Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8111 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בשבוע האחרון יצא לי כמה פעמים לאבד אחיזה עם הגלגל האחורי, אני לא מדבר על נעילה כתוצאה מבלימה או מבלימת מנוע.

 

זה קורה לי בעיקר בכבישים לא איכותיים במיוחד, בסיבובים לפעמים ללא שום פרובוקציה מצידי פרט להטית האופנוע { XT500 }. זה קרה לי במהירויות נמוכות יחסית והצלחתי להשתלט על הזנב, לא רוצה לחשוב מה יקרה במהירות גבוה.

לכן חשבתי להחליף את הצמיג האחורי.

 

- האם החלפת הצמיג האחורי - קנדה עם נטיה לכביש במצב כמעט חדש - לצמיג כביש טהור תפתור חלק מהבעיות האלה? כמה "הפסד" יהיה לי בשבילים, אם בכלל? האם צמיג כביש מובהק יחזיק בכלל {מבחינת בלאי } נסיעות שבילים לא ארוכות, אבל יום-יומיות?

עם מנוף אי אפשר לסרוג סוודר { C }

פורסם

שאלה-

מה זאת אומרת נטיה לכביש?

60-40/70-30...

תגדיר.

 

אני יודע שלרוב האנשים זה אושר :wink:

כמה שהצמיגים יותר קרובים לשטח- תהיה להם פחות אחיזה עם הכביש,

מה שמחזיק אותך ומניע אותך הוא שטח הצמיג שנוגע בכביש,

הקוביות של השטח לא בדיוק עוזרות.

"או כן או לא, מה שבטוח - אולי, וגם זה מוטל בספק" (מוטי גנץ)

פורסם

במקום להתאמן בכביש, ולפחד ממה שיקרה כשהזנב יחליק, תיכנס לשטח - מגרש חניה מכורכר מאוד מתאים, ותאמן לאט לאט על פניות כשהגלגל האחורי מעט בחוץ.

כך, אחרי מספיק אימון, תתרגל להחלקות אחורי, וכשזה יקרה בכביש לא תתרגש כלל.

 

בכל מקרה - כלל מפתח הוא בד"כ לתת יותר גז. העניין הוא שללא אימון אתה עלול להיכנס למצב של HIGH SIDE אם תיבהל. לכן - עדיף להקדים אימון להחלקה.

פורסם

אני לא יודע איך הקנדה, כי אף פעם לא היה לי אחד, אבל בחודשים האחרונים אני רוכב על ה XT600 שלי עם צמיג אחורי IRC GP110, שיש לו חתך כמו שאתה יכול לראות בסימלון שלי מימין.

 

ומה אני אגיד, בסולם של צמיגי שטח, הצמיג הזה פשוט אוחז מצויין על הכביש.

הגעתי איתו להטיות מאוד מכובדות, גם במגרש בראש העין וגם במחלפים היומיומיים. הוא משרה בטחון, הקוביות לא נמרחות יותר מדי והאחיזה פשוט טובה ביחס לצמיגים מהסוג הזה.

המחיר שלו גם לא יקר בכלל. אולי קצת יותר מהקנדה.

 

סימן השאלה היחיד שלי הוא לגבי הביצועים בשטח.

עוד לא יצא לי לנסות אותו בשטח, אבל יש לי תחושה שצפיפות הקוביות באזור אמצע הצמיג לא ייטיב עם שטח רך/חולי, ונראה לי שהדפנות האלכסוניים של הקוביות החיצוניות לא ממש יעזרו לי בהטיות בשטח....

 

אבל אם אתה נמצא בעיקר בכביש, אני בהחלט יכול להמליץ.

It's only a sport if you use a ball

It's a real sport if you use two

פורסם

כנראה שבאמת היתי צריך להגדיר טוב יותר את ה"נטית כביש" - היו כאלה שהגדירו אותו 80% כביש ואף 90%.

אין ספק שאני צריך להתאמן על איבודי אחיזה בתנאים "סטרלים".

אבל עדיין - אני לא רוצה למצוא את עצמי מאבד אחיזה במהירות 80 קמ"ש בירידה מבר אילן לכוון אלוף שדה נגיד, רק בגלל שיש לי חרה צמיג אחורי.

 

אבל אם הוא לא כל כך נחות - ובמעבר ממנו לצמיג איכותי יותר לא יושג שיפור משמעותי או לחילופין - מעבר לצמיג כביש יגרום להתבלות מהירה מדי של האחרון - אז אני נשאר איתו.

tireclose.jpg

עם מנוף אי אפשר לסרוג סוודר { C }

פורסם
כנראה שבאמת היתי צריך להגדיר טוב יותר את ה"נטית כביש" - היו כאלה שהגדירו אותו 80% כביש ואף 90%.

