Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סובארו ליאונה 93 (DL) - מאיצה באיטיות ותחשת חוסר סחיבה


Platinum
שימו לב! השרשור הזה בן 5283 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

צביקה ופלטינום שלום,

 

מתי בוצע החלפת פילטרי דלק בפעם האחרונה? איזו הצתה יש ברכב?

האם יש באפשרותך לצלם את מיקום הבורג בתושבת המפלג?

האם ישנם אילו שהם קרטועים או גמגומים קלים בנסיעה או בעליה? האם ישנם בקפיירים? אפילו קלים, ניתן לשמוע כאשר המנוע מונע ואתה מקשיב לאגזוז מחוץ לרכב בהילוך סרק.

שווה בדיקה להסתכל בבית פילטר האוויר ומתחתיו ולראות אם כל צינורות הוואקום והנשמים מורכבים כמו שצריך.

 

אין צורך לעבור לדלק 98 כפי שנרשם כאן. גם אם זה יעזור אפילו בקצת זה רק פלסטר ולא טיפול ממשי לבעיה קיימת.

 

ברכב קיימת הצתה אלקטרונית והוא עבר טיפול 10,000 בדיוק כשמד המרחק הראה שהרכב עבר 140,000 ק"מ. בטיפול הוחלפו כל המסננים, שמן המנוע והמצתים. לאחר הטיפול, הנעתי את הרכב ונסעתי ישר לצביקה בגלל שהמנוע רעד וגמגם מעט וגם בגלל שעמדתי להתחיל לעבוד בצפון ותכננתי לנסוע עם הרכב לעבודה והיתה חשובה לי צריכת דלק נמוכה.

 

כיוון שעד אז השתמשתי ברכב בעיקר לנסיעות קצרות בעיר, לא הייתי מודע לבעיה כיוון שזו מורגשת בעיקר מחוץ לעיר.

לכן בדיעבד, אני מאמין שהבעיה היתה קיימת לפני הטיפול של צביקה בקרבורטור.

 

צביקה אבחן את בעיית הגמגום כבעיית קרבורטור ואף ציין לאחר בדיקה כי הקרבורטור לא נפתח מאז יצא ממפעלי היצרן.

ואכן, בעיית הגמגום נפתרה באותו היום ע"י צביקה אשר טיפל בקרבורטור במסירות.

חשוב להדגיש שוב שאין לי חלילה טענות כלפי צביקה וכפי שאמרתי (וגם אמר צביקה) אני לא חושב שהבעיה קשורה לקרבורטור.

 

ארז שלום רב !

הרכב עובד כמו שעון שוויצרי.

אין בק פיירים .

מסנני דלק נבדקים על ידי או מוחלפים לפי הצורך, (הטיפול בוצע לפני כחצי שנה כידוע לך), אינני יודע מה מצבם היום.

אין לי אפשרות טכנית ומקצועית לבדוק טעינה, וזה לא תפקידי.

הערתי למאיר על בעיית המפלג כחשוד כלא יושב במקומו, עוד בזמן הטיפול, ושלחתיו לחשמלאי רכב, לשינוי המיקום, אך הדבר לא בוצע עד היום, בנוסף יש חשד לקלאץ מחליק, כידוע אבחון תקלות ברכב, דרך מסך המחשב, הוא לא צעד יעיל, ובנגוד להשקפותי המקצועיות.

המלצתי לו להגיע אלי, לאבחנה נוספת, ולשינוי מיקומו של המפלג, מאיר שואל באם יש ציוד לאבחון , והוא מהסס , להכנס להוצאות על מנת לסדר את הבעייה לדבריו, וזאת בהודעה פרטית, מכאן אני נמנע מלהתערב, ומעדיף לשלוח אותו לחשמלאי רכב.

בברכה

צביקה

 

אמת, הרכב עובד עגול וצריכת הדלק שלו בנסיעה בינעירונית היא 1:15.5 בערך.

