Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5220 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

חלפו להם 3.5 שנים מאז איבדתי את החבר הכי טוב שהיה לי.

החלטתי שהגיע הזמן לפתוח דף חדש ולחזור לחיים המיוחדים והמהנים שהחברים האלה יודעים להעניק.

 

לאחר 5 כלבים שאומצו במהלך השנים במשפחה (גם זה האחרון) החלטתי להגשים חלום ולצרף למשפחה כלב מסוג בוקסר.

אמנם גידלתי במשך 13 שנים את הכלב האחרון שזכה לחיים יפים (אך לא נטולי טעויות גידול שעשיתי), אך הפעם אני מרגיש שזה יראה אחרת, בעיקר לאור הלמידה מהטעויות ואפילו התבגרות מצידי (את הכלב ההוא כגור הבאתי שהייתי ילד קטן יחסית והחינוך הכולל היה בהתאם).

 

הבחור ממנו אני לוקח את הכלב הודיע לי היום שהגורים כבר לא יונקים מהאמא והם אוכלים כבר אוכל יבש, לכן מצידו אני יכול לקחת את הגור בשבוע הבא, כשימלאו לו חודש ו-10 ימים בדיוק מאז נולד.

קראתי בשרשור אחר כאן באוף טופיק ש falou לא ממליץ לקחת גור בן חודש מאמו, מדוע?

 

הכלב יהיה כלב בית (להבדיל מהקודם שהיה כלב חצר), יש לו חצר מגודרת גדולה ורחבה להוצאת אנרגיות והוא יזכה להרבה פעילות וכל מה שנדרש לכלבי הבוקסר.

 

להלן מספר שאלות והכוונה לטיפים מומלצים:

1) האם נכון יהיה לקנות בהתחלה (וכמובן גם בהמשך) אוכל סופר פרימיום לגורים מהחברות המוכרות (בלקנדו/רויאל קנין וכו')? עד מתי הוא נחשב גור מבחינת האוכל?

2) מהם הרגלי האכילה המומלצים (פעמיים ביום? בוקר וערב? פעם ביום?)

3) באיזה גיל הכי מוקדם אפשר לסרס בעיקרון? (כמובן שהוטרינר הקבוע יתן את דעתו המלומדת, אך בכל זאת בשביל ההערכה)

4) מלבד מיטה ייעודית, צעצועים (שאני מקווה שיהיו בשימוש לשיניים החלביות במקום הספות בבית) וחטיפים לפרסים (לאילוף), מה עוד צריך לרכוש בקניה ראשונית בחנות?

5)האם זה נכון שעד גיל 3 חודשים לפחות, אסור לכלב להיות במדשאה? (כי הוא פגיע למחלות התולעים לפני הגיל שבו מחסנים נגדם)

6) רכשתי ספר אילוף, איתו ובעזרת מביני עניין אני מתכוון לאלף אותו לדברים בסיסיים כגון לא לפרק את הבית, לא לקפוץ על אנשים, להיות ידידותי כלפי כלבים אחרים, בריחה לא רצויה בזמן טיול רגלי וכדומה. האם השקעה אישית יכולה להחליף את הצורך במאלף מקצועי?

7) כל טיפ נוסף יתקבל בברכה.

 

בוודאי יצוצו עוד שאלות בהמשך, אודה למי שיוכל לשפוך עוד מידע וטיפים.

*באגירה, צור איתי קשר בנוגע לקניות הצפויות.

 

תודה,

אמיר.

פורסם
קראתי בשרשור אחר כאן באוף טופיק ש falou לא ממליץ לקחת גור בן חודש מאמו, מדוע?

 

כי הזמן שגורים גדלים עם אחיהם להמלטה הוא חשוב לחיברות העתידית שלהם עם כלבים אחרים.

 

דרך אגב, גם לקנות בוקסר בלי תעודות זו טעות קשה. לבוקסרים יש שלל בעיות גנטיות (גם אגן) והרבעה מבוקרת מאוד חשובה.

 

לגבי שאר השאלות, פורום כלבים בתפוז הוא מקום טוב לחפש, אבל אפשר למצוא טונות של מידע באינטרנט.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

מגיל 3 חודשים ניתן כבר לסרס.

