Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6301 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום אנשים,

 

אני זקוק לייעוץ מהיר לגבי עסקה שתלויה כרגע באוויר:

 

אוויס מציעים לי פורד פוקוס 5 דל' שנת 2007 מהשכרה עם 54,000 ק"מ, ספר טיפולים מלא ובזמן במוסך מורשה ובלי שום פגיעות (לא שלדה ולא קוסמטיקה, כלום). אחרי מו"מ עיקש הם מסכימים לרדת ל-66,400 ש"ח במקום 81,000 במחירון לוי יצחק (18% הנחה).

 

על פניו בהתחשב בעובדה שההורדה על רכב השכרה במחירון לוי יצחק היא 17%, שאוויס היא חברה רצינית עם מוניטין טוב, ובהנחה שהרכב באמת במצב טוב ונקי מפגיעות ושאוויס נותנים שנה אחריות על מנוע וגיר, העסקה נראית טובה.

 

מצד שני לפי מחירון יד 2, ובשקלול ההשכרה הקילומטראז' ואפילו האחריות, המחיר הוא 61,500 ש"ח, שזה הפרש מאד רציני מההצעה של אוויס.

 

אני נוטה להאמין שמחירון יד 2 משקף יותר טוב את מצב השוק מהבדיחה העצובה ששמה "מחירון לוי יצחק". מה דעתכם?

פורסם

אני נוטה להאמין שמחירון יד 2 משקף יותר טוב את מצב השוק מהבדיחה העצובה ששמה "מחירון לוי יצחק". מה דעתכם?

מסכים איתך.

 

השאלה, באם כדאי לך לקנות רכב עם קילומטרז' יחסית גבוהה ועוד אחד כזה שהיה מהשכרה, כאשר אפשר למצוא כזה מידיים פרטיות וקיומטרז' נמוך יותר. אני מבין את ההפרש במחיר, אבל יהיה לך יותר קשה למכור רכב שבמקור היה השכרה, לאומת רכב שהיה בידיים פרטיות.

אני מניח שאתה מסתמך על מצב הרכב לפי דו"ח בדיקה שסיפקה חברת השכרה?

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

הבדיחה הזאת שנקראת יצחק לוי לצערנו היא אינה בדיחה, אלא העולם האמיתי.

 

זהו המחירון היחידי שמתייחסים אליו.

 

השאלה שלי היא כזו: האם לדעתך יש ב-66,000 ש"ח רכב יותר טוב שתוכל לרכוש מהפוקוס הזאתי?

 

ד"א אני בעיקרון נגד רכישת רכבים מהשכרה. (גם מליסינג).

וקשה לי עד בלתי אפשרי להאמין שהרכב הזה לא עבר ולו תיקון קוסמטי אחד כל חייו.

ואני אומר לך את זה בתור אחד שעבד בחברת ליסינג והשכרה.

פורסם
מסכים איתך.

 

השאלה, באם כדאי לך לקנות רכב עם קילומטרז' יחסית גבוהה ועוד אחד כזה שהיה מהשכרה, כאשר אפשר למצוא כזה מידיים פרטיות וקיומטרז' נמוך יותר. אני מבין את ההפרש במחיר, אבל יהיה לך יותר קשה למכור רכב שבמקור היה השכרה, לאומת רכב שהיה בידיים פרטיות.

אני מניח שאתה מסתמך על מצב הרכב לפי דו"ח בדיקה שסיפקה חברת השכרה?

 

ברכב פרטי אני צריך לרדת למודל 2005 מבחינת המחיר, שזה כבר הדגם הקודם שהוא מן הסתם פחות מתקדם - בעיקר באבזור בטיחות - חשוב לי שיהיו 6 כריות אוויר (ואז ממילא הקילומטראז' יהיה בסביבות 50,000, במקרה הטוב).

 

אין לי בעיה עקרונית עם רכב השכרה, ואני אקח אותו בכל מקרה לבדיקה מטעמי כדי לוודא שהוא באמת במצב טוב.

