Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5286 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום חברים!

 

אני עומד בפני קניית רכב חדש בתקציב עד 20K.

 

האופציות שלי הינם סיטרואן C5 מבציר 2003-2005

רנו מגאן 2004-2005

פולקסואגן בורה 2001-2002.

 

הקריטריונים שלי לבחירה מבין השלושה הם :בטיחות מעל הכל כמובן ובגלל זה אני מתלבט בין השלושה(אני גם יודע שככלל אצבע מה שיותר חדש יותר בטוח, ובהמשך..

1.מחיר תחזוקה שוטפת (טיימינג/טיפולים/בולמי זעזועים(בומבות בסיטרואן) רגישות מערכות חשמל וחלפים)

2.צריכת דלק(שמתי לב להפתעתי שהצריכה ב C5 דומה למגאן ולבורה-האם אני צודק?)

3.נוחות-אני יודע שה C5 לוקחת פה בגדול...

4.אמינות באופן כללי לאקזמפלרים במצב סביר-אני מניח שאת המלוקקות במיוחד לא אוכל לקנות..

 

האם למישהו יש רעיון אחר?

 

בברכה ותודה מראש.

חולם לראות את iron maiden , בינתיים מלטש לי...

[email protected]

פורסם

ד"א :לא קצת הזוי שהיום C3 עולה כמו C5..מגאן עולה כמו פונטו ובורה עולה כמו פולו? כי באמת הייתי מעדיף רכב קטן (ורצוי ידני-וחזק) אבל הם פשוט יקרות לעומת מה שהם מציעות..

חולם לראות את iron maiden , בינתיים מלטש לי...

[email protected]

פורסם

בורה אתה מראש יכול לשים בצד. היא לא יותר אמינה מהמגאן, הרבה יותר צפופה, בזבזנית יותר בדלק, עלויות חלפים מזעזעת, פחות בטוחה (4 כריות, 4 כוכבים), פחות נוחה ובקיצור קניה על הפנים. (לאבי היו גם בורה 1.6 02' וגם מגאן 2 04').

בקשר לC5 הוא רכב מעולה באופן עקרוני, אני היום רואה על הכביש מלא כאלו שנראים כמו גרוטאות, מה שלהערכתי נגרם מחוסר התאמה בין עלות קניית הרכב לעלות אחזקתו

אם יש לך כסף וסבלנות לטפל בC5 אז אשריך, אם בא לך רכב עם אחזקה יותר קונבנציונאלית אז המגאן תתן לך את הכי קרוב מבחינת איכות חיים ובטיחות, רק אל תשכח שגם למגאן יש תקלות ואם יש באפשרותך להשקיע יותר ולהתקדם בשנתון אז עדיף כי 04' השנה הראשונה ועם השנים סידרו ברכב כל מיני גליצ'ים.

פורסם

עומר תודה על תגובתך..

 

מה יש ב C5 לא קונוציונאלי חוץ ממערכת המתלים לעומת המגאן?

האם עלות תחזוקת מערכת המתלים היא יקרה לעומת מתלים רגילים?

במה אחזקתה יותר יקרה?

מה בעניין תצרוכת הדלק?

האם יש לך דוגמא לבעיה שהייתה ב 04 במגאן ותוקנה לאחר מכן?(אני מודע לכך שזה קורה כמעט בכל רכב באופן כללי..)

מה ההבדל במגאן בין שתי רמות הגימור?

חולם לראות את iron maiden , בינתיים מלטש לי...

[email protected]

פורסם

אדרת שלום,

 

בימים כתיקונם הייתי עונה באריכות לשאלה שלך, הייתי באותו מצב לפני שנתיים. כיום אני מוכר רכב בדיוק כמו שאתה מחפש ולכן נשמע לי קצת דבילי להביע דיעה.

 

הערה קטנה - קח בחשבון שבתקציב שלך אין רכבים שמורים מהדגמים שציינת, רק חורבות שיעלו לך הרבה בהמשך.

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

פורסם

אני מקווה שאוכל למצוא אקזמפלר במצב סביר...אחרת אאלץ לחזור לברירת המחדל שלי וללכת על פונטו ספייס..

חולם לראות את iron maiden , בינתיים מלטש לי...