אין ספק שאני צריך להתאמן על איבודי אחיזה בתנאים "סטרלים".

אבל עדיין - אני לא רוצה למצוא את עצמי מאבד אחיזה במהירות 80 קמ"ש בירידה מבר אילן לכוון אלוף שדה נגיד, רק בגלל שיש לי חרה צמיג אחורי.

 

אבל אם הוא לא כל כך נחות - ובמעבר ממנו לצמיג איכותי יותר לא יושג שיפור משמעותי או לחילופין - מעבר לצמיג כביש יגרום להתבלות מהירה מדי של האחרון - אז אני נשאר איתו.

 

לא יודע מה הלחץ אויר המומלץ לצמיג הזה ולאופנוע שלך,

אבל הייתי ממליץ לך לבדוק לחץ אויר - אולי יש לך יותר מדי :?

פורסם
בשבוע האחרון יצא לי כמה פעמים לאבד אחיזה עם הגלגל האחורי, אני לא מדבר על נעילה כתוצאה מבלימה או מבלימת מנוע.

 

- האם החלפת הצמיג האחורי - קנדה עם נטיה לכביש במצב כמעט חדש - לצמיג כביש טהור תפתור חלק מהבעיות האלה? כמה "הפסד" יהיה לי בשבילים, אם בכלל? האם צמיג כביש מובהק יחזיק בכלל {מבחינת בלאי } נסיעות שבילים לא ארוכות, אבל יום-יומיות?

 

קנדה:?:

חרא של צמיג.

עדיין זכורה לי ה"חוויה" המתקנת שרכבתי על GS של חבר עם צמיגים של קנדה.

 

אפילו בקו ישר הזבל הזה לא יכל להחזיק כמו שצריך.

שלא נדבר על בלימה חזקה.

 

בזמנו על האינטרודר לאחר תום המצלר האחורי הוא הוחלף לקנדה.

 

המצלר הגמור סיפק הרבה יותר אחיזה מהקנדה החדש.

 

תחליף לצמיג איכותי יותר ותפתור את הבעיה.

 

ואתה גם יכול לנסות לרכב חלק יותר אגב.

When a world of oppertunities comes knocking at your door,

Make sure you know where is the rear exit.

 

There's no place like 127.0.0.1

 

הכל עובר בחיים.

גם החיים.

פורסם

דוקא היה חסר אויר......

 

אופיר - אני מקבל את ההמלצה, שמעתי סיפור על רנדה שהתפרק בנסיעה , אבל "איך קוראים לו" מהחנות בצ'קפוסט לא קטל את הצמיג, והמליץ לי להשתפשף עליו { אני מקוה שלא תרתי משמע }.

 

אה, ומה זה - תנסה לרכב חלק יותר?

עם מנוף אי אפשר לסרוג סוודר { C }

פורסם

בלי קשר לנטיות המיניות של הצמיג וללחץ האוויר - אם זה קרה רק בשבוע האחרון , יש אולי קשר למזג האוויר שפקד אותנו בימים האחרונים ?

אם תבדוק בפורומים האחרים תראה את כמות החכמים שהחליפו אספלט עברי משובח במדרכות מסוקסות...

פורסם
דוקא היה חסר אויר......

 

אופיר - אני מקבל את ההמלצה, שמעתי סיפור על רנדה שהתפרק בנסיעה , אבל "איך קוראים לו" מהחנות בצ'קפוסט לא קטל את הצמיג, והמליץ לי להשתפשף עליו { אני מקוה שלא תרתי משמע }.

 

אה, ומה זה - תנסה לרכב חלק יותר?

 

לרכב חלק יותר:

 

לפתוח מצערת בצורה הדרגתית ולא מכה אחת.

 

לבלום בצורה חלקה (ליניארית) ולא במכות והתנפלות.

 

לדאוג שהאופנוע יטלטל את עצמו כמה שפחות על המתליים.

 

אם הצלחת אז האופנוע יהיה הרבה יותר יציב.

:-)

When a world of oppertunities comes knocking at your door,

Make sure you know where is the rear exit.

 

There's no place like 127.0.0.1

 

הכל עובר בחיים.

גם החיים.

פורסם

אה, תארתי לעצמי.....

 

בהודעה הפותחת צינתי שה לא קשור לפרובוקציות.

 

הסיבה שצינתי את הזמן האחרון - היתי צריך לבודד את הענין - למדתי איפה אני מאבד אחיזה מסיבות אחרות { חול, כביש גמור, מעברי חציה.....} ונשאר רק ענין הצמיג או טכניקת פניה { מהירות והשכבה }.

 

בהחלט יכול להיות שאני "מפיל" את האופנוע לתוך הסיבוב. במקום להשכיב בעדינות.

עם מנוף אי אפשר לסרוג סוודר { C }

×
×
  • תוכן חדש...