Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8191 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

איציק, כל כמה זמן אתה ממליץ להחליף שמן גיר אוטומטי?

האם יש להחליף גם את הפילטר באותה הזדמנות?

 

שי

פיספסת אה הו, אה הו, פיספסת, אה הו. פיספסת, נפלת על פז'ו.

אתה רוצה להתאבד נסה ליפול על שברולט.

פיספסת, פיספסת אה הו.

  • תגובות 30
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

באופן אישי אני מחליף שמן גיר אוטומטי (באוטו של אימי) כל 50K ק"מ.

החלפה אחת ביצעתי במד אוץ 50,000 ק"מ והחלפה שניה ביצעתי במד אוץ 81,000~ ק"מ בזמן החלפת הפילטר.

 

בסובארו לגאסי שמכרתי החלפתי שמן גיר ולאחר כ 15-20K ניתן היה להבחין שהשמן מתחיל טיפה להשחיר - תוצאה של מאמץ, התחממות ונסיעה לא רגועה (רכב גדול, להזכירך).

 

צבע השמן שרואים על המדיד הינו ורוד-שקוף. צבעו בפועל (בתוך מיכל/בקבוק): אדום כהה.

שמן שמתחיל להיות מעט חום או כהה מהרגיל - יש להחליף.

 

אם אתה מבצע בעצמך את הטיפול, תחליף כל 50K ק"מ.

אל תשכח: בגיר אוטומטי יש כ 6.5-8 ליטר שמן. כאשר אתה מנקז את השמן דרך בורג הניקוז באגן השמן, רק מחצית מזה יוצא החוצה - כך שכל החלפת שמנים היא בעצם "50%" החלפת שמן.

 

בנוגע למסנן: החלפה (או ניקוי) כל 80K תהיה מצויינת מכל הבחינות.

 

בסובארו אימפרזה/לגאסי קיים מסנן SERVICEABLE - מדובר במסנן מתכתי עם רשת מתכתית בפנים; דהיינו "ניתן לטיפול" / "רב שימושי".

בהנחה שהרשת הפנימית לא קרועה - כל מה שיש לעשות הוא לנקות אותו היטב בדלי עם 50% סולר ו-50% בנזין - לייבש ולהרכיב חזרה. יש לשים לב שכל שביבי המתכת שהיו בו קודם לכן נעלמו.

אני החלפתי אותו כי קניתי KIT של מסנן עם אטם - בפעם הבאה אני אחזיר את המקורי (אחרי ניקוי) - בהנחה שהוא ישרוד עד אז.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

תודה איציק!

 

בהנחה שבמונדיאו ובתמא השמן הוחלף לפני 30K וצבע השמן עדיין אדמדם, אני מבין שאין צורך להחליף?

 

בראשונה השמן הוחלף בעקבות שיפוץ גיר (אין לי מושג האם הם החליפו גם מסנן) ובשניה כטיפול שגרתי (כולל מסנן).

 

שי

פיספסת אה הו, אה הו, פיספסת, אה הו. פיספסת, נפלת על פז'ו.

אתה רוצה להתאבד נסה ליפול על שברולט.

פיספסת, פיספסת אה הו.

פורסם

לדעתי אין צורך להחליף שמן בגיר כרגע - המצב אצלך מראה שהמערכת כולה תקינה.

 

כפעילות מונעת - וודא דבר חשוב אחד ובדוק את רדיאטור הקירור של הגיר - דהיינו:

 

1. אם קיים רדיאטור קטן נוסף לשמן גיר (מותקן לרוב בחזית הרדיאטור קירור של המנוע, בחלקו התחתון) , בדוק שהוא נקי ואינו חסום בשרידי גופות חרקים מעופפים. וודא שאין רקבונות או מכות שיכולות להעיד על בעיה ברדיאטור הנ"ל.

 

2. אם הרדיאטור שמקרר את השמן הגיר נמצא כיחידה פנימית ברדיאטור קירור המים (מה שנקרא: BUILT IN) של המנוע - דאג תמיד להישתמש בנוזל קירור יעודי ע"מ למנוע רקבונות ומעבר של מים לשמן גיר ולהפך במקרה של תקלה חו"ח (תקלה=ריקבון פנימי שעלול להרוס "קיר" ולחבר בין שמן למים).

 

אחד משני התנאים הנ"ל חייב להתקיים מהסיבה הפשוטה: אין גיר אוטומטי ללא רדיאטור קירור.

 

דבר שני:

בצבא יצא לנו מספר פעמים לשפץ גירים שלGMC וונדורות למינהן, היתה שם תקלה נפוצה (פחות נפוצה במכוניות פרטיות) והיא:

- לאחר שיפוץ הגיר (כמה ימים) היה מתפוצץ מחזיר שמן בגיר. שקרה בפעם הראשונה אמרו: "קורה, לא נורא". כשקרה בפעם השלישית והרביעית - כבר בדקו את הנושא לעומק.

