Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שאלה בנוגע למהירות נסיעה מותרת


MTKS
שימו לב! השרשור הזה בן 5162 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

נהג שנוהג נכון זה אמירה שמקבילה לשאלות בפיזיקה ללא חיכוך.

 

זה עובד יפה בתאוריה אבל אין כזה דבר במציאות.

 

כל הנהגים במשך עשרות שנות נהיגה עושים מידי פעם טעויות במהלך הנהיגה.

חלקן קלות, חלקן חמורות, חלקן בהיסך הדעת, חלקן בכוונת תחילה אבל לבוא ולנתק לחלוטין את מהירות הנסיעה מהמשוואה הזאת זה פשוט לא נכון כי כמו שהדגמתי, יש מקרים שבהם מהירות הנסיעה משפיעה על "האם תהיה תאונה או לא".

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 51
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני שמעלים את מהירות הנסיעה ל-130 המקובל ברוב מדינות אירופה, כדאי שהנהג הישראלי ילמד גם לאותת, להסתכל במראות, לתת זכות קדימה, לשמור על הימין, לא לעקוף מימין, לא לנסוע בשוליים ועוד כל מיני מיומנויות שהופכות את הנהיגה לנעימה ובטוחה יותר.

היהודים עם אופטימי, לפני שיודעים מה הגודל הם חותכים.

גילוי נאות - אני חבר במועדון פיאט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נהג שנוהג נכון זה אמירה שמקבילה לשאלות בפיזיקה ללא חיכוך.

 

זה עובד יפה בתאוריה אבל אין כזה דבר במציאות.

 

כל הנהגים במשך עשרות שנות נהיגה עושים מידי פעם טעויות במהלך הנהיגה.

חלקן קלות, חלקן חמורות, חלקן בהיסך הדעת, חלקן בכוונת תחילה אבל לבוא ולנתק לחלוטין את מהירות הנסיעה מהמשוואה הזאת זה פשוט לא נכון כי כמו שהדגמתי, יש מקרים שבהם מהירות הנסיעה משפיעה על "האם תהיה תאונה או לא".

 

אתה טועה.

 

נהיגה נכונה היא איננה נהיגה חפה מטעויות. נהיגה נכונה היא נהיגה שמשאירה מקום וזמן לטעויות, מתוך הנחת יסוד שבני אדם תמיד יעשו טעויות.

אם הנהיגה מבוססת על הרגלים נכונים ונעשית בטכניקות נכונות, היא מאפשרת לזהות בעיות וסכנות מבלי שאלו יהפכו למצבי חירום וכן מרווחי ביטחון המאפשרים תיקון טעויות בצורה קלה ואפקטיבית.

 

הבעיה היא, שמרבית הנהגים בארץ נוהגים ללא מרווחי ביטחון, ללא התחשבות במגבלות האנושיות, וללא מקום לטעויות.

לכן מאד קל להבין מדוע הסטטיסטיקה נראית כפי שהיא נראית, וזאת משום שאצל הנהגים הללו ההבדל בין מצב חירום ללא תאונה לכזה שכן נגמר בתאונה, הוא עניין של מזל ולא משהו בשליטתם.

 

 

 

דני G.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דני,

 

אין לנו חילוקי דעות, אני מסכים עם כל מה שאתה אומר, אבל הסכמתי עם דבריך "תעלה לך" בהסכמה שלך עם דבריי שגם נהג שעבר אצלך קורס, אינו נהג תלוש מהמציאות, גם אצלו הילדים מנדנדים במושב האחורי וזורקים לו בראש במבה, גם אצלו האישה מבלבלת את המח, הטלפון מחייג והוא עונה (עם דיבורית כמובן) ובינתיים גם צריך להזין את הכתובת החדשה ל GPS ולחפש את המשקפיים בתא הכפפות.

 

אם נהג פורמולה 1 או WRC מסוגל לבצע טעות ולקפח את חייו, כל נהג מסוגל לעשות את זה ולגרום לתאונה, גם אלא שעברו את הקורס המהולל שלך.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא חושב שדני התיימר להגיד שנהג שעובר אצלו קורס הופך להיות נהג אולטימטיבי. אני חושב שנהג שעובר קורס כדוגמת מה שדני מדבר עליו, מגלה מודעות ברורה יותר והייבטים נוספים לנעשה בכביש וברכב. נהג שכזה אמור לדעת לנתח את תמונת המצב בכל רגע ורגע, לנסות לצפות את העתיד הן מבחינתו והן מבחינת הסובבים אותו.

זה לא אומר שנהג שכזה חף מטעויות, זה לא אומר שנהג שכזה יהיה נהג אולטימטיבי, אבל זה כן נותן לנהג שעבר קורס כנ"ל לקבל כלים טובים יותר כדי להבין את הנעשה ולתת לו סיכוי טוב יותר לשרוד את הכביש בין בגלל עצמו ובין בגלל אחרים.

.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברור לחלוטין שנהג שעובר קורס נהיגה מתקדמת אצלי, אינו תלוש מהמציאות ואינו חף מטעויות.

 

לפי התפיסה אותה אני מדריך, הבסיס לכל נושא הבטיחות הוא משהו שאני קורא לו "אשליית הבטיחות", כלומר האם הנהג שמרגיש נוח ובטוח אכן מודע לרמת הסיכון בו הוא נמצא. יש המון סיבות מדוע מרבית הנהגים נמצאים במצב של "אשליית בטיחות" הרבה יותר מאשר בטיחות אמיתית ומציאותית. כאשר אדם כזה עובר קורס אצלי, הוא מבין את ההבדל בין לחשוב שבטוח - ולדעת שבטוח (או לא בטוח).

 

בנוסף, אם תקרא שוב את התגובות הקודמות שלי, תראה שנגעתי בנושא הטעויות והאילוצים בנהיגה בכך שאמרתי שנהיגה נכונה משאירה מספיק מרווח וזמן לטיפול בטעויות ובעיות בנהיגה. כאשר מבינים את הכביש נכון, נוהגים בטכניקות נכונות ומקיימים מוכנות תמידית למצבי חירום (דברים שאני מלמד), גם האישה, הילדים, והנהגים המופרעים מסביב, לא מונעים מהנהג לשמור על הבטיחות.

ועדיין, כמו תמיד, אין 100%.

 

 

דני G.

מאמן נהיגה לחיים !

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5162 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...