Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סובארו ליאונה 93 (DL) - מאיצה באיטיות ותחשת חוסר סחיבה


Platinum
שימו לב! השרשור הזה בן 5292 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מאיר שלום רב !

הרכב חזרה את המכסה הישן, וחזור לעדכן.

קבע תור ליום שישי בה.פ, ואבצע בדיקה יסודית.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 200
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

החזרתי את המכסה הישן, מחר בבוקר בהלוך ובערב בדרך חזרה אני משער שארגיש אם יש שינוי.

אגב, על המכסה הישן כתוב "Hitachi".

האם זה אומר שהוא המקורי ברכב?

 

צביקה, ביום שישי הקרוב יש לי סידורים ואני צריך לקחת את הרכב לטיפול 10,000 (היום הגעתי ואף עברתי מעט את ה 150,000). אני מאמין ומקווה שיסתדר לי לקבוע איתך ליום שישי שאחריו. נהיה בקשר בה.פ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חזרתי לעדכן בהתפתחות מעניינת.

 

אתמול לאחר שהחזרתי את המכסה הישן (שארז ניקה מקורוזיה והרכב נסע איתו טוב), לא חל שיפור של ממש. הסחיבה היתה חלשה למרות החזרה למכסה הישן. וזה היה די מפתיע.

 

אבל אם כך, הדבר אומר שהאשמה כנראה אינה במכסה החדש בלבד כיוון שגם עם המכסה הישן הבעיה נשארה.

בערב לאחר שחזרתי מהעבודה, הפשלתי שרוולים ויצאתי להרכיב שוב את מכסה המפלג החדש.

 

פירקתי את המכסה הישן, עמדתי להרכיב את החדש ואז פתאום החלטתי להציץ על המגעים הפנימיים שלו.

הפכתי את המכסה החדש מתחת לאור והופתעתי מאוד לגלות שחלקם התחתון של המגעים נראה אטום וחלקם העליון נראה מבריק.

ניקיתי את החלק האטום בעדינות עם בד שמיר. הרכבתי את המכסה החדש, הידקתי היטב את חוטי ההצתה ונכנסתי הביתה.

 

הבוקר, הנעתי את הרכב כרגיל והופתעתי, המנוע כמעט לא רעד כמו בשאר הבקרים וסל"ד נשמע גבוה ויציב יותר לעומת קודם.

התחלתי לנסוע, עליתי על כביש החוף, אני בקושי נוגע בדוושה והאוטו לא יורד מ105 קמ"ש.

אני יוצא לעקוף, לוץ על הדוושה והאוטו מאיץ. הייתי מופתע ממש לטובה.

אני "מלטף" את הדוושה, והמנוע מרגיש הרבה יותר חזק מקודם. וגם נשמע ממש אחרת.

בעליה של מחלף עתלית, לחצתי על הגז.. המנוע נהם ובמקום להשמיע רעש ולהמשיך לאבד כח.. הוא האיץ די בקלילות.

חייכתי חיוך גדול, בירכתי את ארז בליבי על איתור התקלה והמשכתי במרץ לעבודה. תוך כדי שאני נהנה להקשיב לנהמת המנוע ולהרגיש את העצמה החדשה שהתגלתה ברכב.

יגחך מי שירצה לגחך, האוטו אצלי כשנה וחצי. אף פעם מאז שהוא אצלי, הוא לא סחב כמו היום בבוקר.

 

אבל מה?

שמח וטוב לב נכנסתי לאוטו בסוף היום והתחלתי לנסוע הביתה, תחילת הנסיעה היתה טובה כמו בבוקר. המנוע נשמע טוב והאוטו סחב מצויין.

 

לקראת חדרה בערך, הרגשתי בוודאות שהאוטו שוב התחיל לאבד כח. ואחרי הנסיעה המהנה של הבוקר.

ואני לא יודע ממה זה יכול להיגרם ומבקש את עזרתכם.

