Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה קורה לשוק המשומשות בישראל?


goose
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5014 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

חברים האם שמתם לב שבשנה האחרונה , אולי אפילו לפני ישנה מגמה של קריסת שוק הרכבים המשומשים בישראל ובעיקר למוכרים פרטיים שלא ממגזר הליסינג.

שמתי לב לעובדה זאת בעיקר שרציתי למכור את המאזדה 3 שלי ששמורה באופן חריג מבחינת מחירון עדכני יש את לוי יצחק ששם המחירון היה לעינייננו משהו בסביבות ה 68000 ש"ח בפועל אין סיכוי לקבל היום על שום רכב מחירון כלומר ישנו מחירון שלפיו מתמחרים מחיר ביטוח ועוד ויש שוק שבסוף נקבע ע"י קבוצות הליסינג השונות שמציפות את השוק יוצרות אינפלציה של רכבים הדבר לא עולה בקנה אחד עם מחירי המחירון דבר שמאלץ מוכר פרטי שהשקיע ממיטב כספו במוסכים בטיפולים בביטוחים ללא שום הנחת ליסינג למכור את הרכב במחירי רצפה ממש , הדבר הוא בכל הרכבים בשוק ובעיקר בדגמי הליסינג .

 

האם ישנה יד מכוון כמו מיודענו לוי יצחק או אחרים הדבר יוצר מציאות בלתי אפשרית שמחייבת קונה פרטי להעדיף לקנות רכב מליסינג ובכך לעזור לשוק זה להמשיך לשגשג האם אנו עומדים לראות שינוי כלשהו לדעתי הדבר יגרום לבסוף מציאות שבה לא יהיה ניתן למכור רכב באופן פרטי שלא מליסינג מאחר וחברות הליסינג מקבלות דלק מוזל שירותי ביטוח מוזלים מחיר חלפים ומוסך מוזלים ובכך לא נפגעות משום ירידת ערך ואנחנו מפסידים גם בעת האחזקה וגם במכירה.

לדעתכם האם יש מקום לקיים מחירון נפרד לרכבי ליסינג ולרכבים פרטיים ע"מ ליצור איזון?

קצת חומר למחשבה אשמח לתגובות

fly low drive fast

zx volcane- c4 vts-B4 spec b -Leon fr-Bmw e46 330i-Mustang gt 4.6

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 68
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

מחירון לוי יצחק הוא מחירון לרכבים בבעלות פרטית. מחירו של רכב בבעלות חברת ליסינג מופחת ממחירו של הרכב הפרטי. ניתן לראות את ההפחתות בעמודים הראשונים במחירון. מדובר על הפחתה של 8%-35% וזה תלוי בשימוש הספציפי שנעשה ברכב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוב רכבי הליסינג עשו קילומטראז' גבוה והאחזקה שלהם היא על גבול הבסדר, כלומר לא מקבלים טיפול מיטבי כפי שהיה נוהג בעלים פרטי.

מי שרוצה לקנות במחיר מופחת רכב ליסינג, עושה את השיקולים שלו. ברוב המקרים שיקולי המימון הם אלה שמכתיבים לקנות ליסינג.

מי שרוצה רכב עם אבא ואמא שאולי יותר קל לדעת מה עבר על הרכב, ישלם יותר וכמובן הכל מראש ויקנה בעלות פרטית.

.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכל מבוסס על עיקרון כלכלי עתיק יומין - ביקוש והיצע.

לא רק לך קשה למכור את מכוניתך, גם לציי הרכב קשה עד בלתי אפשרי למכור רכבים, מה עוד שלראשונה נתח השוק שלהם במגמת ירידה, מה שמחריף את התחרות על כיסו של הצרכן הפרטי.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפתרון הוא לרכוש רכב שלא נפוץ בליסינג. את שני הגולפים האחרונים שלי מכרתי תוך יומיים, והם לא היו זולים במיוחד או מהדגמים הנפוצים.

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפתרון הוא לרכוש רכב שלא נפוץ בליסינג. את שני הגולפים האחרונים שלי מכרתי תוך יומיים, והם לא היו זולים במיוחד או מהדגמים הנפוצים.

 

:mm_yeah:

Heaven is where the police are British, the cooks French, the mechanics German, the lovers Italian and it is all organized and run by the Swiss

 

 

Hell is where the chefs are British, The mechanics French, the lovers Swiss, the police German, and it is all organized and run by the Italians

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בחודשים האחרונים גם זה לא עובד.

בשל ירידת נתח השוק של ציי הרכב, מבצעי היבואנים ללקוחות הפרטיים הפכו לאטרקטיביים יותר ויותר, וכולללים הנחות לא מבוטלות.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב ששוק הרכב בארץ עבר שינויים יסודיים בשנים האחרונות: עלייה גדולה בכניסות של רכבים חדשים,כניסה של סגמנט מכוניות זולות שינויי שווי , ועליית מחיר הדלק יוצרות שיווי משקל חדש בשוק. לטעמי השוק היום נורמלי הרבה יותר וחשוב מכך כולנו מרווחים בטווח הארוך (כמעט כולנו בעצם) מחיר "נכון" לרכב בן 3 צ"ל חצי ממחירו כחדש ולרכב בן 6 קצת יותר מרבע ממחירו כחדש.

