Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שאלה בקשר לסל"ד - אוטו אמריקאי.


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5971 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ברשותי שברולט קורסיקה 95' אשר אינה מצוידת בשעון סל"ד.

לא ברור למה, אבל GM פשוט לא מצאו לנכון לצייד את האוטו במד הכה-חשוב הזה.

 

בהתחשב בעובדה שבאוטו יש 3 הילוכים בלבד, המנוע הוא 2200 סמ"ק ועם 120 כח-סוס [בטח לא כיום אבל בכל זאת..].

 

על כמה סל"ד לדעתכם האוטו עומד כאשר אני משייט במהירות קבועה של 100 קמ"ש?

נניח והגעתי ל-100 ק"מש וכעת אני מוריד את הרגל מהגז מה שמוריד מאוד את מד הסל"ד ואז אני לוחץ על

דוושת הגז בחוזק כזה שרק משאיר את האוטו על 100 [ממש טיפה], על כמה יעמוד הסל"ד אז?

 

ברור לי שזה לא מדע מדויק ואין פה תשובה חד משמעית שאני יכול לקבל - אבל אשמח לשמוע כל השערה הגיונית.

 

יונתן.

בברכה,

יונתן.

[email protected]

פורסם

ועוד פעם, כמו שכבר אמרו פה באינסוף שרשורים, זה לא כזה מד חשוב להתנהלות היומיומית.

בסופו של דבר מתרגלים לנסוע בלעדיו ואתה הרי לא תבחר הילוך שונה לשייט בו ב100 קמ"ש בגלל שהסל"ד לא מתאים.

אם ממש חשקה נפשך במד סל"ד יש מספיק אפטרמרקט שאפשר להתאים לרכב.

פורסם

נכון זה לא מאוד מהותי אבל לפעמים זה כן חסר.

 

3500 סל"ד?!

זה לא יותר מדיי עבור אוטו עם מנוע בנפח של 2200 לשיוט קבוע על 100?

אני לא מבין גדול אבל עד כמה שאני יודע מנועים גדולים עובדים בסל"ד נמוך יחסית ופה היתרון שלהם בנסיעה בין-עירונית.

 

כמו כן, נתון שכזה יוביל לצריכת דלק שערורייתית - עובדה שקשה לי להשלים איתה.

אנשים כבר ציינו שהצליחו להגיע ל-13\1 בנסיעה בין עירונית ואני עצמי עובר את ה-10\1 בנסיעה שכזו.

[בכל זאת, כבר עבר לא מעט על האוטו].

בברכה,

יונתן.

[email protected]

פורסם

תלוי באופי הגיר.

לא חסרים רכבים שמעבירים לראשון רק ב80 קמ"ש, כלומר ב100 הם עוד (סביר להניח) בשני, מה ש(כנראה) יגרר סל"ד גבוה.

Insane things comes from insanely people.

פורסם

לי בפונטיאק טמפסט (כמו שברולט קורסיקה) עם מנוע 3.1 יש מד סלד ואני אף פעם לא הסתכלתי על זה.:shock:

אם זה חשוב לך אולי אפשר להחליף את לוח השעונים לדגם עם המד סלד שבא בנפחי מנוע 3.1.

*pontiac tempest 1992 V6 3.1 liter

Pontiac - we are driving excitement

פורסם
תלוי באופי הגיר.

לא חסרים רכבים שמעבירים לראשון רק ב80 קמ"ש, כלומר ב100 הם עוד (סביר להניח) בשני, מה ש(כנראה) יגרר סל"ד גבוה.

 

אני כמעט בטוח שהילוכים ראשון ושני מועברים בדיוק במהירות שלימדו אותנו בשיעורי הנהיגה - 20\40.

אבל זה לא באמת הגיוני שהילוך 3 מושך עצמו מ-40 קמ"ש עד קצה גבול היכולת של האוטו.

 

לבחור עם הפונטיאק, אשמח אם תוכל לשים לב לזה מתישהו בקרוב ולעדכן אותי בעניין.

אע"פי שלא מדובר באותו נפח מנוע אני משער שהנתונים יחסית קרובים.

בברכה,

יונתן.