 

נראה לי קצת מוזר שהחלק התחתון של מגעי מכסה המפלג היה אטום/קורוזיבי והחלק העליון יותר מבריק.

האם זה יכול להיגרם מבעיה ברוטור?

 

האם זה יכול להיגרם כי חוטי הצתה זזו בנסיעה?

 

מחר הרכב צריך לעבור טיפול 10,000. האם בגלל שהגיע זמן הטיפול זה קורה?

 

 

 

אגב,

לפני שיצאתי מטירת הכרמל, תידלקתי את הרכב כאשר מד המרחק מראה שהרכב עבר 545ק"מ מהתדלוק הקודם.

מילאתי את המיכל עד הסוף - סה"כ 34.8 ליטר.

על אף הסחיבה החלשה ולמרות כל נסיונות ההאצה לבדוק את תגובות המנוע, צריכת הדלק נשארה טובה.

יכול להיות שמהירות השיוט החסכונית לרכב זה היא 100-110?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הי מאיר ושבת שלום,

 

יום שישי כבר חלף עבר לו, האם יצא לך לבקר אצל צביקה לבדיקה?

האם יש שינוי ברכב או עדיין מתנהג בעצלתיים? האם בצעת כבר את טיפול ה10,000 והאם יש שינוי בעקבותיו? (אמרת להם לנקות את החלודה בהברגת הפלאגים?

 

ארז.

לתמיכה טכנית וייעוץ בחומרה ומחשבים פנו בה"פ.

החלפת מסכים לניידים בעלות ללא תחרות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הי ארז, שבת שלום.

 

אם תקרא את הודעה 122 בשרשור זה בעיון תראה שלאחר ניקוי קורוזיה מהמכסה החדש, הסחיבה היתה מדהימה לפרק זמן קצר ושוב ירדה.

 

לא יצא לי לבקר אצל צביקה. היו לי סידורים בבוקר בעיר ומשם נסעתי למוסך לטיפול 10,000

בטיפול ביקשתי מהמכונאי לשמן את ההברגות של הפלאגים כפי שהמלצת, למתוח מעט את כבל הקלאץ', ולהחליף את הרוטור במפלג מתוך תקווה שזה יפתור סופית את הבעיה.

הרוטור החדש אגב, גם הוא מתוצרת FACET

 

בטיפול הוחלפו גם מיסבי הגלגלים האחוריים. לאחר שיצאתי מהמוסך והאוטו נסע בשקט מדהים, הבנתי לכמה רעש המיסבים האחוריים גרמו.

 

לאחר הטיפול, המנוע נשמע בסדר ונסעתי בתוך העיר הביתה אז לא יכלתי להרגיש אם היה שיפור בסחיבה.

היום בצהריים נסעתי להביא את חמותי, בנסיעה המנוע עובד בסדר אבל כשעוצרים הוא "חותך" ואף כבה מספר פעמים.

כשנכנסתי לחניה של הבית, פתאום נעלמו החיתוכים והמנוע עבד טוב.

לאחר 10 דקות יצאתי לוודא שהכל בסדר, אך הגמגומים והחיתוכים חזרו.

 

פתחתי את מכסה המנוע, פירקתי והסתכלתי במכסה המפלג לראות שהרוטור החדש במקום. והוא אמנם במקום אבל גם פס אטום כמו קורוזיה הופיע על מגעי מכסה המפלג. ניסיתי להדק את המגעים, סגרתי את מכסה המנוע, הלכתי להתניע את הרכב לבדוק אם הגמגום ממשיך או שהוא הסתדר.

 

הגמגום ממשיך ועכשיו משום מה גם אי אפשר לפתוח את מכסה המנוע. משכתי בידית והיא לא מצליחה לפתוח את המכסה.

{כשסגרתי את המכסה, נשמע רעש מתכתי מעט מוזר)

 

אני לא מצליח לפתוח את מכסה המנוע, אין לי מושג איך לפתוח את המכסה עכשיו. איאלץ לנסוע מחר בבוקר במוסך.