הסיבה לבעיה: סתימה ברדיאטור הקירור של הגיר האוטומטי. מאז בודקים ומחליפים לפי הצורך את כולם כל שיפוץ גיר.

 

מסקנה:

באם קיימות נזילות/הזעות בצנרת שהולכת לרדיאטור הקירור של הגיר - ייתכן ויש סתימה ברדיאטור שמונעת מלחץ השמן לעבור בצורה חופשית. כדאי לבדוק אם מדובר בבעיה בצינור או בסתימה.

 

לסיכום:

לא להזניח גיר אוטומטי. החלפות שמן גיר על בסיס קבוע יבטיחו ניקיון בכל המערכת וקירור יעיל של הגיר - וכמובן, בלאי נמוך.

לא להזניח את מערכת הקירור של המנוע, שלעיתים חוברת למערכת הקירור של הגיר האוטומטי. הזנחה של אחד מהם יכולה לעלות ביוקר. במכוניות משומשות, כאשר רואים סימנים של בלאי וריקבון במערכת הללו - אסור להזניח.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

לסינטטי יש בעיקר 2 יתרונות גדולים על המינראלי:

1. אורך חיים - בסינטטי ארוך יותר.

2. תכונות זרימה וצמיגות - עם הסינטטי אפשר להגיע לצמיגות נמוכה יותר.

 

להסבר פרטני יותר, גש לקישור הזה: http://www.sonol.co.il/answer.asp?id=18

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

אני היום משתמש בשמן 20-50 ,ואני לפני החלפת שמן ,כדאי לי לעבור לשמן סינטטי ??

ואם כן אז איזה ?

HU - RFX 9210

AMP - SONY XM-222

SPL 500W MONOBLOCK

REAR - KENWOOD KFC M6930

COMPONENT - MOREL DOTECH 6 MK2

SUB - BAZOOKA 10 " ELW1014

 

הותקן בsound FX .

  • 3 חודשים מאוחר יותר...
פורסם

ראיתי באתר של סונול תוסף לניקוי אינג'קטורים

 

בקרוב עובר טיפול 60 אלף למישהו יש הצעה ל"טיפול" מחוץ למסגרת המוסך? משהו שאני יכול לעשות שלא נקרא טיפול אלא שמירה על הקיים?

 

האוטו נוסע על 3 ו4 אלף טור רוב הזמן

 

(מישהו פעם בדק מה הקו האדום המד סל"ד בפונטו 2001 SX?)

tAoS FoReVeR

פורסם
בגיר רגיל, כל כמה זמן /מרחק נהוג (אם נהוג) להחליף שמן גיר :?:

 

עד כמה שזכור לי, אצלי זה כל שנתיים או 50,000 ק"מ... במרבית המכוניות זה פחות או יותר ככה - אך כמובן שכל יצרן מחליט בעצמו בהתאם לבדיקות שלו ולניסיון שלו.

 

לפי תנאי הנסיעה בארץ (פקקים, שינויי טמפ' קיצוניים ועבודה בחום גבוה ברוב ימות השנה) כדאי להחליף אחת לשנתיים, אם לא יועיל (אגב, בטוח יועיל) גם לא יזיק ;-)...

השמן הוא יחסית זול והחלפות שמן תכופות הינן בריאות יותר באופן עקרוני (לכל מכלול שזה-לא-יהיה).

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

קניתי את הרכב שלי (סוויפט 1.0) לפני כחודשיים ומאז כבר טיפלתי ברוב הבעיות שהיו לו כתוצאה מאחזקה פשוטה לכאורה של הבעלים הקודם לדוגמא: כששאלתי אותו איזה שמן לשים הוא אמר לי שהוא קונה את השמן הכי זול שיש בסופר מרקט השכונתי...

ושכל שנה לפני הטסט הוא שם תוספ לדלק כדי שלא יכשילו אותו על העשן....

אני שונא בעיות, הורדתי את המחיר בהתאם והתחלתי לטפל ברכב כמו שצריך, זה התחיל למחרת הקניה בהחלפת שמן מנוע, פלאגים, פילטר אוויר, פילטר שמן, פילטר דלק ומים ברדיאטור. אחרי כחודש הוא נכנס למוסך להחלפת אטמי ראש מנוע ובלמים ושבועיים אחר כך הוא נכנס למוסך בשנית בכדי לעבור אוברול רציני...הבעיה שלי היא כזאת:

בבוקר הגיר נוקשה מאוד וכל העברת הילוך מלווה במאמצים רבים, זה נפסק אחרי כ10 דקות והכל בסדר, העברה להילוך שני מההילוכים הגבוהים יותר מלווה בחריקות.

