Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5471 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

למעשה אין סיבה להחליף רכב בן פחות מ-8-10 שנים, כך שכל החישובים מול יוצאי הליסינג החדשים יחסית פחות רלוונטיים. אם מדובר ברכב יותר צעיר אך בעייתי או שעבר קילומטראז' גבוה ערכו ירד מסיבות אלה, בלי קשר ל"מוצאו".

מבחית מבצעי מימון של חברות הליסינג - כל אחד יכול לקחת הלואה בבנק, שלא תהיה יותר יקרה מהלואת ה"מבצע". אנשים פשוט לא מודעים לכך. מימון כזה בהחלט יכול לאפשר רכישת רכב גם ממוכר פרטי, ומי שהבנק לא מוכן להלוות לו מוטב שלא יקר את הלוואת חברת הליסינג - הוא צפוי לקשיים בהחזר ההלוואה.

כאשר רכב מגיע לגיל 10 ההפרש של 10% ואפילו קצת יותר הופך זניח.

לגבי העברת הרכב במפשחה - גם אני מכיר משפחות שעושות זאת, אבל מצד שני מדובר בהעמסת עלויות אחזקה נוספות על הכנסות המשפחה, לא כל משפחה יכולה לעמוד בכך, וחוץ מזה - בעוד כמה שנים יהיה צורך להוריש עוד רכב, או שהדור הצעיר כבר יעבור לרכב חדש משלו, והתהליך יצטרך להפסק.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

  • תגובות 68
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
תרצו או לא, לאט לאט הופכת ההשקעה ברכב מהשקעה במוצר יחודי שניתן למכור אותו בשוק כמשומש בערך אחוזי גבוה ביחס למחירו כחדש, למוצר צריכה נורמלי.

נאמר שרכשתם טלוויזיה חדשה ואחרי חודש החלטתם להחליף לאחרת, בכמה תוכלו למכור את הישנה? לדעתי הנחה של 25% ביחס למחיר מוצר חדש היא מינימלית.

כנ"ל לגבי מיקסרים, מחשבים, מקררים וכל מוצר צריכה אחר.

בשוק הרכב התקיימה אנומליה בשל מחירו הגבוה של המוצר, אבל אנומליה כזו לא יכולה להתקיים לאורך זמן כי גם לרכב יש אורך חיים מוגבל של 15-20 שנה.

לכן, סביר בעיני שככול שרמת החיים עולה ואיתה עולה גם היכולת לקנות רכב חדש, שמחירי המשומשות ילכו ויצנחו.

אתה פשוט צודק.

בשנת 83' סובארו ליאונה 1300 עלתה 10,000$ במדוייק, כשהשכר הממוצע במשק עמד על 300$.

הווה אומר, על מנת להגיע למכונית חדשה ממוצעת היה צורך ב 30 חודשי עבודה.

כיום, עם העלייה ברמת החיים וברמת ההכנסה, 10 משכורות קונות מכונית חדשה, ולכן ההיתייחסות למכונית כהשקעה הולכת ויורדת.

ברגע ששוק ציי הרכב יחזור למימדים הטיבעיים שלו ויבואני הרכב יציעו את אותן הנחות גם ללקוחות פרטיים, השוק ישוב להתנהל בצורה נורמאלית.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם
רוב רכבי הליסינג עשו קילומטראז' גבוה והאחזקה שלהם היא על גבול הבסדר, כלומר לא מקבלים טיפול מיטבי כפי שהיה נוהג בעלים פרטי.

מי שרוצה לקנות במחיר מופחת רכב ליסינג, עושה את השיקולים שלו. ברוב המקרים שיקולי המימון הם אלה שמכתיבים לקנות ליסינג.

מי שרוצה רכב עם אבא ואמא שאולי יותר קל לדעת מה עבר על הרכב, ישלם יותר וכמובן הכל מראש ויקנה בעלות פרטית.

.

 

אמיר, נקודה קטנה למחשבה: כמה מבין הבעלים הפרטיים אכן מעניקים טיפול מיטבי לרכבם? הרי הפורום מלא טענות על ההתעללות של בעלי המכוניות הישראליים ברכושם.