[email protected]

פורסם

במאליבו 97 מנוע 3.1 שהייתה לי על 100 קמ"ש הסל"ד היה עומד על 2100 ב 100 קמ"ש בשיוט

 

בהונדה CRV מנוע 2000 שלי ב 100 קמ"ש הסל"ד עומד על 2.6.

 

בשניהם זה בהילוך רביעי.

 

בהילוך שלישי אני מניח שה CRV עומדת על 3200 ב 100 קמ"ש והמאליבו גם באיזור ה 3000

מוכר סטים קומפוננט ומגברים ברמה גבוהה לרכב!

 טוויטרים HYBRID AUDIO L1 PRO + L1V2

מידריינג Hybrid Audio L4

מגברים לרכב - TRU TECHNOLOGY S44 - \ TRU TECHNOLOGY S45

פורסם
במאליבו 97 מנוע 3.1 שהייתה לי על 100 קמ"ש הסל"ד היה עומד על 2100 ב 100 קמ"ש בשיוט

 

בהונדה CRV מנוע 2000 שלי ב 100 קמ"ש הסל"ד עומד על 2.6.

 

בשניהם זה בהילוך רביעי.

 

בהילוך שלישי אני מניח שה CRV עומדת על 3200 ב 100 קמ"ש והמאליבו גם באיזור ה 3000

 

תודה רבה על שיתוף המידע.

אך כעת אני ממש באפלה - עם נתונים שכאלה עבור האוטו שלי [נניח שהסל"ד עומד על 3500] הרי שצריכת הדלק

אמורה להיות שערורייתית בנסיעה בינעירונית, לא?

בברכה,

יונתן.

[email protected]

פורסם
אני כמעט בטוח שהילוכים ראשון ושני מועברים בדיוק במהירות שלימדו אותנו בשיעורי הנהיגה - 20\40.

אבל זה לא באמת הגיוני שהילוך 3 מושך עצמו מ-40 קמ"ש עד קצה גבול היכולת של האוטו.

 

לבחור עם הפונטיאק, אשמח אם תוכל לשים לב לזה מתישהו בקרוב ולעדכן אותי בעניין.

אע"פי שלא מדובר באותו נפח מנוע אני משער שהנתונים יחסית קרובים.

 

 

ממש לא.

סביר יותר להניח שעם מצערת לחוצה עד הסוף, ההילוך הראשון יגיע לסביבות ה-60/70 קמ"ש, השני יגיע למשהו באיזור ה-110/120 קמ"ש, והשלישי יסגור מהירות סופית של כ-150/160 קמ"ש (הכל נתון לקיזוז הזיוף של מד המהירות).

את מועד החלפות ההילוכים אפשר לשמוע לפי צליל המנוע ולראות באיזה מהירות זה קורה.

 

לגבי השוואת הנתונים לגירסה עם המנוע הגדול, מיותר לחלוטין, שכן אין שום טעם לצייד מכונית עם הספק גבוהה משמעותית בתיבת הילוכים בעלת יחסי העברה זהים (ביזבוז דלק).

 

 

דני G.

פורסם
ברשותי שברולט קורסיקה 95' אשר אינה מצוידת בשעון סל"ד.

לא ברור למה, אבל GM פשוט לא מצאו לנכון לצייד את האוטו במד הכה-חשוב הזה.

אני שמח שלפחות לדעתך המד הזה חשוב, אני מכיר כמה וכמה אנשים שאפילו לא יודעים מה זה השעון המיותר הזה ולמה הוא עולה כל הזמן...

Insane things comes from insanely people.

פורסם
אני כמעט בטוח שהילוכים ראשון ושני מועברים בדיוק במהירות שלימדו אותנו בשיעורי הנהיגה - 20\40.

שלח מייל למהנדסים בפורד שאת הגיר הבא של הפוקוס יבנו שיעביר הילוכים כמו במנוע דיזל, במיוחד כשיש לו רק 4 הילוכים:roll:.

בנימה רצינית קצת יותר: יופי שאתה בטוח, תקרא מבחנים על קאדילק CTS או פשוט כנס לפורד פוקוס דור אחרון, תן גז ותראה שהגיר לא מעביר הילוך עד 60 קמ"ש לפחות (אמור עד 80 לא להעביר ממה שקראתי).

Insane things comes from insanely people.

×
×
  • תוכן חדש...