Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5182 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שני דברים אסור להגיד לגבר

 

אחד מהם שהוא לא יודע לנהוג .

 

מה הבעיות שאתם מוצאים בנהיגתו שהגעתם למסקנה שהוא לא כשיר לנהיגה?

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

  • תגובות 36
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
תעזבו אותו לנפשו, זה סתם גורר ויכוחים ועצבים.

מה הוא כבר עשה שאתם חושבים שהוא לא כשיר לנהוג!?

זה פשוט לא זה,

התגובות שלו איטיות יותר על הכביש,

רואה פחות טוב וכו'.

 

נוסע גם מאוד לאט, מעכב את התנועה. (כיאה למבוגרים בני גילו, בלי להעליב)

 

ישה - ההסבר תקף גם לגבייך.

גם לא מעודכן בחוקי התנועה, לא שם לב לכל התמרורים וכו'.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

כדי לנהוג, צריך שיהיה על מה לנהוג.

אם אין לו רכב, אין בעיה.

אם יש לו רכב, דואגים שלא יהיה לו רכב 8)

 

ובנימה זו, מאחל לכל אחד שמחפש מה לא בסדר אצל אחר, שיקבל את אותו היחס.

חג שמייח :-D

מתחדשת*

פורסם
כדי לנהוג, צריך שיהיה על מה לנהוג.

אם אין לו רכב, אין בעיה.

אם יש לו רכב, דואגים שלא יהיה לו רכב 8)

 

ובנימה זו, מאחל לכל אחד שמחפש מה לא בסדר אצל אחר, שיקבל את אותו היחס.

חג שמייח :-D

לגביי משפטך האחרון - אנחנו לא מחפשים מה לא בסדר, אלא רואים מה לא בסדר ומנסים לתקן, כדי שאתה תוכל לנהוג בשקט ובבטחה וגם אני, וכדי שנהיה בראש שקט ולא נדאג לו כל פעם שהוא יוצא מהבית.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

יש לי קרוב משפחה בן 90 שקנה רכב חדש לפני מספר חודשים. מבחינתו, כל נסיון למנוע ממנו לנהוג הוא פגיעה בעצמאותו וזלזול בכבודו.

היכולת המוטורית שלו טובה ולהערכתי הנהיגה שלו אינה מסוכנת לסביבה. הבעיה העיקרית שלו היא בירידה ביכולת הנווט וההתמצאות והוא מתקשה בנסיעה במסלולים לא מוכרים.

הוא אמנם רכש לפני כמה שנים מכשיר GPS אבל התקשה בתפעולו ,המכשיר העמיס את משאבי הקשב המוגבלים שלו וגרם לו לעומס עבודה מוגבר בנהיגה, ולפיכך ויתר עליו.

מצד שני הוא החליט לפני 10 שנים להשתמש במחשב ביתי והצליח להגיע לשליטה בסיסית ביישומי המחשב. הוא אדם בריא ופעיל המתנדב 3 פעמים בשבוע כיועץ מומחה למוסד כלשהו. עוסק בתיקונים ובשיפוצים בביתו. למרות הדאגה והחשש , מי אנחנו שנמנע ממנו לנהוג ברכב כאוות נפשו גם אם סגנון נהיגתו אינו זריז.

פורסם

COMMANDER

 

יש יוצאים מהכלל שלא מלמדים על הכלל לצערינו

 

כאן מדובר באדם שלדעת בני משפחתו , הוא מהווה סיכון לו ולסובבים אותו.

 

הייתי אפוטרופוס על דודי ז"ל שהיה לו רשיון למשאית הכי כבדה שקיימת במדרג הרשיונות , והיה משוכנע שאין עליו בנהיגה.

 

לצערינו עבר 2 אירועים מוחיים מהם הוא יצא לכאורה בריא , וחשב שהוא יכול להמשיך לנהוג.

 

נסעתי עימו נסיעה אחת והגעתי למסקנה שהוא מסוכן בכביש לו ולסובבים אותו.