 

אני חושב ששוק הרכב בארץ עבר שינויים יסודיים בשנים האחרונות: עלייה גדולה בכניסות של רכבים חדשים,כניסה של סגמנט מכוניות זולות שינויי שווי , ועליית מחיר הדלק יוצרות שיווי משקל חדש בשוק. לטעמי השוק היום נורמלי הרבה יותר וחשוב מכך כולנו מרווחים בטווח הארוך (כמעט כולנו בעצם) מחיר "נכון" לרכב בן 3 צ"ל חצי ממחירו כחדש ולרכב בן 6 קצת יותר מרבע ממחירו כחדש.

היום אנשים קונים ללא חשש רכבים יוצאי ליסינג. הנסיון איתם בדרך כלל טוב ובכלל אם נסתכל במבט רחב אז בעולם הגלובלי של היום כל היצרנים הגדולים מייצרים רכבים אמינים וטובים וההבדלים יותר מטושטשים מאשר לפני 15 שנה- הצרכן הישראלי בכלל לא מטומטם (גם בקוטג וגם ברכב)

פוקוס 2006 עולה היום פחות מ40. למה לקנות קורולה 2002 במחיר הזה ?

אם ניתן לקנות בשישים ומשהו סוזוקי קטנה חדשה אז למה לשלם כמעט 45 על יאריס ישנה?

 

אסא, אני מסכים שכיום המצב לרוכשים הוא הרבה יותר טוב מבעבר, עקב הסיבות שציינת, אבל הוא עדיין רחוק מלהיות נורמלי מכיוון שהשוק מווסת, אינו מבוסס על תחרות ואינו חופשי. על כל אלה תוסיף את המיסוי ההזוי ואת האינטרס שנוצר עקב כך שהמדינה תעדיף מחירי רכב גבוהים.

 

עוד דבר - אל תשקר לעצמך: הצרכן הישראלי הוא אדיוט לא מושכל ששמח כשהוא מקבל חיישני רוורס "בחינם" ברכב שעולה בארה"ב רבע מבחינת כח קנייה. אותו כנ"ל לגבי כל מוצר כמעט, מירקות ועד לדירה.

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

פורסם

בשנת 83' סובארו ליאונה 1300 עלתה 10,000$ במדוייק, כשהשכר הממוצע במשק עמד על 300$.

הווה אומר, על מנת להגיע למכונית חדשה ממוצעת היה צורך ב 30 חודשי עבודה.

כיום, עם העלייה ברמת החיים וברמת ההכנסה, 10 משכורות קונות מכונית חדשה, ולכן ההיתייחסות למכונית כהשקעה הולכת ויורדת.

 

זו בדיוק הנקודה!

 

כשרכב חדש עולה 30 משכורות ממוצעות, מעטים יכולים להרשות לעצמם את התענוג של להסיר את הניילונים, אבל כולם חולמים על רכב שמהווה סמל סטטוס (לא חשוב הדגם העיקר שאתה ממונע).

אלה שהתרוממו מהרצפה רוכשים משומשת ומרגישים ששיחקו אותה, מוכרי המשומשת הזו "מתקדמים" למשומשת חדשה יותר ומרגישים אדוני העולם.

הסחר הער והביקוש שעולה על ההצע (תזכרו שבשוק כזה אלה מותרות ממדרגה ראשונה לרכוש רכב חדש), מביאים לעליית מחירי המשומשות מעבר לשוויין "האמיתי".

ככול שיותר אנשים מרשים לעצמם לרכוש רכב חדש ישנן יותר מכוניות משומשות שמחפשות בעלים ופחות רוכשים פוטנציאלים (כיוון שהרבה מסוגלים לרכוש חדש).

התוצאה היא ירידת מחירים בלתי נמנעת ולהערכתי בשנים הבאות המצב רק ילך ויתדרדר.

 

אגב, כחומר למחשבה - שוק מכוניות היוקרה כבר מזמן סובל מהתסמונת הזו, כי בעלי ההון תמיד יכלו לרכוש חדש, אז למה לרכוש משומשת? התוצאה היא אין ביקוש וצניחת ערך הרכב (באחוזים).

פורסם
זו בדיוק הנקודה!

