Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שאלות כלליות לגבי הגבהת רכבים


SurfHigh
שימו לב! השרשור הזה בן 5456 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם, אני גיל.

אני אתחיל ואומר שאין לי שום רכב שטח ולמען האמת זה גם לא תחביב שלי.

אני לומד לתואר שני באבטחת אמינות מערכות ואחד המרצים שלי הציע לי נושא לפרוייקט גמר:

כיצד הגבהה של הרכב (זאת אומרת הארכת קפיצים+בולמים?) משפיע על האמינות שלו בכל הנוגע להתהפכות?

 

ברור לכולם שקיים קשר הפוך (יותר גבוה-יותר נוטה להתהפכות),

אלא שאני לא כל כך יודע מאיפה להתחיל ואיפה למצוא חומר מקצועי לגבי תהליך ההגבהה,

סטטיסטיקות של התהפכות רכבים, פתרונות אם יש וכו'.

 

חשבתי לנצל את הפורום ולבקש עזרה. כל דבר יעזור - הפניה לאתרים, ניסיון שלכם וכו'.

אולי אני לא במקום הנכון, אבל שווה לנסות.

 

תודה מראש לכל מי שיטרח.

להשכרה: חתימה בפורום הרכב המוביל בישראל!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום רב !

הכנס לפורום גפולוג, שם תמצא מידע רב בנושא.

התחל מכאן:

 

http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=35185

בהצלחה.

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בז'רגון המקצועי (אצלנו לפחות) מדובר באמינות נטו.

בטיחות מתעסקת בשלמות ובחייהם של המפעילים ושל הסובבים את המערכת.

אמינות היא היכולת של המערכת לבצע את תפקידה בתנאים נתונים.

אני בטוח שלא נעים לשבת ברכב מתהפך (מן הסתם לא תוכל להמשיך בנסיעה),

אבל הפרוייקט מתעניין ספציפית בסיכויים להתהפכות כתוצאה משינויים בגובה הרכב.

 

אלון וצביקה, תודה על הלינקים. מוסבר פשוט וברור.

להשכרה: חתימה בפורום הרכב המוביל בישראל!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן, זה עצם העניין, הרי מדובר בטרייד אוף בין הביצועים לבין הסיכון הגדל להתהפכות.

 

הנה משהו מעניין שמצאתי עכשיו: http://discovermagazine.com/2001/apr/featnewton

 

לא קראתי את הכל עדיין אבל בגדול העובדות הן כאלה:

ב 1999 מתו 10,875 בני אדם בהתהפכויות של SUV.(לא מצוין איפה)

רכבים גבוהים נוטים להתהפך פי 3 מרכבים רגילים משתי סיבות:

1. פיזית, מרכז הכובד שלהם גבוה משל רכב רגיל.

2. נהגים של רכבי SUV לא מעריכים נכון את המהירות שבהם הם נוהגים ואת סכנת ההתהפכות המוגברת.

(יכול להיות בגלל תחושת ביטחון מדומה שמעניק רכב מסיבי יותר?).

להשכרה: חתימה בפורום הרכב המוביל בישראל!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכנס לפורום גפולוג, שם תמצא מידע רב בנושא.

התחל מכאן:

 

http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=35185

בהצלחה.

צביקה

 

 

צביקה,

בא אני אתן לך איזה תסריט שכזה.

אתה עובד בעסק שלך, משפץ ללקוח קרבורטור.

 

פתאום נכנס מישהוא ושואל "שלום, אתם יודעים איפה משפצים כאן קרבורטורים?"

 

אז הלקוח קופץ לשיחה ואומר לו, "כן, בא אני אראה לך איפה יש איזה משפץ טוב, אני אכוון אותך אליו וזה לא פה!"

 

בתקווה שתבין את הרמז...:roll:

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סטטיסטית, אלו עם הרכבים המוגבהים נוטים לנסוע בשטח טכני וקשה יותר ולכן הם מועדים יותר להתהפכויות.

עלייך לבדוק התהפכות בכביש.

גם כאן יש בעיה כי רכבים מוגבהים לעיתים יועדו יותר לשטח ולכן נוסעים פחות בכביש אז סטטיסטית יש פחות סיכוי (זמן נסיעה) להתהפך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרשו לי להביע את דעתי (למרות שגם לי אין רכב שטח).

 

ה"אמינות" שצויינה מהווה פקטור של שימושים. לכן אני הייתי מציע כי תפלג את הבדיקה בין הגבהה של רכב לצרכי עבירות - ואז בעל הרכב מגביהה את הרכב בכדי שתהיה לו יותר תועלת בממד העבירות בידיעה שציר ה"יציבות" קטן - ולכן גם לרוב מדובר בנהגים שמה שהם יגדירו כ"יעיל" הנו פונקציה של רמת העבירות ולא היציבות.

לעומת זאת, כל חובב רכב פנאי שבקושי משתמש בו בשטח, והרכב מטבעו מוגבהה, או לשם המראה בלבד, מבחינתו מה ש"יעיל" הנו הרושם שיוצר הרכב ולא רמת העבירות שלו.

 

סתם נקודות למחשבה אם אתה מתכוון באמת לעשות ניתוח מעמיק בנושא.

?How Can Anything Bigger Be a MINI

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קשה לי מאוד להאמין שתמצא סטטיסטיקות או נתונים על התפכות רכבי שטח שעברו שיפורי הגבהה, המקסימום זה הנתונים שכבר מצאת לגני רכבי שטח\SUV שהם במקור גבוהים יותר מרכב פרטי.

לבי הגבהה זה רק השארות מבוססות לגבי מרכז כובד ,איכות ההגבהה, כלומר אם ההגבהה נעשית באופן חובבני ללא התאמת בולמים וכו הסיכוי להתהפכות גדל כנראה. ושוב זה רק השארות מבוססת ללא נתונים.

...Our necessities are few but our wants are endless

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב, עדכון קצר:

באמת לא הצלחתי למצוא נתוני התהפכות לגבי רכבים שהוגבהו, ולכן

המנחה שלי יסתפק בהשוואה בין כמה רכבים בגבהים שונים אבל מרחק

שווה או כמעט שווה בין הגלגלים.

 

מה שנראה לי בעייתי הוא למצוא נתונים לגבי מרכז הכובד של הרכב, עד כמה שאני יודע

אף יצרן לא מפרסם את הנתון במפרט.

 

האם יש דרך קלה להשיג את הנתון הזה?

להשכרה: חתימה בפורום הרכב המוביל בישראל!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא תמצא נתון שנקרא מיקום מרכז הכובד.

 

נעשו מחקרים השוואתיים על בסיסי נתונים של תאונות בארה"ב וארצות אחרות, לגבי מעורבות בתאונות בין מכוניות פרטיות מסוגים שונים ורכבי כביש שטח, סטטיסטית יש מעורבות גדולה יותר חד משמעית בהתהפכויות עצמיות לרכבי SUV, משהו כמו 40% יותר למיטב זכרוני. צריך לחפש. מעניין מאד יהיה אם תערוך מחקר כזה לגבי המצב בארץ. בחר לך 10 מכוניות נוסעים פופולריות, 10 רכבי כביש-שטח פופלריים, ותתחיל לרוץ על הסטטיסטיקה בחמש שנים האחרונות נניח.

Jeepolog.com

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5456 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...