Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פיאט דובלו 03 - רצועת מנוע נקרעת אחרי 1500KM


elimalka
שימו לב! השרשור הזה בן 5393 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • ספונסר פורום
קשה לי להאמין שתנהגות רצועת אביזרים משפיעה על התיזמון של משאבת ההזרקה. יש השערות נוספות?

 

דניאל,אני כמוך לא הצלחתי להבין לעמוק את הבעיה,אבל אני יכול להגיד לך מניסיון של למעלה מ10 רכבים שמצבט חופשי תפוס באלטרנטור גורם לעשן שחור בעזיבת גז.

כל פעם שלקוח מתלונן על עשן שחור אני מייד מפרק את הפולי לבדיקה,תמיד לאחר החלפתו לחדש הבעיה נעלמת מייד.

אורן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 47
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

חשבתי קצת על הנושא, כנראה כוחות ההתמדה של האלט' הכבד מונעים מהמנוע לרדת מהר בסל"ד בעזיבת המצערת ומשבשים את פעולת ה CUTOFF של המרססים. תוסיף לזה מגדש טורבו שסיים לגדוש וצריך לפרוק לחץ, מחוסר שסתום פורק קלאסי כמו שיש במנועי טורבו בנזין וקיבלת מיסוך עשן שחור רגעי של עודף דלק.

 

מעניין לראות DATA STREAM של בקרת המנוע לפני ואחרי התיקון. אם יהיה לך זמן לזה אנא דווח לנו מה הממצאים שלך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היא דופקת את התזמון, להשערתי. כפי שאמרתי כנראה שהיא מסובבת את המנוע שלא בתיאום עם ההזרקה.

 

העובדה היא שהתיקון אצל אורן פתר לי את הבעיה של העשן השחור והטרטור שהיתה מציקה מאוד וגם הרעה לי את צריכת הסולר בכ 1.5 ק"מ לליטר - אלי מלכה, אצלי לפני התיקון בנסיעה עירונית בקיץ (סיבוב חלוקה למשל) הייתי רואה 1:14.5 לפי מחשב דרך. היום 1:16.

 

עירוני? אתה מתכוון בטח מחוץ לעיר.

אני כרגע עושה בדיקה מחודשת.

עד כה מחוץ לעיר מחשב הדרך היה מראה לי גם משהו בסביבות ה 1:14.5

(מהירות נסיעה ממוצעת של 110-120 קמ"ש עם מזגן).

כאשר בפועל הצריכה הייתה כ 1:12.5.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא, אני מדבר על עירוני.

מחוץ לעיר המחשב מראה לי 1:18 בערך, תלוי כמה אני "סבתאי". בדוק שלחץ האוויר בצמיגים שלך תקין.

 

אני עם אוטו כמעט ריק שנוסע ראשון-אשקלון-חדרה-חיפה-אשקלון-גדרה-ראש העין-ראשון למשל, בלי פקקים, מוציא כ850 ק"מ על המיכל של 50 ליטר, שזה די מה שהמחשב אומר. מיכל בשימוש "סטנדרטי" מחזיק לי 750 ק"מ.

 

או שאתה לוחץ הרבה, או שלחץ האוויר אצלך נמוך מדי בצמיגים, או שיש בעיה אחרת כי הדובלו שלך צורך הרבה סולר.

עז יפנית בסלעים

yahav.biz | mineralz.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום
חשבתי קצת על הנושא, כנראה כוחות ההתמדה של האלט' הכבד מונעים מהמנוע לרדת מהר בסל"ד בעזיבת המצערת ומשבשים את פעולת ה CUTOFF של המרססים. תוסיף לזה מגדש טורבו שסיים לגדוש וצריך לפרוק לחץ, מחוסר שסתום פורק קלאסי כמו שיש במנועי טורבו בנזין וקיבלת מיסוך עשן שחור רגעי של עודף דלק.

 

מעניין לראות DATA STREAM של בקרת המנוע לפני ואחרי התיקון. אם יהיה לך זמן לזה אנא דווח לנו מה הממצאים שלך.

 

אכן דניאל אתה צודק,אני גם חשבתי כמוך ורצתי לבדוק,כשהפולי תפוס אין בכלל ניתוק דלק בהאטה,או ניתוק לשניה אחת ,ולאחר החלפת הפולי בעזיבת גז פתאומית מ4000 סל"ד יש FULL CUTOFF לכמה שניות.

