Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5966 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
דעתי..

זה אחד המצבים היותר מסוכנים ה"עיניים העצומות" זה אמנם לוקח זמן(להכרות ובדיקה) אבל זוהי אחת משיטות ההרדמה של נותן השרות.

ללא קשר ליחסיך נהגת שודים עם המוסך הייתי מאוד נזהר בשיטה זו של עיניים עצומות..אבל ללא הכללות,לא כולם.

אני ממש לא מסכים איתך - לפי דעתי צריך למצוא את זה שאתה סומך עליו בעיניים עצומות - אני אישית לא מבין כלום במכונאות לכן במקום ללכת לילמוד מכונאות, מצאתי מקום, ע"פ המלצות של רבים, שאני יכול לסמוך בעיניים עצומות. אני לא מתמכח, אני לא מדווכח, זה לא התחום שלי, לכן אני נותן אמון בבעל מקצוע. אני יכול לשאול אותו על פין שהוא נגע ברכב שלי והוא יתן את ההסבר הכי מפורט עם המחשות הכי טובות.

אם ברגע כל שהוא אני ארגיש שקיים חוסר אמון ביננו אני אחליף אותו בלי עצבים וצעקות.

  • תגובות 31
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

ערב טוב.

 

האמון שלי כול כל גדול במוסכניק שלי שמבחנתי, אני נכנס למוסך נותן לו את המפתחות ואומר "תתקשר אלי כשמוכן"

 

בפרקטי: אני אוהב לחפור לו טיפה, סתם לא בגלל משהו.

 

בקיצור סומך עליו אם עיינים עצומות!

 

בברכה טל

צרפתיה היא כמו אישה, אתה מוציא כרטיס אשראי רק בשבילה:brickwall: :brickwall: :brickwall: :brickwall: :brickwall:

פורסם
יש לכם רכב,מה אתם בעצם עושים אחרי הפקדתו לתיקון במוסך ?

 

תמיד מחכה לימי שישי,מכיוון שזהו היום שאני לא עובד,ונוסע למוסך,מפקיד את המפתחות ומחכה שייכנסו איתו ו"יישב" על הליפט,ומתלווה למוסכניק (בלי להציק). חדרי המתנה לא בשבילי,ומעולם לא הייתה לי על זה בעיה באף מוסך.

סומכים על המוסכניק בעיניים עצומות? ברור שלא,נותן לו לעבוד אבל פוקח עין מרחוק ושואל מדי פעם.

 

יודעים שאין טעם להתווכח ולשאול ? תלוי במה

 

מקבלים חשבון ומשלמים ללא שאלות ? - לעולם לא,תמיד עוברים סעיף סעיף לפני התשלום.

 

מבקשים עידכון ? אני שם אז רואה בלייב מה קורה :)

 

מכניסים לטיפולים לפי הספר ולא שואלים שאלות מה צריך לעשות ? מבקשים הערכת מחיר ומסכמים מה הולך להתבצע

 

ובכלל..מה סגנון ההתנהגות שלכם אצל המוסכניק ? וכמה בכלל מעניין אתכם מה עושים ? מעניין מאוד.

 

איזה עצות יש לכם לתת לבדיקת מחירים ? ברר לפני הגעתך למוסך שאתה מטפל בו,ותבדוק מחירים מול עוד מוסך או שניים מוכרים

 

כמה חשוב לכם היכן עושים עבודות חוץ על הרכב שלכם ? משתדל שלא יהיו עבודות חוץ,אך אם אין ברירה,כבדהו וחשדהו שבעתיים ;)

 

מי מכם מדלג על טיפולים והאם קרה לכם משהו בגלל זה ? אמרו קודמיי,תחסוך עכשיו,ותשלם באבו-תשלם אחר כך :)

 

12345

GTI

I'm not insane,My mother had me tested

סאאמק כולכם.

