Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5077 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
אני נמצא כעת בסיטואציה די דומה לשי (פותח השרשור). הייתי בשמחה הולך על המונדאו אלמלא:

 

1) זו שנתו האחרונה של הדגם. הדגם הבא אמור למיטב הבנתי להיות שונה רדיקאלית.

 

2) הרכב בעייתי מבחינת שמירת ערך (וכאשר יגיע דגם חדש אז בכלל המחיר יצנח)

 

3) המזגן חלש עד חלש מאד. עד כמה זה קריטי קצת קשה היה להתרשם בנסיעת המבחן אבל יש לזה בהחלט פוטנציאל לקלקל את כל העניין.

 

4) גם ברמה המפוארת (טיטניום) האבזור דל יותר מאשר במתחרים (וולוו S60 , פאסאט) ותא הנהג מרגיש פחות יוקרתי.

 

סעיפים 1 ו 2 = ספקולציה של חיזוי העתיד. כאילו שדגם אחר שתקנה לא יתחלף... (ועוד ועוד) - לא זו בלבד - האם דגם חדש בשנתו הראשונה אינו הימור?

סעיף 3 = רב סרן שמועתי.

סעיף 4 = אבל היא נותנת ערכים מוספים אחרים בלתי מבוטלים.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

  • תגובות 96
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
1

הפאסאט רכב טוב, אבל במחיר שלה יש טובות ממנה וה-S60 היא אחת מהן, לדעתי.

אני ציינתי כבר בתחילת השרשור שהייתי מעדיף את המונדיאו כי הוא רכב מצוין ומתאים יותר לדרישות של פותח השרשור. אתה זה שתקוע עם הסטיגמות של שנות ה- 90 על וולוו וביואיק.

 

מה זה רכב טוב יותר? זה כמו אישה טובה יותר.... אולי עבורך טוב יותר שהיא תאהב טיולי תרמילים בעוד עבור השני עדיף שתבשל טוב. S60 לא מתעלה על פאסאט בכל הפרטמטרים. פותח השרשור ביקש רכב מרווח מאחור וה-S60 לא יותר טובה בסעיף הזה מפאסאט. end of story כמו שאומרים...

המונדאו לא טובה מהפאסאט בשלב זה בגלל שהיא קניה לא ממש נבונה (אלא אם היא נקנית בהנחה מאוד משמעותית) והסיבות ש-MikeV פרס מסבירות את זה לחלוטין. המונדאו רכב טוב. גם הפאסאט כבר טוב, איזה יותר טוב והכי מתאים זה כבר עניין של העדפה אישית. נשאלנו על פרמטרים שניתן למדוד במספרים (צריכת דלק, ביצועים, מרווח).

 

אני נמצא כעת בסיטואציה די דומה לשי (פותח השרשור). הייתי בשמחה הולך על המונדאו אלמלא:

 

1) זו שנתו האחרונה של הדגם. הדגם הבא אמור למיטב הבנתי להיות שונה רדיקאלית.

 

2) הרכב בעייתי מבחינת שמירת ערך (וכאשר יגיע דגם חדש אז בכלל המחיר יצנח)

 

3) המזגן חלש עד חלש מאד. עד כמה זה קריטי קצת קשה היה להתרשם בנסיעת המבחן אבל יש לזה בהחלט פוטנציאל לקלקל את כל העניין.

 

4) גם ברמה המפוארת (טיטניום) האבזור דל יותר מאשר במתחרים (וולוו S60 , פאסאט) ותא הנהג מרגיש פחות יוקרתי.

 

אתחיל מהסוף הטיטאניום לא דל יותר מ-S60T4. ההיפך הוא הנכון. בשאר הפרמטרים תיארת את המצב במדויק. רבים דווקא מרוצים מהגימור של המונדאו ואני נשארתי עם טעם מר של פוקוס מגדולת כך שאני מאוד מזדהה עם תחושותיך.

