Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סובארו ליאונה 93 (DL) - מאיצה באיטיות ותחשת חוסר סחיבה


Platinum
שימו לב! השרשור הזה בן 5285 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אם הבדיקה של הפילטר אוויר לא תעזור, אז גם אני אומר שהכיוון הוא לקרבורטור שמתחיל לעשות בעיות.

מצד שני אם הקרבורטור היה עושה בעיות הוא היה רואה זאת בצריכת הדלק הגבוהה.

צביקה מי כמוך יודע לאבחן קרבורטור בעייתי- תעדכן על הממצאים.

"זול וזוגלובק - שניהם מתחילים בזין, ובשניהם תקבל נקניקיה"

חיפושיות 73-74

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 200
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ESTK, תודה על הצעתך.

האמת היא שאני משער שחלק עיקרי מבעיית הקרטועים היה סתימה כלשהי מפני שלאחר מספר ימים הם נעלמו כמעט לגמרי כאילו השתחררה איזו סתימה. הקרטועים נעלמו לחלוטין לאחר החלפת חוטי ההצתה. הבעיה בגינה נפתח שרשור זה היא חוסר סחיבה, לא קרטועים. המנוע חזר לעבוד עגול לאחר החלפת חוטי הההצתה.

 

אני בטוח שיש לך יותר ידע מאשר לי בנושא הקרבורטור. אין לי מושג מהי והיכן היא דיזת הסרק, ובטח שלא איזה בורג הוא בורג התערובת. אם היה לי יותר זמן (ואולי עוד רכב) אז אולי הייתי מעז בשביל הסקרנות לעשות דברים כאלה לבד.

אני מעדיף ללכת לבעל מקצוע, ולהיות בראש שקט. ואת הזמן הפנוי שלי לנצל לדברים אחרים כמו להיות עם הילדה הקטנה שלי.

 

אכן, צביקה הזמין אותי להגיע אליו ביום שני בבוקר ואני מאוד סקרן לראות את הבעיה תיפתר סוף סוף.

 

 

אם תרצה אתה מוזמן לביקור בת'א, קפה עלי ופתרון הבעיה גם כן :wink:

 

ערן 8)

 

ערן, המון תודה רבה רבה על ההזמנה הלבבית. אני מבין שאתה גם מכונאי וגם בעל סובארו דומה, אני גם בטוח שאתה תדע איך מרגישה הסחיבה התקינה של סובארו. על אחת כמה וכמה של סובארו עם מנוע במצב מצוין.

אני אסע לצביקה ביום שני, אם הבעיה לא תיפתר ביום שני. אשמח להיפגש איתך ולשמוע את דעתך על מקור הבעיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פלטינום היקר , לא התכוונתי כלל וכלל שאתה במו ידך תעשה את הפעולה הזו, כדאי לקפוץ למוסך ולבקש שיעשו לך את מה שכתבתי, האמת היא שאני לא מאמין שיקחו לך על זה יותר מ50 שקל אם בכלל,

ביצוע תיקוני שפכטל ועבודות צבע בבתים,

 

פרטים בה"פ .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פלטיניום,

 

אני מציע לבדוק מספר דברים הקשורים לטיפול האחרון, בין היתר שימוש במצתים מתאימים (למרות שמדובר ברכב נפוץ, ייתכן ומכרו לך מצת BP6ES במקום BPR6ES - כשההבדל בינהם הוא Resistor, נגד פנימי שמטרתו להעלות את מתח הפריצה של המצת).

מניסיון אישי, אפילו לשמן המנוע במכוניות הללו משמעות גדולה מאוד. מנוע שיקבל שמן 10W40 ירגיש הרבה יותר קל, באופן מוחשי, ממנוע שנוסע על שמן 20W50 או 20W50HD (האחרון יותר סמיך).

 

אם יש לך אפשרות, נסה לבדוק את הרכב עם סליל הצתה (COIL) אחר. ייתכן והסליל שלך חלש ו/או מתח ההזנה אליו נמוך.

 

בעניין הקרבורטור - וודא שהלוע השניה נפתחת בזמן לחיצה מלאה על דוושת ההאצה.

 

בדוק נשמי מנוע וסנן לנשם (בבית פילטר אויר בפינה).

