Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4819 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום,

 

הרשו לי להוציא מעט (הרבה) קיטור על הדבר הזה - קלנועית בדגש על קלנועית הנוסעת בכביש!

איני יודע עד כמה החוק מתיר או לא מתיר נסיעה של קלנועית על הכביש - מצאתי בהרבה מקומות שאסור לקלנועית להגיע לכביש, אבל בטוח שיש עוד הרבה סעיפים שבטח מאפשרים זאת.

 

בכל מקרה, הסיפור הוא כזה -

היום נסעתי בכביש עירוני, כשאשר בכביש שני נתיבים, ומהירות רשומה בתמרור 60 קמ"ש. מרחוק הבחנתי בקלנועית שנוסעת בנתיב הימני - באמצע הכביש, כאשר לאחריה לא הייתה אף מכונית, לא נתיב שמאל ולא ימין.

ברגע שאני רואה רוכבי אופניים ובמיוחד קלנועיות, אני מנסה כמה שיותר להתרחק מהם, וכך גם עשיתי היום. ברגע שראיתי את הקלנועית, שמתי וינקר שמאל, הסתכלתי במראות ועברתי לנתיב השמאלי, הפנוי (הקלנועית כאמור באמצע נתיב ימין, כך שלשם אי אפשר להתקרב בכלל..)

 

כאשר אני נוסע בנתיב שמאל הפנוי, בערך במהירות התמרור (התמרור 60, אני נסעתי על 65 לכל היותר) ומתקרב לקלנועית, כמובן שלא קשה להגיע לכזה כלי תחבורה, החליט הנהג המבוגר (ואישתו) שאין לו כוח לנתיב ימין, הדליק וינקר ופשוט עבר מבלי להסתכל במראה, לבדוק מרחקים ממני אליו - הדליק עבר, כאשר אני עוד שניה נמצא מאחוריו.

 

באותו הרגע נתתי כמובן ברקס חזק כדי להאט הסתכלתי במראה ועברתי מהר לימין כדי לברוח ממנו - חשוב לציין כי ראיתי בנתיב ימין רכב מאחורי, שיש לו מרחק בלימה סביר ממני.

הרכב בנתיב הימני כמובן שנתן צפצפוף שכנסתי לנתיב שלו, ככל הנראה לא ראה את הקלנועית בשמאל, כי אני הייתי שם והקלנועית לפני - והרכב שלי מעט גדול יותר מקלנועית.

 

חשוב לי לציין שהגענו לצומת פתחתי את החלון והסברתי לנהג מה קרה שעברתי כך בפתאומיות - עדיין, יכלה להיגרם תאונה (אישית עדיף שפשוף ברכב מאשר קלנועית מפורקת לא עלינו).

חצי שניה לפני שידברתי עם הנהג, הספקתי לדבר עם נהג הקלנועית גם - ואולי קצת הגזמתי בתגובה כשאמרתי "אתה לא יודע לנהוג" - עדיין, אנשים מבוגרים - אבל כל כך כעסתי, אני לא יכול לתאר.

 

ולמה?

אני לא מבין את משרד התחבורה. אלה אנשים שלא נותנים להם כנראה לנהוג ברכב בגלל בעיה כזאת או אחרת - אז מה עושים? נותנים להם לנהוג בכלי מסוכן לא פחות ואפילו יותר, בתוך כביש, כאשר קבלת ההחלטות שלהם פשוט לקויה.

לא להסתכל במראה, לא לבדוק ולבחון מרחקים, לא להבין שהכלי עליו אתה נוסע מוגבל לקמ"שים בודדים, והכלי הזה הוא פגיע ברמה קשה, ללא שום בטיחות מול פגיעת רכב (ועוד הם היו שניים בכלי, מה שמקשה עוד יותר על הנסיעה בכלי).

