Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4728 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
המכוניות במגרש הפרוקים היו בשנת 83 דיי חדישים לא? בני 12-10 שנים

 

האוודי והטאונוס מתחילת השבעים

 

הקדט E התחילה ב84

 

הקבינה הכפולה מ68

 

הרקורד מ70 והלאה אולי לפני

 

כבר לא זוכר מה עוד היה שם

  • תגובות 43
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
האוודי והטאונוס מתחילת השבעים

 

הקדט E התחילה ב84

 

הקבינה הכפולה מ68

 

הרקורד מ70 והלאה אולי לפני

 

כבר לא זוכר מה עוד היה שם

דיברתי על האודי 100 ועל הטאונוס במגרש הגרטאות שהם היו אז יחסית חדשים כי זה צולם ב83.

 

וזאת קדט D שהתחילה ב80 ויוצרה 84

ברשותי אלפא 147 1.6 2002

לפני FIAT 131 1982 (נמכרה לצערי)

פורסם
דיברתי על האודי 100 ועל הטאונוס במגרש הגרטאות שהם היו אז יחסית חדשים כי זה צולם ב83.

 

וזאת קדט D שהתחילה ב80 ויוצרה 84

 

הקליפ מ83'. האודי היא לכל המאוחר מודל 73' - ז"א לפחות בת 10. הטאונוס, היא לפחות בת 11.

 

הכל "יחסי": גם אז - הן היו רחוקות מלהיות "יחסית חדשות"...

פורסם
הקליפ מ83'. האודי היא לכל המאוחר מודל 73' - ז"א לפחות בת 10. הטאונוס, היא לפחות בת 11.

 

הכל "יחסי": גם אז - הן היו רחוקות מלהיות "יחסית חדשות"...

זה כמו שהיום רכב מודל 98-00 אני לא מאמין שתמצא רכב מהמודלים האלה במגרש הגרוטאות ובטח שלא אודי

ברשותי אלפא 147 1.6 2002

לפני FIAT 131 1982 (נמכרה לצערי)

פורסם

אגב מה שמדהים זה השינוי שהזמר הזה (שלדעתי האישית הוא זמר מצויין) עבר.

היום חרדי שמתגורר באחד הישובים ב"גוש עציון" (כמו שהוא הגדיר לא מזמן בראיון כלשהו "אני גר כמו פעם חיים פשוטים ללא חשמל טוב לי ואני מאושר כמו שלא הייתי מעולם")

צביקה.ש

חבר מועדון ה-5

fiat 127 900 L 1979

\fiat qubo 1.4 2013

פורסם
הקליפ מ83'. האודי היא לכל המאוחר מודל 73' - ז"א לפחות בת 10. הטאונוס, היא לפחות בת 11.

 

הכל "יחסי": גם אז - הן היו רחוקות מלהיות "יחסית חדשות"...

 

גם היום ניתן לראות רכבים חדשים יחסית במגרשי גרוטאות.

אלה רכבים שעברו לרוב תאונות או היו מוניות, או רכבי משהב"ט, לפני שנתיים ביחידה ששירתי שלחו את הרנו מגאן של המ"פ לפירוק אחרי חצי מיליון קילומטר.

 

אגב גם בילדות שלי של שנות ה-90 זכור לי על הכבישים מלא סובארו DL, פיאט 127, גולף MK3, אופל קורסה וקדאט, אלפא 33, סיטרואן GSA, רנו 5 ועו'...

 

מה שהכי משעשע זה שראינו בפעם הראשונה מאזדה 323F, זה היה בשנת 93 והייתי בן 6, אז אני ואחי קראנו לה "מכונית קרניים" בגלל הפנסים שמתרוממים.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

פורסם

זילבר היה תמיד שרוט ברמות,

החל מההפגנתיות בחבישה ההפגנתית של שקית הנייר המפורסמת בהופעות "תמוז"

וסירוב לעלות לרכב הלהקה תוך המתנה/שינה בתחנת אוטובוס,בשנות ה 70

הסיפור של זריקת האבנים על באי בית קפה סמוך לדירתו בקינג-ג'ורג שינקין בשנות ה 90 .

עד לראיון המפורסם בתחילת שנות ה 2000 עם התבטאויות גזעניות קיצוניות וסיבוב נגינה בהתנחלויות עם אורגן על משאית ,

רק כדי לא לשכוח איזה מוזיקאי מבריק ומחונן (כולל הצלחה גדולה בצרפת בתחילת שנות ה 70)

מהמוכשרים בישראל , הופעה מהשנים הטובות :

 

ayJ5nnw3j_c דרך יוטיוב
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

DCTn0rcv9Wk דרך יוטיוב
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
פורסם
זילבר היה תמיד שרוט ברמות,

החל מההפגנתיות בחבישה ההפגנתית של שקית הנייר המפורסמת בהופעות "תמוז"

וסירוב לעלות לרכב הלהקה תוך המתנה/שינה בתחנת אוטובוס,בשנות ה 70

הסיפור של זריקת האבנים על באי בית קפה סמוך לדירתו בקינג-ג'ורג שינקין בשנות ה 90 .

עד לראיון המפורסם בתחילת שנות ה 2000 עם התבטאויות גזעניות קיצוניות וסיבוב נגינה בהתנחלויות עם אורגן על משאית ,

רק כדי לא לשכוח איזה מוזיקאי מבריק ומחונן (כולל הצלחה גדולה בצרפת בתחילת שנות ה 70)

מהמוכשרים בישראל , הופעה מהשנים הטובות :

 

ayJ5nnw3j_c דרך יוטיוב
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

DCTn0rcv9Wk דרך יוטיוב
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

 

זילבר אומן משכמו ומעלה וציוני נלהב

פורסם
אגב מה שמדהים זה השינוי שהזמר הזה (שלדעתי האישית הוא זמר מצויין) עבר.