אני חושב שברכב לא הוחלף שמן גיר מעולם (רק 170 ק"מ) או אם הוחלף אז בטח עוד במסגרת האחריות יצרן (הרכב שנת 88)...

 

איזה שמן כדאי לשים? מה אני אמור לעשות בהחלפת שמן גיר (זה פשוט כמו שמן מנוע?)?

 

מה הכמות שעליי לקנות (Esso 75w90)?

איך אני יודע כמה למלא איפה הבורג ולאן אני מכניס את השמן החדש?

haters will hate

  • שנה מאוחר יותר...
פורסם

Aral HighTronic SAE 5W-40

Aral BasicTronic SAE 10W-40

Aral SuperElastic SAE 10W-40

Aral MultiElastic SAE 15W-40

Aral BasicElastic SAE 15W-40

 

אלה שמני המנוע המומלצים ל106 ראלי 1.6 מודל 98

 

ממה שהבנתי עדיף ה- 10W-40....סבבה, מה מבין השתיים??

 

10W-40 מייצג תמיד שמן חצי סנטטי או שהוא יכול להיות סינטטי בלבד??

 

אם הוא יכול להיות שתיהם...מה עדיף, בהתחשב בעובדה שסגנון הנסיעה שלי משתנה ולא תמיד נוטה לכיוון הספורטיבי??

האדם שב-106 ינצח!!

פורסם
Aral HighTronic SAE 5W-40

Aral BasicTronic SAE 10W-40

Aral SuperElastic SAE 10W-40

Aral MultiElastic SAE 15W-40

Aral BasicElastic SAE 15W-40

 

אלה שמני המנוע המומלצים ל106 ראלי 1.6 מודל 98

 

ממה שהבנתי עדיף ה- 10W-40....סבבה, מה מבין השתיים??

 

10W-40 מייצג תמיד שמן חצי סנטטי או שהוא יכול להיות סינטטי בלבד??

 

אם הוא יכול להיות שתיהם...מה עדיף, בהתחשב בעובדה שסגנון הנסיעה שלי משתנה ולא תמיד נוטה לכיוון הספורטיבי??

 

היום 4 ליטר ARAL מסוג 15W-40 BASIC עולה 103 ש"ח, לדעתי מחיר גבוה.

 

10W-40 עולה כ 150 ש"ח.

 

אני לא רואה בזה כדאיות כלכלית.

ליום יום: מחפש את המיועדת.... כרגע הצעצוע VTR סקסו 1997

לאשה ולסופ"ש: פורסטר 2016 X ממוגן עם הגבהה

 

 

פורסם
Aral HighTronic SAE 5W-40

Aral BasicTronic SAE 10W-40

Aral SuperElastic SAE 10W-40

Aral MultiElastic SAE 15W-40

Aral BasicElastic SAE 15W-40

 

אלה שמני המנוע המומלצים ל106 ראלי 1.6 מודל 98

 

ממה שהבנתי עדיף ה- 10W-40....סבבה, מה מבין השתיים??

 

10W-40 מייצג תמיד שמן חצי סנטטי או שהוא יכול להיות סינטטי בלבד??

 

אם הוא יכול להיות שתיהם...מה עדיף, בהתחשב בעובדה שסגנון הנסיעה שלי משתנה ולא תמיד נוטה לכיוון הספורטיבי??

 

יש להערכתי משהו כמו 500 שירשורים בפורום שעוסקים במישרין או בעקיפין בשמני מנוע למיניהם, בהם גם לפחות עשרה (ואני מעריך בשמרנות) שעוסקים בשמן מנוע ל-106 ראלי. חבל מאוד שלא טרחת לקרוא חלק מהם או אפילו (גוועלד!) את כולם ולהפנים את האמור בהם לפני שהקפצת את השירשור הזה מהשיכחון.

 

שמן מנוע 10W-40 הוא חצי סינטטי. 5W-40 או 0W-40 או אפילו 10W-30 זה סינטטי מלא.

 

לרכבך מומלץ כל שמן 10W-40 חצי סינטטי מחברה מוכרת (גם, אבל לא רק, ARAL - חפש בפורום לקבל חוות דעת על מותגים), או אם אתה רוצה להשקיע יתאים גם בכיף 5W-40 סינטטי מלא. החיסרון - יקר בהרבה.

אל תשאל מה אתה יכול לעשות בשביל תרבות מוטורית, שאל מה תרבות מוטורית יכולה לעשות בשבילך.

המלצת השבוע: יפני זה money.


×
×
  • תוכן חדש...