הבעיה היחידה היא במכירה, ואני מפחד שאנשים ירצו ממני הורדה מאד משמעותית מהמחירון. לכן חשוב לי לדעת בכמה מתחת למחירון (שוב, של השרלטן לוי יצחק, אבל זה מה יש) נמכרים רכבי השכרה לשעבר בשוק הפרטי (בפועל, אני יודע שהמחירון קובע ירידה של 17%), ופוקוס 5 דלתות בפרט, כדי שאדע האם העסקה הזאת כדאית או לא מבחינה כלכלית.

פורסם

כלכלית יותר כדאי לך לקנות פרטי, כי גם הוא ספג את מרבית ירידת הערך וגם כי הוא יותר מבוקש בשוק הפרטי.

 

רכבים אחרי השכרה קשה הרבה יותר למכור, אנשים נרתעים מהם ואתה לא מסוגל לתת את האחריות שאוויס נותנים וכשאתה מוכר את הרכב הוא לא מגיע עם ניילונים ואתה לא יושב במשרד יפה עם חליפה ועניבה כמו שאוויס עושים.

 

רכב מליסינג והשכרה קל לקנות קשה למכור.

 

אם אתה לא יכול כלכלית להרשות לעצמך מודל 2007 פרטי, אז אני לא מבין מה ההתלבטות פה.

פורסם
הבדיחה הזאת שנקראת יצחק לוי לצערנו היא אינה בדיחה, אלא העולם האמיתי.

 

זהו המחירון היחידי שמתייחסים אליו.

 

השאלה שלי היא כזו: האם לדעתך יש ב-66,000 ש"ח רכב יותר טוב שתוכל לרכוש מהפוקוס הזאתי?

 

ד"א אני בעיקרון נגד רכישת רכבים מהשכרה. (גם מליסינג).

וקשה לי עד בלתי אפשרי להאמין שהרכב הזה לא עבר ולו תיקון קוסמטי אחד כל חייו.

ואני אומר לך את זה בתור אחד שעבד בחברת ליסינג והשכרה.

 

האם יש רכב יותר טוב מהפוקוס שאני יכול לקנות ב-66,000 שקל? אין לי מושג.

 

הבחירה בפוקוס 5 דלתות נעשתה אחרי הרבה התלבטויות ובחינת היתרונות והחסרונות של די הרבה רכבים משפחתיים. הפוקוס עונה בצורה הכי טובה על הצרכים שלנו. ומכיוון שהבטיחות חשובה לי מאד אני מעדיף את מודל 2007 שיש בו 6 כריות אוויר (או trend x מודל 2006, אבל אין למצוא כאלה עם 5 דלתות).

 

השאלה שלי היא האם 66,000 ש"ח זה מחיר טוב מבחינתי, בהקשר של המכירה העתידית (צא מנקודת הנחה שהרכב במצב טוב ומתאים לצרכים שלי).

 

דרך אגב, לא ציינתי את זה אבל אני מניח שנחזיק את הרכב בסביבות 3 שנים, ואנחנו עושים משהו כמו 15-16 אלף ק"מ בשנה.

פורסם
כלכלית יותר כדאי לך לקנות פרטי, כי גם הוא ספג את מרבית ירידת הערך וגם כי הוא יותר מבוקש בשוק הפרטי.

 

רכבים אחרי השכרה קשה הרבה יותר למכור, אנשים נרתעים מהם ואתה לא מסוגל לתת את האחריות שאוויס נותנים וכשאתה מוכר את הרכב הוא לא מגיע עם ניילונים ואתה לא יושב במשרד יפה עם חליפה ועניבה כמו שאוויס עושים.

 

רכב מליסינג והשכרה קל לקנות קשה למכור.

 

אם אתה לא יכול כלכלית להרשות לעצמך מודל 2007 פרטי, אז אני לא מבין מה ההתלבטות פה.