 

כשרכב חדש עולה 30 משכורות ממוצעות, מעטים יכולים להרשות לעצמם את התענוג של להסיר את הניילונים, אבל כולם חולמים על רכב שמהווה סמל סטטוס (לא חשוב הדגם העיקר שאתה ממונע).

אלה שהתרוממו מהרצפה רוכשים משומשת ומרגישים ששיחקו אותה, מוכרי המשומשת הזו "מתקדמים" למשומשת חדשה יותר ומרגישים אדוני העולם.

הסחר הער והביקוש שעולה על ההצע (תזכרו שבשוק כזה אלה מותרות ממדרגה ראשונה לרכוש רכב חדש), מביאים לעליית מחירי המשומשות מעבר לשוויין "האמיתי".

ככול שיותר אנשים מרשים לעצמם לרכוש רכב חדש ישנן יותר מכוניות משומשות שמחפשות בעלים ופחות רוכשים פוטנציאלים (כיוון שהרבה מסוגלים לרכוש חדש).

התוצאה היא ירידת מחירים בלתי נמנעת ולהערכתי בשנים הבאות המצב רק ילך ויתדרדר.

 

אגב, כחומר למחשבה - שוק מכוניות היוקרה כבר מזמן סובל מהתסמונת הזו, כי בעלי ההון תמיד יכלו לרכוש חדש, אז למה לרכוש משומשת? התוצאה היא אין ביקוש וצניחת ערך הרכב (באחוזים).

 

בקשר להתדרדרות העתידית מסכים לחלוטין ,אבל היא כבר קיימת כרגע ,ממש כעת ,המצב מתחיל להידמות לאמריקה ,ארצות הברית ,אנשים ממש בקרוב ימסרו את רכבם חינם אין כסף ,רק שיקחו ,ישנם כבר כעת דגמים מעולים במחיר של לבוא ולקחת ,כולל מיזוג ופינוקים אחרים ,עם ביטול הגריטה יקרוס גם שוק הרכבים בני 20 ,אז תיהיה חגיגה מושלמת .

 

אבל ...הבעיה אינה הרכב ורכישתו ,האחזקה כולל מקיף והוצאות תחזוקה זו הבעייה ,בעיקר לכאלו שנופלים בטסטים .

 

מי שלא צריך רכב שלא יחזיק ,עדיף משהו קל ונייד ,איזה טוסוטוס למשל ...

פורסם

טוסטוס?

 

קטנוע..

 

אז המחיר לביטוח הוא סביב 4000 שח, והטיפולים כבר קרובים למחיר של טיפול באוטו.

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

פורסם
טוסטוס?

 

קטנוע..

 

אז המחיר לביטוח הוא סביב 4000 שח, והטיפולים כבר קרובים למחיר של טיפול באוטו.

 

נכון צודק ,מאוד תלוי סוג השימוש ,עובדתית אלפי בחורות עוברות לקטנועים בגלל הסבל הנגרם מרכב מכל מיני סיבות ,כך גם עשרות אלפי צעירים שרוכבים על טוסטוסים וקטנועים בעיר ,תראה את הצמתים עמוסות בכל מקום כמו גם החניות על המדרכות מפוצצות .

 

ינעים בעיר ומעט מחוצה לה ,למי שזקוק למרכז העיר מספר פעמים ביום ,למי שנקעה נפשו מהעמידה הממושכת במקום עם רכב ,פתרון קל ונייד זה משאיר מוזנח לחלוטין את ה4000 שקל ,לחלק גדול מהם זה עולה עוד פחות ,רק תשלומי חניות בשנה הם 4K !

בקטנוע אין צורך בטיפולים זו המצאה של בעלי המוסכים ,גם יוקר החלפים זו המצאה אם תרצה גניבה של יבואני החלפים או המוסכניקים עצמם ,והעבודה עצמה היא ממש גניבה ,קטנוע מסודר אינו מתקלקל ,למעט שחיקת מתכלים שמחירם בעולם פרוטות .

 

בשורה תחתונה ,רכב יקר פי כמה לתחזוקה ,למעט אלו שרכשו אותו שרק בכדי שיהיה כזה בחנייה ואינם זזים איתו מפחד החנייה והפקקים.אלו מפסידים סכומים גדולים בשעורי עלות המימון.

