Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5139 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

האימפרזה היא מהמכוניות הכי משעממות שמוצעות היום בשוק הרכב החדש, הB4 קצת מיושנת והרבה לא התחברו לצורה "האמריקאית" שלה.

סובארו לא ממש התקדמה עם טכנולגיה, בטיחות, מנועים ותיבות הילוכים והציבור מבין את זה

פורסם

סובארו החברה שבעבר היית צריך לחכות כ5-6 חודשים כדי לקבל הזמנה,

מוכרת 490 רכבים ברבעון(היו לי בעברי 3 סובארו ולא מתקרב יותר למותג)

אז איך הם הגיעו לזה?התשובה B3+B4 =כשלון מהדהד!

הB3 מגיע בנפח 1500 סמ"ק עם מנוע מיושן וכולל חגורת טימינג ,שעלות החלפתה

כ4000 ש"ח במוסכי היבואן.בנוסף המנוע החלוש לא מצליח לסחוב את הרכב במהירות סבירה ,

ותא המטען הן בHB והן בסדאן פשוט מגוכח.

היתה לי בעבר אימפרזה 94 שנחשבה בזמנו רכב "מתקדם" .

הB3 היום אינו שונה ומתקדם בהרבה ממנו למרות שחלפו כמעט 2 עשורים.

הB4 החדשה (לטעמי לפחות) עוצבה בצורה מכוערת בעליל.

איך לוקחים רכב כמו הB4 הקודם בעל קוים יפים ונקיים ומכערים אותו?

מסקנה(וחבל אהבתי את המותג בעבר)-שאתה דורך במקום -אתה נסוג!

(ראו מקרה חברת נוקיה ששלטה בעבר בסלולרים ואיפה היא היום? אפל וסמסונג ברחו לה)

סוזוקי SX4 2008

דייהטסו סיריון2008

דייהטסו YRV-נמסר לביתי.

פורסם
סובארו החברה שבעבר היית צריך לחכות כ5-6 חודשים כדי לקבל הזמנה,

מוכרת 490 רכבים ברבעון(היו לי בעברי 3 סובארו ולא מתקרב יותר למותג)

אז איך הם הגיעו לזה?התשובה B3+B4 =כשלון מהדהד!

הB3 מגיע בנפח 1500 סמ"ק עם מנוע מיושן וכולל חגורת טימינג ,שעלות החלפתה

כ4000 ש"ח במוסכי היבואן.בנוסף המנוע החלוש לא מצליח לסחוב את הרכב במהירות סבירה ,

ותא המטען הן בHB והן בסדאן פשוט מגוכח.

היתה לי בעבר אימפרזה 94 שנחשבה בזמנו רכב "מתקדם" .

הB3 היום אינו שונה ומתקדם בהרבה ממנו למרות שחלפו כמעט 2 עשורים.

הB4 החדשה (לטעמי לפחות) עוצבה בצורה מכוערת בעליל.

איך לוקחים רכב כמו הB4 הקודם בעל קוים יפים ונקיים ומכערים אותו?

מסקנה(וחבל אהבתי את המותג בעבר)-שאתה דורך במקום -אתה נסוג!

(ראו מקרה חברת נוקיה ששלטה בעבר בסלולרים ואיפה היא היום? אפל וסמסונג ברחו לה)

 

סובארו לא שונה ממקרה מאזדה בישראל, יצרן קטן בעולם וענק בישראל. ליפנאוטו אין למעשה משפחתית כיום (הסגמנט הכי נמכר) שכן ה-B3 כבר לא ממש משווקת (רק מה שנשאר במחסנים) כך שלמעשה היא מסתמכת על שתי מכונית מכוניות בלבד, ה-B4 והפורסטר.

 

עם ה-XV והאימפרזה החדשה, אין לי ספק שמצבה של סובארו ישתפר בהרבה עד סוף השנה.

פורסם

לסובארו אין בישראל לא מיני, לא סופר מיני, ולפחות עד שתגיע האימפרזה החדשה, גם לא משפחתית. ובאגף היקרות/שטח: יקרות ולא תחרותיות בעליל. ובקיצור: חוסר רלוונטיות בולט לשוק המקומי.

הכלכלה הישראלית אלצה אותי לעלות לארבעה גלגלים.

פורסם

לסובארו יש שתי בעיות בישראל:

1- היבואן.

2- תחרות.

 

בעצם שתי הבעיות קשורות - ליבואן שלא נלחם מספיק (או שפשוט אין לו כוח..) מול היצרן להשגת מחירים נמוכים יותר אין סיכוי להתחרות בהיצע הדגמים בשנים האחרונות..

אני זוכר את 2007 כסובארו חצתה את קו ה 10000 רכבים עם ה B4 הישנה והאמפריזה העתיקה - זה היה בזכות מחירים שפויים, חדירה לשוק הליסינג (מה שמגביר את "הנראות" והנוכחות של הדגמים בכבישים), ומבצעים טובים.

 

היום המצב שונה - מ 2007 ועד היום העולם התקדם, אפילו עף קדימה - ויצרנים כמו יונדאי וקיה (סתם דוגמא) שלפני כמה שנים ייצרו רכבים שהיו צורמים בעין התחילו לייצר רכבים מעוצבים ומושכים לצד מחירים מפתים.

 

מצד שני, כשסובארו משדרגת דגם או מציגה חדש היא לא מבצעת את זה עד הסוף : למשל, נדהמתי לגלות ב XV החדש (ונראה לי גם באמפריזה החדשה) מערך תאורת מפות קדמית הזהה לזה שהיה בלגאסי 98 שהיתה לאבא שלי!! אחד לאחד..

ביפנאוטו לא הפנימו שציבור הקונים לא פראייר, והוא דורש יותר טכנולוגיה/איבזור/עיצוב ולא צריך שיבלבלו לו בראש על הנעה כפולה ומרכז כובד נמוך.. ואם כל זה ארוז בקופסא לא מושכת ובמחיר גבוהה, אז אין שום סיבה לקנות את המוצר שלהם.

 

אני אוהב, אפילו מעריץ את היצרן הקטן הזה, ותמיד אמרתי שיש משהו מיוחד ברכבים שלו - משהו שמרגישים בזמן הנהיגה ולא באולם התצוגה. וזו בדיוק הסיבה שלא קונים יותר סובארו, הרכבים שלהם יקרים מדי ולא מושכים ממבט ראשון.

 

אני מחכה בסבלנות לראות את התמחור של ה BRZ והאמפריזה. זה פשוט יהיה המבחן האחרון של יפנאוטו.. עד שיקרה להם מה שקרה UMI עם אופל.

Mazda CX5

Škoda FABIA

פורסם

הביעה של סובארו היא המוצר שלהם. זו לא ממש אשמת יפנאוטו...

 

בליין של סובארו כיום אין שום רכב שעושה לי חשק להיכנס אליו, שלא לדבר על לנהוג בו (הטרייבקה והפורסטר הם בסדר, אך יקרים מדי).

 

1. בגזרת המנהלים - -B4 של 2004-2008 כן היה רכב מושך וכך גם האואוטבק של אותם שנים (שאולי יהיה הרכב הבא שלי). מדהים איך יצרן לוקח רכב יפה ומרשים והורס לו את העיצוב (עדיף כבר לא לגעת!).

 

2. בגזרת המשפחתיות - ה-B3 היה רכב משמים, אפור ונחות כבר ביום שבו הוא יצא לשוק, וודאי שכיום.

 

3. בגזרת הקטנות - לא קיים.

×
×
  • תוכן חדש...