Jump to content

זיו ירושלים

  • הודעות

    499
  • כאן מאז:

כל מה שפורסם על ידי זיו ירושלים

  1. חוץ מ ESIMPEX יש עוד מפיצים של חומרי בידוד בארץ?
  2. צר לי שאני מקפיץ שוב את הנושא, אבל מי מוכר את חומרי הבידוד השונים? אשמח אם תפנו אותי למקומות הרלוונטיים. זיו
  3. פתח ספר של היינס - הכל רשום שם שלב אחרי שלב. ושיפ לב שאת השלב הקשה ביותר עשו בשבילך - אין לך תושבות מחוברות רק תיזהר על הגב...
  4. עדיין אקטואלי... וזה מחיר מציאה לעומת העלות של זה במקור! למכירה - Front End של מיני מפיברגלס שהוזמן והגיע ושולם עליו מס ומשלוח מאנגליה הרחוקה. תוצרת ABS-MOTORSPORT מעולם לא נעשה בו שימוש. 1,000 ש"ח. בה"פ בלבד. אני מגוש דן. זיו
  5. יש לי ג'אז 2006 שעושה 7.5-8 למאה קילומטר בעיר. בבינעירוני, אם אני עדיין, אני יכול להגיע ל-5.5 למאה. תראה שאתה עדיין על הגז, שילחץ האוויר בצמיגים תקין, שאין מטען עודף באוטו ושהרכב מטופל. אחלה אוטו. אני מאוד מרוצה ממנו!
  6. אישתי (שתחיה) הציגה לפני פתרון קיים שעומד למכירה בארץ וקישור לסרטון של בעל החברה (מבלי לנקוב בשמה). דווקא שם מתגלה שמדובר בתופעה נדירה (אם כי די בכך להיות מזעזע) ושבטח לא יכולה לקרות לכל אחד. בעל החברה הציג נתונים לפיהם אירעו כ-160 מקרים בשלוש השנים האחרונות ומתוכם 3 הסתיימו במוות. מסקרן החיתוך של מאפייני ה"שוכחים"... והתאמתם לתופעות אחרות שאינם נורמטיביות. מנגד - הסטטיסטיקה על מעורבות נהגים בתאונה היא שכל נהג, בשל כלשהו, מעורב לפחות בתאונה אחת. זה ההיגיון בקיומם של אמצעי הבטיחות המותקנים ברכבים על פי חוק. בנסיבות אלו, החשש הקל שקינן בליבי שמא "זה יכול לקרות לכל אחד" התפוגג. מי שבכל מקרה מעוניין - עלות מערכות כאלו הוא כ-800-1000 ש"ח. אבל, כפי שכתבתי, אם אתם קוראים את הפוסט הזה משמע שמרבית הסיכויים שאינכם ב"קבוצת הסיכון" כך שספק אם אי פעם "תזכו" לבחון את המערכת. בהצלחה ותודה למגיבים. זיו
  7. בטח לא התכוונת אלי באופן אישי. הבחור המסכן, שממש התכוון להשאיר את הבת התינוקת שלו באוטו והיה רשלן, כיום אינו אדם מאושר שעה שאיבד את בבת עינו. החוק מחייב כיסא בטיחות - אבל לא צריך אותו אם אתה נהג זהיר. וגם לא כרית אוויר. נכון, גם לא צריך חגורת בטיחות, או רישיון. אז נכון שעלינו, המבוגרים, או לפחות עליך, צריך לסמוך. אבל מה חטאו תינוקות של בית רבן?
  8. ארדואינו נשמע טוב (ותודה לויקיפדיה על ההסבר התמציתי והמועיל), אבל זה ידרוש תכנות שאין לי מושג בו, אבל בטוח יאפשר, עם לוחות ההרחבה המתאימות, לענות על כל הדרישות ואפילו יותר. לגבי חיישני משקל - זה מחייב התקנה בכל כיסא בטיחות וקצת לא ישים. נראה לי שאזעקה עם חיווי GPS אשר יחובר לחיישן שלה חיישן תנועה יעמוד במרבית הדרישות. מניסיוני עד כה (תינוקת אחת), גם כשתינוק ישן הוא זז לא מעט. אם יש למישהו עוד רעיונות אשמח לשמוע. זיו