הנוהל שלי הוא כאשר יש כלי כזה בצד ימין (או שמאל) - גם אופניים אגב, זה פשוט לעבור לנתיב אחר, לשים לב ולתת דגש על מהירות שרשומה בתמרור (ואפילו פחות בעת הצורך), אבל פה כבר מדובר בזיגזגים בתוך כביש כאילו אתה הנהג היחיד בעולם.

 

אני מודה לכולם שקראתם 8)

  • תגובות 65
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

כשאתה עוקף רכב איטי כלשהו (אופניים, קלנועית, משאית או סתם רכב תקוע בצד), כדאי שתעשה זאת במהירות נמוכה, כמעט כמו של הרכב שאתה עוקף.

 

בעניין הקלנועיות (וחבל שלא כך בעניין האופניים)- החוק אומר שהם צריכים ליסוע על המדרכה. מה שאין, מסיבות ברורות, זה אכיפה בנושא...

dirty old man

need love too

פורסם

זה מה שהייתי עושה, העניין הוא שעדיין לא הגעתי למצב של עקיפה, הגעתי במגביל לסוף הקלנועית (קדמת הרכב שלי בקו סוף הקלנועית שלו, כאשר הוא בימין ואני בשמאל), והוא פשוט עבר.

אם היה מאותת ונותן כמה שניות הייתי מוריד מהירות, עובר לימין ובזה נגמר הסיפור.

 

זה פשוט ביזיון הנושא הזה.

זה מטריף לחשוב שהכלי הזה לא פחות מסוכן, ונוסע ככה, בלי שוב ביקורת, רישיון כלום!

כל מי שנוסע על הכביש, צריך להיות כשיר בריאותית, לדעת את חוקי התנועה, ולהבין את מגבלות הכלי עליו הוא נוסע.

 

כלי רכב רגיל באותה סיטואציה לצורך העניין, היה נותן טיפה גז, וינקר ימין ועובר.

כלי רכב כזה שאינו מסוגל להגיע למהירויות כאלה, צריך להזהר יותר. לבדוק מה המרחק בינו לבין הרכב מאחוריו, להדליק וינקר ולא לעבור בצורה חדה כשרכבים מאחוריו.

 

:x

פורסם

אתה צודק לגמרי. אין לי הרבה ניסיון על הכביש אבל לצערי אני חי בעיר של המון זקנים (והתוצאה- 2 קופות חולים במרחק 50 מטר אחת מהשנייה). כתוצאה מכך יש שפע של כלי רכב אימתניים ושופעי סוסים בשם קלנועיות, שמיוצרות אי שם באחד מקיבוצי ארצנו וגורמות להמון עצבים. הקטע הוא, שלמבוגרים, שכבודם במקומם מונח, שיקול דעת מוטעה ולחץ דם כנראה מאד נמוך שגורם להם לחשוב שלנסוע באמצע כיכר קוגל ב5 קמ"ש ולעכב את כל התנועה מאחורה זה לגיטימי ביותר. לדעתי זה אחד הדברים הכי מסוכנים שיש.

פורסם
אשיקול דעת מוטעה ולחץ דם כנראה מאד נמוך שגורם להם לחשוב שלנסוע באמצע כיכר קוגל ב5 קמ"ש ולעכב את כל התנועה מאחורה זה לגיטימי ביותר. לדעתי זה אחד הדברים הכי מסוכנים שיש.

 

צודק, וזה מה שאני לא מבין - איך המדינה נותנת יד לדבר הזה.

זה ממש כמו לתפוס מישהו ללא רישיון נוהג ברכב. מה ההבדל?

רכב מסכן חיי אדם בכביש, וכך גם המבוגר שאינו כשיר ואולי גם לא יודע חוקי תנועה, שנוסע בקולנועית וחושב שהוא יכול לחתוך נתיבים, לעצור באמצע כביש, ובכלל לעלות עם כלי תחבורה שאינו תואם את תנאי הדרך.

פורסם

אין ספק כי הקלנועית היא כלי מסוכן, במיוחד מחוץ לשבילי הקיבוץ.