קשה להגיד שפאסאט/סופרב הם הבחירה האופטמילית (אולי עבור חלק מהאנשים אבל לא הרוב המוחלט) ואם יש לך אפשרות להמתין לדגמים החדשים בסגמנט הייתי ממליץ על כך.

Live fast, die young - leave a better looking corpse

פורסם

MikeV כתב:

אני נמצא כעת בסיטואציה די דומה לשי (פותח השרשור). הייתי בשמחה הולך על המונדאו אלמלא:

 

1) זו שנתו האחרונה של הדגם. הדגם הבא אמור למיטב הבנתי להיות שונה רדיקאלית.

 

2) הרכב בעייתי מבחינת שמירת ערך (וכאשר יגיע דגם חדש אז בכלל המחיר יצנח)

 

3) המזגן חלש עד חלש מאד. עד כמה זה קריטי קצת קשה היה להתרשם בנסיעת המבחן אבל יש לזה בהחלט פוטנציאל לקלקל את כל העניין.

 

4) גם ברמה המפוארת (טיטניום) האבזור דל יותר מאשר במתחרים (וולוו S60 , פאסאט) ותא הנהג מרגיש פחות יוקרתי. אני נמצא כעת בסיטואציה די דומה לשי (פותח השרשור). הייתי בשמחה הולך על המונדאו אלמלא:

 

1) זו שנתו האחרונה של הדגם. הדגם הבא אמור למיטב הבנתי להיות שונה רדיקאלית.

 

2) הרכב בעייתי מבחינת שמירת ערך (וכאשר יגיע דגם חדש אז בכלל המחיר יצנח)

 

3) המזגן חלש עד חלש מאד. עד כמה זה קריטי קצת קשה היה להתרשם בנסיעת המבחן אבל יש לזה בהחלט פוטנציאל לקלקל את כל העניין.

 

4) גם ברמה המפוארת (טיטניום) האבזור דל יותר מאשר במתחרים (וולוו S60 , פאסאט) ותא הנהג מרגיש פחות יוקרתי.

 

 

 

 

סעיפים 1 ו 2 = ספקולציה של חיזוי העתיד. כאילו שדגם אחר שתקנה לא יתחלף... (ועוד ועוד) - לא זו בלבד - האם דגם חדש בשנתו הראשונה אינו הימור?

סעיף 3 = רב סרן שמועתי.

סעיף 4 = אבל היא נותנת ערכים מוספים אחרים בלתי מבוטלים.

 

על סמך Shayy כותב דברים אלו ??

 

אני בעל מונדיאו שנת 2008 ויכול לומר כי:

1. הדגם הבא של המונדאו הוצג בחו"ל ונקרא בארה"ב - פיוז'ן. פורד הצהירו כי לא יהיה שינוי בדגם שימכר באירופה (זהו הדגם שיגיע ארצה)- עפ"י פרסומים שונים באינטרנט.

2. שמירת הערך של המונדיאו ממש גרועה (רכב המזוהה עם ליסינג).

3. המזגן אכן חלש יחסית.

4. רמת הטיטניום, מאובזרת יפה, אבל לא משרה אווירה יוקרתית. היתרון הבולט שאני יכול לציין הוא מנוע חזק מאוד ונהיגה מהנה מאוד (אני מציין זאת מתוך נסיון).

פורסם
1. תתקשר לקל אוטו ותבקש לשכור פאסאט. היא קיימת כמעט בכל ציי הרכב.

2. הפאסאט CC יותר טובה מהוולוו S60T5? תרשום בגוגל S60 VS PASSAT CC קרא את הלינק הזה: http://carsort.com/compare/Volkswagen-CC-vs-Volvo-S60 אני לא נכנס בכלל לנושא הבטיחות שבו הוולוו הרבה יותר טובה.

3. לא ידעתי ש- 14000 ק"מ הם מדד לכך שהמצמדים של הפאסאט טובים. מצמדים כאלה אמורים להחזיק 100000 ק"מ בקלות ואצלך "הישנים" הוחלפו אחרי 6000 ק"מ. אתה שוב שוכח את העובדה שבפאסאט המצמדים יבשים והבלאי שלהם באופן טבעי יותר גבוה ממצמדים רטובים (ואני הקשה הבנה...).