 

יש לוודא תקינות דיאפרגמת קידום\איחור הצתה במפלג + תקינות צינורית הוואקום.

יש לתקן\לכוון\לטפל בנושא המפלג שנמצא בסוף מהלכו (לא פעולה מסובכת כלל).

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היום בבוקר ביקרתי שוב את צביקה.

צביקה פירק את חלקו העליון של הקרבורטור, בדק, ניקה ולא מצא כל בעיה.

הואקום של קידום ההצתה נבדק

הפלאגים נבדקו והם באמת הדגם הדרוש עם האות R

ההצתה שוב קודמה

המנוע עובד עגול ויפה {כמו קודם}, אבל אין שיפור. כעת ברור מעל לכל ספק {אם למישהו היה כזה} שהבעיה אינה בקרבורטור.

יאמר לזכותו של צביקה שהוא נורא קיווה למצוא בעיה מוחשית ושהבעיה תיפתר סוף סוף. צביקה טרח והתאמץ והשתדל אך לא מצא שום בעיה בקרבורטור.

 

הרכב מאיץ לאט ובכבדות, צריך להיות עם רגל כבדה על הגז כדי לסחוט תאוצה סבירה.

כשמגיעים למהירות שיוט של 100 קמ"ש ונשארים בה, קל למנוע הרבה יותר לשמור על המהירות שכבר נצברה ואפשר ללחוץ פחות על הגז.

אם יורדים למהירות של 80 קמ"ש (לפעמים זה קורה גם ב90 קמ"ש) לא קל לרכב להאיץ חזרה. בהרבה מקרים גם לחיצה כבדה מאוד על הגז לא ממש זוכה לתגובה ממשית אלא מאוד איטית. הרבה פעמים כשאני יורד מכביש החוף במחלף עתלית לכיוון צומת עתלית, הרכב מאיץ מאוד לאט חזרה.

 

אפשר להגדיר את זה בפשטות גם כחוסר תגובה {אולי יותר נכון לומר: תגובה חדה/תקינה} של המנוע ללחיצה על הגז.

אני לא מצפה שהרכב יהיה מה שלא יועד להיות, ברור לי שהוא לא צריך לסחוב כ"כ בכבדות.

 

כיוון שבזמנו לאחר ניקוי מגעי מכסה המפלג הסחיבה השתפרה משמעותית, זה רק מחזק עכשיו גם אצלי וגם אצל צביקה שהבעיה קשורה איכשהו להצתה.

 

אם יש לך אפשרות, נסה לבדוק את הרכב עם סליל הצתה (COIL) אחר. ייתכן והסליל שלך חלש ו/או מתח ההזנה אליו נמוך.

 

איציק, תודה על תגובתך. בעית הסחיבה היתה קיימת עוד לפני הטיפול האחרון.

אין לי אפשרות כזו, לפחות לא כרגע. האם יש דרך אחרת לבדוק את הסליל? מה צריך להיות מתח ההזנה אליו?

מה גורם להיווצרות קורוזיה (צבע אפור לבנבן אטום) כ"כ מהר על המגעים הפנימיים של מכסה המפלג מול הרוטור?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פלטיניום,

 

אני מציע לבדוק מספר דברים הקשורים לטיפול האחרון, בין היתר שימוש במצתים מתאימים (למרות שמדובר ברכב נפוץ, ייתכן ומכרו לך מצת BP6ES במקום BPR6ES - כשההבדל בינהם הוא Resistor, נגד פנימי שמטרתו להעלות את מתח הפריצה של המצת).

מניסיון אישי, אפילו לשמן המנוע במכוניות הללו משמעות גדולה מאוד. מנוע שיקבל שמן 10W40 ירגיש הרבה יותר קל, באופן מוחשי, ממנוע שנוסע על שמן 20W50 או 20W50HD (האחרון יותר סמיך).

 

אם יש לך אפשרות, נסה לבדוק את הרכב עם סליל הצתה (COIL) אחר. ייתכן והסליל שלך חלש ו/או מתח ההזנה אליו נמוך.

 

בעניין הקרבורטור - וודא שהלוע השניה נפתחת בזמן לחיצה מלאה על דוושת ההאצה.