[email protected]

פורסם

אבא שלי קיבל מגאן 2 במרץ 04 בליסינג והיא הייתה אצלנו עד דצמבר 05 ובאותו זמן הספיקה לצבור 120-130 א' ק"מ (זאת כבר הייתה המגאן הרביעית שלנו), ביולי 05 עפתי איתה לתעלה, הנזק לא היה גדול מאוד אבל מאז שיצאה מהמוסך היא פשוט הרגישה רע (אני חושב שהמתלים ספגו נזק ולא תוקנו כראוי), תקלה ראשונה הופיעה ממש ביום-יומיים האחרונים של הרכב אצלנו, זה היה משהו בגיר. אני לא יודע מה.

רצה הגורל ויצא שבאותה תקופה שלעוד הרבה חברים שלי היו מגאנים ממודלים דומים.

1. היו להם בעיות במעבי מזגן שלעיתים סיימו את חייהם תוך פחות מ3 שנים(לא אצלנו).

2. בעיות עם זיהוי המפתח האלקטרוני (כרטיס), (גם לא אצלנו).

3. הגה כוח חשמלי מוזר ודורש הסתגלות, לא זוכר אם שודרג ב05 או 06 אבל נהגתי על 06 וזה היה הבדל ענק מה04 של אבי.

חלק מהכוניות של החברים סבלו מכל מיני שטיקים בגיר (שלהם גם היו ליסינג). על חלונות נופלים ודברים כאלו שמעתי רק מגוף שלישי.

ובאופן כללי מגאנים בנות 3 עם מעל ל100 ק"מ (לפחות אלו שהיו בליסינג) תמיד טיפה מקרקשות ולא מרגישות מוצקות.

בסוף 05 אבא שלי עזב את העבודה וקנה מסבי את הבורה 02 שלו (עם כלום ק"מ כמובן), הבורה הייתה אצל אבי בערך שנתיים אח"כ עברה לגיסתי ונמכרה לפני כשנה עם כ-90 א' ק"מ של תקלות יקרות (קולר גיר, גיר, חיישנים).

הבורה גם ללא קשר לתקלות סובלת ממתלים רכרוכיים, פרונט נמוך (לפחות פעם בשנה לפחח לחבר מחדש את הפגוש הקדמי), מושב אחורי צפוף,מושבים קדמיים סבירים ולא יותר מזה, מנוע עצל ושתיין, גיר עם הילוכים קצרים שפשוט גורם לנסיעות בינעירוניות להיות רועשות ועסוקות.

פורסם
אדרת שלום,

 

בימים כתיקונם הייתי עונה באריכות לשאלה שלך, הייתי באותו מצב לפני שנתיים. כיום אני מוכר רכב בדיוק כמו שאתה מחפש ולכן נשמע לי קצת דבילי להביע דיעה.

 

הערה קטנה - קח בחשבון שבתקציב שלך אין רכבים שמורים מהדגמים שציינת, רק חורבות שיעלו לך הרבה בהמשך.

 

אני חושב שיש מישהו שמוכר בפורום יד2 כאן אלפא 156 2.5 ליטר ידנית במצב שנראה פשוט מדהים. תבדוק את זה.

 

ולפותח השרשיר - בשנתונים האלה הייתי מחפש C5 שמורה ככל הניתן אבל אם האמינות חשובה יותר מהנוחות הייתי מחפש באמת גטס או פונטו במצב טוב - יש המון.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

חברים..אני מודע לכך שאת מכונית חלומותי לא אצליח לקנות ב 20000 שקלים..

שאלתי היא האם ישנה בקבוצת המכוניות "המשפחתיות" מכונית ראויה או ראויה יותר מהמגאן/C5 בהתחשב בעובדה שמכונית "מלוכסנת" ישנה יותר ב 6-7 שנים באותו המחיר זה לדעתי קניה פחות טובה..

 

האם קליאו/פונטו בין השנים 2003-2005 (פחות או יותר באותו המחיר) באמת יהיו אמינות יותר וקלות לאחזקה בצורה משמעותית?

 

מתסכל אותי מאד שאי אפשר להשיג כמעט 1.6 ידניות בישראל..ומה שיש זה רק דיזלים עם מליון קילומטר על השעון..זה היה פותר לי המון דילמות בנוגע לאמינות וצריכת דלק..

חולם לראות את iron maiden , בינתיים מלטש לי...

[email protected]

פורסם

אני אענה למרות שאני בעל עניין מכיוון שקשה לי להאמין שהרכב שלי רלוונטי לך מבחינה תקציבית.