המפלג קרוב לסוף מהלך קידום ההצתה, וצביקה הציע תחילה שאם יהיו בעיות. אגש לחשמלאי לפירוק והרכבת המפלג.

עם זאת, לאחר הטיפול בקרבורטור. צביקה באדיבותו הרבה כיוון את ההצתה (קידם) ולהבנתי ההצתה אמורה להיות מכוונת כיוון שאם מקדמים אותה עוד קצת, הרכב נוטה לצלצל (נבדק בסיבוב עם צביקה).

 

יש כאן נקודה שמאוד לא ברורה לי. למרות שלטענתי ולטענת צביקה המנוע עובד עגול, ללא גמגומים וללא בקפיירים. עדיין מומלץ לפרק ולהרכיב את המפלג?

האם יכול להיות מצב שהמפלג מכוון אבל לא יושב במקום?

כיצד בדיוק פירוק והרכבת המפלג יכולים לשפר את המצב?

 

צביקה, למען הדיוק אני רוצה להבהיר שברור לי שכל טיפול ברכב כרוך בהוצאה כספית וזה לא שאני "מהסס להיכנס להוצאות כדי לפתור את הבעיה". אני פשוט מעדיף שהרכב יעבור בדיקה באמצעות ציוד אבחון שאני מקווה שיעזור לאתר ולפתור את הבעיה באופן נקודתי ולא באמצעות נסיונות ידניים שאולי יפתרו את הבעיה ואולי לא אך יעלו לי יותר בכסף וזמן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 200
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אני קורא את כל מה שכתבתם ואני ממש מופתע, שתהיה בעיה בהאצה ותחושת חוסר סחיבה והרכב יעשה 1:15 מחוץ לעיר?

תמוה לי מאוד, הרי כל בעיה מורגשת שתהיה, משליכה או אל מערכת החשמל או מערכת הדלק או המנוע ומכלוליו ותורגש גם בצריכת הדלק.

קלאץ' מחליק בהחלט יכול לגרום לתחושת חוסר סחיבה והאצה. אך זה דבר מורגש בנסיעה ומוזר שאתה כותב כי הרגשת זאת רק פעמיים.

מעבר לכך, מחשב רכב אין בדגם הזה כך שלהתחבר ולסרוק תקלות ברכב זו לא אפשרות.

ברכבים אלו ניתן פשוט לעבור רכיב רכיב ולבדוק אם עונה על הגדרות היצרן מבחינת מרווחים/תקינות/מתחים וכו'.

מה שכן אפשרות היא לחבר את מערכת החשמל אצל חשמלאי למכשיר שאת שמו אני לא זוכר, אשר מציג את נתוני צריכת החשמל והעומסים על המערכת בזמן אמת בצורה גרפית, אולי ישנם נפילות מתח או תקלות באחד ממרכיבי המערכת (למרות שבעיות חשמל היו מתבטאות בקרטועים בדר"כ).

 

יותר מאוחר כשאחזור מהעבודה אסתכל בספרות (יש לי את ספר הרכב של רכבך) ואומר לך אם אני מוצא שם סיבות אפשריות נוספות לבעיה.

 

 

עריכה: אני לא רואה צורך לפרק את המפלג פיסית ממקומו, מקסימום פתח את מכסהו ובדוק כי אין חופש בציר המפלג, והרוטור והמכסה שלמים ותקינים וללא סדקים וקורוזיה במגעים. אם יש לך אפשרות להעלות צילום של בורג הכיוון זה יהיה נחמד..

לתמיכה טכנית וייעוץ בחומרה ומחשבים פנו בה"פ.

החלפת מסכים לניידים בעלות ללא תחרות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אצלי במרצדס שמתי לב שהמפלג בסוף המהלך שלו לצד שמאל.

