Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5471 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 68
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אתם מתארים כאן מצב בו אחוז המכוניות החדשות שנקנות ע"י חברות הליסינג גדל ותופח על חשבון אלו הנמכרות בשוק הפרטי (אני לא מדבר על כמות מכירות אבסולוטית שתופחת, אלא על התפלגות כלל הרכישות לשני ערוצים עיקריים אלה), כאילו אין מי שיעצור זאת.

 

הליסינג לא יכול להתרחב על חשבון השוק הפרטי לעד. אם זה מה שיקרה, אז השוק הפרטי ידחק לשוליים עד שיעלם, כך שבפני הצרכן הפרטי תעמוד האפשרות לרכוש מכונית חדשה בסוכנות הרכב או מכונית משומשת מחברות הליסינג. זה נשמע כמו תסריט אפשרי? מה גם, שיש רגולציה שלטונית שאמורה למנוע את ההתפשטות המאיימת של המכירות לחברות הליסינג על חשבון המכירות לשוק הפרטי, לא?

:idea:
פורסם

קח דוגמא: השותף שלי ויתר על רכישה בסוכנות והלך על ליסינג מימוני. אגב, התנאים דומים, אבל הליסינג המימוני היו נראים לו מקצועיים ו"רוצים" יותר את העסקה. אז צ'מפיון הרוויחו פחות הפעם...

ליסינג זה לא רק תפעולי.

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

פורסם
ואיך זה קשור אליי בדיוק? אני קניתי אלפא חדשה כי ככה התחשק לי.

 

לא קשור בכלל, פשוט הרמת לי להנחתה.

העלת נושא, דעתי כדעתך ולקחתי העניין קדימה.

 

 

חולק עליך לחלוטין:

 

1. מאוד קל למצוא היום רכב בן 2-4 שנים במצב טוב ובחצי מחיר של רכב חדש. לא צריך להתאמץ בכלל כדי למצוא רכב כזה, מה עוד שחברות הליסניג והטרייד אין נותנות 1-2 שנות אחריות.

 

2. ליבואנים יש קושי רב למכור כיום רכבים לרוכשים פרטיים, ולראיה כל מבצעי המכירות ששומעים עליהם כל שני וחמישי. כפי שציין זה שמעלי, מבצעי המכירות הם שיטת ישראבלוף לשמור על המחירון הגבוה והפיקטיבי של פרטיות כיום. מתישהו זה יתרסק.

 

תראה, להבנתי ישנה שגיאה לוגית מובנת בסט הטיעונים שלך:

1. קל למצוא רכב משומש כמעט חדש בחצי מחיר (טיעון מס' 1).

2. היבואנים לא מצליחים למכור מספיק לפרטיים (טיעון 2).

 

זה אומר ש:

1. מחירו של רכב משומש משנתונים אחרונים נחתך, אבל אין מספיק קונים (משמע - צריך להחתך עוד - בדיוק מה שאני טוען).

2. פחות אנשים יסכימו לשלם את הפער שהולך וגדל בין מחיר הרכב המשומש בן השולש (נגיד) לרכב חדש, דבר שיביא לירידת מחיר בחדשות בשל חוסר ביקוש מספק או לחוסר נכונות למכור רכב במחיר כזה אך ורק כדי לקבל קופסה חדשה קצת יותר - מה שלשיטתי יביא להארכה משמעותית בזמן השימוש ברכב (שירשור בתוך המשפחה, כפי שכתבתי).

 

חוץ מזה, במה בדיוק אתה חולק עלי?

פורסם

ליסינג זה לא רק תפעולי.

 

אני לא בקי, אבל זה נראה לי כמו אותה גברת בשנוי אדרת: גוף עסקי רוכש רכבים חדשים ומוכר אותו במסגרת "חבילה" של זכויות וחובות לצרכן בהתאם לתוכנית כזו או אחרת. אז בליסינג מימוני זו רק הלוואה ואין את כל ההסדר מסביב (דלק, טיפולים) וגם אפשר לרכוש את הרכב בסוף. אבל אפשר לרכוש אותו גם במסגרת הליסינג התפעולי, לא? כך או כך, זה ליסינג, כלומר לא מדובר ברכב שנמכר לצרכן, אלא ב"חבילה" שהרכב הוא רק אחד ממרכיביה.

 

אני רואה את זה כך ותקנו אותי אם אני טועה: שני ערוצים עיקריים "שותים" את הרכבים החדשים - גופים עסקיים ומוסדיים (אשר את חלק הארי בהם מגלמות חברות הליסינג למיניהן) וצרכנים פרטיים. כשאלו וגם אלו מוכרים את הרכבים שלהם כמשומשים, הם פונים לשוק הפרטי.