:lol:

פורסם
אני לא מאמין במוסכים בכלל ברוב המקרים ירמו אותך 95 אחוז מהמקרים (מניסיון).

 

כשהיתה לי סובארו אז הייתי מטפל במוסך מורשה מישל בחיפה (כשהייתי צריך טיימינג או משאבת מים) הם מ ה 5 אחוז הטובים

 

והמקצועיים. יכול להיות שאם היו עוד כאלה מוסכים טובים ולא מרמים אז לא הייתי לומד לבצע טיפולים שוטפים

 

אתה שם לב שאתה במיעוט ? על פי השקפתך ?

 

לא שאני נגד,יש בחיים הרבה מצבים שהמיעוט דוקא צודק והגיוני.

 

יש לך להביא לנו מקרים או תיקונים אשר לפיהם הגעת למסקנה של חוסר האמון ?

 

כמה שנים לקח לך להבין שהרוב (מסדרים...את הלקוח) ?

 

אם תוכל לפרט זה יהיה מצויין.

פורסם

לפי דעתי צריך למצוא את זה שאתה סומך עליו בעיניים עצומות - אני אישית לא מבין כלום במכונאות לכן במקום ללכת לילמוד מכונאות, מצאתי מקום, ע"פ המלצות של רבים, שאני יכול לסמוך בעיניים עצומות. אני לא מתמקח, אני לא מתווכח, זה לא התחום שלי, לכן אני נותן אמון בבעל מקצוע. אני יכול לשאול אותו על פין שהוא נגע ברכב שלי והוא יתן את ההסבר הכי מפורט עם המחשות הכי טובות.

אם ברגע כל שהוא אני ארגיש שקיים חוסר אמון ביננו אני אחליף אותו בלי עצבים וצעקות.

צודק, יש הרבה בעלי מקצוע טובים ואמינים, הבעייה שמחפשים את הזול ואז מתחילים עם הבעיות.

אם אפשר, אני אתקן בעצמי, אבל בחלק מהמקרים עדיף בעל מקצוע מתמחה.

אני מעדיף לשים את הרכב אצל מוסכניק שאני סומך עליו, גם אם זה עולה לי עוד כמה ש"ח בטיפול,

בדיוק כמו בעלי מקצוע אחרים שאני משתמש בשירותיהם (מתקן דוד שמש, חשמלאי או כל אדם אחר שאני נזקק לשירותיו).

השקט הנפשי והזמן שלי, שווים כסף.

-

פורסם
לא מכניס את הרכב למוסך.

 

חיפשתי תשובות כאלו בשרשור,משום מה הן בוששו לבוא.

גם אם לא פותרים הכל לבד,ציפיתי לשמוע מפורום כזה איזה נסיון של המשתתפים כאן לומר,מנסים לתקן לבד,להפתעתי אתה הראשון,! מסקנות ? אין לי כרגע.

פורסם

שרשור לעניין, וגם התגובות מעניינות מאוד.

אני אישית נפגעתי ממוסכים מורשים ולא מקצועיים - לא ארחיב שוב כאן.

בתור מי שאין לו ידע במכונאות הכי חשוב לי זו התחושה שאני מקבל מנותני השירות, ועל סמך תחושה זו אני בוחר היכן להשאיר את הרכב שלי (לא יעזור הרבה אם אעמוד שם...).

באופן דומה אני בוחר היכן לקנות ועם מי לעבוד.

אני מאמין שבמקום בו נותנים שירות טוב, החל מפקידת הקבלה (אני בודק מראש גם את נוהלי קבלת השיחות הנכנסות),

שבו ההתנהלות רגועה ואין לקוחות עצבניים מסביב, סביר להניח שגם הטיפול שניתן לרכב הוא טוב יותר.

אך, כפי שציינתי למעלה, לעולם אין לדעת - כבר יצא ששיקרו לי בפרצוף תוך כדי לחיצת יד, יחס חם וחיוך...

