Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5177 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם,

 

לחבר שלי יש סוזוקי בלנו שנת 97, נכנס שם קצת פחות מ4 ליטר לכן מיכל של 4 ליטר מספיק.

הוא מתעניין במספר שמנים, אצלנו באיזור אין מגון רחב של שמנים, יש את LM שלא יודע מה קורה בארץ

אבל היבואן כנראה עושה משחק עם תוויות/אריזות ומה שנמכר בארץ לא מופיע באתר היצרן או לא מופיע בכלל.

אז הוא ירד מזה ואישית גם אני החלטתי לא לקנות את המוצרים שלהם יותר (שמן מנוע).

 

יש עוד מספר חברות, רובם מוכרות יותר ורובם פחות.

 

המתחרה הבא הוא:

mobil super 2000 10w40

 

על האריזה רשום 10w-40 semi synthetic - שזה אומר חצי סינטטי שזה מעולה.

אבל! תאריך הייצור של שמן המנוע הוא תחילת 2010.

 

יש לי זוג שאלות ברשותכם:

 

1:

איפה השמן הנ"ל מיוצר? (בבקשה יש לשים לב שמדובר על mobil super 2000 ולא על MOBIL1)

 

2:

תאריך יצור השמן ממש ישן, שנתיים+, אין לי מושג עם תמיד השמן אוחסן בצורה טובה באותה חנות.

אבל עד כמה זמן יש לבקבוק שמן כזה "תקופת חיים"? המוכר טוען 5 שנים משהו שנשמע לי דיי מופרך בשביל שאנחנו נקנה.

מחיפוש בפורום לא מצאתי מה היא תקופת "חיי המדף" המקסמלי של שמן מנוע (שלא נפתח!)

 

לא הספקנו לצלם אז מצאתי תמונה של המוצר כאן בפורום וצרפתי תמונה למטה.

אני ישמח לתגובות לגבי השמן הנ"ל, תודה רבה חברים!

_1_~1.JPG

פורסם

1. קנדה

2. אם לא נפתח מעולם כמעט ולא קיים תאריך תפוגה (יחלקו עליי בנושא), ברגע שנפתח לא רצוי להשתמש בין 3-5 שנים אחרי הפתיחה.

3. בדוק שעומד בתקן יצרן (SH/A2-96).

פורסם

1: תודה!

 

2: הבקבוק עוד לא נפתח, אבל הוא כבר בן שנתיים+ השאלה האם ניתן עוד לעבוד איתו (האם הוא לא נהרס או פחות טוב)

ועוד כמה זמן הוא יכול להישאר סגור? במידה והוא יפתח זה לא ישנה כי הוא יכנס למנוע באותו רגע.

 

3: לא זכור לי על המדבקה מה היה רשום אבל מגוגל הבנתי שזה התקנים שלו

(או בין התקנים שהוא עומד בהם):

 

API SL/SJ

ACEA A3/B3

VW 501.01 / 505.00

MB-Approval 229.1

 

זה לא מה שרשמת, זה מספיק טוב לבלנו של חבר שלי?

ותודה על התגובה המהירה.

פורסם

התקן יצרן הזה הוא של סוזוקי?

אם כן צריך לחפש שמן מנוע שעל האריזה שלו רשום את אותו תקן? במידה וכן אני לא חושב שנתקלתי באחד כזה.

 

האם זה קריטי?

במיוחד שמדובר על שמן איכותי כמו זה שצויין מעלה?

במידה וכן יש לך למסור לי דגם/שמן שעומד בתקן הזה?

פורסם

זה תקן של סוזוקי שהשמן שרשמת עומד בו ואף יותר(A3, SL, SJ- דרגות מחמירות יותר).

תחליף בשקט ללא דאגות ולעקוב כמובן.

פורסם

שלום.

זה שמן אחד הטובים שקיים בשוק-מיוצר ע"י החברה הגדולה בעולם ליצור שמנים-אקסון מוביל.

מנסיון איתו בשני רכבים יפנים-שמן טוב בעל תקנים גבוהים.

המנועים שקטים מאוד ,והשמן עושה את העבודה היטב.

דבר חשוב מאוד זה לשים בסוזוקי מסנן שמן מקורי ולא תחליפי.

המסננים המקוריים של סוזוקי זולים יחסית(50 ש"ח)ואל תתפתה לשים מסנן סיני שידפוק את המנוע.

לגבי כמה השמן מחזיק פתוח צריך לשאול מהנדס שמנים.

סוזוקי SX4 2008

דייהטסו סיריון2008

דייהטסו YRV-נמסר לביתי.

פורסם

אהלן, תודה רבה לכם על התגובות!

 

YRV, הניסיון שלך הוא עם החברה או עם הדגם הספציפי של השמן הזה?