בכל מקרה תן למישהו שמבין לפרק ולהרכיב ,אצלי בחיפושית לפני שנה הזזתי המפלג ואיבדתי כיוון והייתי צריך לקרוא למישהו שמתמחה בחיפושיות שיסדר לי את הכיוון הצתה. מאז למדי לקח חשוב -מה שעובד לא לגעת בו.

"זול וזוגלובק - שניהם מתחילים בזין, ובשניהם תקבל נקניקיה"

חיפושיות 73-74

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

.

 

צביקה אבחן את בעיית הגמגום כבעיית קרבורטור ואף ציין לאחר בדיקה כי הקרבורטור לא נפתח מאז יצא ממפעלי היצרן.

ואכן, בעיית הגמגום נפתרה באותו היום ע"י צביקה אשר טיפל בקרבורטור במסירות.

ן.

 

קצת נסחפנו לא?

ביצוע תיקוני שפכטל ועבודות צבע בבתים,

 

פרטים בה"פ .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דווקא יכול להיות ,אצלי הקרבורטור בחיפושית היה נראה כאילו לא פתחו אותו מעולם.

כאשר החלפתי דיאפרגמה של משאבת תאוצה אמרו לי שהיא נראית מקורית בגלל שהיא הייתה ממש ישנה.

גם שאר האטמים נראו אותו דבר.

או שהבעלים הקודמים (אני יד תשיעית) עשה שיפוץ לא מקצועי.

"זול וזוגלובק - שניהם מתחילים בזין, ובשניהם תקבל נקניקיה"

חיפושיות 73-74

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קצת נסחפנו לא?

 

ארז שלום רב !

קצת נסחפנו בים, היו גלים גבוהים, מסביבנו שרצו מדוזות וכרישים, גובה הגלים היו מעל שני קומות, באופק הרחוק, הבליחו האורות, המגדלור האיר לסרוגין, והחוף התרחק מאיתנו , עד שנעלם מעינינו לגמרי, המים היו קפואים, ורעדנו מפחד הכרישים, ולא בגלל צינת המים והמדוזות, הופיעה לנגד עינינו ספינת משא, שהאירה עלינו עם פרוזקטור רב עוצמה, סירה הורדה למים, ורשת עם חבלים, ירדה יחד איתה.

משכנו בחבל, ועלינו אט אט לסירת ההצלה, הסירה הועלתה בעזרת חבלים וגלגלת לסיפון אוניית המשא, ושם התגלתה לעינינו, הבלתי יאומן!!

סובארו DL, שנת 93, עם 140אלף קילומטר בלבד, על שעון של לוח המחווונים, מכסה המנוע היה פתוח, ולעינינו התגלה דבר נפלא, קרבורטור בתול ערום כביום הוולדו, הזועק ליד מקצועית מלטפת, הקרבורטור פורק לגורמים, האטמים נראו כאילו יצאו ממפעל פוגי ביפן, הקרבורטור התגלה בכל מערומיו, כקרבורטור בתול, אשר רק עין מקצועית בוחנת, יכול להווכך בכך.

הקרבורטור נוקה ושוףץ, הוחלף קיט שיפוץ, והוא הורכב אחר כבוד למנוע, כוון לפי הספר, אך פרט קטן וחשוב התצגלה לעין מקצועית בלבד, המפלג פורק בעבר, והוחזר אחר כבוד עם אעות של שני שינים\ ולכן האפשרות לקדם הצתה היא גבולית, האפשרות היחידה על מנת להחזירו למקומו המקורי, היא לשלוף אותו החוצה להזיז מספר שינים כנדרש, לכוון הצתה בנסיעת מבחן או בעזרת אקדח הצתה, אך בעל הרכב נשלח לעשות זאת אצל חשמלאי רכב, הרכב נסע לדרכו, תצרוכת הדלק נבדקה, והתגלתה כחסכונית כ15 קילומטר לליטר, והשאר יסופר בדברי הימים.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וואו איזה מצחיק אתה צביקה...

