Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סובארו ליאונה 93 (DL) - מאיצה באיטיות ותחשת חוסר סחיבה


Platinum
שימו לב! השרשור הזה בן 5255 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

עופר שלום רב !

בתור חבר וותיק בפורום, ומוערך על ידי, אני תמה על שאלתך?

בשני שרשורים, ארוכים וכבדי משקל, צויין בפרוש עלך תצרוכת דלק בין עירונית של 1:15, ובשרשור הזה, על תצרוכת דלק של ,1:14 בנסיעה משולבת אחוז עירונית, וחמישים אחוז בין עירונית , עם מזגן ! לכן ניתן להניח שבנסיעה עירונית נטו, בחיפה עם עליות ופקקים, ניתן ללא מאמץ, להגיע לתצרוכת דלק של בין 1:10 לבין 1:12, ללא מזגן ,בסובארו ידני?

מה דעתך על התאורייה שלי, האם זה מעשי?

בברכה

צביקה

 

מעשי בהחלט. חבל שלא ידעתי עד היום שהמצב לא תקין. כמה כסף יכולתי לחסוך על דלק בשנתיים האלו... :oops:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 200
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

מאיר,

 

העם (או לפחות אני) דורש עדכונים!

האם בדקת את סליל ההצתה?

יש חדש תחת מכסה המנוע?

 

ארז.

לתמיכה טכנית וייעוץ בחומרה ומחשבים פנו בה"פ.

החלפת מסכים לניידים בעלות ללא תחרות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדיין לא הספקתי לבדוק את סליל ההצתה.

 

יש חדש תחת מכסה המנוע, אני עדיין לא יכול ממש לעדכן כעת. אני מקווה שאוכל לעדכן בשבוע הבא אבל גם אז זה יהיה במתכונת מצומצמת. אני לא בטוח שארצה להרחיב את הדיבור על כך כיוון שזה עשוי לפגוע באדם מסויים ובפרנסתו ומשם לגרור את השרשור לכיוונים אליהם אני בטוח שאף אחד לא ירצה שיתפתחו.

 

כל מי שעקב אחרי השרשור יעודכן בפתרון הבעיה שבעקרון נפתרה אך נדרש עוד Fine Tuning סופי ומבחן צריכת דלק.

אני אעדכן כנראה בשבוע הבא, מבטיח לא לשכוח.

 

ארז, בשל מעורבותך ותרומתך האישית. קיבלת פירוט בה"פ. השאר יאלצו לחכות לשבוע הבא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

הגיע זמן עדכון.

 

ערן (giga-c) בדק את הרכב, הרגיש את הסימפטומים עליהם התלוננתי וקישר אותי עם "חרמון קרבורטורים" באזור התעשיה בבני ברק.

אני מעדיף לא להרחיב את הדיבור על כך לכן בקצרה אומר שהקרבורטור פורק ועבר שיפוץ מקיף ויסודי. הקרבורטור הורכב, ההצתה ברכב כוונה והתנהגות הרכב השתנתה פלאים.

הרכב עכשיו הרבה יותר שקט ומרגיש הרבה יותר חזק. התאוצה השתפרה (לא באופן מדהים) ובבוקר הרכב מתניע הרבה יותר בקלות.

 

בעבר במהירות 100-110 המנוע היה מרעיש יחסית מאוד, כעת פשוט לא שומעים את המנוע ואפשר להדליק את הרדיו ולהנות ממוזיקה.

 

צריכת הדלק בנהיגה בזבזנית מהרגיל + נהיגה באיטיות בכבישים שהיו מוצפים מהגשם + פקקים שנוצרו עקב כך. לא ירדה מ 1:15

כך שיש בהחלט מקום לשיפור.

 

בקיצור, הרכב נוסע הרבה יותר טוב, הפעם גם בעליות. בלחיצה על הדוושה בעת צורך בכח, מרגישים שהקרבורטור השני נפתח והרכב מקבל תוספת אנרגיה.

 

אגב, בטיפול 5000 שהרכב עבר לפני שבוע, הוחלף השמן ב10-40 של דלקול. אבל לא הרגשתי שינוי כלשהו.

 

למרות השיפור הכללי בהתנהגות והסחיבה, אני מרגיש, חושב ומאמין שיש מקום לשיפור בתאוצה.