צע"ח לדוגמא, לא מוסרים גורים לפני גיל 3 חודשים כי רק אז ניתן לסרס\לעקר.

 

לא מומלץ עד גיל 3 לקחת את הגור החוצה למדשאות וכו', כי פשוט לא יהיה ניתן לחסן אותו לפני הזמן הזה.

 

להכין בבית?

פינה שתוכל להניח בה עיתונים שהכלב יעשה עליהם את צרכיו עד הגמילה.

מתקן למים ואוכל , אני מציע שלא תשתגע עם זה, כי בעוד כמה חודשים זה כבר יהיה קטן למידותיו:).

אז עדיף יהיה לקנות מתקן מוגבה ברגע שהכלב יעבור את גיל 6-7 חודשים.

עד אז, אפשר תמיד למצוא קערות מתאימות, ומומלץ נירוסטה.

 

תכין לו מקום לישון בו, אכמה שמיכות יעשו את העבודה.

אל תשקיע כרגע כסף במיטות\מזרונים יעודיים, כי זה יהיה קטן עליו תוך כמה חודשים.

שוב, כמו הנושא של הקערות אוכל, שיעבור את גיל 6-7 חודשים תוכל לקנות לו מיטה גדולה ומסודרת.

 

אין עוד הרבה מה להכין, קנה שק של אוכל שמיועד לגורים, אין בין גורים לבוגרים הרבה הבדל למעט הגודל של הכופתאות.

 

תקנה צעצועים לכלב, שיוכל לנשוך אותם, כי אחרת הוא ישך דברים אחרים..

זה חלק מהתהליך, יאבד את שיני החלב ויחזק שיניים וכו'.

under construction..

פורסם
חלפו להם 3.5 שנים מאז איבדתי את החבר הכי טוב שהיה לי.

החלטתי שהגיע הזמן לפתוח דף חדש ולחזור לחיים המיוחדים והמהנים שהחברים האלה יודעים להעניק.

 

לאחר 5 כלבים שאומצו במהלך השנים במשפחה (גם זה האחרון) החלטתי להגשים חלום ולצרף למשפחה כלב מסוג בוקסר.

אמנם גידלתי במשך 13 שנים את הכלב האחרון שזכה לחיים יפים (אך לא נטולי טעויות גידול שעשיתי), אך הפעם אני מרגיש שזה יראה אחרת, בעיקר לאור הלמידה מהטעויות ואפילו התבגרות מצידי (את הכלב ההוא כגור הבאתי שהייתי ילד קטן יחסית והחינוך הכולל היה בהתאם).

 

הבחור ממנו אני לוקח את הכלב הודיע לי היום שהגורים כבר לא יונקים מהאמא והם אוכלים כבר אוכל יבש, לכן מצידו אני יכול לקחת את הגור בשבוע הבא, כשימלאו לו חודש ו-10 ימים בדיוק מאז נולד.

קראתי בשרשור אחר כאן באוף טופיק ש falou לא ממליץ לקחת גור בן חודש מאמו, מדוע?

 

הכלב יהיה כלב בית (להבדיל מהקודם שהיה כלב חצר), יש לו חצר מגודרת גדולה ורחבה להוצאת אנרגיות והוא יזכה להרבה פעילות וכל מה שנדרש לכלבי הבוקסר.

 

להלן מספר שאלות והכוונה לטיפים מומלצים:

1) האם נכון יהיה לקנות בהתחלה (וכמובן גם בהמשך) אוכל סופר פרימיום לגורים מהחברות המוכרות (בלקנדו/רויאל קנין וכו')? עד מתי הוא נחשב גור מבחינת האוכל?ברור שנכון!במיוחד במיוחד בתקופת הגורות,הייתי ממליץ מניסיון על האוכל של פרוליין,טעים ומזין. הכלב נחשב גור בד"כ מעל שנה,יש להיוועץ עם הווטרינר לפני החלפת האוכל.

2) מהם הרגלי האכילה המומלצים (פעמיים ביום? בוקר וערב? פעם ביום?)לגורים זה יותר מפעמיים ביום,יש להיוועץ עם הווטרינר הכל תלוי במצבו הפיזי בהתפתחותו וגזעו.