 

לקחתי את הדוחות הרפואיים שלו שמתי פעמי למשרד הרשוי , נכנסתי לאיזה סגן מנהלת התיישבתי ואמרתי , אני רוצה שתבטלו את רשיון הנהיגה שלו.

 

תן לי מספר דקות , פיקססה את הניירת לאן שהוא , קיבלה תשובה

 

נתנה לי נייר ביטול הרשיון . שמנו במעטפה רשמית , וכך הבאתי את הנייר כאילו מהדואר.

 

הסתכל דודי , ואמר "וואלה צודקים "

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

קצת כואב לי לדבר על זה, אבל אבי ז"ל היה נוהג עד גיל 80 ואז שלקחו לו את הרישיון הרגיש שלקחו לו את שמחת החיים ושקע במרה שחורה ומשם הדרך לסוף המר הייתה קצרה.

אני לא ממליץ לכם לפסול על הסף את הנהיגה של הסב לפעמים בגיל מבוגר מרגישים שלוקחים להם את החרות והדברים הבסיסים של החיים ואז זה נגמר רע,ואם רוצים לעשות את זה אז לפחות בהדרגה והסבא יקבל את מרצונו החופשי.

איחולי בריאות איתנה לכולנו

פורסם

דור, שאנשים מזדקנים, הם הופכים לעקשנים מאוד, לפעמים ברמה שאי אפשר לדבר איתם.

 

מה שכן אפשר לדעתי לעשות, כמה ומתי שאפשר, שהוא רוצה לצאת עם הרכב, להציע לו שאתה נגיד תנהג בשבילו.

 

כנהג על הכביש, וכאחד שגר ביישוב שיש בו די הרבה זקנים, אני רואה הרבה שהם טועים ולא נוהגים כמו שצריך, אבל אין מה לעשות, זכותם לנהוג.

 

 

חוץ מזה, אף מזדקן לא אוהב שאומרים לו "אתה לא יכול לנהוג יותר", למה הוא מפרש את זה כאילו הוא הפך נכה או מוגבל, ומה שהוא יכול לעשות זה רק לשבת מול הטלוויזיה.

אין מה לעשות, הרבה מבינים את זה ככה.

 

מה שכן, בכמה חודשים שיש לי רישיון, בהתחלה זה היה כיף ומלהיב, אבל עכשיו שאני רואה את כל ההוצאות ובשביל לחסוך צריך לנהוג רגוע מאוד, ואז הנהיגה הופכת למשעממת, מרגיש כאילו זה עבודה.

כמובן שאם היה רכב חברה, היה כיף לנהוג.

פורסם

אין זכות לנהוג!!

 

הראיה ?

 

אתה חייב רשיון נהיגה ואתה חייב לעמוד באמות מידה ביניהם מצב רפואי לפני קבלת הרשיון במהלך התקופה ולפעמים בסיומה.

 

וביטול רשיון הנהיגה אין פירושו ביטול זכות הניידות

 

יש בני משפחה שיסיעו יש מוניות .

 

ואם נחזור לדודי ז"ל הפכנו את הלימון ללימונדה שממצב בו הוא נוהג לבד יש לו נהג בוס.

 

האמינו לי עבד גם עבד.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

חוץ מהקושי המחשבתי של "קבלת" משימה נוספת שעדיף שלא תבצע או שאתה כבר לא יכול לבצע, משהו שקורה עם הגיל ואני בטוח שאדם בן 80 כבר השלים איפשהוא עם המציאות הזאת, עם כל הצער שבדבר.

 

ישנו עוד קושי גם מנטלי, ש"מונית ספיישל" זה לעשירים בלבד כאשר הרבה פעמים (בעיקר בגיל הזהב) האלטרנטיבה הזאת בכלל חוסכת כסף למול רכישה ואחזקה של רכב פרטי.