 

אני חיפשתי בזמנו את הרכב הבטוח ביותר שיכולתי להשיג בתקציב שלי, שיהיה מרווח מספיק כדי לארוז את המשפחה לשבת, שייתן לי ליסוע בלי שהגב יכאב ושהסלון יהיה מושלם כדי שלא יצרוב בעין. לגבי אמינות, הבנתי כבר אז שבתקציב הזה אין "רכב אמין" אלא אקזמפלר שמור שייתן אמינות יחסית.

 

בדקתי גם אני מגאן, חשבתי על פוקוס אבל C5 פשוט נפלה לכל הרובריקות. הסיפור היה למצוא אחת שמורה, וזה אכן לקח חודשים, עד שמצאתי את המילפית שלי. לקחתי בחשבון שהרכב יכול לשאוב ממני סכומים לא מבוטלים לתיקונים, אבל המחירון הנמוך שלו פינה לי תקציב ששמרתי בדיוק לצורך זה.

 

לשאלותיך לגבי ה C5:

 

שלום חברים!

 

אני עומד בפני קניית רכב חדש בתקציב עד 20K.

 

האופציות שלי הינם סיטרואן C5 מבציר 2003-2005

רנו מגאן 2004-2005

פולקסואגן בורה 2001-2002.

***** אין שום סיכוי שבעולם שתמצא C5 או מגאן שמורה בתקציב הזה (בורה אני לא מכיר). אל תבזבז זמן אלא תשנה את המטרה או התקציב. בתקציב הזה תמצא חורבות שיעלו לך פי 2 בתיקונים. אל תעשה את זה אלא בחר רכב אחר משנתון ישן יותר (כמובן שתצטרך להתפשר בנושא הבטיחות, לשיקולך).

הקריטריונים שלי לבחירה מבין השלושה הם :בטיחות מעל הכל כמובן ובגלל זה אני מתלבט בין השלושה(אני גם יודע שככלל אצבע מה שיותר חדש יותר בטוח, ובהמשך..

1.מחיר תחזוקה שוטפת (טיימינג/טיפולים/בולמי זעזועים(בומבות בסיטרואן) רגישות מערכות חשמל וחלפים)***** אין מה לפחד, כל רכב בשנתונים האלה ידרוש תיקונים. "בומבות" ובכלל המערכת ההידראולית של ה C5 (מדגם PK לפחות) אמינים מאד וקריסה שלהם נדירה. חשוב לאבחן נכון תקלות כדי לא להגרר להוצאות גבוהות מדי. שיפוץ גיר מקצועי עולה כ-8000 ש"ח ואם לא נעשה בעבר כנראה שהוא ייפול על המשמרת שלך וזה כואב מאד. עלות טיפולים סבירה, תלוי כמה אתה משקיע - אני מחליף תמיד פילטרים ונוזלים למקוריים בלבד ועורך טיפולים בתדירות גבוהה פי 2 מהמומלץ כי הרכב סה"כ ישן. אני מאמין שזה מונע תקלות ובגדול חוסך לי כסף. מערכת חשמל רגישה אבל אפשר לחיות איתה.

2.צריכת דלק(שמתי לב להפתעתי שהצריכה ב C5 דומה למגאן ולבורה-האם אני צודק?)***** כעקרון אתה צודק. C5 מפתיעה לטובה בצריכת הדלק, אומרים שזה בגלל הגיר, אני לא יודע. מה שכן, שמירה על מנוע ומערכת דלק נקייה חיונית כדי לשמור על צריכה טובה.

3.נוחות-אני יודע שה C5 לוקחת פה בגדול...***** אין מה לדבר. פשוט אין דברים כאלה.

4.אמינות באופן כללי לאקזמפלרים במצב סביר-אני מניח שאת המלוקקות במיוחד לא אוכל לקנות..***** בגילאים האלה לא חשוב איזה דגם תקנה אלא מה מצבו הספציפי של האקזמפלר. הרכב לא חייב להיות מלוקק אלא פשוט להיות מטופל כראוי ולא מוזנח.

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

פורסם
אבא שלי קיבל מגאן 2 במרץ 04 בליסינג והיא הייתה אצלנו עד דצמבר 05 ובאותו זמן הספיקה לצבור 120-130 א' ק"מ (זאת כבר הייתה המגאן הרביעית שלנו), ביולי 05 עפתי איתה לתעלה, הנזק לא היה גדול מאוד אבל מאז שיצאה מהמוסך היא פשוט הרגישה רע (אני חושב שהמתלים ספגו נזק ולא תוקנו כראוי), תקלה ראשונה הופיעה ממש ביום-יומיים האחרונים של הרכב אצלנו, זה היה משהו בגיר. אני לא יודע מה.