4. בנסיעה עירונית במהירות 60-70 קמ"ש יש נטייה לתיבות האוטומטיות להעלות הילוכים ולהגיע לטובת חסכון להילוך 6/7. בנוסף, בפקקים, בתיבות כפולות מצמדים יש תלונות על רעידות, לפעמים.לא תמיד ריבוי הילוכים זה טוב. תקרא מבחני דרכים לרכבים עם מצמדים כפולים ותבין (לדעתי ה- DSG תיבה מצוינת ברוב התנאים).

5. רכב פרימיום נמכר בד"כ בכמויות יותר קטנות מרכב "עממי". ה- S40 לא נמכרת כי המחיר שלה שערורייתי ומדובר ברכב גרוע.

6. בכל מבחני הדרכים בארץ ובעולם הוולוו מקבלת תשבוחות על הנדסת אנוש קח דוגמא קטנה מאתר WHEEL בישראל (יש גם תשבוחות באתר של הגה, מוטו וכו') "סביבת הנהג היא מופת לתכנון ארגונומי, ולמרות שפע המתגים, הצגים ומערכות העזר היא עדיין קלה למדי לתפעול ולהתמצאות ומצליחה לשדר תחושה אינטימית"

הפאסאט רכב טוב, אבל במחיר שלה יש טובות ממנה וה-S60 היא אחת מהן, לדעתי.

אני ציינתי כבר בתחילת השרשור שהייתי מעדיף את המונדיאו כי הוא רכב מצוין ומתאים יותר לדרישות של פותח השרשור. אתה זה שתקוע עם הסטיגמות של שנות ה- 90 על וולוו וביואיק.

 

1. עדיין לא יצא לי לראות אחת מליסינג (לא אומר שאין, כנראה שאין הרבה).

2. זה יפה שרשמת בגוגל S60 VS PASSAT CC אבל ההשוואה לא נכונה (קשה הבנה? או שפשוט לא טרחת לקרוא אותה) קודם כל אין רמת איבזור כזאת עלובה בארץ (בפעם הראשונה בהיסטוריה) אין חלון בגג?, אין מושבי עור? בדגם ה"פשוט" אפילו יש ואפשר לבחור איזה סוג עור, אפשר לבחור אם אתה רוצה 4 מושבים או 5 מושבים מאחורה, אין מושבים מתקפלים? אין GPS ?, אתה פשוט בדיחה...

ממתי יש 5 שנים אחריות לוולוו בארץ? לוולוו אין מסכים מאחורה באבזור הנוכחי (גם לא בבכיר), אין לה 250 כח סוס, אין חלון בגג, אפילו השוו שם את הגיר הידני של ה-CC לגיר הטיפטרוניק של וולוו, והוולוו "ניצחה" רק בגלל האיבזור ה"חסר" שב-CC.

בקיצור השוואה ממש לא רלוונטית לארץ וגם מלא פרטים חסרים שם.

3. הבנו כבר שהמצמדים "יבשים", היה ריקול הבעיה תוקנה ובסך הכל הדגמתי לך שהמצדמים באמת הוחלפו למשופרים ועמידים יותר, לא מבין מה אתה רוצה.

4. לא רוצה לחסוך בדלק? אין בעיה אתה יכול לעבור למצב S (שמושך את ההילוך בהתאם ללחיצה מינימום עד 3K לעומת 2K מקסימום ב-D) או להעביר הילוך דרך הפדל (שאתה במצב D רגיל) או להעביר הילוכים במצב טיפטרוניק.

בקשר לרעידות באמת היו לפני עדכון התוכנה לגיר אבל אחרי העדכון זה נעלם.

5. רכב פרימיום נמכר בד"כ בכמויות יותר קטנות מרכב "עממי"? לא חסר רכבי פרימיום בארץ וכל הדגמים הללו נמכרו הרבה יותר מהוולוו הנפילה הזאת, הרכב פשוט לא נמכר נקודה.