 

נתקלתי בזה בעצמי עם אמי, מתוך חשיבה כלכלית (היא נהגת צעירה ומעולה שמתקרבת ל60), גם לאחר שהסברתי לה את החשבון מאחוריי זה, פסיכולוגית היה קשה לה להזמין מונית כתחליף קבוע לנסיעה ברכב. (עשינו חשבון שאם תהיה מתוכננת, מה שהיא גם ככה ותזמין מונית בלי חשבון, לנסיעות הספורות שיש לה בתוך העיר אנחנו נחסוך כסף)

אני חושב שהקושי נובע בגלל התשלום בכל נסיעה, מה שאין לנו ברכב פרטי כי אין לנו קשר ישיר ומיידי בין הנסיעה לבין העלות שלה.

בסוף לאחר חודש ניסיון היא ראתה שיש צדק בעניין והיא משתמשת בצורה חופשית במוניות.

 

בכל אופן, הנקודה היא שתסבירו לסבא שעצמאותו לא נפגעת אלא להיפך, מגיע לו בגילו לשדרג את עצמו.

אם הוא אוהב נהיגה באופן מיוחד ומתעקש להחזיק ברשיון, תארגנו לו יום מסלול כל יום הולדת ובשאר הזמן יתנייד עם מוניות.

פורסם
אין זכות לנהוג!!

 

הראיה ?

 

אתה חייב רשיון נהיגה ואתה חייב לעמוד באמות מידה ביניהם מצב רפואי לפני קבלת הרשיון במהלך התקופה ולפעמים בסיומה.

 

וביטול רשיון הנהיגה אין פירושו ביטול זכות הניידות

 

יש בני משפחה שיסיעו יש מוניות .

 

ואם נחזור לדודי ז"ל הפכנו את הלימון ללימונדה שממצב בו הוא נוהג לבד יש לו נהג בוס.

 

האמינו לי עבד גם עבד.

 

+1, הקדמת אותי בתגובה.

פורסם
חוץ מהקושי המחשבתי של "קבלת" משימה נוספת שעדיף שלא תבצע או שאתה כבר לא יכול לבצע, משהו שקורה עם הגיל ואני בטוח שאדם בן 80 כבר השלים איפשהוא עם המציאות הזאת, עם כל הצער שבדבר.

 

ישנו עוד קושי גם מנטלי, ש"מונית ספיישל" זה לעשירים בלבד כאשר הרבה פעמים (בעיקר בגיל הזהב) האלטרנטיבה הזאת בכלל חוסכת כסף למול רכישה ואחזקה של רכב פרטי.

 

נתקלתי בזה בעצמי עם אמי, מתוך חשיבה כלכלית (היא נהגת צעירה ומעולה שמתקרבת ל60), גם לאחר שהסברתי לה את החשבון מאחוריי זה, פסיכולוגית היה קשה לה להזמין מונית כתחליף קבוע לנסיעה ברכב. (עשינו חשבון שאם תהיה מתוכננת, מה שהיא גם ככה ותזמין מונית בלי חשבון, לנסיעות הספורות שיש לה בתוך העיר אנחנו נחסוך כסף)

אני חושב שהקושי נובע בגלל התשלום בכל נסיעה, מה שאין לנו ברכב פרטי כי אין לנו קשר ישיר ומיידי בין הנסיעה לבין העלות שלה.

בסוף לאחר חודש ניסיון היא ראתה שיש צדק בעניין והיא משתמשת בצורה חופשית במוניות.

 

בכל אופן, הנקודה היא שתסבירו לסבא שעצמאותו לא נפגעת אלא להיפך, מגיע לו בגילו לשדרג את עצמו.

אם הוא אוהב נהיגה באופן מיוחד ומתעקש להחזיק ברשיון, תארגנו לו יום מסלול כל יום הולדת ובשאר הזמן יתנייד עם מוניות.

 

קצת אוף טופיק, אבל אתה צודק לחלוטין. מחקרים שבוצעו על אנשים שהציעו להם לקנות חטיף שוקולד ולשלם על כל קוביה בנפרד, לעומת לשלם על כל החטיף בבת אחת הראה שאנשים מעדיפים לשלם על הכל מראש, ולא לחוות את הסבל הקטן של לשלם על כל קוביה בנפרד.

