Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5830 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לא יודע ,אבל כרגע בנסיבות המקרה הזה, לא נראה לי שפותח השרשור כזה מסכן אלא אם יוכיח אחרת.

 

ואם כבר פרופורציה,אז לשלם על מוצר שקיבלת ולא לחמוס אותו בטענת צדק, חוסר נקיון כפיים אמרנו?

 

בן.

BENJ:

נ.ב- תיתפלאו מה סיאט איביזה 100 כ"ס יודעת לעשות

ROY:

אני באמת מתפלא. קפה אולי?
  • תגובות 124
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

נסכם את זה ככה. עשית טעות על טעויות משלמים. נקודה.

 

לא היו מקרים מעולם שמישהו בשגגה לחלוטין הרג מישהו, ונכנס לכלא? עשה טעות לא משנה כמה היא תמימה ושילם עליה.

 

כנ"ל מקרה המתדלק. אני מדבר עקרונית.

כמובן שאם ויש באפשרותי לחסוך מאותו מתדלק עוגמת נפש נוראית ולעזור לו אעשה כך. אבל בתור חייל כיום.. כנראה שהייתי גם לוקח ממנו את הכסף בכוח אם לא היה מסכים להחזיר לי.

פורסם

וואלה, בכח? אז כנראה שהיית מואשם גם בפלילים ולא רק בעשיית אושר.

 

ממש לתפארת מדינת ישראל.

 

בן.

BENJ:

נ.ב- תיתפלאו מה סיאט איביזה 100 כ"ס יודעת לעשות

ROY:

אני באמת מתפלא. קפה אולי?
פורסם

קרה לי לא מזמן

מיהרתי לחברה שלי ( הפתעה ליומולדת) ונתקעתי בלי דלק במיכל

גם אני חייל בסדיר

נכנסתי לתחנת דלק הראשונה שאני רואה ( ביציאה מהוד השרון ) נכנסתי מהר יצאתי לתדלק תאוטו בא אליי מתדלק אמר לי גבר פה זה תדלוק לא עצמי אמרתי לו אה נכנסתי לאוטו ואמרתי לו לתדלק כי כבר לא שינה לי מיהרתי

הוא אמר טוב כמה אמרתי לו 95 100 שקל מזומן ותוך כדי שהוא מתדלק אני מדבר בטלפון ורואה את המחוג רץ, בסוף קפצתי מהאוטו עצרתי אותו ב 146 שקל.

לא התווכחתי אפילו, אמרתי לו ביקשתי רק מאה הוא אמר גבר מצטער אני יבדוק מה אפשר לעשות, אמרתי לו בסדר קח ( גם לא הכעיס אותי כל כך, אם אני לא אשתמש בדלק הזה השבוע אז בשבוע הבא) וגם אני חייל בסדיר שמרוויח 429.5 שקל ( רמת פעילות א'), אני חושב שיצאת נקניק, הבן אדם הזה מרוויח 20-25 שקל לשעה שרפת לו 6-7 שעות עבודה על טעות שגם ככה לא תעלה לך ביוקר אלא תשתמש בה בסוף

פורסם

אתם יודעים מה, תרשו לי לשאול את כל המגנים על פותח השרשור שאלה אחת:

 

הוא קיבל עודף דלק בסך 150 ש"ח שהוא לא שילם עליו, נכון?

 

בדלק הזה הוא כבר השתמש, נכון?

 

מה מונע ממנו ברגע שיקבל משכורת חדשה להרים טלפון לתחנה ולשלם את היתרה בכרטיס אשראי בעיסקה טלפונית?

 

נראה אותו גבר, עושה את זה!

 

אם לא יעשה את זה, נדע בדיוק עם מי יש לנו עסק.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

השרשור הזה הזוי ,

1. לפותח השרשור, יכולת לשלם את מלא המחיר ולקחת את הכסף מההורים, יכולת להלוות מהחבר אתו דיברת, אולי להתקשר להורים ולבצע את התשלום עם תחנת הדלק ע"י עסקה טלפונית. יכולת פשוט להשאיר תעודה מזהה ושאתה או אביך יבוא ביום אחר לתחנה ולשלם, הרי בסך הכל את הדלק קיבלת. יש לך רכב/ להורים שלך אז אני בטוח שיש להם את הכסף לדלק. אם אתה לחוץ בכסף למה לא לקחת מההורים מראש את הכסף לדלק, למה לא תעשה שרות להורים שלך ותמלא להם את הרכב בטנק מלא (עם הכסף שלהם כמובן).

2. אתה לא מקבל משכורת מהצבא, אפשר להגדיר את מה שאתה מקבל כדמי כיס.