6. כנראה שלא קראת את המבחנים היותר רלוונטים (T4 רק באיבזור Business היותר יקר) ככה או ככה הסנטר קונסול שלה מרוכז ודחוס, בקושי יש תאים לאחסנה, אין שקעי 12 וולט חוץ מהמצת, מושב אחורי קטן, בגאז' קטן או בקיצור הנדסת אנוש לא משהו, להזכירך הפאסאט נבחרה לרכב השנה ע"י MOTOR TREND (עם כל הכבוד להגה, מוטו וכו').

 

אם הוולוו T5 ניצחה במבחן ההשוואתי שהבאתה נגד ה-CC בגלל האבזור, כאן הפאסאט פרימיום במחיר של וולוו T4 פשוטה מנצחת (ולא רק בגלל האיבזור).

 

לא יודע מה סטיגמות של שנות ה-90 קשורות (2009 זה טיפה דומה, אני יודע...), בשנות ה-90 הייתי בערך בן שנה ככה שאני "לא יודע" אם מה שאמרת רלוונטי לגביי, המונדאו לא רלוונטית לפותח השרשור, הסקודה והפאסאט יותר רלוונטיות הם בערך באוטו מחיר רק האיבזור שונה לטובה בפאסאט ויש תחושת פרימיום אמיתית.

Detailer.gif
פורסם

עדיין לא יצא לי לראות אחת מליסינג (לא אומר שאין, כנראה שאין הרבה).

2. זה יפה שרשמת בגוגל S60 VS PASSAT CC אבל ההשוואה לא נכונה (קשה הבנה? או שפשוט לא טרחת לקרוא אותה) קודם כל אין רמת איבזור כזאת עלובה בארץ (בפעם הראשונה בהיסטוריה) אין חלון בגג?, אין מושבי עור? בדגם ה"פשוט" אפילו יש ואפשר לבחור איזה סוג עור, אפשר לבחור אם אתה רוצה 4 מושבים או 5 מושבים מאחורה, אין מושבים מתקפלים? אין GPS ?, אתה פשוט בדיחה...

ממתי יש 5 שנים אחריות לוולוו בארץ? לוולוו אין מסכים מאחורה באבזור הנוכחי (גם לא בבכיר), אין לה 250 כח סוס, אין חלון בגג, אפילו השוו שם את הגיר הידני של ה-CC לגיר הטיפטרוניק של וולוו, והוולוו "ניצחה" רק בגלל האיבזור ה"חסר" שב-CC.

בקיצור השוואה ממש לא רלוונטית לארץ וגם מלא פרטים חסרים שם.

3. הבנו כבר שהמצמדים "יבשים", היה ריקול הבעיה תוקנה ובסך הכל הדגמתי לך שהמצדמים באמת הוחלפו למשופרים ועמידים יותר, לא מבין מה אתה רוצה.

4. לא רוצה לחסוך בדלק? אין בעיה אתה יכול לעבור למצב S (שמושך את ההילוך בהתאם ללחיצה מינימום עד 3K לעומת 2K מקסימום ב-D) או להעביר הילוך דרך הפדל (שאתה במצב D רגיל) או להעביר הילוכים במצב טיפטרוניק.

בקשר לרעידות באמת היו לפני עדכון התוכנה לגיר אבל אחרי העדכון זה נעלם.

5. רכב פרימיום נמכר בד"כ בכמויות יותר קטנות מרכב "עממי"? לא חסר רכבי פרימיום בארץ וכל הדגמים הללו נמכרו הרבה יותר מהוולוו הנפילה הזאת, הרכב פשוט לא נמכר נקודה.