אורן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום

128B9 אם אני זוכר נכון זה 100 כ"ס ולא 115 אבל יתכן וזכרוני מטעה אותי.

אורן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במודל 2003 כמו שלי ושל פותח השרשור המנוע הוא JTD 100 כ"ס, בצורה החדשה יותר זה נקרא מולטיג'ט 105 כ"ס.

עז יפנית בסלעים

yahav.biz | mineralz.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קוד המנוע - 182B9000

 

גם לי קרתה התקלה המדוברת, לא זכור לי עשן שחור אלא שהרצועה התחילה להיקרע מהצדדים.

הלכתי למורשה פיאט, ככה שבצד החיובי איבחון מהיר ומדויק אבל מהצד השלילי עשקו אותי...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תגדיר עושק, הרי נתנו טיפול מקצועי ושלמת את מחיר המקצוענות מצד שני יכולה להכנס מספר פעמים למוסך, כפי שקרה לפותח השרשור והיו גובים ממך, ככה בקטנה, כל פעם על איזה חלק אחר. לדעתי היית מסיים את הסיפור מרושש יותר, (דלק וטירטור לחזור כל פעם למוסך, סיכוי לנזק מנוע עקב רצועה שקופצת ומשאירה אותך ללא משאבת מים או תקוע וכו').

 

כנראה שככה זה אנחנו היהודים, שמגלחים לנו את הזקן לאט לאט, אנחנו לא מרגישים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא, אני מדבר על עירוני.

מחוץ לעיר המחשב מראה לי 1:18 בערך, תלוי כמה אני "סבתאי". בדוק שלחץ האוויר בצמיגים שלך תקין.

 

אני עם אוטו כמעט ריק שנוסע ראשון-אשקלון-חדרה-חיפה-אשקלון-גדרה-ראש העין-ראשון למשל, בלי פקקים, מוציא כ850 ק"מ על המיכל של 50 ליטר, שזה די מה שהמחשב אומר. מיכל בשימוש "סטנדרטי" מחזיק לי 750 ק"מ.

 

או שאתה לוחץ הרבה, או שלחץ האוויר אצלך נמוך מדי בצמיגים, או שיש בעיה אחרת כי הדובלו שלך צורך הרבה סולר.

 

לחץ הצמיגים תקין.

נסעתי לבאר שבע וחזור כ-200KM

הצריכה הגיעה כמעט ל 1:18...

כשהתחלתי להסתובב בעיר זה ירד ל 1:14.5

בפועל הצריכה הייתה 12.5\1.

הצריכה השתפרה, אולם המחשב עדיין נשאר מזייף ב 2 ק"מ לליטר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תגדיר עושק, הרי נתנו טיפול מקצועי ושלמת את מחיר המקצוענות מצד שני יכולה להכנס מספר פעמים למוסך, כפי שקרה לפותח השרשור והיו גובים ממך, ככה בקטנה, כל פעם על איזה חלק אחר. לדעתי היית מסיים את הסיפור מרושש יותר, (דלק וטירטור לחזור כל פעם למוסך, סיכוי לנזק מנוע עקב רצועה שקופצת ומשאירה אותך ללא משאבת מים או תקוע וכו').

לכן ציינתי בצד החיובי את האיבחון הטוב, בגלל זה בעצם הלכתי למורשה.

ב'עשקו' אני מתכוון לזה שנאלצתי להחליף את כל האלטרנטור עם הפולי במקום רק את הפולי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במוסך המורשה, אם היו מחליפים רק גלגלת (פולי) אז היהו רוכשים חדשה (שמחירה יקר ואין לקנות משופצת) ועוד היית מוסיף עבור החלפת על האלטרנטור שלך, לאחר שהוסר מהרכב.

בהחלפת אלטרנטור מכלל משופץ, שכבר כולל גלגלת תקינה, סביר למדי שעדיין שילמת זול יותר מהחלפה רק של גלגלת.

בברכה - רפי לין :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 שבועות מאוחר יותר ...

מציע לבדוק שוב האם הגלגלת אלטרנטור עם המצבט חופשי תקינה ואם כן לחזור לבסיס, הרשימה שפרטתי בתחילה השרשור יכולה להיות מועילה אז לעבור על הדברים אחד אחד ולשלול סעיפים.

 

אך בתחילה, אם תעלה לכאן צילום נוכחי של הרצועה, איך היא בדיוק מתחילה להקרע, זה יכול מאוד לעזור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5393 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...