Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6170 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

IAC=Idle Air Control Valves

 

 

לא זכור לי שבאופני BMX יש חיבורי צנרת מים לרכיב זה :roll:

עכשיו: מאזדה 6 2009 2.0L

היה:אאודי 80 אוטומטי 95, נפח 2 ליטר הזרקה מנוע ABT | העולם מתחלק ל- 10 סוגי אנשים: אלה שמבינים בינארי, ואלה שלא... :arrow:

פורסם

בוקר כמובן

תפקידם די ברור

ברז עוקף סרק, או IAC באנגלית משמש מעין צ'וק

כאשר המנוע קר הוא פותח מעבר אויר, שעוקף את מד כמות האויר

ומאפשר סלד גבוה יחסית 1500 RPM בערך

מתי המעקף יסגר?

כאשר מים חמים יגיעו אליו, כלומר מנוע חם המעקף שמבנה הפנימי שלו דומה לתרמוסטט יסגר

 

במערכת בוש LE2 שקיימת ב: גולף GTI שנת 89 ב BX GTI דור I ב 205 GTI דור 1

החלק מורכב על בית התרמוסטט ומשם מקבל את חום המנוע

 

שא ברכה

אמר אחד מחכמי הפורום: המשותף לזול, זוגלובק, וזבל

הוא: הנקניקיה

MARIN MOUNT VISION 5.8

"אם לא תיתן לזה למות זה לא יתן לך לחיות"

פורסם

צנרת המים המחוברת למערכת בקרת סיבובי סרק נועדה למניעת התקרחות מעבר האויר הצר ועקב כך לסתימתו או התפסותו, בימים קרים מאוד בזמן התנעה קרה ( טמפ' חיצונית מתחת ל 0 מעלות סלזיוס).

פורסם

תפקיד הנוזל קירור שמגיע ליחידה הטרמית במנוע הצעדים, כשהמנוע קר אז מעבר אוויר נפתח להגברת סיבובי הסרק, כשהמנוע מתחמם הנוזל קירור מחמם "טרמוסטט" שסוגר את מעבר האוויר כדי שהסל"ד ירד.

 

בקיצור זה כמו צ'וק.

פורסם

במכוניות הישנות (הזרקה מכאנית בעיקר)- פתיחת וסגירה של מעבר אויר בהתאם לחום מנוע (מערכת עזר ל"צ'וק" של מערכת ההזרקה).

 

במכוניות היותר "חדישות" (בוא נגיד שראיתי את המערכת הזו עוד בלגאסי 93 ואימפרזה 94 שהיו לי) תפקיד צינורות המים הוא למנוע הצטברות של קרח או התפסות של מערכת הסרק (מנוע הצעדים) ברכב.

 

בקיצור - כולם צודקים, השאלה היא על איזה רכב ואיזה מודל מדברים. במכוניות חדישות אין דברים כאלה.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

אני יכול להגיד שיש את זה בוודאות במאזדה לאנטיס בשנים 94-98

 

בפורד פיאסטה בערך באיזור השנים 93-98

 

תפקיד הצינוריות ברכבים אלו, כדי לפתוח מעבר אוויר

פורסם
כשהמנוע מתחמם הנוזל קירור מחמם "טרמוסטט" שסוגר את מעבר האוויר כדי שהסל"ד ירד.

 

.

 

אתה בטח בקשר לטרמוסטת במערכת הזאת?

 

הצינורות האלה מחמים רק את האזור של המנוע צעדים או את כל בית המצערת?

 

אני ראיתי את הצינורות האלה גם בכריזמה 99 ששם כל בית המצערת מקבלת מים חמים.

 

בפאסט 93 שלי כל הסעפת ינייקה מקבלת הזרמה של הנוזל קרור, לכל אורך זמן עבודת המנוע.