אני מקווה שהוא ידע ויצליח לפתוח את המכסה.

 

לסיכום, אני מניח שמקור הבעיה הוא לא מכסה המפלג החדש, כנראה גם לא פס הקורוזיה שמופיע במהירות עליו.

עושה רושם שהחלפת הרוטור לא פתרה את הבעיה אף היא,

 

נורא מוזר לי כל עניין הגמגום, אם זה היה בגלל החלפת הרוטור, זה היה אמור להיות מורגש אתמול בדרך חזרה מהמוסך.

אולי בכל זאת יש בעיה בחוטי ההצתה או ברכיב אחר של מערכת ההצתה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חותך וכבה? מגמגם? האם במוסך נגעו לך בקרבורטור בזמן שהיית שם? הרוטור החדש זהה לישן מבחינת צורתו (רחבה)?.

עניין הופעת הגמגומים תמוהה ביותר, פעם כן ופעם לא, האם אתה בטוח שהרכב לא התנהג אולי כך לפני הכנסתו למוסך? אם לא, חזור אליו שיבדוק אם רואה משהו לא בסדר, יתכן אף וניתק צינור וואקום בעת שפירק את בית פילטר האוויר.

 

לגבי עניין המכסה, האם כאשר אתה מושך את הידית פתיחה היא נשארת משוכה או חוזרת חזרה? אם נשארת אז כנראה ונקרע הכבל, אם לא כנראה שנשבר הקפיץ במנגנון הפתיחה או שהמנגנון עצמו התפרק. אני לא יודע איך פותחים בDL את המכסה המנוע במקרה כזה.

בטנדר זה פשוט, מפרקים את הגריל הקדמי ומגיעים למנגנון.

 

אני לא רוצה למהר ולומר שישנה בעייה במערכת ההצתה, ובטח לא יום אחרי שהרכב ביקר במוסך.

 

 

ד"א אגב, לכל הצופים בשרשור זה, פורום סובארו היה מושבת בימים האחרונים לצורך שדרוג ותיקונים ונפתח במתכונתו החדשה תחת השם: "סובארוהוליק" התחדשנו גם בדומיין חדש, כולם מוזמנים.

לתמיכה טכנית וייעוץ בחומרה ומחשבים פנו בה"פ.

החלפת מסכים לניידים בעלות ללא תחרות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חותך וכבה? מגמגם? האם במוסך נגעו לך בקרבורטור בזמן שהיית שם?

 

לא נגעו בקרבורטור, אבל לאחר החלפת הרוטור הבחור שטיפל ברכב גילה שהתנתקה לו צינורית. לאחר חיפוש הוא חיבר אותה לחלק שכנראה מגביר את הסל"ד בהדלקת המזגן.

 

הרוטור החדש זהה לישן מבחינת צורתו (רחבה)?.

כן

 

 

עניין הופעת הגמגומים תמוהה ביותר, פעם כן ופעם לא, האם אתה בטוח שהרכב לא התנהג אולי כך לפני הכנסתו למוסך? אם לא, חזור אליו שיבדוק אם רואה משהו לא בסדר, יתכן אף וניתק צינור וואקום בעת שפירק את בית פילטר האוויר.

 

לפני הכנסתו למוסך הוא לא גמגם כהוא זה. עכשיו כשאתה מזכיר את זה.. זה מתחבר לי

 

לגבי פתיחת מכסה המנוע - הידית נשארת משוכה, לא חוזרת למקום

 

 

אני לא רוצה למהר ולומר שישנה בעייה במערכת ההצתה, ובטח לא יום אחרי שהרכב ביקר במוסך.

 

כשאני מדבר על בעיה במערכת ההצתה, אני מתכוון לבעית חוסר הסחיבה שעדיין נמשכת. גם לאחר החלפת מכסה מפלג ורוטור.