 

בוא לא נשכח סיבה עיקרית נוספת,גם כך או כך חתך ציבור הצעירים בקרב משתמשי הטוסוטוסים האלו הבינו שלמרות עלת הביטוח הם לפחות נמלטו מצפורני מכונאי הרכב שבמקרים מסויימים פשוט עשו מלקוחותיהם ממש צחוק ועבדו עליהם ,אט אט הבינו הללו שקר מעבר לאיזה קטנוע קל יפסיק את מכונת החליבה הזו .

 

גם המכונאים עצמם הבינו זאת היטב ,70 אחוזים מהם מתנעיים על קטנועים לעבודה וחזרה ולסידורי הבאת חלפים למוסך ,בערב הופה צ'יק בשניות רוכבים הביתה ובדרך גם עושים שוק (מזון)קל ומהנה לנשותיהן שעומדות בפקקים בדרך לקניון איזשהוא ...

 

המכונאים נהנים פעמיים ,גם מתנידים זריז גם דוחפים ההוצאה המאוד שולית להוצאות העסק.הדלק ברכב שלהם עולה כפול אם לא יותר מביטוח הקטנוע . כך גם חושבים מאות האלפים האחרים על טוסטוסים שונים .

 

ניתן למנות עוד עשרות חסרונות של רכב ,בהזדמנות אחרת .

פורסם
אתה פשוט צודק.

בשנת 83' סובארו ליאונה 1300 עלתה 10,000$ במדוייק, כשהשכר הממוצע במשק עמד על 300$.

הווה אומר, על מנת להגיע למכונית חדשה ממוצעת היה צורך ב 30 חודשי עבודה.

כיום, עם העלייה ברמת החיים וברמת ההכנסה, 10 משכורות קונות מכונית חדשה, ולכן ההיתייחסות למכונית כהשקעה הולכת ויורדת.

ברגע ששוק ציי הרכב יחזור למימדים הטיבעיים שלו ויבואני הרכב יציעו את אותן הנחות גם ללקוחות פרטיים, השוק ישוב להתנהל בצורה נורמאלית.

 

זה לא חוכמה להגיד ש-10 משכורות קונות מכונית חדשה, כשאתה מתכוון למכונית כמו סוזוקי אלטו או קיה פיקנטו ב-60 אלף שקלים. אל תשכח שעד לפני שנה-שנתיים היית צריך לפחות 15 משכורות בשביל לקנות מכונית חדשה, כי הן עלו 90 אלף ומעלה. מה גם שצריך לזכור שבנאדם ממוצע לא יכול להפריש את כל המשכורת הממוצעת שלו בשביל רכב חדש (וממוצע), לכן בכל מקרה יקח לו כפול זמן בשביל לרכוש את המכונית הראשונה (ואח"כ הוא יוכל להשתמש בשווי שלה בשביל להקטין את פרק הזמן).

 

עם המשפט האחרון שלך אני מסכים לחלוטין, ומסכים גם לרעיון של קניית רכב שלא רץ חזק אצל ציי הרכב. כיום זה המפתח לשמירת ערך. לא "מאזדה 3" או "טויוטה קורולה".

 

ועוד הסכמה - השארת המכוניות במשפחה, אם אפשרי. אמא שלי הורישה את היאריס שלה לאחי, ואני מניח שהיא גם תוריש את הסוויפט לאחי השני. אפילו במכונית כמו היאריס, שהיא באמת מאוד סחירה, זה משתלם (כמעט אפס תקלות בעשר שנים).

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

רוני, המשכורות שנתתי כדוגמא הן רק כדי להוות מדד.

ברור שרמת החיים היום שונה לחלוטין מזו שבשנת 83', רק רציתי לתת דוגמא לכך שמכונית חדשה היא בהחלט בהישג יד, שלא לדבר על האשראי הזול עקב הריבית הנמוכה.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

אני מסכים עם רוב הנאמר כאן, רק שרכבים מיוחדים לא מהווים יתרון במכירות.

נכון שאין להשוות, אבל רוב האנשים עושים חשבון מהיר (וחסר הגיון אני חייב לציין), בין רכבים ספורטיביים בני 6-9 שנים שעולים למעלה מ60K לעומת רכישת אחת מבעלות השאסי של טאטא (אלטו, ספארק ודומיהן).