6. כנראה שלא קראת את המבחנים היותר רלוונטים (T4 רק באיבזור Business היותר יקר) ככה או ככה הסנטר קונסול שלה מרוכז ודחוס, בקושי יש תאים לאחסנה, אין שקעי 12 וולט חוץ מהמצת (תפתח את התא המטען), מושב אחורי קטן, בגאז' קטן או בקיצור הנדסת אנוש לא משהו, להזכירך הפאסאט נבחרה לרכב השנה ע"י MOTOR TREND (עם כל הכבוד להגה, מוטו וכו').

 

אם הוולוו T5 ניצחה במבחן ההשוואתי שהבאתה נגד ה-CC בגלל האבזור, כאן הפאסאט פרימיום במחיר של וולוו T4 פשוטה מנצחת (ולא רק בגלל האיבזור).

 

היישר מאתר MOTOTREND.

http://www.motortrend.com/roadtests/sedans/1205_sport_luxury_sedan_comparison/bmw_328i.html

 

ועוד ציטוט מהמבחן של ה-T4 בדה מרקר: "S60 T4 היא הגרסה הבסיסית בהיצע של דגם זה, ומחירה מתחיל ב-220 אלף שקל, שהופך אותה לזולה ב-30 אלף שקל מב.מ.וו 320 המקבילה. S60 היא מוחצנת קצת פחות, ונהנית מתדמית מכובדת. מול שלישיית מותגי היוקרה הגרמניים, מרצדס, ב.מ.וו ואאודי, מעמדה של וולוו היה בפיחות בשנה האחרונה ובחברה אף שקלו למתג אותה מול מותגים עממיים יותר, כמו פולקסווגן. למי שמוכן להסתפק בשם נוצץ מעט פחות, הוולוו תיתן תמורה מצוינת".

רק בישראל ההשוואה בין רכבים נעשית ע"פ המחיר ולא מיצוב המותג (עוד מעט ייכנסו למשוואה שלך מאזדה 6 וסובארו B4).

זה שאתה תרשום שהוולוו נפילה לא יהפוך אותה לכזו, כמו זה שאם אני ארשום שהפאסאט גרועה לא יהפוך אותה לכזו.

פורסם
היישר מאתר MOTOTREND.

http://www.motortrend.com/roadtests/sedans/1205_sport_luxury_sedan_comparison/bmw_328i.html

 

ועוד ציטוט מהמבחן של ה-T4 בדה מרקר: "S60 T4 היא הגרסה הבסיסית בהיצע של דגם זה, ומחירה מתחיל ב-220 אלף שקל, שהופך אותה לזולה ב-30 אלף שקל מב.מ.וו 320 המקבילה. S60 היא מוחצנת קצת פחות, ונהנית מתדמית מכובדת. מול שלישיית מותגי היוקרה הגרמניים, מרצדס, ב.מ.וו ואאודי, מעמדה של וולוו היה בפיחות בשנה האחרונה ובחברה אף שקלו למתג אותה מול מותגים עממיים יותר, כמו פולקסווגן. למי שמוכן להסתפק בשם נוצץ מעט פחות, הוולוו תיתן תמורה מצוינת".

רק בישראל ההשוואה בין רכבים נעשית ע"פ המחיר ולא מיצוב המותג (עוד מעט ייכנסו למשוואה שלך מאזדה 6 וסובארו B4).

זה שאתה תרשום שהוולוו נפילה לא יהפוך אותה לכזו, כמו זה שאם אני ארשום שהפאסאט גרועה לא יהפוך אותה לכזו.

 

תמחור, תמחור ועוד פעם תמחור. כל עניין של עלות מול תועלת. אני לא אוהב להסתפק בדברים הפשוטים והזולים ביותר אך גם לא לשלם מחיר מופרך. השעון השוויצרי שאני עונד עלה 1500 שקלים ובתמורה נותן לי מבנה עמיד (זכוכית עמידה, מתכת איכותית ומנגנון אמין) אבל לא הייתי משלם פי עשרה על שעון שהיה נותן לי לא בהרבה יותר.

כנ"ל לגבי משקפי שמש שממילא יחזיקו אצלי כשנה ויסננו קרינת UV באותה צורה אבל יש ב-200 ש"ח ויש ב-1000 ש"ח.