  9. אם הייתי יכול לחבר כזה מוצר או דומה לו ולקבוע שהוא נדרך כשמנוע כבוי, ולחבר אותו לחשמל של הרכב - זה היה יכול לעבוד מעולה...
  10. אני דווקא כן יודע לחפש (!), וחבל שלא קראת את הפוסט בעיון. לא מדובר בדיון תאורטי אלא בניסיון למצוא או ליצור פיתרון. כך לדוגמא - האם ניתן להסב או להוסיף למערכת אזעקה מבוססת GPS גם חיישן נפח? איך עושים את זה? יש למישהו ניסיון בזה? מפת חשמל?
  11. חיפשתי ולא ראיתי שיש שרשור בעניין, אך המקרה המצער מאתמול מדאיג ומפחיד. חיפשתי וראיתי שיש מספר מערכות התראה הקיימות בשוק אבל אף אחד מאלו שראיתי לא מספק את הצרכים שאפרט להלן: 1. על ההתראה להידרך רק כשהרכב כבוי וגם בהפעלה סלולארית - כי למרות שלשכוח ילד/כלב ברכב קורה, לא ראיתי הרבה נהגים שמשאירים את הרכב מונע. 2. על ההתראה להעביר חיווי סלולארי לנהג, ומומלץ שניתן יהיה להעביר את החיווי ליותר ממקום אחד (לשני ההורים, לדוגמא). 3. על ההתראה לתת אפשרות לאיתור מיקום באמצעות דריכת המערכת באופן סלולארי - כבר קרה לא פעם שרכב נגנב יחד עם תינוק בפנים, וממילא זה דבר אפקטיבי אם פרצו לרכב ונסעו בו. 4. על ההתראה להיות מחוברת למצבר הרכב עם סוללת גיבוי. אני מכיר מספר מערכות אזעקה שמתאימות למרבית הדרישות, אבל לא מצאתי כזו שיש לה חיישן נפח. היות ואין לי חשש לבנות כזה דבר בעצמי, אשמח, אם מישהו מהפורום מכיר, שתמליצו על רכיבים/שיפצורים כאלו. אני שולל מלכתחילה מוצרים שנדרכים בהפעלת קוד/מתג/משקל התינוק או כל מנגנון שדורש מהנהג פעולות נוספות היות והנהג שיזכור להפעיל את אלו יזכור גם להוציא את התינוק/ילד/חיה מהרכב. אשמח לתגובותיכם. זיו
  12. למכירה - Front End של מיני מפיברגלס שהוזמן והגיע ושולם עליו מס ומשלוח מאנגליה הרחוקה. תוצרת ABS-MOTORSPORT מעולם לא נעשה בו שימוש. 1,000 ש"ח. בה"פ בלבד. אני מגוש דן. זיו
  13. כשחיפשתי כיסוי לרכב שלי הציעו לי כיסוי של יאכטות שהוא גם רך ולא פוגם בצבע וגם עמיד למים ולפגעי שמש וקרינה. יש יצרן אחד אחד לפחות שראיתי שעושה כאלו כיסויים בארץ, אבל החומר מאוד יקר (כן, בדקתי גם ייבוא של הבד מחו"ל וייצור עצמי) ולכן משתלם רק אם יש לך רכב מאוד יקר. בזמנו הציעו לי תפירה של כיסוי לרכב שלי (מיני) בעלות של פחחות בסיסית + לרכב. כל אחד והשיקולים הכספיים שלו. אני משתמש בכיסוי רב עונתי וכשהוא נקרע, מחליף לאחר. יש הרבה שירשורים דומים כאן, מומלץ לבצע חיפוש ולגלות... בהצלחה.
  14. נראה מעולה!!! איזה כיף לך!