3. דבר אחד אני לא מבין מדוע הכסף יורד ממשכורתו של המתדלק, מקומם מאוד (לא בטוח שזה חוקי, בעל המקום יכול לפטר אבל לא להוריד במשכורת). אם אתה אדם בוגר , זה הדבר הראשון שעלך לברר, ואז לפעול בהתאם. לא מפריע לך שהוא שלם את הדלק שלך? .

יצא לי בעבודתי לעשות טעויות, ומה לעשות הם דבר בלתי נמנע, טעות שלעתים עלתה למפעל הרבה כסף (מכשרי GCMS וHPLC ).

 

המנחה שלי בתואר אמר "מי שלא עושה לא טועה".

פורסם

Deviluser כתב:

יבין, קח את הדברים בפרופורציה.

המתלדק שאיבד כרגע 150 ש"ח עושה משכורת (אומנם מינימום) של 3500 ומשהו.

חייל עושה 350 בגלל זה נתתי את הדוגמא של הדלק שעולה 1000 שתבין על מה מדובר.

ושוב אתם יוצאים מנקודת הנחה שהכל וורוד ושאין חיילים שה350 שקל האלה זה כל מה שיש להם ל30 יום. ועזוב בצד את

הדוגמא שנתתי של המותרות ,שקם וכאלו. אם הוא קונה בזה אוכל ? אם הוא עוזר בכסף הזה למשפחה שלו ? (אני מדבר מניסיון אני נמצא במדור ת"ש וכל יום מתראיינים אצלנו הרבה חיילים, כמובן שצה"ל עוזר בכל דרך שהוא יכול אבל זה לוקח זמן ובינתים כל הכסף שלהם זה 350 )

אז אותו מתדלק יקח הלוואה של 150!!! משכן אבא דוד סבתא שלו. הוא לא ימות מזה.

 

באיזו זכות אתה מחליט שלמתדלק שעבד תמורת כספו יש פחות זכות ל-150 שקלים הללו מאשר לחייל?

מישהו כאן הגדיר זאת בצורה טובה - הכסף שחייל מקבל מהצבא הוא דמי כיס. חייל בסדיר לא זכאי למשכורת,

שכן השירות הצבאי הוא תרומה למדינה (נעזוב רגע את העקרונות מאחורי העניין ואם כך צריך להיות). לגבי

הדוגמא שנתת - ללא קשר למחיר הדלק, אם הרכב שלי יעזוב את תחנת הדלק עם כמות מסויימת, תהיה בטוח

שאני אשלם על כל הכמות הזו - כי אני אשתמש בה בשבוע שאחרי.

 

נ.ב

דווקא מי שמצוי בקושי כלכלי וצריך לעבוד כדי לעזור למשפחתו צריך להיות מודע לשווי של כל שקל ומה המשמעות

של הפסד יום עבודה שלם בגלל טעות שלא פגעה באף אחד.

 

נ.ב 2

benj כתב:

יבין: קלמר נ' גיא

 

איפה הציטוט האחיד? :wink:

PUG-306 XSI MK2

פורסם

וואו אני כבר התייאשתי מכם, יודעים מה כול מי שאמר שהנהג יצא נקניק הוא גבר גבר ושפיץ אל רק פעם הבאה שמישהו מביא לכם משהו שאתם לא יכולים להחזיר בשווי גבוה ממש שתכננתם או ביכולתם לשלם אז תחשבו על כל מה שרשמתם כאן.

וליבין אני רואה שאתה נורא להוט להגן על דפארינק שלא היה בז** שלו להגיבל את המשאבה וכנראה בנה על זה שאם זה קורה אז מישהו כבר ישלם על זה אבל רק לא הוא.

פורסם

 

איפה הציטוט האחיד? :wink:

 

פר, מרוב שההתנהגות הזו הרגיזה אותי דיי טעיתי הרי מדובר על תום לב בביצוע החוזה ולא במו"מ אך ההתייחסות הייתה לחוסר תום לב רציני.

 

וואו אני כבר התייאשתי מכם, יודעים מה כול מי שאמר שהנהג יצא נקניק הוא גבר גבר ושפיץ אל רק פעם הבאה שמישהו מביא לכם משהו שאתם לא יכולים להחזיר בשווי גבוה ממש שתכננתם או ביכולתם לשלם אז תחשבו על כל מה שרשמתם כאן.

וליבין אני רואה שאתה נורא להוט להגן על דפארינק שלא היה בז** שלו להגיבל את המשאבה וכנראה בנה על זה שאם זה קורה אז מישהו כבר ישלם על זה אבל רק לא הוא.

 

אין לך מה להתייאש אלא להפסיק לדבר מהבטן ולהתחיל לדבר רציונלית.

 

אף אחד לא להוט להגן על המתדלק אבל יש כאן מסכת עובדות שמצביעה על כך שפותח השרשור לא נהג נכון, מוסרית וחוקית.