אישית במצבים דומים (גם עם אופניים) אני נוהג לצפור קלות בתחילת העקיפה על מנת להסב את תשומת ליבו של הנעקף להמצאי בסמוך אליו.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
שלום,

 

הרשו לי להוציא מעט (הרבה) קיטור על הדבר הזה - קלנועית בדגש על קלנועית הנוסעת בכביש!

איני יודע עד כמה החוק מתיר או לא מתיר נסיעה של קלנועית על הכביש - מצאתי בהרבה מקומות שאסור לקלנועית להגיע לכביש, אבל בטוח שיש עוד הרבה סעיפים שבטח מאפשרים זאת.

 

בכל מקרה, הסיפור הוא כזה -

היום נסעתי בכביש עירוני, כשאשר בכביש שני נתיבים, ומהירות רשומה בתמרור 60 קמ"ש. מרחוק הבחנתי בקלנועית שנוסעת בנתיב הימני - באמצע הכביש, כאשר לאחריה לא הייתה אף מכונית, לא נתיב שמאל ולא ימין.

ברגע שאני רואה רוכבי אופניים ובמיוחד קלנועיות, אני מנסה כמה שיותר להתרחק מהם, וכך גם עשיתי היום. ברגע שראיתי את הקלנועית, שמתי וינקר שמאל, הסתכלתי במראות ועברתי לנתיב השמאלי, הפנוי (הקלנועית כאמור באמצע נתיב ימין, כך שלשם אי אפשר להתקרב בכלל..)

 

כאשר אני נוסע בנתיב שמאל הפנוי, בערך במהירות התמרור (התמרור 60, אני נסעתי על 65 לכל היותר) ומתקרב לקלנועית, כמובן שלא קשה להגיע לכזה כלי תחבורה, החליט הנהג המבוגר (ואישתו) שאין לו כוח לנתיב ימין, הדליק וינקר ופשוט עבר מבלי להסתכל במראה, לבדוק מרחקים ממני אליו - הדליק עבר, כאשר אני עוד שניה נמצא מאחוריו.

 

באותו הרגע נתתי כמובן ברקס חזק כדי להאט הסתכלתי במראה ועברתי מהר לימין כדי לברוח ממנו - חשוב לציין כי ראיתי בנתיב ימין רכב מאחורי, שיש לו מרחק בלימה סביר ממני.

הרכב בנתיב הימני כמובן שנתן צפצפוף שכנסתי לנתיב שלו, ככל הנראה לא ראה את הקלנועית בשמאל, כי אני הייתי שם והקלנועית לפני - והרכב שלי מעט גדול יותר מקלנועית.

 

חשוב לי לציין שהגענו לצומת פתחתי את החלון והסברתי לנהג מה קרה שעברתי כך בפתאומיות - עדיין, יכלה להיגרם תאונה (אישית עדיף שפשוף ברכב מאשר קלנועית מפורקת לא עלינו).

חצי שניה לפני שידברתי עם הנהג, הספקתי לדבר עם נהג הקלנועית גם - ואולי קצת הגזמתי בתגובה כשאמרתי "אתה לא יודע לנהוג" - עדיין, אנשים מבוגרים - אבל כל כך כעסתי, אני לא יכול לתאר.

 

ולמה?

אני לא מבין את משרד התחבורה. אלה אנשים שלא נותנים להם כנראה לנהוג ברכב בגלל בעיה כזאת או אחרת - אז מה עושים? נותנים להם לנהוג בכלי מסוכן לא פחות ואפילו יותר, בתוך כביש, כאשר קבלת ההחלטות שלהם פשוט לקויה.

לא להסתכל במראה, לא לבדוק ולבחון מרחקים, לא להבין שהכלי עליו אתה נוסע מוגבל לקמ"שים בודדים, והכלי הזה הוא פגיע ברמה קשה, ללא שום בטיחות מול פגיעת רכב (ועוד הם היו שניים בכלי, מה שמקשה עוד יותר על הנסיעה בכלי).