ההבדל העיקרי הוא המותג ופה בדיוק קבור הכלב:

S60 רכב טוב ואני בהחלט חושק בו (עדיפות לרמות הגימור הבכירות יותר), כמו גם בדגמים של מותגי יוקרה אחרים שהייתי שמח להשתדרג אליהם מהסקודה שברשותי. אם תעמיד לפניי פאסאט או S60T5 ותאפשר לי לקחת כל אחת מהן מבלי להתייחס לפן הכספי בכלל, סביר להניח שאבחר בשוודית. אבל היות והכסף משחק תפקיד ארצה למקסם את הפרמטרים שחשובים לי ברכב.

וכאן אני מודה בחטא הנורא מכל על פני דפי הפורום המוטורי הקדוש הזה - ש- 0-100 מעניין אותי פחות מאלקטרוניקה ואביזרי נוחות.

הדברים הקטנים הללו שמגבירים את תחושת הנוחות חשובים לאנשים כמוני (שמבלים לפחות כמה שעות ביום על הכביש) הרבה יותר מזריזות יתרה (הפיתוי ללחוץ גדול ואין שום סיכוי שאוכל להרשות לעצמי שלילה).

הבעיה שלי עם ה-T4 (וע"פ השרשור לא רק שלי) היא שתמורת הכסף שהיא עולה היא נותנת לא הרבה (למרות היותה וולוו וכמכונית איכותית שכבודה במקומה מונח).

אם ע"פ הכתבה וולוו באמת רצו להתמודד עם המותגים העממיים יותר אזי העלות הייתה צריכה לרדת בעוד 10-20K ש"ח.

ובעניין הארגונומיקה - VW ידועים בשמרנותם ופשטותם בכל הנוגע לקונסולות/דש-בורד/לוחות מחוונים שלהם שנראה כי לא התקדמו בהרבה בעשור האחרון ועדיין נחשבים למצויינים. את זה אי אפשר לקחת מהם ואמנם אין כפתורים מגניבים בצורת בן אדם כמו שיש בוולוו אבל זה לא הופך את הנדסת האנוש לפחות טובה או מדוייקת. אם לשפוט ע"פ הסופרב אז הכל נגיש ונמצא בדיוק במקום. גם הנדסת התאורה פשוט מעולה ואורות LED לבנים וקטנים מנחים אותך גם בנסיעה בחושך ומשרים אווירה מצויינת. (כן, זה עדיין לא אדריכלות התאורה המדהימה של ה-S-CLASS וגם לוח המחוונים עדיין איננו צג LCD ממוחשב בעל תצוגה משתנה).

לעומת זאת הקונסולה המרכזית של ה-S60 (זו עם הפאנל המסובב כלפי הנהג שמאחוריה יש חור לא מובן שנגיש יותר לנוסע מאשר לנהג) זכתה להערות בנוגע להפרעתה לרגל ימין של הנהג ולחוסר יעילותה. היא יפה מאוד אך הפונקציונליות מוטלת בספק. תחכום מיותר אם תשאל אותי, מוטב שהיו משקיעים בדברים אחרים מאשר קונסולה שטוחה עם חיווט נסתר.

Live fast, die young - leave a better looking corpse

פורסם
תמחור, תמחור ועוד פעם תמחור. כל עניין של עלות מול תועלת. אני לא אוהב להסתפק בדברים הפשוטים והזולים ביותר אך גם לא לשלם מחיר מופרך. השעון השוויצרי שאני עונד עלה 1500 שקלים ובתמורה נותן לי מבנה עמיד (זכוכית עמידה, מתכת איכותית ומנגנון אמין) אבל לא הייתי משלם פי עשרה על שעון שהיה נותן לי לא בהרבה יותר.

כנ"ל לגבי משקפי שמש שממילא יחזיקו אצלי כשנה ויסננו קרינת UV באותה צורה אבל יש ב-200 ש"ח ויש ב-1000 ש"ח.