אז כך שמצב השוק כולו בבעיה, בלי קשר לסגמנט מסוים.

Non dimentico mai una faccia, ma nel vostro caso faro' un'eccezione

פורסם

העניין של להשאיר את הרכב במשפחה הוא לא כזה פשוט. בעבר לאבא שלי הייתה פיג'ו 405 וכשהוא רצה למכור אותה ביקשתי ממנו שיעביר לי אותה. הייתי עוד צעיר ורק קיבלתי רישיון. אבל מה, אבא לא היה במצב כלכלי של פשוט להשאיר לי את הרכב ולהוציא מכיסו סכום מלא על רכב חדש. אולי אני טועה, אבל העניין של להוריש מכונית למישהו במשפחה ואז להוציא סכום מלא על רכב חדש, זה נשמע כמו משהו שרק אנשים אמידים מבחינה כלכלית יכולים לעשות, וכידוע, בישראל יש יותר עניים מעשירים.

פורסם
אני מסכים עם רוב הנאמר כאן, רק שרכבים מיוחדים לא מהווים יתרון במכירות.

נכון שאין להשוות, אבל רוב האנשים עושים חשבון מהיר (וחסר הגיון אני חייב לציין), בין רכבים ספורטיביים בני 6-9 שנים שעולים למעלה מ60K לעומת רכישת אחת מבעלות השאסי של טאטא (אלטו, ספארק ודומיהן).

אז כך שמצב השוק כולו בבעיה, בלי קשר לסגמנט מסוים.

 

השוק אינו בבעייה אלא ביציאה מבעייה ,השוק צריך וגם יהיה נמוך הרבה יותר ,כך הוא צריך להנהג במדינה מתוקנת .

 

זוהי בהחלט הבראה משמעותית אבל עדיין לא מושלמת ,זה יגיע .

פורסם
השוק אינו בבעייה אלא ביציאה מבעייה ,השוק צריך וגם יהיה נמוך הרבה יותר ,כך הוא צריך להנהג במדינה מתוקנת .

 

זוהי בהחלט הבראה משמעותית אבל עדיין לא מושלמת ,זה יגיע .

כל זמן שהיבואנים\המדינה "דואגים" לכך שמחירי רכבים חדשים כפולים ומשולשים מאי אלו בחו"ל המצב כאן לעולם לא יהיה בריא.

מצב מתוקן הוא אכן כזה שאינו מדמה רכישת רכב כהשקעה כז או אחרת ומכאן שמירת ערך לא יכולה להתקיים, לאור אופי משרד האוצר והתנהלות המיסיולוגיה בארץ זה לעולם לא יהיה מתוקן, לכל היותר, רכבים חדשים ימשיכו לעלות הון תועפות והפערים בין משומשות לחדשות ימשיכו לגדול לכיוון התהומי.

Non dimentico mai una faccia, ma nel vostro caso faro' un'eccezione

פורסם
אני מסכים עם רוב הנאמר כאן, רק שרכבים מיוחדים לא מהווים יתרון במכירות.

נכון שאין להשוות, אבל רוב האנשים עושים חשבון מהיר (וחסר הגיון אני חייב לציין), בין רכבים ספורטיביים בני 6-9 שנים שעולים למעלה מ60K לעומת רכישת אחת מבעלות השאסי של טאטא (אלטו, ספארק ודומיהן).

אז כך שמצב השוק כולו בבעיה, בלי קשר לסגמנט מסוים.

 

ממש לא התכוונתי לכלי רכב ספורטיביים. התכוונתי שבמקום לקנות מאזדה 3, הבנאדם הממוצע צריך לחשוב על מכונית משפחתית שרצה קצת פחות חזק בציי רכב. כזו שכשירצה למכור אותה, הוא לא יצטרך להתחרות באלפי יוצאות ליסינג שנסחרות ב-15-20% פחות.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

גם זה לא יבטיח לך סחירות עתידית. תחשוב על כל אלו שלפני קצת פחות מעשור קנו "מכונית משפחתית שרצה קצת פחות חזק בציי הרכב" כמו רנו לגונה או רובר 45 ונתקעו עם בעיית סחירות לא פחות חמורה.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט


×
×
  • תוכן חדש...