 

בדוק נשמי מנוע וסנן לנשם (בבית פילטר אויר בפינה).

 

יש לוודא תקינות דיאפרגמת קידום\איחור הצתה במפלג + תקינות צינורית הוואקום.

יש לתקן\לכוון\לטפל בנושא המפלג שנמצא בסוף מהלכו (לא פעולה מסובכת כלל).

 

איציק

 

איציק חברי הטוב שלום רב !

המצתים נבדקו ומתאימים להוראות היצרן, ונראים כאילו יצאו מפס היצור,(הורכבו לפני שבועיים).

הלוע נפתחת בעת לחיצה מלאה על דוושת התאוצה.

נשדמי מנוע נקיים ותקינים.

הקרבורטור נפתח שוב מלבד גרמושקה למשאבת תאוצה עם קרע קל, שהוחלפה בחדשה, לא נתגלה דבר בקרבורטור.

המפלג קודם כמעט עד סוף מהלכו.

רוטור ומכסה מפלג חדשים.

חוטי ההצתה מתוצרת בירו חדשים גם כן.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עד לפני כ-4 שנים היתה לי סובארו DL 1.6 ידנית וגם היתה לי בעיה דומה, כאשר היתי לוחץ חזק האוטו לא היה ממש סוחב. החלפת מפלג, בדיוק גם הוחלף הקלץ' ,ניקוי +כיוון קרבורטור וכל מיני בדיקות ע"י בעלי מקצוע לא עזרו, כבר לא היו מוכנים לראות אותי בשום מוסך.

מרוב העצבים התחלתי לקרוע את האוטו, קניתי כמה בקבוקים של תוסף דלק (STP אני חושב) ושפכתי את כולם לחצי מיכל דלק, מכיוון שכבר לא היה אכפת גם אם האוטו יתפוצץ. למרבה הפלא הוא לא היתפוץ ולאחר כ-300 קילומטר חזר לסחוב כמו פעם.

כמו כן , בטיפול שעשיתי לאחר כחודש גיליתי שהממיר הקטליטי התפורר והתחיל לעשות קצת רעש, למרבה הפלא גיליתי גם שהאוטו עובר טסט בלי הממיר. בקיצור הבעיה כנראה היתה ,אגזוז חצי סתום. בניסוי חד-פעמי שעשיתי(בכביש ישר וריק, 4 בבוקר) לאחר כל התעללות באוטו גיליתי שהאוטו מסוגל להגיע ל170 קמ"ש בלי להתפרק. :shock:

בקיצור לאחר כל מה שעשיתי לאוטו הזה והוא עדיין עבד כמו שעון שוויצרי אני חייב להגיד שאין על סובארו.:-)

If there is a car in front of you, you are going too slow... :-D:drinking:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לך....

 

גם ברשותי ישנה סובארו אומנם שנת 1991 וגיר רגיל,

אבל לאבי הייתה אחת כמו שלך אפילו אותו השנה במשך עשור...

התייעצתי איתו הוא מבין דבר אחד או שניים במכונאות,במיוחד בסובארו

זה למעשה גם אחת הסיבות היחידות שקניתי את הרכב שלי...

 

אז ככה...

לא קראתי את כל השרשור הוא ארוך מידי,

אבל יכול מאוד להיות שיכולה להיות לך את הבעיה שהייתה לי שהדיסטרבוטור פשוט לא התאים לרכב???

 

להזכירכם פתחתי שרשור בנושא הזה,הרכב קרטע לי בלי סוף,לא סחב,חוסר בהאצה,

גם כמוך הרבה מוסכים ,הרבה התייעצות עברתי,שילמתי גם לא מאט,וואי אני לא רוצה לתאר כמה כיווני הצתה הרכב שלי עבר....

ופשוט בזכות הבחנה מדוייקת ראו את זה....

אני כמובן לא רוצה לומר לך לבדוק את המכסה מפלג כי אני בטוח שזה נעשה,

אבל מאוד שווה לבדוק אם הדיסטרבוטור תואם למודל רכב שלך... כי שלי פשוט לא היה,

 

עוד משהו....