 

אגב,

בכדי לטפל בידית אני צריך לחזור למוסך או ללכת לפחח?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נקרע לך הכבל שפותח את המכסה מנוע, זה קרה לי גם פעמיים, אתה צריך ללכת בד"כ לפחח למרות שכל בעל מקצוע בתחום הרכב, יכול לפתוח לך את המכסה ולהחליף את הכבל תלוי אם יש לו סבלנות וכח להתעסק עם זה.

בכל מקרה אני ממליץ לך לקפוץ לחשמלאי שיעשה לך בדיקה יסודית ויעלה על הבעיה.

ביצוע תיקוני שפכטל ועבודות צבע בבתים,

 

פרטים בה"פ .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושד בהצתה חלשה או כבלים גמורים.

תנסה להוציא כבל כבל ולראות את ההשפעה על המנוע .

כאשר אתה מוציא כבל הצתה המנוע אמור לרעוד במידה והוא נשאר אז שם הבעיה.

אצלי במרצדס נסעתי חודש עם מנוע שעושה בעיות בסרק כאשר הוא חם בסוף הלכתי למוסך ועשו את הבדיקה ויצא שחוט מס' 3 היה דפוק והוא הוחלף לאחד אחר ועכשיו המנוע עובד עגול.

מצד שני יכול להיות גם אספקת דלק לקויה ואתה מרגיש זאת מתי שהמנוע צריך אספקה חזקה.

"זול וזוגלובק - שניהם מתחילים בזין, ובשניהם תקבל נקניקיה"

חיפושיות 73-74

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נקרע לך הכבל שפותח את המכסה מנוע, זה קרה לי גם פעמיים

 

כשסגרתי את מכסה המנוע לפני שזה קרה, שמעתי רעש מוזר.. אני חושש שמשהו נשבר שם.

 

אני חושד בהצתה חלשה או כבלים גמורים.

תנסה להוציא כבל כבל ולראות את ההשפעה על המנוע .

כאשר אתה מוציא כבל הצתה המנוע אמור לרעוד במידה והוא נשאר אז שם הבעיה.

 

למרות בעיית הסחיבה, המנוע עבד עגול. אם אתחיל להוציא חוטים, אני מאמין שהוא באמת ירעד

 

בשני מקרים לאחר ניקוי קורוזיה ממגעי המפלג, הסחיבה השתפרה מאוד אך התדרדרה שוב מיד עם בניית קורוזיה חדשה לאחר מספר שעות.

 

 

אני אתייצב מחר על הבוקר במוסך. ממול יש גם פחח. אני מקווה שבעיית פתיחת מכסה המנוע ובעית הגמגומים תיפתרנה בהקדם.

את בעיית הסחיבה אני אנסה לפתור ללא עזרת המוסך.

 

נקרע לך הכבל שפותח את המכסה מנוע, זה קרה לי גם פעמיים, אתה צריך ללכת בד"כ לפחח למרות שכל בעל מקצוע בתחום הרכב, יכול לפתוח לך את המכסה ולהחליף את הכבל תלוי אם יש לו סבלנות וכח להתעסק עם זה.

בכל מקרה אני ממליץ לך לקפוץ לחשמלאי שיעשה לך בדיקה יסודית ויעלה על הבעיה.

 

אכן, הכבל שפותח את מכסה המנוע הוא זה שהלך לעולמו. המכונאי החליף את הכבל בחדש והבעיה הזו נפתרה.

 

בעיית הגמגומים נותרה בעינה והמכונאי הפנה אותי לצביקה, אז נסעתי לבקר גם את צביקה.

 

צביקה בדק, הקשיב, כיוון וכיוון אך גם הוא לא הצליח לפתור את הבעיה.

 

צביקה החזיר את מכסה המפלג המקורי (המכונאי החזיר את הרוטור המקורי) והוא נתן לי מרשם לארז וולף :-D להחלפת חוטי הצתה כיוון שלטענתו יש חוט הצתה אחד שעושה בעיות. אני בטוח שצביקה יוכל לתת יותר מידע על הביקור שלי אצלו בהמשך השרשור.

 

צביקה, ביקשת שאעדכן לגבי הנסיעה ממך לטירת הכרמל.

