Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6323 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מאז שקניתי את הרכב, כשנתיים לערך, התאורה הפנימית בו לא עבדה.

לא היה את המפסק/בורר לכיבוי,הדלקה קבועה או הדלקה בפתיחת דלת.

לאחר חיפושים וקריאת בעיות דומות כאן בפורום החלטתי לקנות פנס תאורה חדש.

קניתי והרכבתי (זה פשוט מאוד) והנה,

 

במצב אור קבוע נדלקים הנורות בפנס.

במצב דלתות רק בפתיחת דלת אחורית נדלקים הנורות בפנס.

במצב כבוי - תקין.

בסיום נסיעה והוצאת המפתח מהסוויץ, נדלקים הנורות. ובהפעלת נעילה הם מיד כבים.

 

הבעיות:

 

1. בשום מצב האורות שבצידי המושב האחורי לא דולקים.

2. האורות לא דולקים עם פתיחת אחת מהדלתות הקדמיות.

3. למה האור דולק בהוצאת המפתח מהסוויץ? וזה רק במצב שפתחתי סוויץ או הנעתי - אבל לא במצב של להכניס סתם את המפתח ולהוציאו.

 

תודה לעוזרים.

פורסם
מאז שקניתי את הרכב, כשנתיים לערך, התאורה הפנימית בו לא עבדה.

לא היה את המפסק/בורר לכיבוי,הדלקה קבועה או הדלקה בפתיחת דלת.

לאחר חיפושים וקריאת בעיות דומות כאן בפורום החלטתי לקנות פנס תאורה חדש.

קניתי והרכבתי (זה פשוט מאוד) והנה,

 

במצב אור קבוע נדלקים הנורות בפנס.

במצב דלתות רק בפתיחת דלת אחורית נדלקים הנורות בפנס.

במצב כבוי - תקין.

בסיום נסיעה והוצאת המפתח מהסוויץ, נדלקים הנורות. ובהפעלת נעילה הם מיד כבים.

 

הבעיות:

 

1. בשום מצב האורות שבצידי המושב האחורי לא דולקים.

2. האורות לא דולקים עם פתיחת אחת מהדלתות הקדמיות.

3. למה האור דולק בהוצאת המפתח מהסוויץ? וזה רק במצב שפתחתי סוויץ או הנעתי - אבל לא במצב של להכניס סתם את המפתח ולהוציאו.

 

תודה לעוזרים.

 

דבר נוסף:

 

כשהמפסק במצב דלתות אז התאורה הפנימית נדלקת גם בפתיחת דלת תא מטען.

 

ובכל המצבים התאורה שבשני צידי המושב האחורי אינה דולקת.

פורסם

לכל דלת ברכב קיים מיקרומתג הפעלת תאורת פנים. בדלתות אחוריות הוא נמצא לייד מותן הנוסע. במצב שהדלת פתוחה תזהה אותו, מאין לחצן קטן. בדלתות הקדמיות משמש נועל הדלת כמיקרומתג (הכרס שנמצא על גבי הדלת ונועל אותה) במצב דלת פתוחה יתן המיקרומתג שלה חיווי אדמה ויגרום להדלקת תאורת פנים. כל החוטים למיקרומתגים בצבע חום עם פס לבן. בדוק קצר לאדמה על החוטים הרלוונטיים.

 

עוד אפשרות לבעייה היא שחיברו את מקלט ההזעקה לאחד מהדלתות הקדמיות וכל עוד ההזעקה במצב פתוח היא מנטרלת את החיווי אשר אמור להגיע מהדלת. תנעל את הרכב עם האזעקה, תפתח את הדלת עם מפתח ותבדוק האם נדלק האור, אם הוא נדלק אז יש לחבר דיודה על קו המינוס מההזעקה על מנת שלא תנטרל את הדלקת האור.

 

לגבי אורות מושב אחורי, בדוק קיום מתח על קו הפלוס של הנורות, בדוק האם הנורות שרופות.

 

בהצלחה.

פורסם
לכל דלת ברכב קיים מיקרומתג הפעלת תאורת פנים. בדלתות אחוריות הוא נמצא לייד מותן הנוסע. במצב שהדלת פתוחה תזהה אותו, מאין לחצן קטן. בדלתות הקדמיות משמש נועל הדלת כמיקרומתג (הכרס שנמצא על גבי הדלת ונועל אותה) במצב דלת פתוחה יתן המיקרומתג שלה חיווי אדמה ויגרום להדלקת תאורת פנים. כל החוטים למיקרומתגים בצבע חום עם פס לבן. בדוק קצר לאדמה על החוטים הרלוונטיים.

 

עוד אפשרות לבעייה היא שחיברו את מקלט ההזעקה לאחד מהדלתות הקדמיות וכל עוד ההזעקה במצב פתוח היא מנטרלת את החיווי אשר אמור להגיע מהדלת. תנעל את הרכב עם האזעקה, תפתח את הדלת עם מפתח ותבדוק האם נדלק האור, אם הוא נדלק אז יש לחבר דיודה על קו המינוס מההזעקה על מנת שלא תנטרל את הדלקת האור.

 

לגבי אורות מושב אחורי, בדוק קיום מתח על קו הפלוס של הנורות, בדוק האם הנורות שרופות.

 

בהצלחה.

 

 

ראשית המון תודה על העזרה ..

 

אז ככה..

 

את המיקרומטר של הדלתות האחוריות זיהיתי בקלות ואין בעיה.

 

עכשיו: איך אני בודק קצר לאדמה? - האם אני חייב לפרק את הדופן הפנימית של הדלת, או שאפשר במקום אחר? - אני מניח שאין בעיה של מגעים הואיל ומדובר ב - 2 הדלתות הקדמיות.

 

מדוע בפתיחת תא מיטען התאורה הפנימית שברכב דולקת?

 

ניסיתי להפעיל אזעקה ולפתוח עם מפתח - התוצאה: כלום. אין שינוי ואין תאורה.

 

לעיניין הנורות בשני צידי המושב האחורי - הם לא דולקות ועל פניו נראה לא סביר ששתיהן יישרפו בבת אחת.

 

מה לחפש ובעיקר - היכן?

 

האם חייבים להתחבר למחשב במוסך או שאפשר לבדוק לבד?

פורסם

בדופן השמאלית צמוד לרגל שמאל של הנהג ישנו כיסוי פלסטיק. פרק אותו, תגלה צומת חיבורים מסועפת עם הרבה קונקטורים. לאחד הקונקטורים מגיעים חוטים בצבע חום עם פס לבן עליהם. אילו החוטים המעבירים חיווים מהדלתות אל מעגל נעילה מרכזית ולמעגל אספקת מתח לסגירת חלונות. (שים לב שגם כאשר הסוויץ כבוי יש לך אפשרות להפעיל חלונות, כאשר פתחתה את דלת הנהג וסגרתה אותה אספקת מתח להפעלת חלונות מתבטלת) על קונקטור זה אפשר לבדוק בעזרת רב מודד קצר לאדמה. כל אחד מהחוטים משמש לדלת אחרת.

 

בעניין הנורות מאחור, נכון שהסבירות ששתיהן ישרפו נמוכה, אך עדיין קיימת. שווה לבדוק תקינותן, ואם הם לא שרופות אז לבדוק קייום מתח ביחס לאדמה על הקו המגיע לנורות אילו.

 

אם אתה מתקשה בביצוע הביקות שציינתי גש לחשמלאי רכב, זוהי אינה תקלה מסובכת במיוחד ועלות התיקון לא אמור ליהיות יקר במיוחד.

 

בהצלחה.

×
×
  • תוכן חדש...