...:evil: אין אין אין כמו מאזדה :evil:...

zoom zoom zoom ole hazemer

פורסם

אצלי זה תלוי במוסך.

יש לי מוסכים שונים שעושים דברים שונים.

בשביל כיוון קרבורטור יש לי מישהו אחד ובשביל טיפולים מישהו אחר.

 

בדרך כלל אני מתקשר קודם ומוודא שיש להם זמן בשביל לא להשאיר שם את האוטו בלילה.

 

עוד משהו שאני עושה זה לצבור ידע מוקדם על התקלה שיש לי ואז מראה להם שאני יודע על מה הם מדברים.

אני גם מצלם את האוטו כל פעם שהוא נכנס למוסך.

 

בשבועיים האחרונים הייתי צריך להשאיר את הוולוו פעם אחת ליומיים בשביל תיקון נזילות ועכשיו היא כבר שבוע בצביעה מלאה, אז רמת החרדה שלי די בשמיים.

 

יש לי רק מכונאי אחד שעליו אני יכול לסמוך עם עיניים עצומות והוא גר בראשל"צ, תיקן לי כבר כמה רכבים והוא גולש פה בפורום, הרי הוא בני ל. :)

פורסם

ברור שמכונאי זה "מקצוע אמון", כמו רופא, עו"ד, מודד וכו'.

זו הסיבה שאני מתרחק ממוסכים גדולים ומורשים שם המגע האישי אינו קיים לרוב.

לאחרונה, החלפתי טיימינג ומשאבת מים לסקודה אוקטביה. לאחר מס' שעות הרגשתי רעידות ברכב וראיתי שכנף מאוורר המזגן שבורה. המכונאי החליף לי את המאוורר ללא חיוב והתנצל בלי סוף שהוא לא ראה את הנזק בבדיקתו (זה מאוורר המזגן שפועל רק כאשר המנוע חם או כאשר מפעילים מזגן) ויכול להיות שבעת הוצאת משאבת המים הכנף נשברה מבלי שהוא שם לב לכך.

פורסם
אתה שם לב שאתה במיעוט ? על פי השקפתך ?

 

לא שאני נגד,יש בחיים הרבה מצבים שהמיעוט דוקא צודק והגיוני.

 

יש לך להביא לנו מקרים או תיקונים אשר לפיהם הגעת למסקנה של חוסר האמון ?

 

כמה שנים לקח לך להבין שהרוב (מסדרים...את הלקוח) ?

 

אם תוכל לפרט זה יהיה מצויין.

 

אני אתן לך מספר דוגמאות : הרזומה שלי הוא 4 רכבים ו 5 אופנועים הזמן הוא 13 שנה

1) שמו פלגים לא אורגינלים וחייבו על אורגינלים

2)שמו צמיג באופנוע שהוא בן 1.5 שנים

3)החליפו בולמי זעזועים באופנוע סתם והבעיה לא נפתרה

4)החליפו סטרטר בסובארו כאשר התקלה היתה בחוט בעל מגע רופף של המצבר

ועוד ועוד ... כמובן שבכל הפעמים חזרתי אליהם אבל לבסוף החלטתי שכמה שפחות אני אבלה במוסך ואני אטפל לבד כך יוטב.

אני הנדסאי מכונות עם ידע רב במכונאות אז אולי בגלל זה אני רואה את הדברים יותר .

בברכה . אבי !

פורסם

אני עשיתי טיפול לרכב שלי לפני שבועיים וזה היה פעם ראשונה שאני עושה טיפול. נישארתי שם והיתי קרוב לרכב לבדוק מה עושים

ישבתי לילד שעבד על הרכב על הוריד חח. לקח זמן עד שהזמינו את הדיסקים של הבלמים אבל נשארתי כי גם רציתי לראות איך עושים למקרה שאם אני ירצה לעשות טיםפול לבד אני אדע. למדתי איפה נמצא הניקוז מים מהרדיאטור ואיפה הבורג של השמן והפילטר, ואיפה נמצא הבורג ריקון של הגיר ואני יוןדע עכשיו להחליף רפידות ודיסקים ואיפה המצתים. שאת כל זה לא ידעתי לפני. טיפול הבא או מתי שיהיה לי זמן אני יחליף שמן הגה ושמן ברקסים ואז אני אלמד עוד.