הנוהל שלי הוא כאשר יש כלי כזה בצד ימין (או שמאל) - גם אופניים אגב, זה פשוט לעבור לנתיב אחר, לשים לב ולתת דגש על מהירות שרשומה בתמרור (ואפילו פחות בעת הצורך), אבל פה כבר מדובר בזיגזגים בתוך כביש כאילו אתה הנהג היחיד בעולם.

 

אני מודה לכולם שקראתם 8)

 

אני מסכים שזה מסוכן, אבל מאיפה הבאת את הקביעה הזאת (חסרת הבסיס, יש לומר) שנהגי הקלנועיות הם אנשים שלא נותנים להם לנהוג בגלל בעיה זו או אחרת?

 

זה עניין כלכלי נטו:

 

אם אתה קונה רכב שני מהניילונים, בעיקר לנסיעות עירוניות שעולה בערך 60000 ש"ח כי חסכת וקנית ידני. משלם ביטוח עוד כמה אלפים לשנה וממלא דלק כל שבוע לפחות במאתיים שקל. תוסיף תיקונים ופגיעות פח (שלא באשמתך כמובן) יוצא שאתה מוציא כ-80000 שקל על תחבורה עירונית.

 

הקשיש החביב (או שלא) קנה את הקלנועית האוטומטית שלו, עם סאן-רוף ב-20000 שקל גג, הוא משלם כמה אגורות בודדות לקילומטר, סגר את הפינה ב-25000 ועוד נהנה מחברת אישתו הבלה וגם מהבריזה.

אוסטרליה, אוסטרליה, ההיית או חלמתי חלום:?:

פורסם
אני מסכים שזה מסוכן, אבל מאיפה הבאת את הקביעה הזאת (חסרת הבסיס, יש לומר) שנהגי הקלנועיות הם אנשים שלא נותנים להם לנהוג בגלל בעיה זו או אחרת?

 

זה עניין כלכלי נטו:

 

אם אתה קונה רכב שני מהניילונים, בעיקר לנסיעות עירוניות שעולה בערך 60000 ש"ח כי חסכת וקנית ידני. משלם ביטוח עוד כמה אלפים לשנה וממלא דלק כל שבוע לפחות במאתיים שקל. תוסיף תיקונים ופגיעות פח (שלא באשמתך כמובן) יוצא שאתה מוציא כ-80000 שקל על תחבורה עירונית.

 

הקשיש החביב (או שלא) קנה את הקלנועית האוטומטית שלו, עם סאן-רוף ב-20000 שקל גג, הוא משלם כמה אגורות בודדות לקילומטר, סגר את הפינה ב-25000 ועוד נהנה מחברת אישתו הבלה וגם מהבריזה.

 

 

ראשית כל - למה חסרת בסיס?

לא רשמתי בשום מקום ש 100% מקוני הקולנועיות הם אנשים שלא נותנים להם לנהוג.

דיברתי על המקרה של אתמול - שבו היו זוג זקנים שאני באמת בספק אם היו נותנים להם לעלות על רכב. אז מה עשו? קנו קלנועית ועלו על הכביש, אחלה מעקף!

 

וכן, יש כאלה שקונים מסיבות כלכליות, מסכים. אבל בוא נודה שזה לא מגיע לאחוזים גבוהים. רוב רובם של קוני הקלנועית הם אנשים מבוגרים שרוב הסיכויים שלהם לעלות על הכביש עם רכב קלושים אם בכלל.

ולצורך העניין, כסף או לא, לא הייתי נותן לכלי כזה לעלות על הכביש, זה לא מקומו שם, ולא משנה הסיבה.

פורסם

AHIA, הוא לא דיבר על אלה שקונים קלנועית משיקולי עלות, אלא על אלה שקונים קלנועית כי לקחו להם את הרישיון.

dirty old man

need love too

פורסם

מהצד השני של המתרס, תוסיפו את הקורקינטים הממונעים והאופניים החשמליות.

