Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הפעלת מנוע בזמן ריקון שמן גיר אוטומט


jossef
שימו לב! השרשור הזה בן 5566 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כאחד שעזר לשפץ כמה גירים אוטו' ובילה ימים רבים במכון הגירים הוותיק ביותר באזור, של הדוד שלי, עליו אני לא ממליץ בפורום, מסיבות השמורות עמי, אני יכול לומר שלא סוג השמן גרם להחלקה.

התוסף שהוספת, גם הוא לא גרם לתיקון ההחלקה.

ההחלקה נוצרה בגלל שנתת לו להתרוקן במשך של כ-15 שעות.

מה שקרה הוא, שכל המנהרות במוח של הגיר התרוקנו, את מקום השמן תפס אוויר אטמוספרי.

לאחר המילוי, השמן שקלט לתוכו בועות אוויר, לא לחץ מספיק על הסרבו כדי להצמיד את הדסקיות כראוי בכלוב. הסרבו שהוא בוכנה עם רינג מגומי שמקבל לחץ מהסלקטור, בלחץ פחות מהדרוש(בגלל בועות האוויר) על צלחת הדיסקים. המנהרות במוח הם למעשה מערכת סגורה, שבה נוצר לחץ שמן, בדומה למערכת הברקס של האוטו.

רק שבמערכת הברקס יש במשאבות הגלגלים פטמות אוויר, דרכם ניתן לשחרר את האוויר. הסלקטור הוא למעשה בוכנה ארוכה עליה מותקנות גומיות עם קפיץ, שמקבל את הפיקוד/הלחץ מהתקן שנמצא ביציאה האחורית של הגיר, תפקיד ההתקן, להזרים לחץ שמן לסלקטור בהתאם למהירות סיבובי הציר. עוצמת הלחץ נקבעת ע"י כוח צנטרופוגלי, בדומה למשקולות שיש במפלג.

בגירים החדשים יותר עם המחשב, הסלקטור הוחלף לסלואיד שמפוקד אלקטרונית ע"י מחשב הגיר שמקבל מידע לגבי המהירות מחיישן מהירות ובהתאם לכך מחליף הילוכים. ומכאן נגרמות גם רוב הבעיות.

מוסכניקים שאינם בעלי מכון לשיפוץ גיר אוטו', שמחליפים שמן גיר ולאחר מכן, באם הרכב לא זז, נכנסים להלם וקובעים מיד שהגיר הלך, זאת מתוך חוסר ידע, שולחים את הרכב למכון הגירים. מכאן נפוצו השמועות, שמתגלגלות ב"רמה", שהחלפת שמן גיר עלולה להרוס את הגיר. התופעה קוראת גם לאחר שפוץ גיר, כאשר הגיר נקי משמן.

ועכשיו לטיפ. אם היית מסיר את המדיד ונותן למנוע לעבוד מספיק זמן במקום ומידי זמן היית מעביר את ידית ההילוכים הלוך ושוב בין ההילוכים למספר שניות, האוויר היה מתנקז דרך הקרטר לצינורית המדיד ומשם החוצה, הגיר היה חוזר למצבו הרגיל.

מה שכתבתי מתייחס לגיר שהיה תקין לפני החלפת השמן, ולאחוריה כביכול שבק.

'Jcrew, ,הבכת אותי, לא צריך להגזים. מומחה אינו ניכר לפי מס' ההודעות שלו, אלא לפי תוכנן. :-P

דוד.

 

רגע רגע,אני רוצה להבין.

הרכב עומד לילה שלם,עם הפאן מורכב במקומו,עם השמן,בשביל לתבל את העניין גם יש מחסור של ליטר וחצי...אחלה ?

 

אני פותח את הפיטינג עליו בודקים לחצים,במקרה שלי נמצא בנקודה גבוהה מאוד במערכת,משאיר את הפיטינג פתוח,כך שכל טיפת שמן שתפנה מקומה במנהרות לקרטר תקבל בתמורה טיפה חדשה של אויר,עד כאן ?

 

או אפילו לחלופין לא פותח פיטינג בדיקת לחץ,אלא פשוא עומד לילה שלם,מה מונע משמן המנהרות לחלחל לקרטר ?

 

אני כשקראתי את התאור של הבחור חשבתי בכלל על משהו אחר,עם הוא לא השתמש בליפט,ובאה בלילה רוח חולית השומן ספח אליו ים גרגירים של חול ואבק,זה קצת יותר הטריד אותי.

 

במקרה הזה אני בדעתו של דניאל שהתנעה ראשונה זורקת את האויר ועושה בלידינג עצבני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 31
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

האמת שאם תשאיר את בורג הריקון של התיבה פתוח יכול לטפטף ממנה נוזל עוד הרבה מאוד זמן, לא יודע כמה ולא מדדתי אך מייד עם ההנעה יבנה לחץ וכל מעבר שיכנס בו בתורו נוזל בלחץ האויר יתנקז. להזכירכם כי השסתומים בבלוק ההידראולי לא אטומים הרמטי ומעט נוזל וקל וחומר אויר, עובר בין השסתום לגוף, וזה כמובן נועד לשימון ואטימה.