3) באיזה גיל הכי מוקדם אפשר לסרס בעיקרון? (כמובן שהוטרינר הקבוע יתן את דעתו המלומדת, אך בכל זאת בשביל ההערכה)

4) מלבד מיטה ייעודית, צעצועים (שאני מקווה שיהיו בשימוש לשיניים החלביות במקום הספות בבית) וחטיפים לפרסים (לאילוף), מה עוד צריך לרכוש בקניה ראשונית בחנות?מומלץ לקנות פדים לחינוך גורים לצרכים,כלוב הטסה וגדר גורים(כלוב ההטסה יהווה לכלב כמעין מאורה ויהווה לו את החדר הפרטי שלו שם הוא יוכל לישון לנוח ואף לשחק. דבר זה יעזור גם מאוד בחינוך הגור לצרכים, בתחום גדר הגורים בעזרת "סימון" הפד הוא יעשה שם את צרכיו.) אשמח להרחיב על כך בה"פ),כמו כן מומלץ לקנות גם קונג,זה מעין קונוס שבו אפשר להכניס\להקפיא אוכל וכך הכלב יתאמץ להוציא אותו ויספק שעות של משחק, גירוי מנטאלי מצויין!.

5)האם זה נכון שעד גיל 3 חודשים לפחות, אסור לכלב להיות במדשאה? (כי הוא פגיע למחלות התולעים לפני הגיל שבו מחסנים נגדם)נכון ולא נכון. אם תשגיח על הכלב מפני שיאכל צואה של כלבים וכמו כן מכלבים משוטטים שנראים חולים- אף עדיף וממולץ להוציאו למדשאות על מנת "לספק" לו "ידע" בתקשורת כלבית- אם לא יחשף נכון\מספיק לכלבים יהיו לו בעיות לאחר מכן עם כלבים,כמו כן צריך לתת לו לשחק אך ורק עם כלב שאתה יודע שבמאה אחוז הוא טוב ונחמד,אם תיווצר לו חוויה לא נעימה עם כלב-יכול להיות מאוד שתיווצר לו טראומה.

6) רכשתי ספר אילוף, איתו ובעזרת מביני עניין אני מתכוון לאלף אותו לדברים בסיסיים כגון לא לפרק את הבית, לא לקפוץ על אנשים, להיות ידידותי כלפי כלבים אחרים, בריחה לא רצויה בזמן טיול רגלי וכדומה. האם השקעה אישית יכולה להחליף את הצורך במאלף מקצועי?חשוב לזכור כי תקופת הגורות היא התקפוה אשר תשקף אותו ככלב בוגר.חשוב לזכור כי קל יותר למנוע בעית התנהגות מאשר לתקן אותה בעתיד.

חשוב לזכור כי לכלב בתקופת הגורות יש מה שנקרא בעדה המקצועית "תקופות קריטיות" וכל טעות בהן תשליך לעתיד.כמו למשל בתקופת הסוציאליזציה הראשונה(3 7 שבועות) שבה הגור לומד איך יראו חייו עם כלבים אחרים,וכל מפגש לא טוב עם כלבים יכול להוליד טראומה.כמו כן ישנה את תקופת "חריטת הפחד"(8-10 שבועות)תקופה בה רעשים חריגים,יותר מידי קהל,חשיפה לא נכונה לסביבה האורבנית,תנועות לא נכונות שלך וכו' יכולות להיחרט כפחד וזה ישפיע עליו ותיהיה לו טראומה. אז כן, הייתי מציע מאלף או לפחות במינימום ייעוץ טלפוני ממאלף

7) כל טיפ נוסף יתקבל בברכה.

 

בוודאי יצוצו עוד שאלות בהמשך, אודה למי שיוכל לשפוך עוד מידע וטיפים.

*באגירה, צור איתי קשר בנוגע לקניות הצפויות.

 

תודה,

אמיר.

 

הייתי מציע לך בפירוש(!) לא לקחת כלב לפני גיל 7 שבועות,מכיוון שהוא יפסח על רבות מהתקופות הקריטיות שבאות לפני גיל 7 שבועות.(תוכל לקרוא על התקופות הקריטיות בלינק)

 

הייתי ממליץ לך על העמוד הזה:

 

http://www.avneraz.co.il/article.asp?article_id=36

 

ובכלל לקרוא באינטרנט.