משם מה, יותר מדי בעלי כלים כאלו חושבים שהם ראויים לכבישים ונוסעים ללא כל הכשרה, וללא כל חשש מאיבוד רישיון בצורה מסוכנת ומסכנת. הפקרות גם של הרבה הורים.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

פורסם
מהצד השני של המתרס, תוסיפו את הקורקינטים הממונעים והאופניים החשמליות.

משם מה, יותר מדי בעלי כלים כאלו חושבים שהם ראויים לכבישים ונוסעים ללא כל הכשרה, וללא כל חשש מאיבוד רישיון בצורה מסוכנת ומסכנת. הפקרות גם של הרבה הורים.

 

תקן אותי אם אני טועה אבל יש גם בעלי מכוניות שחושבים שהם ראויים לנהוג ונוסעים עם הכשרה, עם (ובחל מהמקרים בלי) חשש מאיבוד רישיון אך בצורה מסוכנת ומסכנת תוך שימת ז*ן על משתמשי הכביש האחרים. כך שזה לא מקרה קיצוני שאנשים נוסעים בקלנועיות.

 

אם אתה רוצה לפתור את הבעיה של הקלנועיות - תפנה למשטרה/לגורמים הרלוונטיים או שתשתמש בשוט גאן.

 

אם אתה רוצה לשמור על חייך וחיי הסובבים אותך, כשאתה רואה 'מפגע' כזה מתנהל על הכביש, תאט ותזהיר נהגים אחרים עם אורות מצוקה.

 

תזכור שהזקנים והילדים גם צריכים להגיע ממקום למקום....

אוסטרליה, אוסטרליה, ההיית או חלמתי חלום:?:

פורסם

כמו כן רוכבי האופניים. תעיפו את עצמכם על המדרכה כבר!

נוסעים לי באמצע הכביש, או בצד הכביש שאני נאלץ לנסוע בנתיב הנגדי כי אין מספיק מקום לנסוע.

לא אכפת לי שאתם צריכים לעלות על המדרכה, לרדת ואז שוב לעלות, ככה כל הנסיעה, לא אכפת לי!

יש לכם בעיה, לכו ברגל או אל תצאו מהבית בכלל, לא רוצה לעשות תאונה בגללכם.

 

אז אנא מכם, זה מתחיל להימאס אז בצורה קצת גסה, תעיפו את עצמכם למדרכה.

Kia Sportage, 2014 

 

פורסם

תזכור שהזקנים והילדים גם צריכים להגיע ממקום למקום....

 

אתה פשוט לא מבין את כוונתי ולכן אבהיר וזה קשור גם לקלנועיות.

 

הכביש משמש לכלי תחבורה גדולים ומהירים. בכדי לסוע עליו בבטחה נקבעו כללי משחק ברורים (חוקים, תקנות...). לדעתי, יש למנוע תנועה עליו של גורמים שלא עומדים בקריטריונים מסויימים (גיל, מצב בריאותי, הכשרה/רישיון וכמובן כשירות כלי הרכב). לכל אלה יש מדרכה ומסלולי אופניים.

 

צירוף של נהגים/רוכבים בלתי כשירים על כלי רכב נחותים על הכביש זה מתכון לאסון!

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

פורסם
שלום,

 

הרשו לי להוציא מעט (הרבה) קיטור על הדבר הזה - קלנועית בדגש על קלנועית הנוסעת בכביש!

איני יודע עד כמה החוק מתיר או לא מתיר נסיעה של קלנועית על הכביש - מצאתי בהרבה מקומות שאסור לקלנועית להגיע לכביש, אבל בטוח שיש עוד הרבה סעיפים שבטח מאפשרים זאת.

 

בכל מקרה, הסיפור הוא כזה -

היום נסעתי בכביש עירוני, כשאשר בכביש שני נתיבים, ומהירות רשומה בתמרור 60 קמ"ש. מרחוק הבחנתי בקלנועית שנוסעת בנתיב הימני - באמצע הכביש, כאשר לאחריה לא הייתה אף מכונית, לא נתיב שמאל ולא ימין.

