Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סובארו ליאונה 93 (DL) - מאיצה באיטיות ותחשת חוסר סחיבה


Platinum
שימו לב! השרשור הזה בן 5292 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני חוזר ושואל אם אתם יודעים גם את התשובה לשאלות הבאות:

ומה ההשפעה של זה על צריכת הדלק?

האם היא יורדת כי הרכב סוחב יותר בקלות?

האם היא עולה בגלל שנשאב יותר דלק?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 200
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

עולה בגלל....הכוח של הרכב,הרכב סוחב יותר (נשאב יותר דלק,בהאצה מעל 80-90,או בעליות).

 

צריכת דלק של 1:15 - 1:16 לסובארו כזו ,מפתיע! ,היום אתה סוחט את הדוושה אבל הרכב לא סוחב בגלל שאין לו מספיק דלק, כלומר המשאבה מאבדת מהכוח שלה תחת עומס = הספיקה שלה נמוכה = הרכב לא סוחב תחת עומס!

כולם לומדים,יש כאלה בדרך הקשה ויש כאלה בדרך הקלה, בסוף כולם מגיעים לאותה המסקנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

משה הבהרות קטנות אך חשובות!

אין קשר בין ספיקת משאבת הדלק, לתצרוכת הדלק.

יחד עם כך , יש קשר בין מהירות הנסיעה, לתצרוכת הדלק.

בספיקת דלק נמוכה, של משאבת הדלק, חצי PSI, לדוגמא במקום 3.5 PSI, צנירות הרכב תרד במהירות מ80 קמ"ש ומעלה בערך, והרכב יתחיל לקרטע מחוסר דלק בקרבורטור, נסיון נואש להאיץ על ידי לחיצת יתר של דוושת התאוצה, תגרום לכבוי המנוע בנסיעה, והדלקת נורת הטעינה והלחץ שמן, לעומת זאת עזיבה איטית של דוושת התאוצה, עם תחילת הקרטועים, שנובעים מחוסר דלק, תגרום לנסיעה רגילה ללא קרטועים. מכיוון שתא המצוף מתרוקן לגמרי, במהירות גבוהה כאשר ספיקת משאבת הדלק החשמלית, נמוכה בהרבה מהנדרש(3.5 PSI) אז תורגש,

הירידה בסחיבה על ידי ירידה במהירות הנסיעה תוך כדי קרטועים, במידה ולא מורגשת תופעה של קרטועים, אין לה קשר לחוסר דלק, ואין ליחס זאת למשאבת דלק בעלת ספיקה נמוכה, או מסנן דלק סתום.

בכל מקרה מומלץ לפלטיניום, לבדוק אפשרות של מסנן דלק נוסף אשר הוא לא מקורי, ומורכב רק על ידי מןסכים בארץ, שהוא סתום, ולא הוחלף בטיפול הקודם.

פלטיניום מודע לכך שהוא מוזמן לבדיקה ללא תשלום,וזאת לטחר תאום טלפוני מראש.

בכל מקרה אשמח מאד עם ארז וולף, יקח על עצמו את המשימה לבצע בדיקת תאוצה, בעליות של פרויד בחיפה.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חיפוש קצר בגוגל הביא אותי לדף הזה הנוגע למפרט של מנוע EA-71 מודל 92

הנתונים המופיעים שם לגבי צריכת הדלק הם:

Fuel consumption at 10-15 modes, l/100km: 5.5

 

חיפוש קצר נוסף מעלה שבדיקת ה 10-15 היא:

10-15 Mode (combined) cycle



This cycle starts with an initial 15 mode cycle to warm the engine up (with no emissions sample collected), followed by a short idle period. The 10 mode cycle is then repeated three times and is followed by a single 15 mode cycle. The total fuel consumption is measured using the emissions collected during the three 10 mode and one 15 mode cycles.

 

אם לסכם בעברית פשוטה, צריכת של 5.5 ליטר ל100 ק"מ (1:18.18). מה שאומר שצריכת דלק של 1:15-1:16 היא לא כזו מפתיעה (או שאני טועה

:?)

 

 

צביקה, תודה על הזמנתך ועל היחס האישי. אני כנראה אבקר אי"ה את ארז ביום שישי הבא, אבל אשמח לבקר גם אותך בהזדמנות. אני מאוד שמח לקרוא ששללת את עניין משאבת הדלק.. ממש לא בא לי שצריכת הדלק תעלה.

 

אגב, פרט למסנן הדלק שנמצא ליד הגלגל האחורי, אין עוד מסנני דלק אצלי בסובארו {אלא אם כן התאמצו מאוד להחביא אותם:-)}.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פלטיניום שלום רב !