כמובן, לקחתי את חבר שלי למוסך המרכזי של סוזוקי, 43 ש"ח לפילטר שמן מקורי + שייבה מתנה.

יש דברים שלא שווה לחסוך עלהם.

 

והשאלה שלי כמה זמן מחזיק שמן *סגור* ולא פתוח.

השמן הנ"ל בן שנתיים+ והוא סגור לחלוטין.

פורסם

לא ידועה לי תשובה חד משמעית בנושא פג-תוקף של שמנים.

בעיקרון אם השמן היה סגור הרמטית במשך שנתיים + אוחסן בתנאים נאותים אז אין מניעה להתשמש בו. מומלץ לנער קודם את המיכל.

השמן הזה מספיק איכותי לבלנו של חבר שלך, אל חשש.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

שלום איתמר,

 

לגבי האיכות של השמן אני בטוח שהיא טובה ובטח שבטח לסוזוקי בלנו :-D

השאלה או הדילמה הייתה לגבי שנתון השמן או פג התוקף שלו אם תרצו לקרוא לזה ככה.

 

אותי אישית זה גם עיניין כי אף פעם לא התעסקתי בתאריכים (לא יחסתי לזה חשיבות)

ובאמת שחפרתי בגוגל וכאן בפורום ולא מצאתי תשובה גורפת.

 

השמן הזה כמעט בן שנתיים ו4 חודשים.

הוא סגור זה כן, כרגע הוא יושב על מדף בחנות לחלקי חילוף, להגיד לך מה היה לפני זה? אין לי מושג.

זה משהו שרק החנות יודעות.

 

אם למישהו יהיה מה להוסיף לגבי התאריך יצור אני ישמח מאוד.

שבת שלום לכולם ותודה לכל מי שעזר ויעזור :-P

פורסם

רצ"ב טקסט שנלקח מאתר יצרנית השמן Valvoline-

 

Valvoline motor oil does not have a expiration date. Under optimal conditions, the product is stable for an extended period of time and can be used as long as the American Petroleum Institute (API) rating on the label continues to meet or exceed the requirements listed in your owner's manual. If the rating is still current, shake the container before use to blend any additives that may have settled.

 

בקצרה, אין תאריך תפוגה תחת תנאים אופטימלים וכל עוד עומד בתקן API.

פורסם
ניתן לעבוד איתו ללא שום בעיה אך הייתי ממליץ להצמד לתקן יצרן שרשמתי לך.

 

התקן שרשמת לו מיושן מאוד, הכל השמנים של היום עומדים מעבר לתקן המיושן שרשמת, ולכן הוא מתאים ללא בעיה.

 

רוב התקנים בשוק כיום של API הם SL ו SM ושמעתי שיצא עכשיו התקן הגבוהה ביותר SN.

פורסם
התקן שרשמת לו מיושן מאוד, הכל השמנים של היום עומדים מעבר לתקן המיושן שרשמת, ולכן הוא מתאים ללא בעיה.

 

רוב התקנים בשוק כיום של API הם SL ו SM ושמעתי שיצא עכשיו התקן הגבוהה ביותר SN.

 

תודה על המידע!

 

רצ"ב טקסט שנלקח מאתר יצרנית השמן Valvoline-

 

Valvoline motor oil does not have a expiration date. Under optimal conditions, the product is stable for an extended period of time and can be used as long as the American Petroleum Institute (API) rating on the label continues to meet or exceed the requirements listed in your owner's manual. If the rating is still current, shake the container before use to blend any additives that may have settled.

 

בקצרה, אין תאריך תפוגה תחת תנאים אופטימלים וכל עוד עומד בתקן API.

 

או! כמה שלא חפרתי בגוגל לא מצאתי את זה, כנראה שאני וגוגל לא חברים טובים.

שאלה קצת טיפשית אבל שהם כתבו את זה אפשר להבין שהם דברו על השמן שלהם, זה מתייחס לכל שמן נכון?

ולגבי הטיפ שאיתמר נתן וגם אתה הוספת כאן לגבי הניעור של המיכל לפני השימוש זה טיפ מאוד טוב, לא הייתי חושב על זה.

פורסם

גם אני מחפש שמן לבלנו של חברה שלי, שמעתי מובייל 2000 שמן מעולה.

ראיתי אותו בACE ב130 ש"ח אבל גם עם תאריך יצור יש של תחילת 2010, לא יודע למה כזה ישן.

 

מכונאי רכב טען לפני ששמן יכול לשכב 3 - 4 שנים ללא בעיה ובמידה והבקבוק סגור.

לא יודע עד כמה הוא אמין, לכל מקרה באמת תנער את הבקבוק לפני שאתה פותח אותו.

 

ואל תקנה את השמנים של LM יש בארץ דיי הרבה קומבינות איתם

×
×
  • תוכן חדש...