  15. זה מזכיר לי נשכחות. שבועיים אחרי שרכשתי את המיני שלי סבלתי מבעיה דומה. גיליתי שהאיתלור שנעשה לפני כן היה להוסיף "פיק" של הלחמה ולהדק את הבורג. זה החזיק מעמד עד למכירת הרכב אלי. פירקתו את החלקים והעברתי למכונאי אשר הפתרון שהוא ביצע היה לחבר באמצעות בורג שנקדח בין מוט ההגה לחבק ולהדק בורג. לא חזרתי עוד לאותו מכונאי. הפתרון שעשיתי לבסוף היה לשים מוט אחר. מיני זה רכב שכיף לנסוע איתו בסיבובים הדוקים ולכן הבעיה של שחיקת שיני ההזחה במוט ההגה הנה בעיה מוכרת וידועה. את מוזמן לעיין בפורומים שבאנגליה ולראות שאתה לא הראשון. כל פתרון אחר שתעשה יהיה זמני ולא בטיחותי - וסופו לעלות ביוקר. מוט חדש, אפילו מפירוק (באנגליה) יותר זול מקומבינה. הפתרון האחר הנו לפנות לבעל מקצוע בארץ שיכין לך מוט הגה כזה, כולל שיני ההזחה הנדרשים. הבעיה בכך שקשה עד בלתי אפשרי למצוא מתכת מתאימה (המתכת של מוט ההגה מאוד קשה בשל הלחצים המופעלים עליה) וכן בעל מקצוע שידע מה לעשות ויבצע עבודה איכותית. בהצלחה. זיו
  16. למכון התקנים יש סמכות לאשר, ועליהם אף להנחות כיצד לבצע את שינוי המבנה כך שיהיה בטיחותי. מזכיר במשהו את מכוני הרישוי באנגליה... אז זהו, שלא. פשוט, יותר נוח להגיד לנו שפשוט אי אפשר.
  17. זה נכון שהסיכויים להצליח הם אפסיים ואולם.... מכון התקנים הישראלי מוסמך לאשר שינויים מבנה ברכבים. אבל הם לא עושים את זה ברכבים פרטיים. למה? שאלה טובה! רכבים מסחריים מצליחים לסגור ארגז ו... מקבלים אישור. והפלא ופלא, רכבים מסחריים עם ארגז סגור יכולים גם יכולים להסירו והכל כחוק. משאיות יכולות להחליף מנועים גם לסוג שאינו מופיע ב"אוטודאטה" - רק תנסה לעשות את זה עם רכב פרטי... אז מבחינת החוק - ניתן לאשר. בפועל - אפשר לחלום
  18. ולפעמיים... כל מה שצריך זה לכוון את ההצתה כמו שצריך. אצלי היתה בעיה דומה ומסתבר שכאשר התקינו אצלי מנוע של מטרו (1300), השאירו את הדיסטרביוטר של המנוע 998 שהיה. כמובן שהצתה הייתה יוצר מכיוון תוך זמן קצר מאוד - דבר שפתרתי כאשר התקנתי דיסטרביוטר מתאים. בהצלחה. זיו
  19. ממש כיף לי לקרוא את מעלליכם עם האמבטיה. הכבישים נהדרים, הנופים מדהימים ובוודאי שהייתי רוצה לעצמי טיול משפחתי מכזה מין. תודה. זיו
  20. מעולה - הרווחתי אתנחתא מעולה להפסקת הצהרים שלי
  21. כעיקרון הקליפרים הרחבים יותר - המתאימים לדיסקים המחורצים - מאווררים, אמורים להתאים גם לקליפרים שאינם מאווררים אבל מהלך הבוכנה יהיה ארוך מדי ויכול להיות שלא יהיה אפקטיבי לטווח ארוך. היות ודיסקים זה דבר שמחליפים מדי פעם, ובאם יש לך כבר קליפרים, כדאי שתזמין דיסקים המתאימים לקליפר שיש לך. אני אישית התלבטתי רבות לפני שהזמנתי את הסט-אפ שלי ולבסוף בחרתי בדיסקים מחורצים שאינם מאווררים. שלחתי לך ה"פ מלפני כמה ימים - אשמח שנדבר. זיו
×
×
  • תוכן חדש...