אתה חוזר ומתעקש על צריכת דלק של 1:15, במהירות ממוצעת של 100/110, בניגוד לדעתם, של חסרי האמונה מחברי הפורום, וכוונתי כמובן לארז, גם אם נניח ואתה מגזים, ואני בטוח שלא כך הדבר, האם מדובר על נסיעה עם מזגן או בלעדיו, ואם ללא מזגן אז האם עם חלונות פתוחים, מה שכידוע לך גורם להתנגדות הרוח, ולעלייה בצריכת הדלק ולא לירידה, ואם אתה פועל נגד חוקי הטבע, כיצד אתה מסביר את תגובתי הזאת ואני מצטט:

 

 

שלום רב !

מעיניין לעיניין באותו עיניין.

התבקשתי על ידי בעל סובארו זהה שנת 92, הילוכים ידניים, לערוך סקר בנושא תצרוכת דלק בסובארו DL, בשנתונים זהים 92 או 93, והשאלה הנשאלת האם תצרוכת דלק של 1:10, בסובארו זה בהלוכים ידניים , במהירות שיוט של 110 קמ"ש, עם מזגן, האם התצרוכת סבירה.

יש לציין שהרכב לאחר נקוי קרבורטור, כאשר לפני הנקוי, תצרוכת הדלק בנסיעה זהה, היתה 1:9 !

אשמח לשמוע חוות דעת של בעלי רכב זהה בלבד, כדי לתת אינדקצייה בנושא!

כמובן שכל דעה בנושא, גם לא מבעלי רכב זהה, תתקבל בברכה.

תודה מראש.

צביקה

ןפלטיניום השאלה שלי בוודאי ברורה, רכב זהה , אך הנסיעה זהה, לאחר נקוי קרבורטור, האם יתכן?!

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פלטיניום שלום רב !

אתה חוזר ומתעקש על צריכת דלק של 1:15, במהירות ממוצעת של 100/110,

 

צביקה, אני בד"כ גומר מיכל דלק בשבוע של 5 ימי עבודה בהם אני נוסע כ120 ק"מ ביום. כשאני מתדלק, מד המרחק מראה על מעל 500 ק"מ.

 

אני מקפיד למלא בכל פעם דלק עד סוף המיכל (עד שנשפך) ולאפס את הק"מ.

אני עושה זאת מסיבה פשוטה, אני מקבל החזר נסיעות לפי תעריפי התחבורה הציבורית. לכן אני רוצה לעקוב אחר צריכת הדלק.

צריכת הדלק נעה לרוב בין 1:15 ל 1:16 כאשר 99.9% מהנסיעות בין התדלוקים היו בכביש בינעירוני, במישור.

אגב, המהירות היא 95/100, לא 110.

 

אין לי שום סיבה להגזים, אין לי גם שום הסבר לצריכת הדלק הזו שאני מבין שנחשבת ללא הגיונית/לא אמיתית. מאידך, אולי מד המרחק ברכב שלי מזייף?

 

בניגוד לדעתם, של חסרי האמונה מחברי הפורום, וכוונתי כמובן לארז, גם אם נניח ואתה מגזים, ואני בטוח שלא כך הדבר, האם מדובר על נסיעה עם מזגן או בלעדיו, ואם ללא מזגן אז האם עם חלונות פתוחים, מה שכידוע לך גורם להתנגדות הרוח, ולעלייה בצריכת הדלק ולא לירידה,

 

אני נוסע ללא מזגן (אוהב את הרוח), כאשר החלון שלי פתוח לחלוטין. שאר החלונות סגורים.

בכביש החוף יש לעיתים רוח צד {בעיקר בחורף}, עדיין לא נסעתי נגד משבי רוח עזים. יכול להיות שבחורף צריכת הדלק תעלה משמעותית.

 

ואם אתה פועל נגד חוקי הטבע, כיצד אתה מסביר את תגובתי הזאת ואני מצטט:

 

שלום רב !

מעיניין לעיניין באותו עיניין.

התבקשתי על ידי בעל סובארו זהה שנת 92, הילוכים ידניים, לערוך סקר בנושא תצרוכת דלק בסובארו DL, בשנתונים זהים 92 או 93, והשאלה הנשאלת האם תצרוכת דלק של 1:10, בסובארו זה בהלוכים ידניים , במהירות שיוט של 110 קמ"ש, עם מזגן, האם התצרוכת סבירה.

יש לציין שהרכב לאחר נקוי קרבורטור, כאשר לפני הנקוי, תצרוכת הדלק בנסיעה זהה, היתה 1:9 !