בכל מקרה לא נראה הגיוני שאטמים יחזיקו מעמד כל כך הרבה זמן,(הרי הדלק והחום בסוף מפוררים אותם). שאם ככה אז ניקוי קרבורטור צריך לעשות פעם בכמה שנים טובות.

ביצוע תיקוני שפכטל ועבודות צבע בבתים,

 

פרטים בה"פ .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני קורא את כל מה שכתבתם ואני ממש מופתע, שתהיה בעיה בהאצה ותחושת חוסר סחיבה והרכב יעשה 1:15 מחוץ לעיר?

תמוה לי מאוד, הרי כל בעיה מורגשת שתהיה, משליכה או אל מערכת החשמל או מערכת הדלק או המנוע ומכלוליו ותורגש גם בצריכת הדלק.

קלאץ' מחליק בהחלט יכול לגרום לתחושת חוסר סחיבה והאצה. אך זה דבר מורגש בנסיעה ומוזר שאתה כותב כי הרגשת זאת רק פעמיים.

מעבר לכך, מחשב רכב אין בדגם הזה כך שלהתחבר ולסרוק תקלות ברכב זו לא אפשרות.

ברכבים אלו ניתן פשוט לעבור רכיב רכיב ולבדוק אם עונה על הגדרות היצרן מבחינת מרווחים/תקינות/מתחים וכו'.

מה שכן אפשרות היא לחבר את מערכת החשמל אצל חשמלאי למכשיר שאת שמו אני לא זוכר, אשר מציג את נתוני צריכת החשמל והעומסים על המערכת בזמן אמת בצורה גרפית, אולי ישנם נפילות מתח או תקלות באחד ממרכיבי המערכת (למרות שבעיות חשמל היו מתבטאות בקרטועים בדר"כ).

 

יותר מאוחר כשאחזור מהעבודה אסתכל בספרות (יש לי את ספר הרכב של רכבך) ואומר לך אם אני מוצא שם סיבות אפשריות נוספות לבעיה.

 

 

עריכה: אני לא רואה צורך לפרק את המפלג פיסית ממקומו, מקסימום פתח את מכסהו ובדוק כי אין חופש בציר המפלג, והרוטור והמכסה שלמים ותקינים וללא סדקים וקורוזיה במגעים. אם יש לך אפשרות להעלות צילום של בורג הכיוון זה יהיה נחמד..

 

תודה על תגובתך ארז

 

מה שתיארת זה מה שמוזר גם בעיניי,

כשרכשתי את הרכב, חששתי שאולי מישהו הוריד את הק"מ בעבר {לא שזה כזה קריטי ברכב כזה, בשנתון כזה ובמחיר כזה}.

כשלקחתי את הרכב לטיפול במוסך, המכונאי העיר להפתעתי כשעבד מתחת לרכב שהרכב נראה ממש שמור ומקורי.

אח"כ צביקה טען שהקרבורטור לא נפתח מעולם לפני שטיפל בו.

המנוע נשמע טוב, לא מעשן ובבדיקה עם צביקה התחיל נסיעה בהילוך שני ללא בעיה.

 

 

אני מנסה לקבל תשובה לשאלה

האם יכול להיות מצב שהמפלג מכוון למרות שהוא לא יושב במקום? או שאם הוא לא מורכב בדיוק במקום אז זה גורם בוודאות לבעיה?

 

זכור לי שבתחילת שנות ה90, הייתה לי טלבוט הורייזן ישנה וחיברו אותה בבדיקה למחשב SUN שהראה כל מיני נתונים על הפלגים וההצתה וגם בדק את הגזים באגזוז. האם לא כדאי פשוט ללכת לבדיקה כזו כדי לאבחן את הבעיה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין לך בסובארו אפשרות להתחבר לסורק או משהו כזה , כי אין לך מחשב ברכב, מה שכן אפשר, זה לעשות בדיקת גזים. ובגדול לשמוע איך המנוע עובד אם יש צלצולים או רעשים חשודים.