ההבדל העיקרי הוא המותג ופה בדיוק קבור הכלב:

S60 רכב טוב ואני בהחלט חושק בו (עדיפות לרמות הגימור הבכירות יותר), כמו גם בדגמים של מותגי יוקרה אחרים שהייתי שמח להשתדרג אליהם מהסקודה שברשותי. אם תעמיד לפניי פאסאט או S60T5 ותאפשר לי לקחת כל אחת מהן מבלי להתייחס לפן הכספי בכלל, סביר להניח שאבחר בשוודית. אבל היות והכסף משחק תפקיד ארצה למקסם את הפרמטרים שחשובים לי ברכב.

וכאן אני מודה בחטא הנורא מכל על פני דפי הפורום המוטורי הקדוש הזה - ש- 0-100 מעניין אותי פחות מאלקטרוניקה ואביזרי נוחות.

הדברים הקטנים הללו שמגבירים את תחושת הנוחות חשובים לאנשים כמוני (שמבלים לפחות כמה שעות ביום על הכביש) הרבה יותר מזריזות יתרה (הפיתוי ללחוץ גדול ואין שום סיכוי שאוכל להרשות לעצמי שלילה).

הבעיה שלי עם ה-T4 (וע"פ השרשור לא רק שלי) היא שתמורת הכסף שהיא עולה היא נותנת לא הרבה (למרות היותה וולוו וכמכונית איכותית שכבודה במקומה מונח).

אם ע"פ הכתבה וולוו באמת רצו להתמודד עם המותגים העממיים יותר אזי העלות הייתה צריכה לרדת בעוד 10-20K ש"ח.

ובעניין הארגונומיקה - VW ידועים בשמרנותם ופשטותם בכל הנוגע לקונסולות/דש-בורד/לוחות מחוונים שלהם שנראה כי לא התקדמו בהרבה בעשור האחרון ועדיין נחשבים למצויינים. את זה אי אפשר לקחת מהם ואמנם אין כפתורים מגניבים בצורת בן אדם כמו שיש בוולוו אבל זה לא הופך את הנדסת האנוש לפחות טובה או מדוייקת. אם לשפוט ע"פ הסופרב אז הכל נגיש ונמצא בדיוק במקום. גם הנדסת התאורה פשוט מעולה ואורות LED לבנים וקטנים מנחים אותך גם בנסיעה בחושך ומשרים אווירה מצויינת. (כן, זה עדיין לא אדריכלות התאורה המדהימה של ה-S-CLASS וגם לוח המחוונים עדיין איננו צג LCD ממוחשב בעל תצוגה משתנה).

לעומת זאת הקונסולה המרכזית של ה-S60 (זו עם הפאנל המסובב כלפי הנהג שמאחוריה יש חור לא מובן שנגיש יותר לנוסע מאשר לנהג) זכתה להערות בנוגע להפרעתה לרגל ימין של הנהג ולחוסר יעילותה. היא יפה מאוד אך הפונקציונליות מוטלת בספק. תחכום מיותר אם תשאל אותי, מוטב שהיו משקיעים בדברים אחרים מאשר קונסולה שטוחה עם חיווט נסתר.

 

אני מסכים עם מה שנכתב ורוצה לציין כי:

- קניית רכב הינה לפעמים אמוציונלית.אחד עושה לו את זה ה-0-100 (מהירות, כח) ואחר רוצה את סמל הסאטוס.

 

- יש הרוכשים רכב לפי ההמון (שיטת העדר) או "התחשבנות כלכלית" - המדד הוא הרכב הנמכר ביותר (סובארו בזמנו ומזדה עד לא מזמן). לסוג זה של אנשים חשוב גם "שמירת הערך של הרכב".

 

- יש כאלו שהם קצת מכל דבר (ואני בינהם) המגדירים את הצרכים והדרישות מהרכב, מחפשים קצת יוקרה ברכב בעלות הנמוכה ביותר כדי לקבל את התועלת הגבוהה ביותר.


×
×
  • תוכן חדש...