 

בהצלחה:)

ליום יום BMW M3-לסופ"ש מרצדס SLK

אבל בתאכלס נוסע על הונדה סיוויק חמש דלתות 2008-טוטאלוס:cry:

עכשיו בתאכלס נוסע על גולף 1.6 2009

פורסם

בנוגע לאוכל, הייתי ממליץ לך לנסות דברים אחרים חוץ מ royal canin.

 

התחלתי להתעניין במזון לחיות מחמד בגלל 2 החתולים שלי. מסתבר שיש אתרים של ביקורות למזון של חיות מחמד,שבעקביות אחד המזונות שקיבל דירוג גבוה הוא natural balance. אמנם החתולים שלי אכלו royal canin לחתולים אך הם לא התלהבו. אחרי שקראתי את הביקורות החלפתי להם את המזון ל natural balance ואני חייב לציין שהם אוכלים אותו הרבה יותר מאשר r.c. וגם המחיר ביחס לכמות יותר משתלם.

הנה כמה לינקים שתוכל להתרשם מהם בנוגע למזון לכלבים:

 

http://www.dogfoodanalysis.com/dog_food_reviews/

http://www.petfoodratings.net/dogs.html

 

בהצלחה עם התוספת החדשה למשפחה :)

פורסם

 

מתקן למים ואוכל , אני מציע שלא תשתגע עם זה, כי בעוד כמה חודשים זה כבר יהיה קטן למידותיו:).

אז עדיף יהיה לקנות מתקן מוגבה ברגע שהכלב יעבור את גיל 6-7 חודשים.

עד אז, אפשר תמיד למצוא קערות מתאימות, ומומלץ נירוסטה.

 

תכין לו מקום לישון בו, אכמה שמיכות יעשו את העבודה.

אל תשקיע כרגע כסף במיטות\מזרונים יעודיים, כי זה יהיה קטן עליו תוך כמה חודשים.

שוב, כמו הנושא של הקערות אוכל, שיעבור את גיל 6-7 חודשים תוכל לקנות לו מיטה גדולה ומסודרת.

 

למה לא לקנות מהתחלה כבר מיטה ענקית וכלי נירוסטה גדולים?

המיטה תהיה מרופדת גם ככה, והיא תהיה גדולה ונוחה מהתחלה כבר.

כנ"ל לגבי הכלים, אני כבר אקנה אותם גדולים ואת הכמויות אוכל אשים בהתאם למדידה.

 

דרך אגב, גם לקנות בוקסר בלי תעודות זו טעות קשה. לבוקסרים יש שלל בעיות גנטיות (גם אגן) והרבעה מבוקרת מאוד חשובה

ידוע לי. התקשרתי ל-2 בתי גידול אך לא תהיה להם המלטה בחודשים הקרובים וזו בדיוק התקופה הקריטית שבה יש לי מספיק זמן ללוות את הגור.

מצד שני, אני מכיר טוב את ההיסטוריה של האמא הבוקסרית, עד לאבא שלה ולסבתא שלה - כולם היו בעלי גנטיקה מצויינת.

את האבא אני לא מכיר.

אני לוקח את הסיכון בחשבון ועל כל מה שלא יהיה הוא נמצא בידיים טובות.

 

תודה רבה לכולם! אני לוקח את התגובות לתשומת לבי.

פורסם

ידוע לי. התקשרתי ל-2 בתי גידול אך לא תהיה להם המלטה בחודשים הקרובים וזו בדיוק התקופה הקריטית שבה יש לי מספיק זמן ללוות את הגור.

מצד שני, אני מכיר טוב את ההיסטוריה של האמא הבוקסרית, עד לאבא שלה ולסבתא שלה - כולם היו בעלי גנטיקה מצויינת.

את האבא אני לא מכיר.

אני לוקח את הסיכון בחשבון ועל כל מה שלא יהיה הוא נמצא בידיים טובות.