היום אנשים קונים ללא חשש רכבים יוצאי ליסינג. הנסיון איתם בדרך כלל טוב ובכלל אם נסתכל במבט רחב אז בעולם הגלובלי של היום כל היצרנים הגדולים מייצרים רכבים אמינים וטובים וההבדלים יותר מטושטשים מאשר לפני 15 שנה- הצרכן הישראלי בכלל לא מטומטם (גם בקוטג וגם ברכב)

פוקוס 2006 עולה היום פחות מ40. למה לקנות קורולה 2002 במחיר הזה ?

אם ניתן לקנות בשישים ומשהו סוזוקי קטנה חדשה אז למה לשלם כמעט 45 על יאריס ישנה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מחזק.



 

שכן רכש מאזדה דמיו שנת 2001 ב-40 אלף ש"ח. אני משלם סכום זהה בעסקת מימון על קיה פיקנטו. המחירון ההזוי של מכוניות ישנות מסוימות הולך להתרסק וטוב שכך. אין שום סיבה בעולם שרכב יפני בסיסי בן 10 שנים יעלה 40 אלף ש"ח. שום סיבה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה אתה אומר ככה, על דמיו בטח שלא, ולא על כל רכב יפני אחר ,אבל שחכת יש את מילת הקסם יאריס, שאנשים בנו לרכב הזה הילה כמו שהיבואן לא חלם אפילו, אנשים פשוט סוגדים לרכב,( כמובן הכל בציניות).

אנחנו לפני 4 שנים בדיוק חיפשנו רכב, רצינו מאד מאזדה 3, כמובן שיש מעט ממנו משנת 2004, ובזמנו שנת 2007 היה חדש,ככה שהחיפוש התמקד לשנים 2004-2005 ,בנתיים מאז ההשקה בארץ הוא כבר הספיק לצבור ביקוש טוב,למה? כי היו מעטים ממנו, בליסינג הוא בכלל עוד לא היה ואם כן אז אחד פה ואחד שם, בגלל זה אנשים ביקשו מעל המחירון,(ובנוסף הרשו לעצמם להתנהג באופן מגעיל,וזה מניסיון עם אחת מרעננה,אבל זה כבר משהו אחר), בסופו של דבר מה שקרה ללאנטיס לפני עשור קורה גם למאזדה 3.

אני מסכים עם חלק שרשמו שרכב פרטי יימכר קרוב למחירון ושהוא יותר שמור, גם אני נרתע מליסינג, אבל כשההפרש מתקרב לסכום של 1/3 רכב זה כבר משהו אחר,בנוסף מבצעי מימון, ואל נשכח את הכאב ראש בחיפוש רכב.

אביב8)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בחברות הליסינג היום יש הרבה מבצעים טובים, ותנאי מימון טובים, כך שרכב בפרטי יעלה 20-30% יותר , אז הרבה אנשים פשוט רוכשים מליסינג, ואם זה מרתיע אותם, אז במגרש שולפים את קלף "נהג יחיד" וקלף "אחריות לשנה/שנתיים" וקלף "כל מה שיוצא בבדיקה מסדרים על חשבוננו" ...

 

אז למכור רכב פרטי במחירון זו משימה לא קלה בכלל גם אם הוא מאוד שמור, הכל כמובן תלוי עד כמה נפוץ הוא, אם זו מאזדה 3 קשה לי להאמין שניתן למכור במחירון אחת פרטית, כנ"ל לגבי יונדאי אקסנט או מגאן...

בברכה,

אסף בן עטיה

Owner @ Giggsi Cinema Sport's Bar

Alfa Romeo 159 1.9 Manual 2007

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה גם שיש יותר מידי מבצעי כסח,למשל רכשתי פנדה ב 67 חדשה,עכשיו היא חזרה ל79. אז מי שרכב אותה במחיר המקורי,נאלץ להפסיד הרבה כסף במעמד המכירה.

מבצעים זה טוב,אבל מי שמוכר זה פשוט הורג אותו.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תרצו או לא, לאט לאט הופכת ההשקעה ברכב מהשקעה במוצר יחודי שניתן למכור אותו בשוק כמשומש בערך אחוזי גבוה ביחס למחירו כחדש, למוצר צריכה נורמלי.

נאמר שרכשתם טלוויזיה חדשה ואחרי חודש החלטתם להחליף לאחרת, בכמה תוכלו למכור את הישנה? לדעתי הנחה של 25% ביחס למחיר מוצר חדש היא מינימלית.

כנ"ל לגבי מיקסרים, מחשבים, מקררים וכל מוצר צריכה אחר.

 

בשוק הרכב התקיימה אנומליה בשל מחירו הגבוה של המוצר, אבל אנומליה כזו לא יכולה להתקיים לאורך זמן כי גם לרכב יש אורך חיים מוגבל של 15-20 שנה.

לכן, סביר בעיני שככול שרמת החיים עולה ואיתה עולה גם היכולת לקנות רכב חדש, שמחירי המשומשות ילכו ויצנחו.

 

שינויים אלה בהרגלי הצריכה יגרמו לאנשים לשנות איסטרטגיה - יותר ויותר מכוניות ירכשו חדשות וישורשרו בתוך המשפחה עד לגריטתן.

אגב - אצלי זה כבר התחיל, RUNX ששימשה את זוגתי, שורשרה לבן ואפילו לא הועמדה למכירה, בשל העובדה שרכב עם נתונים כאלה לא מוכרים (מטופל במורשה, יד 1, 60 א' ק"מ, שנת 2005).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...