ולמה שהמתדלק ינסה שיטת מצליח הרי הכסף לא נכנס אליו במקרה כזה לעומת זה שהוא יותא ממנו במקרה כזה מסתבר.

 

בן.

BENJ:

נ.ב- תיתפלאו מה סיאט איביזה 100 כ"ס יודעת לעשות

ROY:

אני באמת מתפלא. קפה אולי?
פורסם

בן, המתדלק ניסה שיטת מצליח כי הוא הבין שעשה פאק ועל הפאק הזה ישלם מכיסו. בשל אותו מצב (פסול ולא חוקי כמובן) כולם פה להוטים להכריח את פותח השרשור לספוג את הקנס (הלא חוקי ממילא) שעלול היה לספוג המתדלק.

אגב, אני כלל לא בטוח שיש פה עילה בעשיית עושר ולא במשפט - אל תשכח שפותח השרשור הציע ראשון את הפתרון המיטבי (שאיבת הדלק) והמתדלק הוא זה שבחר, בשפה פשוטה, "למרוח אותו". לדעתי אם המסכת הזאת הייתה מוכחת בבית המשפט (באם חברת הדלק הייתה תובעת, במקרה ההיפוטתי שבאגירה העלה), קיים סיכוי לא רע שרק על זה השופט היה דוחה את התביעה ועוד מחייב בהוצאות, שכן הם לא פעלו להקטין את נזקיהם ולא נהגו בתום לב.

מוסרית - פותח השרשור צודק גם צודק. אין שום סיבה שבעולם שהוא ישלם על טעויות של אחרים אלא אם הוא רוצה ומעוניין בכך. היחס אותו קיבל ממש לא קירב אותו לשם.

אז איפה בדיוק הוא יוצא נקניק, חוץ מהעובדה שרבים פה עבדו כמתדלקים?

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם

רומן, כנראה שהקושי הטמון כאן בין הצדדים המתנצחים הינו שצד אחד (ואני ביניהם)

טוען כי בעל הרכב אינו יוצא מופסד בכל מקרה מכיוון ואת הדלק הוא מקבל והוא יעשה

בו שימוש (בין אם באופן אישי או בין אם ע"י ההורים). לשיטתי, אין כאן קנס, אלא תשלום

מוקדם ולא רצוני על דלק (שהיה מתרחש בעתיד גם כך).

 

לעניין עשיית עושר,

 

המחוקק הישראלי אמר:

1. (א) מי שקיבל שלא על פי זכות שבדין נכס, שירות או טובת הנאה אחרת (להלן - הזוכה) שבאו לו מאדם אחר (להלן - המזכה), חייב להשיב למזכה את הזכיה, ואם השבה בעין בלתי אפשרית או בלתי סבירה - לשלם לו את שוויה.

 

(ב) אחת היא אם באה הזכיה מפעולת הזוכה, מפעולת המזכה או בדרך אחרת.

 

 

השאלה "מי ביצע את הפעולה שגרמה להטבה" אינה עולה. יתר על כן, החוק אינו מעלה שאלות של אשמה, אלא מגדיר באופן פשוט ביותר כי קבלת זכות, שירות או הטבה (ודלק חינם בהחלט נופל בגדר הגדרות אלו) אינו "מתנה משמיים" והזוכה מחוייב בהשבה בעין (הדלק עצמו) או בשוויו הממשי.



 

פניה לדוקטרינות ספציפיות גם תראה כי חובת ההשבה הינה על הזוכה.

PUG-306 XSI MK2

פורסם
לא יודע ,אבל כרגע בנסיבות המקרה הזה, לא נראה לי שפותח השרשור כזה מסכן אלא אם יוכיח אחרת.

 

ואם כבר פרופורציה,אז לשלם על מוצר שקיבלת ולא לחמוס אותו בטענת צדק, חוסר נקיון כפיים אמרנו?

 

בן.

 

בן אני לא צריך להוכיח פה שום דבר אני לא חיי על חשבון ההורים ולא מבקש מהם שקל אני משלם את הפלאפון שלי ואת כל שאר ההוצאות לבד אז כן קצת כבר בשבילי לצאת סוף חודש עם 350 שקל ואז ב10 כמו שלכולנו ירד לי 275... ומה עם כל השאר?