 

קודם כל, השיקול שלך רציני וטוב, לרצות להיות עם הגור בהתחלה, אבל אם אתה באמת נעול על בוקסר, הכי נכון זה להתקשר לרכז הגזע.

 

אם מישהו מרביע מחוץ למועדון, יש לו סיבה.

יכול להיות שהסיבה לא רלוונטית לך (הנקבה לא עונה לתקנות מראה, הדרושות לתערוכות, תקנות שלא מעניינות אותך), יכול להיות שהבעלים של הנקבה מסוכסך עם המועדון (יש הרבה פוליטיקה בעניין, כי מדובר לרב באנשים אובססיבים), ויכול להיות שהנקבה פסולה להרבעה מסיבות בריאותיות כבדות משקל.

 

בכל מקרה, אתה לא יודע להעריך גנטיקה. לכל גזע יש את הקריטריונים שלו להרבעה ואת הבדיקות הרפואיות שצריכים לעבור ההורים, לפני, והגורים, אחרי - בדיקות שמחפשות אחר בעיות אופייניות.

 

למשל, להקטנת הסיכוי לבעיות אגן, עושים להורים בדיקת רנגטן ייעודית ע"י וטרינר שעבר הכשרה לכך.

לא עשו - לקחת סיכון.

כמו כן, הכרת ההורים ואופיים גם מאוד חשוב.

וכמובן שלאחר מכן יש את כל עניין בחינת הגור...

 

אני אומר שוב, בתור מי שמגדל וגידל גזעיים ואסופים (ואסופים גזעיים), עם חתולים, בלי חתולים (עם חתולים בתור מזון מועדף...:|) - כל כלב יהיה חבר טוב, נאמן, אוהב ואהוב, אם תשקיע בגידולו זמן ומחשבה ותיתן לו את החיים שהוא צריך.

 

אבל

 

אם אתה כבר קונה גזעי, משקיע כסף, בוחר משהו באופן מסויים - דחילק, תעשה את זה ברצינות.

אם לא, למצוא בוקסר בעמותה, אפילו מאוד צעיר, זה קל

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
חלפו להם 3.5 שנים מאז איבדתי את החבר הכי טוב שהיה לי.

החלטתי שהגיע הזמן לפתוח דף חדש ולחזור לחיים המיוחדים והמהנים שהחברים האלה יודעים להעניק.

 

לאחר 5 כלבים שאומצו במהלך השנים במשפחה (גם זה האחרון) החלטתי להגשים חלום ולצרף למשפחה כלב מסוג בוקסר.

אמנם גידלתי במשך 13 שנים את הכלב האחרון שזכה לחיים יפים (אך לא נטולי טעויות גידול שעשיתי), אך הפעם אני מרגיש שזה יראה אחרת, בעיקר לאור הלמידה מהטעויות ואפילו התבגרות מצידי (את הכלב ההוא כגור הבאתי שהייתי ילד קטן יחסית והחינוך הכולל היה בהתאם).

 

הבחור ממנו אני לוקח את הכלב הודיע לי היום שהגורים כבר לא יונקים מהאמא והם אוכלים כבר אוכל יבש, לכן מצידו אני יכול לקחת את הגור בשבוע הבא, כשימלאו לו חודש ו-10 ימים בדיוק מאז נולד.

קראתי בשרשור אחר כאן באוף טופיק ש falou לא ממליץ לקחת גור בן חודש מאמו, מדוע?

האידיאלי הוא לקחת גור החל מגיל 6 שבועות. אני הייתי מחכה עד 7-8 שבועות.

זהו שלב קריטי שבו הכלב לומד לתקשר עם כלבים אחרים ולהבין את משמעות ההיררכיה.

יתכן (אך לא בטוח), שאם תיקח כלב בגיל צעיר יותר, הוא יפתח בעיות התנהגות בכל מה שקשור לתקשורת עם כלבים אחרים.

הכלב יהיה כלב בית (להבדיל מהקודם שהיה כלב חצר), יש לו חצר מגודרת גדולה ורחבה להוצאת אנרגיות והוא יזכה להרבה פעילות וכל מה שנדרש לכלבי הבוקסר.