היהודים עם אופטימי, לפני שיודעים מה הגודל הם חותכים.

גילוי נאות - אני חבר במועדון פיאט

פורסם

לצערי אני נאלץ להסכים עם רוב הכותבים. אבי נושק ל 80 ואימי כבת 74. הם מחזיקים 2 מכוניות למרות שהנסועה השנתית שלהם, אינה עולה על 3000 עד 4000 ק"מ לרכב. ניסיתי לרמוז להם שימכרו רכב אחד אבל הם לא מוכנים לשמוע. שוב, "יש לי חופש להחליט מתי ולאן אני נוסע/ת" גם אם זה עולה לי יותר. בנוסף הנהיגה אכן יוצרת סיכון מסוים. דוגמאות, סטיה ממרכז הנתיב לימין או לשמאל בלי לשים לב בכלל, החלטות של השנייה האחרונה למרות הכרות של המסלול וכתוצאה מכך בלימה חזקה, או האצה מיותרת, האצה חזקה ביציאה מהרמזור ללא טעם, חוסר החלטיות המובילה לבלימות פתע וסטיות חדות. דוגמא נוספת נסיעה בכביש בין עירוני על 60 או 70 שכשמאחור טור מכוניות עצבני ואז האצה חזקה והתעצבנות על הנהגים האחרים, או עלי אם אני מעז להעיר.

ניסיתי להסביר לאבי כי מוטב לקחת מקדמי בטחון גדולים יותר מבעבר במיוחד שהראיה בלילה והתגובות לא מה שהיו, אבל תמיד זה מגיע לריב מיותר ולכן הפסקתי.

אכן, בעיה לא פשוטה שאין לה ממש פתרון. בסופו של דבר מדובר בהוריך וגם אנחנו נגיע לגילם ונהיה בטוחים בצדקת דרכינו, תרתי משמע.

חג שמח ובטוח לכולם

פורסם

מזכיר לי שיום אחד בעומס תנועה קל בנתיבי איילון קלטתי במראה מרחוק אימפרזה טורבו שעברה לימין והחלה בעקיפה מהשוליים...

אני מסתכל ימינה בזמן שהיא עוברת אותי ואני קולט בתוכה זקן אחד שיושב עמוק בבאקט, עובר בשוליים בנונשלנטיות ומדי פעם נותן לחיצות כדי שנשמע את המנוע בוקסר שלו. ממש הפתיע.

 

גרם לי לתהות מי הזקן? הוא באימפרזה "טורבו" או אני בגולף GTI.

פורסם
אין זכות לנהוג!!

הראיה ?

אתה חייב רשיון נהיגה ואתה חייב לעמוד באמות מידה ביניהם מצב רפואי לפני קבלת הרשיון במהלך התקופה ולפעמים בסיומה.

וביטול רשיון הנהיגה אין פירושו ביטול זכות הניידות

יש בני משפחה שיסיעו יש מוניות .

ואם נחזור לדודי ז"ל הפכנו את הלימון ללימונדה שממצב בו הוא נוהג לבד יש לו נהג בוס.

האמינו לי עבד גם עבד.

אנחנו הצענו לו,

שאנחנו נסיע אותו לכל מקום שהוא צריך, מתי שהוא רק רוצה, ושאין בעיה,

אבל הוא לעיתים מעדיף לנסוע לבד (למרות שלאחרונה עולה לעיתים ההכרה שהוא הבין את זה שעדיף שיסיעו אותו מאשר שהוא ינהג).

 

אז כן, זה נשמע קצת קשה ולא נעים אולי, אבל צריך לעמוד מאחוריי המציאות.

הוא שאל אותי פעם איך הוא נוהג, לא היה לי נעים לענות את האמת, כי לא רציתי להעליבו, אז אמרתי "בסדר" בחצי פה, חשבתי שיבין.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR


×
×
  • תוכן חדש...