אבל אני לא הרבה זמן בעסק של הטיפולים אז אני משתדל להשאר עם הרכב. אבל היה פעם מקרה שהלך האלטרנטור והמצבר והכנסתי את האוטו לחשמלאי ממש לפני הסגירה והרכב נשאר לילה. ובצהרים היה מוכן ואני לא ראיתי מה הוא עשה שם אבל הוא אמר שהוא פירק את האלטרנטור והחליף איזהשהו חלק והחליף מצבר והכל עלה לי 1100 שח . 600 ומשהו על מצבר 300 על העבודה של הפירוק ומע"מ. אבל חבל שלא הייתי שם בשביל לאמת את מה שהוא עשה

פורסם

לא סומך עליהם בכלל. יש את בני ל, צביקה קרבורטור ואולי עוד כמה, שממה שאני רואה בפורום הם לא יחזירו אוטו ששוקל פחות ממה שהוא היה ובטח יש עוד כמה בודדים כאלה, אבל בכללי לא סומך על מוסכניקים בכלל, ובגלל זה האוטו שלי לא רואה מוסך :lol: המקרים היחידים שהולכים למוסך זה שצריך לבצע פעולה ספציפית שלבד זה סיפור ועם מוסך זה 2 דקות, ואומרים להם בדיוק מה לעשות ככה שאין הפתעות.

 

עכשיו אבא שלי מטפל בפונטו ואני מסתכל, ובעתיד אני יצתרך לטפל, זה לא נראה מסובך בכלל.. כמובן במנוע של הפיאט לא איזה רנו.

אז בפונטו שלי שנמצאת אצלי רק כמה שבועות כבר החלפנו שמן ונוזל קירור כולל פילטרים, טיימינג כולל משאבת מים ומותחן והגלגל שניים התחתון שנשבר, החלפת אטמים שנזלו, וכמובן מה שמוסכים לא עושים:

טרמוסטט חדש, חומרים איכותיים ולא מי ברז ושמן ב2 שקל, להחזיר את כל הפלסטיקים ש"נעלמו" להם עם השנים, לחבר את כל הקליפסים המיותמים, לנקות את החלודה מתחת למצבר, להחזיר את הברגים לחורים הריקים, קצת נקיון בסיסי מכל השמן והפיח, ועוד נשאר לסדר את האילטורי חשמל באיזור התיבת פיוזים.

Citroen C1 2017 ידנית (ליום יום) | Fiat Punto Cabrio 60s 1995 (לא ברור למה 😅)

פורסם

לי אישית יש אוטו שנתון 98, לכן מן הסתם אני לא הולך למוסכים מטעם החברה, אך לי יש מוסכניק קבוע, שתמיד מפנה לי זמן, הוא תמיד עובד על האוטו שלי לאחר שעות פעילותו במוסך (כלומר התשלום הוא אליו ולא למוסך), סומך עליו בעיניים עצומות אך מצד שני נמנע מלעזוב את הרכב, אולי כי אני פרנואיד בנושא, ואולי כי אני סקרן מה הוא עושה. בכל אופן טיפולים אני לעולם לא דוחה, ומאמין שאיפה שמנסים לחסוך על דברים קטנים, אח"כ הבעיה תצוץ עם נזק גדול יותר.

בכללי אני חושב שרכב צריך להיות מטופל אצל אדם אחד קבוע (כמו ללכת לרופא), כך הוא מכיר את הרכב, ומכיר את ההסטוריה של התיקונים והטיפולים.


×
×
  • תוכן חדש...