 

להלן מספר שאלות והכוונה לטיפים מומלצים:

1) האם נכון יהיה לקנות בהתחלה (וכמובן גם בהמשך) אוכל סופר פרימיום לגורים מהחברות המוכרות (בלקנדו/רויאל קנין וכו')? עד מתי הוא נחשב גור מבחינת האוכל?

זה הרבה יותר מנכון להאכיל את הכלב במזון סופר פרימיום.

השנה הראשונה היא המשמעותית ביותר בגדילת העצמות והתפתחות השרירים של הכלב.

אני אישית ממש לא "תופס" מרויאל קנין, יוקונובה ושאר מזונות ה"סופר פרימיום" שמוכרים בארץ.

הם נחשבים יחסית נחותים ומשום מה רק בארץ הם נחשבים כמזונות טובים.

אם הפרוטה מצוייה בכיסך, תאכיל אותו ב "אוריג'ין".

אם יש לך קצת פחות פרוטות בכיסך, תאכיל אותו ב "אקאנה".

שני אלו הם מזונות מ-ע-ו-ל-י-ם! שניהם מיוצרים ע"י אותה חברה.

2) מהם הרגלי האכילה המומלצים (פעמיים ביום? בוקר וערב? פעם ביום?)

עד גיל 5-6 חודשים, 3 פעמים ביום ומאז פעמיים.

3) באיזה גיל הכי מוקדם אפשר לסרס בעיקרון? (כמובן שהוטרינר הקבוע יתן את דעתו המלומדת, אך בכל זאת בשביל ההערכה)

אני לא בטוח שכמה שיותר מוקדם זה יותר טוב. (יש גם עניין ההתפתחות הפיזית של הכלב והאופי שלו).

בעיקרון, האידיאל הוא בסביבות החצי שנה. אך כמובן שיש משתנים.

אם הכלב מתחיל לעלות על זכרים ונקבות בגיל 4 חודשים ומראה סימני דומיננטיות, תעיף לו את הבייצים באותו הרגע.

לעומת זאת, אם הכלב חששן ופחדן, הייתי מחכה מעט על מנת שיתפוס קצת ביטחון.

4) מלבד מיטה ייעודית, צעצועים (שאני מקווה שיהיו בשימוש לשיניים החלביות במקום הספות בבית) וחטיפים לפרסים (לאילוף), מה עוד צריך לרכוש בקניה ראשונית בחנות?

לא הרבה. אבל תתחיל לאגור מלא מלא עיתונים!!!

זו הדרך הטובה ביותר לגמול מצרכים.

5)האם זה נכון שעד גיל 3 חודשים לפחות, אסור לכלב להיות במדשאה? (כי הוא פגיע למחלות התולעים לפני הגיל שבו מחסנים נגדם)

כן ולא.

הסכנה העיקרית היא מחלת גורים שנקראת פרוו.

בעיקרון, אם הגור עבר את המשושה הראשון, לא אמורה להיות בעיה.

הכלבה שלי גדלה עם עוד 30 כלבים בערך עוד לפני החיסון הראשון.

אחרי החיסון השני כבר לקחתי אותה לפארק כלבים.

כי גם פה יש את עניין החשיפה לכלבים אחרים ולסביבה. (מה שנקרא בשפה המקצועית "סוציאליזציה"). יש חלון הזדמנויות שבו ניתן לחשוף את הגור למצבים/רעשים/מראות, מבלי שהדבר יפגע בהתנהגות שלו.

לכן, כן מומלץ להוציא את הכלב ולחשוף אותו.

6) רכשתי ספר אילוף, איתו ובעזרת מביני עניין אני מתכוון לאלף אותו לדברים בסיסיים כגון לא לפרק את הבית, לא לקפוץ על אנשים, להיות ידידותי כלפי כלבים אחרים, בריחה לא רצויה בזמן טיול רגלי וכדומה. האם השקעה אישית יכולה להחליף את הצורך במאלף מקצועי?

7) כל טיפ נוסף יתקבל בברכה.

תיקח מאלף!!

זו ההמלצה הכי טובה שאני יכול לתת לך.

גם אם זה רק לשיחת ייעוץ ולא לסידרת אילוף.

שיחת ייעוץ זו שיחה של כשעה וחצי שעתיים שבה המאלף יתן לך את כל המידע הדרוש.

