Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4796 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בטח שזה לא משנה !

 

זה אותו סדר הצתה !

 

גם בסובארו 600 (2 צילינדר)

 

גם בקאדילאק STS ( עם 8 צילינדרים)

 

גם בגולף V5.

 

כולם בדיוק ,אבל בדיוק אותו דבר. :?

פורסם
תרשו לי לשאול שאלה הקשורה לעניין.

אצלי(אסטרה 92' קרבורטור) , כבלי ההצתה מחברים בין הפלאגים למפלג (מקווה שלא טעיתי בשם), ארבעה במספר ויש כבל חמישי המחבר את המפלג למשהו שניראה כמו כבל (אוגר אנרגיה) מחברת BOSH.

תוכלו בבקשה להסביר לי מה תפקידו (של ה BOSH הזה), איך קוראים לחלק הזה והאם צריך להחליף את החלק הזה לחדש אחרי זמן/ק"מ מסויים, כמו שמחליפים פלאגים וכבלי הצתה?

 

תיקונים :

 

קודם כל , אתה שואל על קבל , ולא כבל , הקבל מקבל אליו זרם חשמלי (מכאן שמו) ולא משמש להולכתו.

כבל , באנגלית - CABLE.

קבל , באנגלית -CAPACITOR.

 

 

החברה היא BOSCH , מגרמניה , היא לא מחכה עד בוש (וגם לא עד צ'ייני :lol: ).

 

החלק הזה דווקא נקרא קויל (COIL) , או סליל בעברית .

 

תפקידו של הקויל הוא לקבל מתח נמוך ישר , ולהוציא מתח גבוה (במקרה של מערכת ההצתה ברכב ,הופך 12 וולט ל-36,000 וולט , בזרם נמוך).

 

זרם זה , כאשר הוא עובר לאוויר (באמצעות כבלי ההצתה והמצתים (פלאגים)) , יוצר ניצוץ , ממש כמו ברק בחורף (רק בעוצמה נמוכה בהרבה). הניצוץ הזה הוא שמדליק את תערובת האוויר /דלק בחלל הצילינדר , מה שגורם לפעולת המנוע.

 

תגידו , איך עברתם תיאוריה ? :shock:

מצטער על השגיאות, בדרך כלל זה לא קורה (אני אחרי משמרת לילה ועדיין לא ישנתי, לא מצליח להירדם. בטח בגלל זה השגיאות). :morning:

את תפקידו של הקויל ידעתי בכלליות, רק רציתי להעמיק מעט עם הידע וגם לדעת את שמו המדוייק של החלק. היה לי אפילו ניסיון לא נעים איתו, פעם היתחשמלתי ממנו בגלל כבל הצתה קרוע.

לא קבלתי תשובה, האם נוהגים להחליף את הקויל אחרי מספר מסויים של ק"מ?

אני סך הכל מנסה ללמוד מכם ולהרחיב את הידע.

 

תיאוריה עברתי בפעם הראשונה, טסט גם כן. 8)

פורסם
בטח שזה לא משנה !

 

זה אותו סדר הצתה !

 

גם בסובארו 600 (2 צילינדר)

 

גם בקאדילאק STS ( עם 8 צילינדרים)

 

גם בגולף V5.

 

כולם בדיוק ,אבל בדיוק אותו דבר. :?

הכוונה היתה על רכב בעל 4 צילינדרים כמובן!!! כי אני מדבר על רכבים מסוג זה ולא רכבים מדור קודם.

  • 8 שנים מאוחר יותר...
פורסם

היי,

יש לי בעיה בסדר כבלי הצתה

בסוזוקי סופר בלנו 1998 אוטו'

 

ולא מצליח להתניע את הרכב.

 

אני צריך את עזרתכם בבקשה.

פורסם

בני האן שלום רב, וברוך בואך לפורום !

אם קראת בעיון את השרשור הארוך והעתיק הזה, בוודאי למדת, שאין מוציאים את כל כבלי ההצתה ,בפעם אחת ,בשום פנים ואופן, אלא אם סימנת את מיקומם המקורי מראש!

ועכשו לבעייתך, מדוע אתה זקוק לסדר ההצתה ברכבך, האם הוצאת כבלי הצתה ושיבשת את הסדר, מדוע הוצאת על מנת להחליף לחדשים?

פרט והרחב יותר, ומומלץ שתצרף תמונות של תא המנוע, והתמקדות על חטי ההצתה והסלילי הצתה, כמדומני שיש שנים לכל שני צילנדר.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם

סהר שלום רב !

מניסיון , אלה ששואלים על סדר הצתה, מתקשים לזהות, ניכן צילנדר מספר 1, ואם ברכב יש שני סלילי הצתה, הם מתקשים לזהות ולהתאים סליל הצתה אחד לאיזה שני צילנדרים הם שיכים.

השאלה שמתבקשת היא, מדוע תמיד קיים חכמולוג , שמפרק חוטי הצתה כמו שמחליפים שרוכים בנעלים, מבלי לסמן תחילה את המיקום של כל כבל לאיזה פלג ולאיזה חוט הצתה הוא שייך?!

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם
סהר שלום רב !

מניסיון , אלה ששואלים על סדר הצתה, מתקשים לזהות, ניכן צילנדר מספר 1, ואם ברכב יש שני סלילי הצתה, הם מתקשים לזהות ולהתאים סליל הצתה אחד לאיזה שני צילנדרים הם שיכים.

השאלה שמתבקשת היא, מדוע תמיד קיים חכמולוג , שמפרק חוטי הצתה כמו שמחליפים שרוכים בנעלים, מבלי לסמן תחילה את המיקום של כל כבל לאיזה פלג ולאיזה חוט הצתה הוא שייך?!

בברכה

צביקה

 

צודק לגמרי מומלץ בחום לעשות זאת בצורה מסודרת ולהמנע מבלאגן .עדיף חוט אחר חוט שלא יהיו שניים מנותקים.

במקרה שלו אמור להיות מפלג אחד למזלו.

×
×
  • תוכן חדש...