 

 

ההתלבטות היא נטו לגבי המחיר. אני לא חייב לקנות דווקא את הרכב הזה. אני יכול לחכות עוד קצת להזדמנויות אחרות. אני יכול להמשיך להתמקח ולנסות להוריד עוד. אני יכול להתפשר וללכת על מודל 2006. יש הרבה דברים שאפשר לעשות.

 

השאלה כאמור, ועל זה אף אחד לא הביע דעה עד עכשיו, היא האם המחיר הוא מחיר טוב? האם 18% הנחה ממחירון לוי יצחק זו הנחה טובה מבחינתי?

פורסם

חמציץ, נבואה ניתנה לשוטים.

מי יודע בכמה תמכור אותו עוד 3 שנים?

 

בנוגע להאם זה מחיר טוב בשבילך, כמו שכבר אמרתי לך - אם אתה יכול להשיג רכב יותר טוב מזה באותו מחיר אז זה לא מחיר טוב.

ואם אתה לא יכול אז זה כן מחיר טוב.

 

בכל מקרה, תנסה לבדוק מה המחירים שבהם נסחר הרכב הזה או דומה לו בחברות השונות וככה תדע מה פחות או יותר הטווח הנחה של החברות. אני יכול לומר לך שבעיקרון המחיר שקיבלת לדעתי הוא דיי טוב, ועזוב אותך ממחירון יד 2.

 

בנוגע למכירה עתידית.

תסתכל כמה נמכרת היום פוקוס 2004 מהשכרה לשעבר. תוריד באחוזים את המחיר הזה מהמחירון ותדע כמה צריך להוריד.

זאת התחזית הכי טובה פחות או יותר לעתיד.

פורסם

קודם כל ה TREND X מגיע עם 8 כריות אויר:הגה+נוסע+פלג גוף עליון נהג+נוסע+4 חלונות

לגבי מחיר -אין לך מה להתייעץ כאן - זה שיקול אישי.

אם לדוגמא הרכב היה שלך בעבר בחברה בה עבדת ואתה יודע בוודאות מה הוא עבר - לא הייתי חושב פעמיים למרות הקילומטרא'ז הגבוה קמעא.

כל רכב אחר מליסינג\השכרה דורש בדיקה סופר סופר מעמיקה לגבי כל רכיב - דבר שלדעתי בארץ איננו כי הבדיקות כאן הם חאפריות.

 

בקיצור - אם אתה לא יכול להרשות לעצמך ליפול עם הרכב הזה פשוט אל תקנה אותו - כמו שאמרו לך כאן יש מספיק רכבים מידיים פרטיות שתוכל להתמקח עם הבעלים על המחיר.

לדעתי שווה לשים עוד חמשת אלפים שקל או לרדת בשנה אחת בכל כלי רכב(לאו דווקא פוקוס אם זה לא נכנס בתקציב) ולקחת רכב שמור ומטופל.

אל תשכח שיום אחד תצטרך למכור אותו...

פורסם

המחיר נשמע לי טוב לרכב מודל 2007. נכון, כשתמכור תאבד הרבה כסף, אבל לדעתי לא הרבה יותר באופן יחסי לעומת כל רכב אחר שתקנה במחיר הזה. בנוסף, אם תחליט לשמור עליו לאורך יותר מ-3 שנים תחסוך אפילו יותר כסף. הנסועה שלך ממוצעת כך שתוך 3 שנים לרכב יהיו כ-100 אלף ק"מ, שזה סביר, ואם הוא יהיה מטופל ושמור לא צריכה להיות בעיה לקבל עליו מחיר נורמלי, למרות עבר ההשכרה.

בדוק שהכל תקין ושלא עובדים עליך (ק"מ, תאונות, מצב, טיפולים) ולך על זה.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם
חמציץ, נבואה ניתנה לשוטים.

מי יודע בכמה תמכור אותו עוד 3 שנים?