יש מלא טיפים קטנים שעושים את החיים עם הגור להרבה יותר קלים. בין אם זה בגמילה מצרכים/הרס בית ושאר ירקות.

כתבת שבעזרת הספר תאלף את הכלב לא לפרק את הבית. בהצלחה :shock:

נגד הרס בית יש פעולות מנע. אין ממש אילוף. יש כלוב טיסה/לסגור בחדר קטן.

וגם פה זה לא לכל הכלבים. יש כלבים עם נטייה הרסנית ויש כאלו שלא יעשו כלום.

בוודאי יצוצו עוד שאלות בהמשך, אודה למי שיוכל לשפוך עוד מידע וטיפים.

*באגירה, צור איתי קשר בנוגע לקניות הצפויות.

 

תודה,

אמיר.

 

גילוי נאות:

אני מאלף כלבים. (לא ממש מתעסק בזה כמקצוע. אוהב מאוד את התחום!! אך לא מתפרנס מזה)

אני מאמין שגידול כלב זה כמו עם נהיגה.

כל אחד יכול לנהוג. לאחד זה יבוא בקלות ואחר יהיה חייב להשקיע קצת יותר. אבל מי שבאמת רוצה לדעת לנהוג, יעשה קורס בנהיגה מתקדמת. (גילוי נאות 2: אני גם מדריך לנהיגה מתקדמת :wink:. וגם את זה כרגע שמתי ב"הולד" )

 

 

עודד.

RACING! Because football, baseball, bowling & golf only require ONE BALL!!

פורסם

אני אדגיש את עניין הגיל, כי הוא חושב.

 

האיסור על מפגש עם כלבים אחרים וטיולים בגני כלבים נובע מכך שעד גיל 3 חודשים הגור לא מסיים את סדרת החיסונים והוא פגיע למחלות.

מכאן נובע הצורך החשוב להשאיר אותו עם אחיו הגורים זמן רב ככל שניתן, כי ללא חברות בתקופה הקריטית, הוא עלול לא לדעת כיצד לנהוג עם כלבים אחרים.

 

 

והמלצה נוספת, היא לקחת לפחות כמה מפגשים עם מאלף כדי להמנע מטעויות בסיסיות שעושים

פורסם

מעבר לעצות המצויינות שקיבלת כאן מאחרים, אני רוצה להתייחס ולהדגיש לגבי האוכל:

אל תתפתה למזונות הזולים, או מנגד כל המזונות עתירי הפרסומות.

 

לא זה ולא זה שווים את הכסף.

קנה לכלב שלך אוכל נטול דגנים לחלוטין. קצת קשה למצוא בארץ אוכל כזה, והוא מעט יקר יחסית לאחרים - אך שווה את הכסף.

הכלב שלך יאכל הרבה פחות מהאוכל הטוב יותר שכן הוא מזין יותר, כך שבשורה התחתונה תשלם קרוב לוודאי אותו סכום כדי להאכיל את הכלב שלך במשך חודש, והוא יאכל אוכל מזין ובריא.

 

עד לא מזמן היה ניתן למצוא בארץ מזון מסוג גו ללא דגנים, שכבר זמן מה חסר. היום ניתן למצוא אוריג'ן ללא דגנים ואקאנה ללא דגנים. הם עולים בין 330 ל-340 ש"ח לשק של 12-13 קילו.

 

לכלב שלי ששוקל כ-50 קילו ופעיל בצורה בינונית, זה מספיק לחודש.

208063_10150155227297226_540172225_6453141_547102_n.jpg

פורסם

תודה רבה לכולם על הטיפים!

 

הבעיה שלי עם האילוף היא העובדה שאני צריך להיות נוכח וזה קצת בעייתי בשבילי, אך אולי בכל זאת אני אוכל למצוא את הדרך לעשות את זה (המלצות למאלפים מקצועיים באזור זכרון יתקבלו בברכה).

 

אני אנסה לדבר עם הבעלים של הגורים שישאיר אותו עוד שבוע עם האחים מההמלטה.

אם הוא גם ככה מוסר את כולם אז כבר אין טעם ואני אביא את הכלב ואשתדל להפגיש אותו עם כלבים נוספים.