היום חרדי שמתגורר באחד הישובים ב"גוש עציון" (כמו שהוא הגדיר לא מזמן בראיון כלשהו "אני גר כמו פעם חיים פשוטים ללא חשמל טוב לי ואני מאושר כמו שלא הייתי מעולם")

 

זילבר מתגורר בשטח מדינת ישראל (נרשם בקנייה בטאבו) והאזור נקרא גוש עציון.

להיות חרד שומר מצוות ולהתגורר בהתיישבות ותיקה כמו אזור גוש עציון זה כבוד גדול ומגיעה לו הערכה על כך.

 

ב. תולדות גוש עציון

תקופת המקרא וחז"ל

דברים ג'

(כג) וָאֶתְחַנַּן אֶל יְקֹוָק בָּעֵת הַהִוא לֵאמֹר: (כד) אֲדֹנָי יְקֹוִק אַתָּה הַחִלּוֹתָ לְהַרְאוֹת אֶת עַבְדְּךָ אֶת גָּדְלְךָ וְאֶת יָדְךָ הַחֲזָקָה אֲשֶׁר מִי אֵל בַּשָּׁמַיִם וּבָאָרֶץ אֲשֶׁר יַעֲשֶׂה כְמַעֲשֶׂיךָ וְכִגְבוּרֹתֶךָ: (כה) אֶעְבְּרָה נָּא וְאֶרְאֶה אֶת הָאָרֶץ הַטּוֹבָה אֲשֶׁר בְּעֵבֶר הַיַּרְדֵּן הָהָר הַטּוֹב הַזֶּה וְהַלְּבָנֹן:

התיישבות יהודית באזור לאורך כל בית ראשון (סיפור רות) דרך שיבת ציון ועד מרד בר כוכבא. ממרד בר כוכבא עד 1927 אין ישוב מירושלים לחברון.

1. מגדל עדר[1]– כ"ח שבט תרפ"ז, 2 בינואר 1927

1. התיישבות – בצומת הגוש. מטרת החלוצים היתה להקים ישוב חקלאי באזור. יוזמה פרטית של חברת 'זכרון דוד' – חברה של הישוב הישן בו נמצאים חכמי ירושלים כרב מנחם כשר. לקחו אדם בשם רוזנבלום שעבד בחקלאות בעין זיתים וקבוצה תימנית שהגיעה לארץ והתיישבה באזור יפו.

נשים לב לתאריך – כ"ח טבת, 2 בינואר – והמתיישבים נקלעים לחורף קשה, שכולל שלג. השלג ניתק את גוש עציון מהסביבה ולא הגיעה אספקה. חלק מהצריפים קרסו. ערבים מבית אומר (מדרום) נתנו להם אספקה, ולאחר זמן בחורים מהישיבה שבחברון באים לעזור.

2. פרעות תרפ"ט – 23 באוגוסט, י"ז אב 1929 – מגיעים ערבים ומזהירים את היהודים. השאלה היא לאן יכולים לברוח. בתחילה ברחו למנזר הרוסי.[2] הערבים מבית אומר מגיעים למנזר ומזמינים אותם לבתיהם. נשארו שני לילות בבית אומר ולאחר שמפנים את חברון אוספים הבריטים גם את תושבי מגדל עדר.

2. תוכנית 'אל ההר' – שלושה ישובים: 1933 – 1937

הדמות המרכזית בסיפור הוא אדם בשם שמואל צבי הולצמן (1883 – 1960). הולצמן ייסד חברה בשם 'אל ההר' שמטרתה רכישת אדמות ויסוד יישוב בהר. לאחר מו"מ רכשה החברה מידי חברת 'זכרון דוד' את אדמות 'מגדל עדר' והוסיפה לרכוש אדמות רבות באזור. רכישת האדמות נתקלו בבעיות: הערבים נטו למכור רק את האדמות הסלעיות והטרשיות ושמרו לעצמם את החלקות הטובות. התברר, שבמקרים רבים האדמות היו שייכות לחמולות ולכן רכישת אדמה מערבי אחד לא

 

[1] כנראה על שם המקום בו חנה יעקב לאחר מיתת רחל – בראשית ל"ט כא. תרגום יונתן מוסיף שמכאן יתגלה המשיח – וזו הכוונה של התימנים. כנראה שלא מדובר במגדל עדר המקראית משום שקבורת רחל היא בבנימין. מגדל עוז ובת עין רצו לקרוא ליישובם 'מגדל עדר' אך ועדת השמות רצתה שיוכיחו שמדובר ב'מגדל עדר.

 

[2] למה בנו כאן מנזר רוסי? ב1904 התורכים שולטים בארץ אך הממלכה התורכית מתחילה להתפורר וכל מעצמה מנסה לתפוס מאחזים בארץ. הרוסים שולחים עולי רגל לקראת הפסחא. עולי הרגל הולכים מירושלים לירדן ומירושלים לחברון והמנזר הרוסי שימש מקום לינה באמצע הדרך. המטרה הסמויה היא מאחז בארץ הקודש.

 

 

http://www.etzion-bloc.org.il/tabid/348/Default.aspx?PageContentID=407

 

ניתן בנקל לרשום גוש עציון גם ללא מרחאות

פורסם
דיברתי על האודי 100 ועל הטאונוס במגרש הגרטאות שהם היו אז יחסית חדשים כי זה צולם ב83.

 

וזאת קדט D שהתחילה ב80 ויוצרה 84

 

תודה לך על התיקון המתבקש


×
×
  • תוכן חדש...