Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פתרון לבעית התחממות מנוע - פיג'ו 206


isay
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5306 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

לפני 3.5 קניתי פג'ו 206 שזה רכב הראשון שלי.



לפני שנתיים התחילה בעיה של התחממות מנוע ואז התחילה סגה שנפתרה רק לפני חצי שנה. הבעיה הייתה שברגע שהייתי נוסע בכביש מהיר (מהירות בין 90 ל 110) החום מנוע קפץ בין 80 ל 100 בהמשך הנסיעה מחוג קפץ בין 90 ל 110 וכך הלאה עד בערך אחרי 30 דקות נסיעה המחוג של חום הגיעה לקו האדום.

אז במוסך אמרו לי להחליף תרמוסטט, הוחלף וזה לא עזר. אחרי זה ניקיתי רדיאטור, הוחלפה משאבת מים, הוחלף עוד פעם תרמוסטט, תוקן ראש מנוע, הוחלף רדיאטור ...

עם הבעיה הזאת פניתי לכמה מוסכניקים ואף אחד לא ידע את סיבת הבעיה מה שכן אולי תיקון מסוים הצליח להקל על הבעיה ואז התחממות קרה רק אחרי זמן נסיעה ממושך יותר ובמהירויות יותר גבוהות אבל הבעיה לא נפתרה.

אז הכרתי משהו שעובד בצ'ק פוסט במוסך מורשה של פג'ו וספרתי לו על הבעיה. הוא אמר לי שקולר של גיר סתום וזה סיבת להתחממות של רכב, הלכתי למוסך שלי בנתניה הם שתפו את קולר וזהו המנוע כבר לא מתחמם גם בנסיעות ארוכות וגם כשאני נוסע מהר.

שמעתי שיש הרבה אנשים שיש להם בעיה זאת עם 206 לכן רציתי לספר פה שאנשים אחרים לא יבזבזו זמן וכסף כמו שאני בזבזתי.

כמו כן יש לי שאלות. מה זה קולר של גיר? מה תפקידו ואיך הוא יכול לגרום לכך שמנוע מתחמם? כל כמה זמן מומלץ לבצע ניקוי של קולר? מה הסיבה לכך שקולר נסתם?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קולר לשמן גיר, זו יחידה ממערכת הקירור שתפקידה לצנן את השמן של הגיר.

יחידה זו היא חלק ממעגל הקירור .כשיש חסימה חלקית ביחידה זו הזרימה בסל"ד גבוהה נחסמת וגורמת להתחממות.סיבה לחסימה של יחידה זו המעברים ביחידה הם צרים יחסית לצינורות המים ,ושימוש במים רגלים (לא מטופלים) יוצרים בוצה וגורמים לחסימה יש מערכות שיש להם צינור עוקף שמונע תקלה כזו ומצד שני גורם לבלאי בגיר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסיבה לא ברורה, בפג'ו 206 היצרן תכנון את מערכת הקירור של הגיר בצורה טורית יחד עם הרדיאטור חימום הפנימי. קשה לי להאמין שהחימום בתוך הרכב היה תקין במצב שהקולר של הגיר סתום - ומעניין שלא הזכרת את זה בכלל (למיטב זכרוני מההודעות שלך בנושא).

בכל מקרה, ולשמחתם של אחרים, יתר הדגמים של PSA לא סובלים מהתכנון הלא-ברור-בעליל הזה וכדאי שתשים לב גם לנושא החימום וגם לנושא הגיר (במצב כזה הגיר נכנס למצב חירום של התחממות יתר, בעיקר בנסיעות ארוכות או בטיפוס עליות) שמתחיל "לדפוק" ברגע שהשמן כבר חם מידי.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מומלץ מאוד במצב זה להתקין קולר גיר חיצוני המפריד את מערכת השמן ממערכת המים ומקפיד על קירור טוב יותר של שמן הגיר.

 

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=296865&highlight=%D7%A9%D7%9E%D7%9F+%D7%92%D7%99%D7%A8+AVIPARTS

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...