אתה מתאר סובארו ששמורה בקנאות יתרה, שמור עליה, זה באמת רכב ששווה לשמור כשהוא במצב כמו שאתה מתאר. (למרות שאני עדיין לא כל כך משוכנע בעניין הקרבורטור הבתול)

ביצוע תיקוני שפכטל ועבודות צבע בבתים,

 

פרטים בה"פ .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב,

 

פניתי לספר, בסעיף "ENGINE LACKS POWER" וזה מה שאמר: (הרוב כבר נאמר כאן בשרשור)

הסדר הוא בדיקה על פי הספר, יש לעבור אחד אחד ולבדוק תקינות

 

1. כוון הצתה לא נכון

2. חופש בציר המפלג

3.רוטור שחוק, מכסה מפלג לא תקין, חוטי הצתה לא תקינים, סליל הצתה לא תקין (אם תרצה נתונים מדוייקים לבדיקה תרשום לי).

4. פלאגים לא במרווח מתאים (קורה, אני אישית תמיד בודק לפני החלפה את המרווח)

5. בעיית קרבורטור (שים לב שהיא חמישית בסדר הבדיקות)

6. פילטר אוויר סתום

7. ברקסים לחוצים

8. ברכב אוטומט: מפלס שמן גיר לא תקין

9. קלאץ' מחליק

10. פילטר דלק סתום או זוהמה במיכל דלק

11. לא רלוונטי לרכבים בארץ

12. קומפרסיה לא אחידה במנוע

13. מערכת פליטה חסומה

 

לא ציינת (או שכן ולא שמתי לב) האם החלה התופעה הזו כרעם ביום בהיר או שלאחר טיפול כלשהו, אם כן, ציין בדיוק מה נעשה.

לגבי שאלתך, המפלג יכול להיות מכוון גם אם לא יושב בדיוק לפי השיניים כל עוד יש מספיק מרווח משחק לקידום/איחור ההצתה.

 

אני חיפאי, אם תרצה לעבור יום אחד בבוקר שאסתכל לך על המפלג, פלאגים, סליל ההצתה וחוטי ההצתה ואבדוק תקינות וכיוון הצתה אתה מוזמן בשמחה.

לתמיכה טכנית וייעוץ בחומרה ומחשבים פנו בה"פ.

החלפת מסכים לניידים בעלות ללא תחרות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום רב !

מעיניין לעיניין באותו עיניין.

התבקשתי על ידי בעל סובארו זהה שנת 92, הילוכים ידניים, לערוך סקר בנושא תצרוכת דלק בסובארו DL, בשנתונים זהים 92 או 93, והשאלה הנשאלת האם תצרוכת דלק של 1:10, בסובארו זה בהלוכים ידניים , במהירות שיוט של 110 קמ"ש, עם מזגן, האם התצרוכת סבירה.

יש לציין שהרכב לאחר נקוי קרבורטור, כאשר לפני הנקוי, תצרוכת הדלק בנסיעה זהה, היתה 1:9 !

אשמח לשמוע חוות דעת של בעלי רכב זהה בלבד, כדי לתת אינדקצייה בנושא!

כמובן שכל דעה בנושא, גם לא מבעלי רכב זהה, תתקבל בברכה.

תודה מראש.

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לקרוב משפחה שלי יש סובארו DL 93' ידנית עם 275.000 שעושה לו 1-10/11 והוא נוסע רגוע ביותר.

הנתונים פה לא הגיונים איך 1-15 בDL?

"זול וזוגלובק - שניהם מתחילים בזין, ובשניהם תקבל נקניקיה"

חיפושיות 73-74

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טנדר 1600, 950ק"ג, 1-13 בינעירוני, 1-9/11 בעיר, תלוי באיזו עיר :? ובמזגן.

לתמיכה טכנית וייעוץ בחומרה ומחשבים פנו בה"פ.

החלפת מסכים לניידים בעלות ללא תחרות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5283 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...