 

אם חברות הליסינג קונות יותר מידי (כלומר מחזיקות ביותר מכוניות פעילות בצי שלהן ברגע נתון), אז כשהמכוניות מופרשות לשוק הפרטי הן עלולות להציף אותו באופן שהוא לא יוכל לספוג אותן. בגלל עוצמתן הכלכלית, הן מסוגלות להוזיל את הרכבים שהן מוכרות במידה שצרכן פרטי לא יכול להרשות לעצמו ולכן קורצות יותר למי שמחפש מכונית משומשת. כמובן, שכאשר מישהו מקבל מכונית בליסינג, הוא מעצים את חברת הליסינג על חשבון הצרכנים הפרטיים. סביר להניח שהוא גם יכנס לתוך "מעגל הקסמים" של החלפת מכונית ליסינג אחת באחרת (כדי להימנע מירידת ערך, כי זה נוח, כי מקבלים תנאים טובים ממקום העבודה וכו') וכך השוק הפרטי מאבד את אותו צרכן לעד.

 

מתישהו, מישהו מלמעלה יהיה צריך לבלום את חברות הליסינג מלהמשיך "לשתות" באופן יחסי על חשבון הצרכן הפרטי. מה ההתפלגות כיום?

:idea:
פורסם

זה לא יוכל להתקיים לעד, כי היבואנים סבסדו את הליסינג ע"י המכירות ללקוחות פרטיים.

היבואנים לא יוכלו להתקיים ממכירה למוסדיים בלבד, כי מדובר במרווחים קטנים בהרבה,

ותלות מאוד גדולה בלקוחות מסויימים.

הליסינג מצד שני, פולט כמויות רכב אדירות לשוק, ולכן המחירים ממשיכים לרדת.

פעם חברות הליסינג היו מוכרות רכבים ב 7-15 אחוז פחות ממחירון, משהו שהיום הן יכולות רק

לחלום עליו.

לדעתי האישית זו תופעה שתתעצם עד שיקרה אירוע מסויים שיגרום לכל השוק הזה להתאפס על

עצמו. קשה לי לשים את האצבע על אירוע מסויים, אבל זה ברור שהוא יקרה, כי זה תמיד קורה,

ובד"כ גם ברגע הכי לא טוב מבחינת השווקים והגורמים הנוגעים בדבר.

פורסם

ובד"כ גם ברגע הכי לא טוב מבחינת השווקים והגורמים הנוגעים בדבר.

 

ועבור הצרכן הפרטי? פשוט, אני מתכוון לרכוש בקרוב (מאד) רכב חדש ותוהה מה לעשות. להישאר על הגדר? ואם כן, עוד כמה זמן?

:idea:
פורסם
לדעתי האישית זו תופעה שתתעצם עד שיקרה אירוע מסויים שיגרום לכל השוק הזה להתאפס על

עצמו. קשה לי לשים את האצבע על אירוע מסויים, אבל זה ברור שהוא יקרה, כי זה תמיד קורה,

ובד"כ גם ברגע הכי לא טוב מבחינת השווקים והגורמים הנוגעים בדבר.

 

התופעה שלהערכתי תגרום לכך היא העלייה במחירי המימון של חב' הליסינג.

כשהכסף יעלה להם 5% ריאלי ולא 4% נומינלי - הם יאלצו להעלות מחירים - והרבה.

הדבר יביא לדרישת הליסינג להעלות את שווי הגרט כדי להישאר ריווחיים, השוק שלא יהיה מוכן לקלוט את כל הכמות המוצעת במחיר המבוקש יחייב אותם להתכווץ.

פורסם

ברור שזה לא ימשך לעד.

לא מעט חברות ליסינג קטנות ובינוניות פשוט יעלמו מהשוק, וזה נובע משלוש סיבות;

1. לחברות ליסינג קטנות כוח קנייה נחות משמעותית משל החברות הגדולות, מה שאומר שהן משלמות מחיר גבוה יותר בעבור המכוניות.

2. לרובן אין מגרשי מכירות מסודרים וסוכני מכירות מלוקקים, מה שאומר שאת המכוניות הן צריכות "לגלגל" לסוחרים, ומטבע הדברים לקבל עליהן סכום נמוך בהרבה.

3. מחיר העיסקה עצמה נמוך יותר, על מנת להשאר תחרותיים בגזרת המחיר.

החברה הראשונה שנפלה היתה דורנט, אחריה סע-גל, חברה ותיקה מאד שנקנתה ע"י הרץ והאחרונה (בינתיים) היא איילון בלו ליסינג.

לא קל להרוויח כסף היום, ומרבית חברות הליסינג סופגות הפסדים כבדים - החברות הקטנות פשוט לא עומדות בזה.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)


×
×
  • תוכן חדש...