Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עזרה "בהחיאת" פיג'ו 205


eyalz
שימו לב! השרשור הזה בן 5624 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום רב!

 

בירשותי פיג'ו 205 שנת 95,

הרכב כבה (באמצע נסיעה)לאחר התחממות,העמדתי את הרכב בצד (עד לקירורו) ולאחר הנעות ממושכות הניע והמשיך בנסיעה כ 2 קילומטר ושוב כבה.המיים בראדיאטור השמיעו רעש רתיחה.במיכל עיבוי לא היה ככה שמילאתי בקבוק של ליטר וחצי ושוב נעלמו המים מילאתי שוב ושוב נעלמו,בקיצור לאחר גרירה של הרכב פתחתי ראש מנוע ואני רואה שהמים נכנסו הישר לתוך הראש.

כרגע אם אני מנסה להניע המנוע עובד מהר בהצתה (כמובן שלא מניע)

 

אשמח להכוונה מה התקלה ואיך מתחילים בבדיקה\תיקון...

אני מעוניין לעשות את התיקון באופן עצמאי אין לי בעייה לפרק ראש מנוע מנוע וכו' עד לתיקון המיוחל (וגם אם ישבוק חיים לצמיתות לא נורה מבחינתי..)

 

כרגע ראש מנוע פתוח וסיננתי את השמן\מיים ע"י הוצאת המסנן שמן..

יגעת ומצאת - תאמין. אמר רבי יצחק: "יגעתי ולא מצאתי אל תאמין, לא יגעתי ומצאתי אל תאמין, יגעתי ומצאתי תאמין".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 67
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אם נכנסו לך מים לראש, כנראה גם יש לך אטם ראש פרוץ. יש לך "טחינה" בשמן/מים? אם כן: גש למוסך בגרירה, ואל תשתמש ברכב עד לאחר התיקון.

עדיפות לשפשוף עצמי בבית ולא אצל בעלת מקצוע

צריך גם קרם אני מאמין.

:roll::lol::oops:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יכול להיות שיש לי אטם ראש פרוץ כי יש "טחינה" בשמן... איך אני בודק את זה? (בהתחשב בכך שאני מעוניין לנסות לבצע את התיקון בעצמי)

יגעת ומצאת - תאמין. אמר רבי יצחק: "יגעתי ולא מצאתי אל תאמין, לא יגעתי ומצאתי אל תאמין, יגעתי ומצאתי תאמין".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי הכתוב אני מעריך כי אין לך ידע טכני (תקן אותי אם אני טועה). לכן, לפתוח ראש זה לא מעשי בשבילך (כי גם טובים ומקצועיים ממני וממך מעדיפים שלא לעשות זאת בבית, אלא רק במוסך, חוץ מאלה שרוצים להתנסות בעבודה הזו, ואז גם זה בפיקוח של מכונאי מקצועי יודע דבר). גש למוסך אמין (שאתה מקבל עליו הרבה המלצות טובות) ותקבל הצעת מחיר. גש לעוד כמה מוסכים (גם שאתה מקבל עליהם המלצות) לקבלת הצעות מחיר. תשווה (מה שנקרא "סקר שוק", ומי שהכי זול בשבילך (או אמין, זה כבר מדדים שלך, בחירה שלך) לך אליו שיעשה את העבודה. אני לא ממליץ לך להתעסק עם זה משתי סיבות עיקריות: האחת היא שזה מצריך ה-מ-ו-ן ידע, והשניה היא שזה דורש הרבה עבודה.

עדיפות לשפשוף עצמי בבית ולא אצל בעלת מקצוע

צריך גם קרם אני מאמין.

:roll::lol::oops:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי מה שאתה מספר יש בוודאות פריצת אטם ראש מנוע.

מעבר לכך,יש לפרק ראש מנוע ולבדוק את מצב הבלוק.

אם הבלוק תקין, אפשר לשפץ ראש מנוע כולל חריטה,מילוי,השחזה,יישור והחלפת אטם.

אם הבלוק אינו תקין,השקעה בראש מנוע ברכב תהיה השמת כספך על קרן הצבי /ברכה לבטלה ושקול התקנת מנוע מייבוא עם אחריות.