במיצבושי צאמ'פ של אחי ,

הייתה פחות או יותר אותו הדבר,

כדי להגיע למהירות של 80,90,100 קמ"ש זה היה דיכאון,פשוט סיוט,

ושם דיי מהן נפתרה הבעיה,

הבעיה הייתה במצערת,

אבל אני מבין שקרבורטור החלפת....

 

שווה לבדוק,

ובמידה ואתה מעוניין ,אבא שלי מזמין אותך אלינו לחצר,אם המוסכניק שלנו על מנת לעזור לפתור לך את הבעייה,

יש לו ניסיוק עמוק מאוד אם סובארו,ואותי לימדו ש"אין חכם כבעל ניסיון"

 

שיהיה בהצלחה

"אל תלמד את אבא לעשות ילדים"

סוסיתא כרמל דוכס 1971

סובארו ליאונה 1600 (DL ) ידני...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה כנראה חי בסרט, כי לשום סובארו לאונה בארץ לא היה ממיר, בטח לא לאחת עם קרבורטור.

לא יודע אם זה ממיר או לא אבל זה נראה כמו ממיר , אף פעם לי פירקתי את האגזוז. ומהירות מירבית לפי יצרן היא 165 קמ"ש.

If there is a car in front of you, you are going too slow... :-D:drinking:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 שבועות מאוחר יותר ...

כתבתי הודעה ארוכה אבל היא נמחקה לי לאחר שסימתי ולחצתי על הצגה ליפני פירסום,אז מיכיוון שאין לי כח לכתוב אותה מחדש אז אקצר מאוד

ביצעתי בחודש אוגוסט טיפול לקרב' בירושלים התוצאות היו מאכזבות 1/10 ולפני היה 1/9 בעל המכון אמר שזה צריכה נורמלית והכל תקין לפי המכשיר גזים,

לא הייתי מרוצה וראיתי את השרשור של פלטינום(אין לי כח למצוא את השרשור) שטען שאחרי טיפול אצל צביקה הצריכ באותו רכב עם אותם נתונים היא 1/15

התקשרתי לצביקה וקבעתי איתו מסרתי את הרכב לצביקה שטיפל בקרבורטור במשך 4 שעות חזרתי שאלתי את צביקה מה היה המצב והוא אמר לי ההקרבורטור לא נפתח ב4 השנים האחרונות חוף מניקוי שנעשה בלועה העליון ע"י ספריי קרבורטו'

במקביל לטיפול של צביקה הכנסתי למנוע חומר בשם XADO שנבדק ע"י אדוארט אטלר כתב הרכב של מקור ראשון שאני סומך עליו בעניים עצומות ומי שקורא אותו קבוע יודע על מה אני מדבר, החומר אמור לחדש את המיכלולים במנוע לפי טענת היבואן.

התוצאות של צריכת הדלק הם :

בין עירוני ללא מזגן 1/17

משולב עם מזגן ב50% מהנסיעה 1/14

אני הייתי מופתע מהתוצאות הטובות ועשיתי בדיקות חוזרות עם אותה משאבה דלק והתוצאות לא השתנו

לפי בקשתו של צביקה לקבל תוצאות לאחר הטיפול הוא לא האמין לאחר שדיווחתי לו על התוצאות הנ"ל וביקש בדיקות חוזרות,

יש לציין שאני מכיר את כל הגורמים המשפיעים על תצרוכת דלק,אז אל תעשו ממני טיפש.

איני יודע מה השפיע על התצרוכת דלק בצורה משמותית יותר הטיפול של צביקה או XADO משהו בטוח עזר.

אני משתף את חברי ובאי הפורום בנ"ל מיכיוון שאני חושב שיש מה לעזור לאנשים על סמך ניסיוני (כמו שאומרים על בשרי וכיסי)

לילה טוב8)

שכחתי הרכב שלי הוא סוברו לאונה 92 עם מד ק"מ של 185000

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני סיימתי את הטיפול של הxado בפורד פיאסטה ושינוים רק לטובה, מנוע הרבה יותר שקט מרגישים שיפור בנסיעה תצורת הדלק לאחר השימוש בתוסף הייתה 1 ל 16 אבל לצערי משהו השתבש והצריכה ידרה ל 1 ל 12...

מה שבטוח xado עזר..

פורד פיאסטה שנת 97 מנוע - יוטה 1.3

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5285 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...