Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6235 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
לרכב מוגבה יש בלאי גדול יותר אם זה בציריות, דרייבשפט או כל רכיב מכני אחר שמתקשר לעניין.

 

יערה ברלב

זה יערה מה אתה לא רואה?!?!?!

 

ואין צורך להגיב סגור את העניין כי זה גם לא המקום...שאלו על הגבהות רכבים לא עליי

פורסם

בוא/י נסכם שפעם הבאה שאת מנחה מנהל כאן איך להתנהל, תתחיל/י לחפש פורום חדש.

 

והפעם באמת אין מה להגיב!

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

טוב, בחזרה לנושא המקורי:

כמו שחשבתי לא מצאתי את מיקום מרכז הכובד של הרכב או לפחות את הגובה.

אבל... האם יש איזה שהוא נתון רשמי לגבי זוית התהפכות במצב סטטי של הרכב בשיפוע צד?

כלומר, רכב עומד יתהפך אם נעלה בהדרגה את השיפוע צד ברגע שנעבור זוית X.

 

אם יש נתון כזה, אולי לגבי ג'יפים, יהיה אפשר לחשב ממנו את גובה מרכז הכובד ולהשתמש

בנתון לגבי מצב של פניה.

להשכרה: חתימה בפורום הרכב המוביל בישראל!

פורסם

לרוב קיימים נתונים רשמיים של היצרן לגבי שיפוע צד מקסימאלי לרכבי שטח. זה מופיע בעלון הפרסומי של הרכב, אני מניח שאפשר למצוא לרכבים חדשים באתרי היצרן. עם זאת, אני חושב שזה לא נכון לגשת לפתרון הבעיה באופן שהצעת. הבעיה היא בעיה דינמית ולא סטטית, רכב איננו קופסא עם מרכז כובד ומיקום מרכז הכובד איננו קבוע; הריאקציה המורגשת בקרקע, או הנורמל שצמיגי הרכב מסוגלים לייצר משתנה גם הוא עם העברות המשקל של הרכב בתנועה, מה שמשפיע על יחס ההחלקה/התהפכות. הנושא הזה מורכב מאוד וחיזוי התנהגות רכב זהו נושא שעדיין נחקר ועוד רחוק מהגעה למיצוי.

 

לגבי מרכז הכובד, הוא די פשוט למדידה. אתה צריך לשקול אותו פעם במישור, פעם בזווית (רצוי בזווית לא קטנה, נניח 30 מעלות זה כבר סביר בהחלט). השקילה צריכה להיות מתחת לכל סרן, אז תהיה לך את הריאקציה מתחת לכל גלגל בשני המצבים. מאחר והכל סטטי, אתה יכול להתייחס לרכב כגוף נקודתי שמרכז הכובד שלו הוא שמפעיל כוחות ומומנטים ומכאן זו סטטיקה פשוטה.

 

אני חושב שהדרך הנכונה לגשת לפתרון הבעיה היא באמצעות סטטיסטיקות.

 

אלון.

פורסם

תודה אלון,

מסכים איתך לגבי העובדה שלפני התהפכות הרכב לא נמצא במצב סטטי אלא דינמי,

רק מה, הפרוייקט שלי קטן בהרבה מכדי לקחת זאת בחשבון ועוד עשרות פרמטרים שקיימים

במקרים מסוג זה ולהתחשב בהם.

תודה על ההצעה לגבי חישוב מרכז הכובד בשקילות של הסרנים, רק שזה לא מעשי מבחינתי.

 

סטטיסטיקות קצת קשה למצוא ולכן הפרוייקט יהיה יותר ברמה התיאורטית ומציאת הקשר בין גובה

מרכז הכובד לבין איזהשהוא מדד סיכון להתהפכות.

להשכרה: חתימה בפורום הרכב המוביל בישראל!

פורסם

אם אתה מתכוון להדגים הבדל בין רכב פרטי לרכב שטח אני חושב שגם תוצאה שנובעת מחישובים עם המון הזנחות עדיין תהיה נכונה, שכן ההבדל הוא באמת עצום. אם אתה מתכוון להדגים הבדלים בין שני רכבים מאותו סוג, אחד עם הגבהה של 5 ס"מ ואחד בלי, אני חושב שזה כבר בעייתי יותר ושלכל הפחות אתה תהיה חייב להגדיר כיצד ההגבהה בוצעה; רכב שהוגבה ללא שינוי קבועי הקפיצים והמשככים שלו כנראה יתאים למודל פשטני הרבה יותר מרכב שהוגבה בעזרת שינוי בקבועי הקפיצים והמשככים.

×
×
  • תוכן חדש...