אשמח לשמוע חוות דעת של בעלי רכב זהה בלבד, כדי לתת אינדקצייה בנושא!

כמובן שכל דעה בנושא, גם לא מבעלי רכב זהה, תתקבל בברכה.

תודה מראש.

צביקה

ןפלטיניום השאלה שלי בוודאי ברורה, רכב זהה , אך הנסיעה זהה, לאחר נקוי קרבורטור, האם יתכן?!

בברכה

צביקה

 

כבר עניתי לך על כך בשאלה (כמו יהודי טוב :-)) המתבקשת, מה צריכת הדלק שלו ללא מזגן?

האם הוא נוסע במישור או בעליות?

זה גם תלוי אם יש לנהג רגל קלה או כבדה על הגז.

 

תוספת קטנה,

אני מקווה לפגוש את ארז בחיפה ביום שישי הקרוב.

מחר אני אמור לתדלק את הסובארו ולאפס את מד המרחק, כך שכנראה אגיע אל ארז לאחר שעברתי כמה מאות ק"מ אך טרם הגיע הצורך לתדלק, כך שהוא יוכל לראות במו עיניו את יחס הדלק/ק"מ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פלטיניום שלום רב !

מה זה משנה מה צריכת הדלק עם מזגן או בלעדיו, באם הבדל של 5 קילומטר על כל ליטר הוא ריאלי בנסיעה עם מזגן או בלעדיו?!

קרא שרשור מלפני שנתיים בחודש דצמבר, בו אין שימוש במזגן אני מניח,והבחור העלה בעייה דומה, שלא טופלה עד עכשו, ושאל האם יש תועלת בשיפוץ קרבורטור, והאם יש טעם לטפל בקרבורטור, הוא קיבל שלל עצות אחיתופל, של כדאי לו, תצרוכת הדלק סבירה, ואין מה לעשות, ושאין לגעת בקרבורטור כל עוד הרכב נוסע תקין, קרא את השרשור הבא, והבע את דעתך האוביקטיבת בבקשה:

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=187246

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא יודע לאמוד במדויק את הפרשי הצריכה בין נסיעה עם ובלי מזגן . יש לקחת בחשבון שמזגן פועל גורם לצריכת דלק רבה יותר בכל תנאי הדרך.

 

אני לא בטוח שאני האדם הנכון לשאול אותו את השאלה שאתה שואל.

להזכירך, אני לא הגעתי אליך בגלל צריכת דלק גבוהה. אני הגעתי בגלל גמגומים במנוע שהגיעו לרמה שלעיתים המנוע כבה בסרק.

לגבי דידי, האוטו צרך (משוער) 1:10-1:12 בנסיעה משולבת ו1:13.2 בבינעירוני.

 

בכנות, אם מישהו היה שואל בפורום אם לנקות קרבורטור סתם כך ולא מתלונן על גמגומים ומציין בנוסף צריכת דלק סבירה/תקינה של 1:15. הייתי אומר לו את אותו הדבר - אל תיגע.

 

אבל אם הרכב היה צורך דלק יותר מאשר רכבים אחרים מאותו סוג ו/או מגמגם. אזי הייתי ממליץ לו בחום לטפל בקרבורטור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פלטיניום שלום רב !

אני יהיה כן איתך, יצחק בעל הסובארו הזה לשלך , פנה אלי בעקבות המלצה שלי בעבר הרחוק, על מכון קרבורטור, באזור ירושלים.

ההמלצה שלי ניתנה לאחר שבחור מירושלים פנה אלי, בעקבות תצרוכת דלק גבוהה, אך סרב בכל תוקף להגיע אלי לנתניה, עקב כך הרמתי טלפון לאחד מחברי בירושלים, והוא המליץ על מכון קרבורטורים בירושלים, שאני מנוע לציין את שמו, אך הירושלמים ביננו, בוודאי מנחשים את שמו, אך אני מנוע מלציין את שמו.

מאז לא שמעתי ממנו לא לטוב ולא לרע.

יצחק מצומת תפוח, אשר כמדומני , קרוב למעלה אדומים ולירושלים, קרא את המלצתי ופנה אליו, אך שלח את אשתו, ותמורת 300 שקל ושעתיים עבודה, הוא שחרר את הרכב והיא פנתה לביתה.

בחודש האחרון הוא ביצע טיול לצפון, עם המשפחה כנראה, ונסיעה עם מזגן, ולאחר מדידה, התברר לו שהרכב צורך 1:10, וחלה ירידה משמעותית בסחיבה.

ואז הוא פנה אלי, ואני ניצלתי במה זאת , כדי לפנות לעזרת חברי הפורום, שיביעו את דעתם, האם הצריכה סבירה?!