 

בכל מקרה, תנסה לבדוק מה המחירים שבהם נסחר הרכב הזה או דומה לו בחברות השונות

 

בנוגע למכירה עתידית.

תסתכל כמה נמכרת היום פוקוס 2004 מהשכרה לשעבר. תוריד באחוזים את המחיר הזה מהמחירון ותדע כמה צריך להוריד.

זאת התחזית הכי טובה פחות או יותר לעתיד.

 

הנבואה אכן ניתנה לשוטים, לכן ביקשתי את דעתם של אנשים שמכירים קצת את השוק ויודעים מה אחוזי ההנחה המקובלים.

אין כמעט פוקוס 5 דלתות למכירה, ולכן קצת קשה להשוות. מהשכרה כרגע יש רק לאוויס.

 

מה זאת אומרת "תסתכל כמה נמכרת היום פוקוס 2004 מהשכרה לשעבר"? אני יכול לראות מה המחיר שדורשים במודעה - בהנחה שאני אמצא כאלה. זה לא אומר שזה המחיר שבו הרכב יימכר בסופו של דבר.

 

בכל אופן תודה על התשובות.

פורסם
קודם כל ה TREND X מגיע עם 8 כריות אויר:הגה+נוסע+פלג גוף עליון נהג+נוסע+4 חלונות

לדעתי שווה לשים עוד חמשת אלפים שקל או לרדת בשנה אחת בכל כלי רכב(לאו דווקא פוקוס אם זה לא נכנס בתקציב) ולקחת רכב שמור ומטופל.

אל תשכח שיום אחד תצטרך למכור אותו...

 

דעתי דווקא הפוכה. אני מעדיף שנתון יותר גבוה מהשכרה או ליסינג, עם הנחה בגובה דומה למה שאצטרך לתת כשאמכור (וזאת השאלה היחידה בעצם שאני שואל כאן - לכמה הנחה אני צריך לשאוף?).

 

אני חושב שמפריזים מאד בהערכת ה"שחיטה" של רכבי ליסינג והשכרה. לי יש 4 חברים עובדי הייטק שנוסעים על רכב ליסינג ולא עושים איתו שום דבר שהם לא היו עושים עם הרכב הפרטי שלהם. ההבדל היחיד הוא בקילומטראז' היותר גבוה, וגם זה כמעט רק בינעירוני.

אני לא יודע איזה מין אנשים משכירים רכבים בדרך כלל בישראל, אבל כשאני שכרתי רכב בטיול בחו"ל נסעתי עליו בדיוק כמו שאני נוסע על הרכב שלי. לא קרעתי אותו ולא בטיח. אני נוטה להאמין שרוב האנשים נוהגים כמוני. אולי אני טועה.

 

תודה בכל אופן.

פורסם
המחיר נשמע לי טוב לרכב מודל 2007. נכון, כשתמכור תאבד הרבה כסף, אבל לדעתי לא הרבה יותר באופן יחסי לעומת כל רכב אחר שתקנה במחיר הזה. בנוסף, אם תחליט לשמור עליו לאורך יותר מ-3 שנים תחסוך אפילו יותר כסף. הנסועה שלך ממוצעת כך שתוך 3 שנים לרכב יהיו כ-100 אלף ק"מ, שזה סביר, ואם הוא יהיה מטופל ושמור לא צריכה להיות בעיה לקבל עליו מחיר נורמלי, למרות עבר ההשכרה.

בדוק שהכל תקין ושלא עובדים עליך (ק"מ, תאונות, מצב, טיפולים) ולך על זה.

 

רוני

 

או, סופסוף מישהו עונה על השאלה!

 

אז אני מבין שאתה לא חושב שאני אצטרך להוריד יותר מ-20% מהמחירון במכירה? (תחת ההנחות שלך, שאני בהחלט מקווה שיהיו נכונות).

 

תודה,

N

×
×
  • תוכן חדש...