הפשלתי שרוולים, שלפתי את המולטיטסטר ומפתח 8 מארגז הכלים והלכתי לבדוק את סליל ההצתה לפי הנתונים שארז סיפק.

אני לא בטוח שהקויל הוא היטאצ'י מקורי אצלי. על הקויל רשום:

Diamond [F] E019

Use with Iginiter

121h2

 

אבל לא ראיתי שכתוב עליו היטאצ'י

 

הערה חשובה!

תגובה זו מתייחסת אך ורק לסליל הצתה תוצרת היטאצ'י למנועי ה1300/1600/1800 ברכבי סובארו לא טורבו ולא מוזרקים בשנים המתקדמות בעלי הצתה אלקטרונית בלבד.

 

לבדיקת סליל ההצתה פעל כך:

 

כאשר הרכב כבוי, נתק את חוטי ה+ וה- אשר מחוברים לטרמינלים בסליל ההצתה. נתק את חוט ההצתה הראשי.

לבדיקת התנגדות עיקרית חבר את תניני האוהממטר אל טרמינלי ה+ וה-, נתונים תקינים בסליל מקורי נעים בין:

 

1.04 - 1.27 ohms

 

בדקתי, התוצאה אצלי היא 1.5 ohms.

אם זה הקויל המקורי, התוצאה אינה תקינה (או גבולית אם ניקח בחשבון סטיות אפשריות של מכשיר המדידה)

 

 

לבדיקת התנגדות משנית חבר תנין אחד על טרמינל ה- בסליל ההצתה ואת התנין השני הכנס אל תוך פתח חוט ההצתה אשר במרכז הסליל. נתונים תקינים בסליל מקורי נעים בין:

 

7.4 - 11.0 K-ohms

 

בדקתי, התוצאה אצלי היא 11.65 K-ohms

אם זה הקויל המקורי, התוצאה אינה תקינה (או גבולית אם ניקח בחשבון סטיות אפשריות של מכשיר המדידה)

אם סליל ההצתה לא תקין, אז החלפתו תשפר מן הסתם אפילו את השיפור המהותי שחל עד כה.

 

 

ניסיתי לבדוק מתח בין הדקי הקויל כשהמנוע עובד. הקריאה היתה פחות מ1 וולט.

בדיקת מתח בין הפלוס שמגיע לקויל לבין גוף הרכב היתה באזור 13.5 וולט.

האם כך זה צריך להיות?

 

 

האם מישהו יכול לאשר שסליל ההצתה הזה הוא אכן המקורי של היטאצ'י?

אם כן, איזה סליל הצתה חדש כדאי לקנות לרכב {יצרן, הספקים וכולי)?

איזה מתחים הוא אמור להוציא?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

"הקרבורטור פורק ועבר שיפוץ מקיף ויסודי. הקרבורטור הורכב, ההצתה ברכב כוונה והתנהגות הרכב השתנתה פלאים"...

 

בכ'ז אני הייתי נותן את הקרדיט לצביקה.

 

"צריכת הדלק בנהיגה בזבזנית מהרגיל + נהיגה באיטיות בכבישים שהיו מוצפים מהגשם + פקקים שנוצרו עקב כך. לא ירדה מ 1:15

 

אין מצב!

 

האם מישהו יכול לאשר שסליל ההצתה הזה הוא אכן המקורי של היטאצ'י?

 

מקורי של היטאצ'י.

 

התוצאה אינה תקינה\גבולית = בלאי.

 

איזה סליל הצתה חדש כדאי לקנות לרכב {יצרן, הספקים וכולי)?

 

Mallory

ebay

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Mallory-29216-Ignition-Coil-Canister-Round-Summit_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem5ad4b11bd8QQitemZ390115433432QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories

 

אגב,תמיד יש מקום לשיפור...

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/MSD-6AL-Ignition_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem414a2f0521QQitemZ280417469729QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories

 

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/MSD-6200-6A-CD-Ignition-Box-4-Cyl-V6-V8-Multi-Spark_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem335728b2beQQitemZ220505617086QQptZRaceQ5fCarQ5fParts

כולם לומדים,יש כאלה בדרך הקשה ויש כאלה בדרך הקלה, בסוף כולם מגיעים לאותה המסקנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5255 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...