או יש לחזור שוב על העבודה מחדש, ולשפרה?

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קטונתי מלאבחן במדוייק את הסיבה לצריכת הדלק הגבוהה יחסית של הסובארו הידנית.

בטח שלא על סמך נסיעה יחידה מאזור ירושלים לצפון, ברכב עמוס עם מזגן פועל. כשהדרך אינה מישורית.

 

אני סמוך ובטוח מההיכרות שלי איתך שתחקרת את בעל הרכב לגבי שאר סימפטומים ותופעות לוואי הנלוות לבעיה ותוכל לאבחן זאת הרבה יותר טוב ממני. אני איני בעל מקצוע בתחום הרכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצד אחד אתה טוען לצריכת דלק של 1 ל 16, ומצד שני אתה נוסע על 90 קמ"ש במכסימום כי הרכב לא יכול יותר במצבו הנוכחי,וגם זה בזמן שאתה נוהג בעדינות,כלומר מלטף את הדוושה באיטיות מרגע תחילת הנסיעה.

אם כך הצריכה הינה נורמאלית בהתחשב בנסיבות, אך מאידך,תצורת הנהיגה שלך שונה,או אחרת,או לא נכונה למדידת צריכת דלק,בנוסף ניתן לומר שהרכב שלך לא תקין כי זה לא נורמאלי שסובארו תגיע למכסימום 90 קמ"ש.

 

בכל מקרה אחרי שתפתור את בעייתך,קח בחשבון שצריכת הדלק תעלה מהסיבה שאתה תנהג יותר מהר ,כלומר מעל 90 קמ"ש כישתאפשר לך,והרי אין יש מאיין,הרכב לא יכול לנסוע יותר מהר על אויר בלבד!

כולם לומדים,יש כאלה בדרך הקשה ויש כאלה בדרך הקלה, בסוף כולם מגיעים לאותה המסקנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

משה שלום רב !

פלטיניום טוען שהוא נוסע, בין 95 ל100 קמ"ש, ללא מזגן, אך עם חלון נהג פתוח.

במקרה כזה אני ממליץ לכל בעל רכב, ובוודאי לבעלי הסובארו, לנסוע במהירות הזאת וכך להרוויח פעמים, חיסכון משמעותי בדלק, והקטנת מרחק העצירה, במקרה חירום.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוא טוען בהודעתו הראשונה שבעליות קלות הרכב מאבד כוח - נשמע לך הגיוני הדבר?

150 אלף ק"מ בלבד, ועוד גיר רגיל....

מי מאיתנו לא נוסע בכבישים ,תמיד יש כמה דיאלים שחוטים וחלודים,עם צמיגים של אופניים,שגמעו 400-500 אלף.... ששועתים על 120-130 בכבישים המהירים,עמוסים,הרכב נוגע בריצפה בלי בולמים, האגזוז מגרד את הכביש, והרכב סוחב כאילו אין מחר, זה משהו שאני עוד לא מבין אבל זה תופעה.

אולי אתה צביקה תוכל לשפוך קצת אור על העניין הזה שהעלתי,ולומר לי איך ייתכן הדבר,אני משוכנע שהדיאלים המדוברים לא ראו ולא שמעו שיפוץ קרבורטור מהו,פלאגים ,משאבת דלק...הכל בבל"ת, והרכב נוסע כמו נינגה,אני לא מבין את זה.

כולם לומדים,יש כאלה בדרך הקשה ויש כאלה בדרך הקלה, בסוף כולם מגיעים לאותה המסקנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זו לא תופעה, זה סובארו :lol::lol::lol:.

לא מצדיק הזנחה כזו, אך בהחלט רכב בעל שרידות מופלאה.

לתמיכה טכנית וייעוץ בחומרה ומחשבים פנו בה"פ.

החלפת מסכים לניידים בעלות ללא תחרות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יצא לי לדבר עם כמה בעלי סובארו טנדר וגם רגילות והם אמרו אותו דבר -גם אם ישלמו להם הרבה הם לא יחליפו אותם .

מה גם שהסובארו האלה זה פשוט סוסי עבודה שיעבדו בכל תנאי .

אנשים כל כך אוהבים את הטנדר סובארו וDL,ואני גם מבין למה -זה רכב היחיד שלא משנה מה יעשו לו הוא ינסע וינסע עד שמשהו מכני ישבוק .(מה שכמעט ולא קורה)

"זול וזוגלובק - שניהם מתחילים בזין, ובשניהם תקבל נקניקיה"

חיפושיות 73-74

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5292 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...