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי הכתוב אני מעריך כי אין לך ידע טכני (תקן אותי אם אני טועה). לכן, לפתוח ראש זה לא מעשי בשבילך (כי גם טובים ומקצועיים ממני וממך מעדיפים שלא לעשות זאת בבית, אלא רק במוסך, חוץ מאלה שרוצים להתנסות בעבודה הזו, ואז גם זה בפיקוח של מכונאי מקצועי יודע דבר). גש למוסך אמין (שאתה מקבל עליו הרבה המלצות טובות) ותקבל הצעת מחיר. גש לעוד כמה מוסכים (גם שאתה מקבל עליהם המלצות) לקבלת הצעות מחיר. תשווה (מה שנקרא "סקר שוק", ומי שהכי זול בשבילך (או אמין, זה כבר מדדים שלך, בחירה שלך) לך אליו שיעשה את העבודה. אני לא ממליץ לך להתעסק עם זה משתי סיבות עיקריות: האחת היא שזה מצריך ה-מ-ו-ן ידע, והשניה היא שזה דורש הרבה עבודה.[/quote]

מקריאת המשך מיותר לשרשור זה:

 

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=270158

אני למד, שראש המנוע , פורק למרות ההזהרה של רואי בשרשור שאני מצטט, בו הוא מזהיר אותך, שלל רקע וידע טכני מעולה,

עליך להמנע מלהסתבך עם מנוע פזו, הנחשב למסובך, בוודאי לטירונים בנושא, גם עם שני ידים ימניות, וידע בפתיחת ברגים, משום שזה לא מספיק.

לפי השרשטר שלך אני למד, שניסיון להתניע את הרכב, גרם למנוע להסתובב מהר, מה שאומר רמת הקומפרסיה במנוע אפסית, ויש סכוי רב , שנקרעה חגורת טיימינג ושסתומים התעקמו.

 

מכיוון שתיארת שהתגלה מים בשמן, והשמן הפך "לטחינה", אני מסיק מכך שאטם הראש נשרף ונפרץ, ואו קיים סדק בראש מנוע, או ראש מנוע אכול האזור מעברי מים, או חלוקי המים בבלוק אכולים.

ההמלצה היחידה שאני יכול לתת לך, היא להשמע להוראות קודמי, בציטוט נעלי, ולגרור את הרכב למוסך אמין.

לפי הרגשתי, זה יהיה השרשור הבא , שהתחיל ולא יגמר לעולם.

בהצלחה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב,מנוע נשלח לחריטה במוסך סה"כ 100 ש"ח

אשמח לקבל +- מחירים לחלקים הבאים

 

ערכת שלייף קומפלט

ערכת טיפול 10,000 (מסנן אויר,מסנן שמן+שמן,מסנן דלק,פלגים)

צנרת מים חדשה (שלושה צינורות מחוברים + פתח ניקוז אויר)

טרמוסטט למיים, אני לא סגור עם ככה קוראים לחלק אבל הוא יושב מצד ימין של הסעפת יניקה.

 

תודה על העזרה.

יגעת ומצאת - תאמין. אמר רבי יצחק: "יגעתי ולא מצאתי אל תאמין, לא יגעתי ומצאתי אל תאמין, יגעתי ומצאתי תאמין".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד שאלה: איך אני מנקז את השמן מהאגן שמן?

יגעת ומצאת - תאמין. אמר רבי יצחק: "יגעתי ולא מצאתי אל תאמין, לא יגעתי ומצאתי אל תאמין, יגעתי ומצאתי תאמין".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתחתית אגן השמן יש פקק מתכת שמוברג לתוך תותב שהינו חלק מאגן השמן. פתיחת הפקק הזה מאפשרת לשמן להתנקז החוצה מאגן השמן. כדי למנוע מצב שהשמן שאותו אתה מנקז יישף על הרצפה וילכלך, מוצע לקחת "ג'ריקן" פלסטי של שמן מנוע למשל (ריק, כמובן) ולחתוך את הצד שלו. בצורה כזו, יהיה לך מיכל שלתוכו יישפך השמן. בהצלחה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אסור לכבות מנוע כשהוא התחמם יתר על המידה, צריך למלות מים לבדוק אם המאוורר פועל כראיו, ולנסות לקרר את המנוע.