יתקע או שאני יכנס לחובות נגיד אצל חברת הפאלפון ויצטרך לבקש הלוואה מאחד החברים שלי כידי לחסות הלוואה אחרת וככה זה מתחיל להיתגלגל הלוואה אחרי הלוואה ואני ישאר חייב לכולם על זה בדיוק אני מדבר

 

ועם אתה מדבר על להיתבגר אז תאמין לי אני יודע טוב מאוד מה אני עושה איך לנהל את עורך החיים שלי גם מבחינה כלכלית וגם חברתית וכל השאר ועם בעינך יצאתי נקניק ואתה לא מנסה להבין כאן את הטעות שקרתה וכמה אני יכול לסבול מזה אז כניראה אתה מרויח טוב מאוד ולא אכפת לך מטעויות כאלה... בדיוק הדוגמא של ה 1000שקל לליטר דלק שהבחור מעליי רשם.

פורסם

פותח השרשור, לפחות על פי דבריו, עשה כמיטב יכולתו להשיב. יתרה מזאת, הוא זה שהציע את זה. המתדלק בחר שלא לשאוב, או לכל הפחות ליצור אצל הלקוח רושם שאין בכוונתו/לא כדאי לו/שקר כלשהו לשוא, מסיבותיו הוא.

בנסיבות אלה הוא זה שמתנהג בחוסר תום לב ויבוא לבית המשפט הוירטואלי שלנו בחוסר ניקיון כפיים. כלומר - הוא זה שיצר את העוולה וזה שהביא את הלקוח לכדי הפרה. ומעילה בת עוולה לא תצמח תרופה. נקודת הפתיחה של אותה חברת דלק לא תהיה טובה ואם אני הייתי שופט, ככל הנראה הייתי מחייב את הלקוח להשיב את הדלק או שווה ערך ומחייב את החברה בהוצאות ששיעורן יהיה גבוה בשיעור ניכר. היה יכול להיות מעניין :lol:

 

מבחינה מוסרית, וזה מה שחשוב לדעתי - פשוט לא נכון לדרוש מהלקוח להתקפל אך ורק לאור העובדה, שיש לו (או למי מטעמו) מה לעשות עם הטובין. גם אם כן - זה לא מה שהוא רצה, זה לא מה שהוא הזמין ושוב, הוא אף ביקש להחזיר את זה. זה שהסכום קטן ביחס (ביחס למשכורת נורמלית כמובן, לא ביחס למשכורת חייל וגם לא ביחס לשכר מינימום, למשל) לא עושה את זה יותר תקין ומוסרי.

היה פה ניסיון חד משמעי של המתדלק לחפות על הפאק שלו על ידי מסירת מידע כוזב ללקוח וניסיון לגרום לו לטרחה (או להבין שהחזר יהיה כרוך בטרחה) והנסיבות האישיות של המתדלק פה פשוט לא מעניינות. הן אולי מקוממות כשלעצמן ודורשות פעולה חקיקתית ואכיפתית ברמת משרד התמ"ת - אבל לא ברמת הלקוח הפרטי. בשום פנים ואופן.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם

אפשר להתנפל על פותח השרשור כמה שרק תרצו.

אפשר לקרוא לי "ישראלי מצוי". הרי זה מתגלגל כ"כ טוב על הלשון להצביע על מישהו ולהגיד שהוא "ישראלי מצוי". אני? אני בסדר אני. אני הישראלי היפה.

 

חמלה, רגישות, התחשבות - הכל מילים יפות.

ואני אומר שכולכם מזבלים את השכל, סליחה על הביטוי. נותן שרות שטעה צריך לשאת בטעות. מה הקשר בכלל מי חייל, מה חייל,

כמה זה אומלל וכמה זה מסכן.

 

בהנחה שהסיטואציה היא הבאה: נכנסתם לתדלק, ביקשתם לשלם סכום מסויים, המתדלק טעה ונתבקשתם לשלם עבור כמות גדולה הרבה יותר שקיבלתם בפועל. אין לכם את הכסף (ואל תקשקשו, זה לא מעניין אף אחד כמה כסף יש לפותח השרשור, אם הוא נוסע באונו 90 או בלקסוס 2010) ואתם עומדים חסרי אונים. מציעים להחזיר את הדלק, אך המתדלק מתחיל מרוח אתכם בסיפורים, ואומר לכם "שעוד שעתיים זה יהיה אפשרי).

ארצה לראות את הראשון שיעמוד שעתיים בשקט ובדממה בתחנת דלק, עד "שיואילו בטובם" לשאוב ממנו דלק. מתחסדים!!

 

כן, גם אני הייתי משלם כדי להמנע מחוסר נעימות ולנסוע כבר. גם חלק מכם. אבל מספיק עם הצביעות. אם מישהו גם עושה טעות, וגם שם בפניכם אופציה מזלזלת ולא ריאלית לתיקון הטעות - שיתפוצץ.

 

כל זאת בהנחה שאכן מדובר עלהמקרה כמו שתיאר אותו פותח השרשור.

במה אני מתגלגל ?

פורד פוקוס 2012

פורד פיאסטה 2012

פורד מונדאו 2011


×
×
  • תוכן חדש...