בלי כלום לכן אני חושב שיש צורך ברישיון על מנת לנהוג בדבר הזה.

פורסם

מצטרף לחגיגה .

 

קולנועיות זה רע אבל למצוא שני כסאות גלגלים חמשליים נוסעים בשיירה אחרי שעשו קניות עם מלא שקיות באצע הכביש המהיר זה באמת לא כייף

מיצ'ובישי לנסר ידנית מנוע 1300 12 שסתומים .


×
×
  • תוכן חדש...