בכל מקרה, אני אתייעץ גם עם הוטרינר המיועד.

 

שאלה נוספת, מה דעתכם על האוכל של בלקנדו? הבנתי שהוא מבוסס על בשר (עוף) ו/או דגים ושזה המרכיב העיקרי וכמו כן הוא נטול קמח תירס/תפו"א שמאוד לא מומלץ.

 

falou, מובן לי ההיגיון בגידול כלב גזעי שגדל בבית גידול מסודר המקפיד על יצירת גזע נטול בעיות גנטיות.

כיוון שלא מצאתי המלטה קרובה (התקשרתי ל-3 בתי גידול שמגדלים רק בוקסרים) וכן חשוב לי המעט זמן פנוי שיש לי ב-4 חודשים הקרובים לתת לכלב, החלטתי כן להביא את הכלב בכל זאת.

 

הבעלים של הנקבה הם משפחה רגילה נורמטיבית שהביאה את הכלבה ממכרים באותו יישוב- אוהבים את האופי והתכונות של הגזע מבלי להשתגע סביב התעודות, התחרויות וכל המסביב הזה.

נכון שאין לדעת מה טומן העתיד בכל הקשור לפן הבריאותי, אבל זה סיכון שאני מוכן לקחת ע"מ להגשים חלום ולגדל כלב בוקסר.

 

גידלתי 3 כלבים (מאומצים ומעורבים) בחיי ואני חובב מושבע של כלבים, אבל בוקסר אצלי נמצא בקטגוריה נפרדת, קשה לי להסביר את זה.

אני יודע אגב שאם לא הייתי מביא בוקסר גזעי, כנראה שלא הייתי מביא כלב בכלל בשנה הקרובה.

 

שוב תודה לך ולכל המגיבים!

 

אמיר.

פורסם

מאישה שגידלה 2 כלבים בביתה ובעלת ניסיון רב קיבלתי את הטיפ הבא. מומלץ למהר ולעבור לאוכל של בוגרים מכיוון שאוכל גורים עתיר בשומן ורכיבים ״לא מומלצים״ אחרים ואוכל בוגרים לא. קח לתשומת לבך.

 

טיפ נוסף הוא לא להשאיר קערה מלאה באוכל 24/7. ולתת לכלב אוכל גם מהיד וגם לקחת לו אותו. אחרת הכלב עלול לפתח תוקפנות שבה מי שמתקרב לו לאוכל חוטף

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

פורסם

זה לא מדויק, או יותר נכון, לא תופס על כל המזונות.

 

לרוב מזונות לגורים זה אותם מזונות כמו לבוגרים, פשוט עם כופתאות יותר קטנות או יותר אווריריות בכדי שיהיה להם קל לאכול.

 

אני מאכיל את הכלב שלי במזון שנקרא SATISFACTION, תוצרת צ'כיה.

חברה לא מוכרת בארץ, אך באירופה היא מאוד נמכרת, היא משווקת תחת מותג אחר:

BIOLOGIA Y NUTRICION, S.A.

 

ממליץ עליו בחום, פשוט אוכל נהדר, לאחר הרבה שנים של שימוש במזונות כמו יוקונובה,רויאל קנין,נוטרו סורס, סיינס דיאט וכו', מצאתי אותו האידאלי מבחינת ההרכבים,ההשפעה על הכלב(כמות,יציאות ,פרווה,תיאבון וכו') והשמירה על המשקל.

 

עוד מזון מצויין תוצרת חברת ADVANCE, אוסטרליה.

בארץ הוא נמכר תחת ADVANCE.

למרות שיש לו עוד שמות לשווקים שונים.

http://www.advancedpetnutrition.com.au/

 

 

.

under construction..

פורסם

למישהו יש דעה על BELCANDO ? קיבלתי עליו הרבה המלצות חמות מבעלי כלבים.

 

אגב, כל זמן רצוי (או שלא) להחליף את המזון לכלב? (לצורכי גיוון בלבד, כמובן בפיקוח על התאמה בין הכלב לבין המזון שלו בכל הקשור ליציאות, פרווה וכו')

×
×
  • תוכן חדש...