רצה הגורל ויצא שבאותה תקופה שלעוד הרבה חברים שלי היו מגאנים ממודלים דומים.

1. היו להם בעיות במעבי מזגן שלעיתים סיימו את חייהם תוך פחות מ3 שנים(לא אצלנו).

2. בעיות עם זיהוי המפתח האלקטרוני (כרטיס), (גם לא אצלנו).

3. הגה כוח חשמלי מוזר ודורש הסתגלות, לא זוכר אם שודרג ב05 או 06 אבל נהגתי על 06 וזה היה הבדל ענק מה04 של אבי.

חלק מהכוניות של החברים סבלו מכל מיני שטיקים בגיר (שלהם גם היו ליסינג). על חלונות נופלים ודברים כאלו שמעתי רק מגוף שלישי.

ובאופן כללי מגאנים בנות 3 עם מעל ל100 ק"מ (לפחות אלו שהיו בליסינג) תמיד טיפה מקרקשות ולא מרגישות מוצקות.

בסוף 05 אבא שלי עזב את העבודה וקנה מסבי את הבורה 02 שלו (עם כלום ק"מ כמובן), הבורה הייתה אצל אבי בערך שנתיים אח"כ עברה לגיסתי ונמכרה לפני כשנה עם כ-90 א' ק"מ של תקלות יקרות (קולר גיר, גיר, חיישנים).

הבורה גם ללא קשר לתקלות סובלת ממתלים רכרוכיים, פרונט נמוך (לפחות פעם בשנה לפחח לחבר מחדש את הפגוש הקדמי), מושב אחורי צפוף,מושבים קדמיים סבירים ולא יותר מזה, מנוע עצל ושתיין, גיר עם הילוכים קצרים שפשוט גורם לנסיעות בינעירוניות להיות רועשות ועסוקות.

מגאן 2008 שנהגתי בה לא מעט במהלך שלוש שנים ו 80K ק"מ, התגלתה כמכונית אמינה למדי שלמעט תאבון מוגזם לנורות ראשיות, גילתה אמינות מצוינת. היא כבר איננה בשל סיום הליסינג. בורה 01 שנמצאת אצלי כבר למעלה מאחת עשרה שנים מגרדת את ה 180K ק"מ והיא עדיין אצלי מהסיבות ההפוכות לממצאים שאתה מעלה. נוחה, יציבה, חזקה, שקטה ( אצלי 2 ליטר, אולי בשל כך ) ואמינה מאוד. היא אכן נמוכה מקדימה, מה שמחייב זהירות בחניה מעל מדרכות והמושב האחורי צפוף למדי, אבל בעל עיצוב מאוד מוצלח שמאפשר ישיבה מאוד נוחה. אבל כאמור זו הבורה שאני מכיר ובשל היכרות זו לא הייתי פוסל אותה, אפילו להיפך.

פורסם

למה לא ללכת כבר על פיג'ו 406?? נוחה מאוד, אמינה, אחזקה לא בשמיים (כמובן שלא זולה כמו פונטו)

 

אם תמצא אחת שמורה עם ק"מ נורמלי זה שווה! ב15 אלף תוכל למצוא מודל 2001-2002 וב20 אלף 2004!

ברשותי אלפא 147 1.6 2002

לפני FIAT 131 1982 (נמכרה לצערי)

פורסם
חברים מה דעתכם על פיזו 307 בהשוואה למגאן/C5?

 

תודה שוב..

 

לדעתי, למרות שהיא לא ממש נאה בגרסת הסדאן, פורד פוקוס היא בחירה טובה. מנסיון של 260K ק"מ חוץ מגיר רגיש (אך לא יקר להחלפה) ומצוף דלק סורר לפעמים ועוד תיקונים והחלפות כמו אלטרנטור וסטרטר, זו מכונית אמינה למדי עם אחזקה לא יקרה וחלפים זולים בשוק. בגלל שיש מבחר גדול יחסית של רכבים, אפשר למצוא אחת משנת 2003-2004 במצב סביר לחלוטין.

×
×
  • תוכן חדש...