יצאתי ממך עם סל"ד יחסית גבוה, היה צריך ללחוץ הרבה גז מהרגיל כדי לשייט ב100 קמ"ש

כשהגעתי לרמזור בעתלית ועצרתי, המנוע שוב גמגם וחתך.

 

היום בערב אני צריך לנסוע לאירוע משפחתי בעפולה, ומשם לחזור לנתניה, אני מקווה שלא אצטרך לחזור הביתה במונית :-P

 

בטיפול במוסך נמתחה גם רצועת המנוע מאוד בשל החלקתה כאשר מדליקים מזגן.

האם מתיחה חזקה של רצועה יכולה לגרום לגמגומים והחיתוכים?

 

האמת היא שמפעם לפעם, אני יותר ויותר אובד עצות.

ארז ידידי, אני אתקשר אליך הערב או מחר "להציק" לך עפ"י המלצתו של צביקה.

אם זה יהיה בסדר מבחינתך, אולי ניפגש שוב בקרוב

 

אגב, הפורום החדש בדומיין החדש.. פשוט מעולה! :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני הייתי מנסה גם לבדוק את החיבורים של המצבר , ייתכן שהם רופפים או מלוכלכים, תנסה לבדוק גם את החיבור לסליל ההצתה שנמצא בדופן תא המנוע,

ביצוע תיקוני שפכטל ועבודות צבע בבתים,

 

פרטים בה"פ .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום רב !

בבדיקה החזותית לא נתגלו ממצאים מיוחדים.

אך תוך כדי משחק עם הקונקטור של צילנדר מספר 1, לחל שינוי כלשהו בעבודת המנוע בסרק, מה שמעורר את החשד, בכבל הצתה בעייתי, הדורש החלפה.

מכיוון שחוטי ההצתה הם האדומים המקוריים, ולמרות שאני דוגל תמיד בחוטי ההצתה המקוריים, הפעם המלצתי למאיר להחליפם לחוטי הצתה איכותיים מסוג ברו בלבד, בתקווה שארז וולף ימצא לו כאלה אצל עמנואל.

מכסה המפלג הישן נבדק חזותית, ונראה כתקין, לכן החלטתי להחזירו בחזרה, במקום החדש, לא חל שינוי לרעה אך גם לא לטובה, לכן נשאר החשד בחוטי הצתה בלבד, היכולים לגרום לשינויים ולרעידות בסלד סרק, ולהרגשה של חוסר סחיבה בסלד גבוה.

כוון הסלד הורם במקצת כדי לעקוף זמנית את הבעיה, עד להחלפת חוטי ההצתה.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני הייתי מנסה גם לבדוק את החיבורים של המצבר , ייתכן שהם רופפים או מלוכלכים, תנסה לבדוק גם את החיבור לסליל ההצתה שנמצא בדופן תא המנוע,

 

המצבר נבדק ובמצב תקין, החיבור לסליל ההצתה הוא תקין. ישנו מגן מקורי על חיבורי סליל ההצתה שמראים שכנראה ולא נפתח מעולם (מעולם לא ראיתי כזה ברכב סובארו- מעניין עם לכחולה של דודי יש כזה).

 

חוטי הצתה ברו אצל עמנואל עולים עד כ150.. תאמר לו שהומלץ לך לגשת אליו ע"י ארז עם הטנדר מפורום סובארו, יכול להיות שיתן לך הנחה. (בד"כ אני קונה ב120)

 

השינוי הוא משמעותי ומורגש בין חוטי הצתה אלה לבין המקוריים או התחליפיים הפשוטים, גם כאשר משווים אל מול חוטים תקינים.

לתמיכה טכנית וייעוץ בחומרה ומחשבים פנו בה"פ.

החלפת מסכים לניידים בעלות ללא תחרות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום רב !

אין חופש בציר המפלג, המצתים חדשים, מכסה מפלג ורוטור תקינים, החשד בחוטי הצתה בלבד.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5292 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...