ברגע שאני רואה רוכבי אופניים ובמיוחד קלנועיות, אני מנסה כמה שיותר להתרחק מהם, וכך גם עשיתי היום. ברגע שראיתי את הקלנועית, שמתי וינקר שמאל, הסתכלתי במראות ועברתי לנתיב השמאלי, הפנוי (הקלנועית כאמור באמצע נתיב ימין, כך שלשם אי אפשר להתקרב בכלל..)

 

כאשר אני נוסע בנתיב שמאל הפנוי, בערך במהירות התמרור (התמרור 60, אני נסעתי על 65 לכל היותר) ומתקרב לקלנועית, כמובן שלא קשה להגיע לכזה כלי תחבורה, החליט הנהג המבוגר (ואישתו) שאין לו כוח לנתיב ימין, הדליק וינקר ופשוט עבר מבלי להסתכל במראה, לבדוק מרחקים ממני אליו - הדליק עבר, כאשר אני עוד שניה נמצא מאחוריו.

 

באותו הרגע נתתי כמובן ברקס חזק כדי להאט הסתכלתי במראה ועברתי מהר לימין כדי לברוח ממנו - חשוב לציין כי ראיתי בנתיב ימין רכב מאחורי, שיש לו מרחק בלימה סביר ממני.

הרכב בנתיב הימני כמובן שנתן צפצפוף שכנסתי לנתיב שלו, ככל הנראה לא ראה את הקלנועית בשמאל, כי אני הייתי שם והקלנועית לפני - והרכב שלי מעט גדול יותר מקלנועית.

 

חשוב לי לציין שהגענו לצומת פתחתי את החלון והסברתי לנהג מה קרה שעברתי כך בפתאומיות - עדיין, יכלה להיגרם תאונה (אישית עדיף שפשוף ברכב מאשר קלנועית מפורקת לא עלינו).

חצי שניה לפני שידברתי עם הנהג, הספקתי לדבר עם נהג הקלנועית גם - ואולי קצת הגזמתי בתגובה כשאמרתי "אתה לא יודע לנהוג" - עדיין, אנשים מבוגרים - אבל כל כך כעסתי, אני לא יכול לתאר.

 

ולמה?

אני לא מבין את משרד התחבורה. אלה אנשים שלא נותנים להם כנראה לנהוג ברכב בגלל בעיה כזאת או אחרת - אז מה עושים? נותנים להם לנהוג בכלי מסוכן לא פחות ואפילו יותר, בתוך כביש, כאשר קבלת ההחלטות שלהם פשוט לקויה.

לא להסתכל במראה, לא לבדוק ולבחון מרחקים, לא להבין שהכלי עליו אתה נוסע מוגבל לקמ"שים בודדים, והכלי הזה הוא פגיע ברמה קשה, ללא שום בטיחות מול פגיעת רכב (ועוד הם היו שניים בכלי, מה שמקשה עוד יותר על הנסיעה בכלי).

הנוהל שלי הוא כאשר יש כלי כזה בצד ימין (או שמאל) - גם אופניים אגב, זה פשוט לעבור לנתיב אחר, לשים לב ולתת דגש על מהירות שרשומה בתמרור (ואפילו פחות בעת הצורך), אבל פה כבר מדובר בזיגזגים בתוך כביש כאילו אתה הנהג היחיד בעולם.

 

אני מודה לכולם שקראתם 8)

 

אינני חושבת שזו תופעה כלומר, לא קרה לך שהתעצבנת על נהג אופנוע או אוטובוס שחתך אותך? יכול להיות שאותו אדם באמת לא כשיר לנהיגה אבל יכול להיות שהוא פשוט טעה.. זה גם לצערנו קורה בכביש... סקרנת אותי לדעת מהם החוקים לנהיגה בקלנועית....הולכת לבדוק


×
×
  • תוכן חדש...