אופיר רודניצקי, דיאגנוסטר מומחה לרכבי קבוצת VW AUDI SEAT SKODA

פורסם
במכוניות הישנות (הזרקה מכאנית בעיקר)- פתיחת וסגירה של מעבר אויר בהתאם לחום מנוע (מערכת עזר ל"צ'וק" של מערכת ההזרקה).

 

במכוניות היותר "חדישות" (בוא נגיד שראיתי את המערכת הזו עוד בלגאסי 93 ואימפרזה 94 שהיו לי) תפקיד צינורות המים הוא למנוע הצטברות של קרח או התפסות של מערכת הסרק (מנוע הצעדים) ברכב.

 

בקיצור - כולם צודקים, השאלה היא על איזה רכב ואיזה מודל מדברים. במכוניות חדישות אין דברים כאלה.

 

איציק

לא כולם צודקים, אם זה משמש לפתיחת מעבר אויר ע"י התקן תרמוסטטי זה כבר לא IAC ולכן חלק מהתשובות לא מדוייקות.

פורסם

דניאל זהו מעקף אוויר בנוסף לשסטום הIAC, המעקף אויר הזה נפתח רק כשהמנוע קר, כשהמנוע מתחמם המעבר אוויר הזה נסגר והוא לא מתפקד כלל.

 

וכן אני בטוח.

 

המעבר מים הוא רק ליחידה הטרמית, ז"א שנוזל קירור זורם רק בחלק קטן מבית המצערת.

פורסם
אתה בטח בקשר לטרמוסטת במערכת הזאת?

 

בפאסט 93 שלי כל הסעפת ינייקה מקבלת הזרמה של הנוזל קרור, לכל אורך זמן עבודת המנוע.

 

 

אופיר, אצלך (בעצם, אצלנו :wink: ) הסעפת מקבלת את נוזל החימום על מנת לחמם את הדלק , פעולה משלימה לגוף החימום שקיים בסעפת.

 

הצ'וק הוא חשמלי נטו.

עכשיו: מאזדה 6 2009 2.0L

היה:אאודי 80 אוטומטי 95, נפח 2 ליטר הזרקה מנוע ABT | העולם מתחלק ל- 10 סוגי אנשים: אלה שמבינים בינארי, ואלה שלא... :arrow:

פורסם
דניאל זהו מעקף אוויר בנוסף לשסטום הIAC, המעקף אויר הזה נפתח רק כשהמנוע קר, כשהמנוע מתחמם המעבר אוויר הזה נסגר והוא לא מתפקד כלל.

 

וכן אני בטוח.

 

המעבר מים הוא רק ליחידה הטרמית, ז"א שנוזל קירור זורם רק בחלק קטן מבית המצערת.

מצויין, עכשיו בטוח שאתה מצדיק את תשובתי.

פורסם

רגע רגע יש לי סלט בראש.

 

אני לא מכיר, אבל ממה שהבנתי פה- בדגמים מסויימים יש פתח אוויר נוסף במצערת שנשלט ע"י טמפ' המים?

 

ארז- יצא סלט בראש מהשרשור הזה, הרבבתי בין כמה דברים. אצלנו באמת תפקיד החימום לסעפת הוא להעלות את טמפ' הדלק על מנת לשפר נצילות.

 

ד"א ממה שידוע לי אין אצלנו (מנועי VAG מונוטרוניק 8 שסתומים) איזה טרמוסטת שמפסיק את הזרמת המים כאשר המנוע חם נכון?

 

השאלה הזאת באה, מכיוון שרציתי לדעת מדוע הסעפת שלנו ממשיכה לקבל נוזל קרור גם כשהמנוע כבר חם? (האם הדבר לא מוריד מהנצילות, כלומר ריכוז החמצן באוויר שיכנס למנוע, יהיה נמוך יותר ככל שהטמפ' תיהיה גבוהה יותר ?)

אופיר רודניצקי, דיאגנוסטר מומחה לרכבי קבוצת VW AUDI SEAT SKODA

×
×
  • תוכן חדש...