אם זה לא עזר אז ברור שאתה חייב לכבות את המנוע ואז סביר להניח שיש סדק או פריצת מים בכל דרך אחרת, כיבוי מנוע חם (יתר על המידה) עלול לגרום לסדק בראש מנוע בגלל התנגדות טמפרטורה ומהפך מהיר בטמפרטורה.

כמובן צביקה יתקן אותי אם אני טעוה.

לגבי החלקים לא חושב שתגיע לאלף שקל, איך היה מצליח עסק של חלקי חילוף בפורום? :shock:

אנא תמשיך לעדכן במה עובר על הרכב :-P.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני יעדכן כמובן בהמשך.(עוד יש לי דרך ארוכה בהרכבה של הראש חזרה.)

 

בנוסף,את השמן ניקזתי ע"י הפין שתיארת,אבל.אני רואה עדיין נוזלים מתחת לבוכנות.ככה שהסקתי שנשאר עדיין שמן באגן.

האם אני טועה ויש אפשרות לניקוז נוסף/אחר?אשמח לתשובה.

 

תודה

יגעת ומצאת - תאמין. אמר רבי יצחק: "יגעתי ולא מצאתי אל תאמין, לא יגעתי ומצאתי אל תאמין, יגעתי ומצאתי תאמין".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אסור לכבות מנוע כשהוא התחמם יתר על המידה, צריך למלות מים לבדוק אם המאוורר פועל כראיו, ולנסות לקרר את המנוע.

אם זה לא עזר אז ברור שאתה חייב לכבות את המנוע ואז סביר להניח שיש סדק או פריצת מים בכל דרך אחרת, כיבוי מנוע חם (יתר על המידה) עלול לגרום לסדק בראש מנוע בגלל התנגדות טמפרטורה ומהפך מהיר בטמפרטורה.

כמובן צביקה יתקן אותי אם אני טעוה.

לגבי החלקים לא חושב שתגיע לאלף שקל, איך היה מצליח עסק של חלקי חילוף בפורום? :shock:

אנא תמשיך לעדכן במה עובר על הרכב :-P.

 

זה תקף גם לפיג'ו 205 , הרי שאחרי הכיבוי אם הטמפרטורה גבוהה ,המאוורר ישאר דלוק גם לאחר הכיבוי , וישנה סירקולציה של מים הרי הטרמוסטט במצב פתוח בגלל הטמפרטורה הגבוהה, הדבר היחידי שלא עובד זה המשאבת מים .

 

עד כמה זה קריטי במצב כזה ?

HONDA CIVIC LS

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תמלא קצת שמן קילו +- כאשר הבורג שבאגן מפורק, ודאג לשים משהו מתחת למנוע שיתאסף השמן, כך תנקה את כל השמן מהמים.

פעולה זו אינה חובה היא רק המלצה של אדם מעט מנוסה אך לא מורשה!

חכה לתגובות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה תקף גם לפיג'ו 205 , הרי שאחרי הכיבוי אם הטמפרטורה גבוהה ,המאוורר ישאר דלוק גם לאחר הכיבוי , וישנה סירקולציה של מים הרי הטרמוסטט במצב פתוח בגלל הטמפרטורה הגבוהה, הדבר היחידי שלא עובד זה המשאבת מים .

 

עד כמה זה קריטי במצב כזה ?

שלום רב !

תרשה לי לתקן אותך, בעת כיבוי מנוע, אין סירקולציית מים, בגלל שמה שיוצר את סירקולציית המים זו משאבת המים, ובעת כבוי המנוע, בוודאי ידוע לך משאבת המים לא מסתובבת. ולכן חום המנוע, עולה במכה אחת בצורה דרסטית, מאורר המנוע לא יפעל, באם יתברר שתרמוסטט המנוע תפוס במצב סגור, ולכן יוניט המאורר, הנמצא לרוב ברדיאטור, לא יפעיל את המאורר, משום שהיוניט חש את חום המים ברדיאטור ואם המים ברדיאטור קרים,המאוורר לא יכנס לפעולה.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5624 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...