Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6170 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לא ממש.

 

בשביל בעירה טובה , צריך מעורר (להלן- ניצוץ) , טמפ' גבוהה וחומר דלק (להלן- הדלק).

ככל שהדלק יותר חם, יותר טוב.

את החמצן הרכב מקבל מהאויר כמובן , וככל שהאויר יותר קר , ריכוז החמצן בו גדול יותר (עיין ערך קולרים חיצוניים למיניהם).

 

אני לא יודע כיצד זה אצלך, אך אצלי יש תריס קטן בצינור המוביל אויר אל הפילטר אויר, תריס הנשלט ע"י וואקום.

כשהרכב קר , יש חימום לדלק, ובנוסף האויר נלקח מאיזור סעפת הפליטה (אויר חם).

עם התחממות המנוע, התריס נסגר, ואז האויר נלקח מקדמת הרכב , אויר קר , דחיס יותר ומועשר בחמצן.

 

הרעיון של התריס הזה ישים יותר בארצות קרות (להלן-אירופה).

 

מעבר נוזל הקירור דרך הסעפת יניקה הוא קבוע אצלנו, ולא נשלט ע"י שום דבר.

 

דלק חם + אויר קר = מואי כיף

עכשיו: מאזדה 6 2009 2.0L

היה:אאודי 80 אוטומטי 95, נפח 2 ליטר הזרקה מנוע ABT | העולם מתחלק ל- 10 סוגי אנשים: אלה שמבינים בינארי, ואלה שלא... :arrow:

פורסם

הנוסחה למואי כיף היא ברורה:-P

 

בקשר למדף בפילטר אוויר אני אכן מכיר אותו

 

אצלנו האוויר והדלק זורמים ביחד, עם העלאת טמפ' הסעפת אנחנו מעלים גם את הטמפ' של האוויר הנכנס למנוע.

הצורך לחימום הסעפת שהמנוע קר מובן לי.

 

השאלה שלי נוגעות מדוע יש צורך בחימום הסעפת לאחר שהמנעו כבר מגיע לטמפ' עבודה? הרי הצילינדרים כבר מספיק חמים בשביל לאדות את הדלק.

אופיר רודניצקי, דיאגנוסטר מומחה לרכבי קבוצת VW AUDI SEAT SKODA

פורסם

אני מניח שהתשובה לכך היא שיהיה "על בטוח" , הנדסה גרמנית של שנות ה-90.

אני לא רואה סיבה אחרת. לחמם את הדלק לפני, זה בטח לא מזיק.

עכשיו: מאזדה 6 2009 2.0L

היה:אאודי 80 אוטומטי 95, נפח 2 ליטר הזרקה מנוע ABT | העולם מתחלק ל- 10 סוגי אנשים: אלה שמבינים בינארי, ואלה שלא... :arrow:

פורסם

עשית לעמצך סלט, אז בו נחבר חזרה את כל החתיכות לירקות לשלמים:

 

אתה שאלת על IAC ומה שיש בתמונה זה פשוט לא זה, זה שסתום מעקף אויר מסוג מאוד ישן, שהיה מוכר במערכות הזרקה מאוד ותיקות והוא היה מתחמם מהחום הסביבתי שהמנוע היה יוצר בנוסף לסליל חימום ובאמצעות דו-מתכת פותח מעבר אויר שהרכב היה קר וסוגר אותו לאיטו כאשר המנוע היה מתחמם.

 

יש סוג נוסף של שסתום מעקף אויר על בסיס שעווה, עיקרון מאוד דומה רק שהוא מקבל את חום המנוע דרך מערכת הקירור ע"י צנרת מים.

 

במודלים יותר חדשים, שעברו למנועי צעדים, מנועי DC או PWM לשליטה מלאה על סל"ד הסרק, מה שנקרא באמת IAC-V, צנרת המים שהייתה מתחברת אליו הייתה למטרות חימום האויר ומניעת קיפאון.

×
×
  • תוכן חדש...