 

במחשבה שנייה ולאחר קריאה מדוקדקת של תגובתו התמוהה של דוד, אי מוצא שיש משהו בנושא הזה של אויר שאולי נכון אך אני בספק לגבי המשמעות הקריטית עד להחלקה או אובדן הילוך.

הבלוק ההידראולי ברוב התיבות נמצא בחלקו התחתון של תיבה ולכן טבול חלקו או בשלמותו בנוזל, אויר מתנקז לתוך הנוזל ולאחר מכן לא יכול לחדור חזרה כי נוזל בטבילה מציף את התעלה. אני לא חושב שזה כזה קריטי כי בזמן כל החלפת נוזל יכולה לגרום לאויר לחדור לכל תעלת אויר ובאותה מידה מייד לצאת כאשר מגיע לחץ. ידרשו אלי הפעלה אחת או שנים לכל האויר להתנקז אך בטח שלא יגיע למצב של החלקה. זה גם הסיבה מדוע בנוהל החלפת הנוזל יש להעביר מספר פעמים את הבורר לכל ההילוכים באופן ידני.

המעניין הוא שישנן תיבות הילוכים המורכבות בעמידה וחלקו העליון של הבלוק ההידאולי כלל אינו מכוסה ואין בעיות של החלקה עקב המבנה היחודי אחרת לא היו מציבים את הבלוק ההידראולי כך, מה גם שלאחר שחרור לחץ מבוכנה מסוימת כוח הקפיץ מחזיר יחד עם גולת האוורור יגרמו לאויר לחדור בקלות לתעלה בבלוק ההידראולי וזה גם משהו שנלקח בחשבון בתכנון התיבה ולא גורם להתרגשות רבה למתכנן, מסתבר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשורה התחתונה, לאחר ריקון ומילוי שמן גיר מחדש, בגיר יהיה אויר וניתן לשמוע זאת כמעיין רעש חריקה ויפסק לאחר כמספר רגעים , משחק עם בורר ההילוכים ועדיף בין פרקינג-רוורס-ניוטראל וחוזר חלילה יאיץ את ניקוז האויר.

המצאות האויר אינה סיבה להחלקה בין ההילוכים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חברים יקרים,

 

השרשור עבר ניקוי יסודי והוסרו ממנו על ההודעות שהסיטו את הדיון לכיוונים וויכוחים לא רצויים ולא מכובדים.

מטרת השרשור לדון ברמה הטכנית בשיטות לריקון שמן הגיר לטובת החלפתו. אנא שמרו אותו ממוקד וטכני.

 

תודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המצאות האויר אינה סיבה להחלקה בין ההילוכים.

דניסן ידידי.

אם אתה טוען כך, מן ההגיון שתסביר מה הסיבה לדעתך. אחרת מה הטעם למילים ?.

כל הכבוד לדניאל, שיש לו את האומץ לסגת, ולו במעט.

דוד.

דוד מזרחי נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין כאן עניין של לחימה או נסיגה רק מחשבה לעומק תוך הכרות עם מכלולי התיבה האוטומטית ודרך פעולתה.

אתה בטח זוכר משרשורים ותיקים מה קורה לעיתים לתיבת הילוכים אוטו' שלא תוחזקה בזמן, הנוזל הטרי שוטף עימו את הנוזל הצמיגי הישן וגם שאריות שחק וגורם לנפילות לחץ בבוכנות המצמדים, לעיתים הנזק הוא הרסני וסופני לתיבה ולעיתים, עם מצב התיבה לא חמור במיוחד, הנוזל החדש שהוא בעל תכונות שימור ושיפור גמישות טבעות האטימה מבטל איבודי לחץ.

 

לגבי הניקוזים שאתה טוען שאין חייה כזו. ובכן מאוד פשוט ומדובר בהידראוליקה בסיסית ביותר:

כדי לשחרר לחץ מתא לחץ מסויים או שסתום אתה חייב לנקז את הנוזל לאויר האטמוספרי, כל הבלוק ההידראולי בנוי מהמון פתחי ניקוז ומכל הכוונים ואפילו השסתומים האלקטרומגנטיים מבצעים פעולה פשוטה של ניקוז לחץ או תקרא לזה שחרור לחץ וע"י כך מאפשרים או מונעים תנועה של שסתום מכני בבלוק השסתומים, ע"י שחרור לחץ מנקודה מסויימת מתבצעת תנועה מכנית של בוכנה או שסתום שקיים לחץ מכוונה השני.

 

אני אנסה להעלות תמונה של מעגל הידראולי של בלוק השסתומים, זה יסביר את מהות הניקוז יותר טוב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

________________________________________

דניאל ברשותך הקדמה קטנה. אני מרגיש כמו מרגל שחצה את הקווים, בא לצד השני, סיפר סודות,ונענש על עצם בואו.

אף בעל מקצוע מתחום שיפוץ הגירים לא העז ולא יעיז לספר, את מה שכתבתי. עובדה שמעולם לא נכתב נושא האוויר בפורום. לכן זה נפל עליך כרעם ביום בהיר.

כבר היה בפורום מקרה של בעל מקצוע ידוע מתחום הדיאגנוסטיקה, שנשאל משהו בקשר לתיקון ממיר, וענה משהו כמו

לא יכול לגלות. ועוד דבר אחרון, בזמן העלייה הגדולה של עולי רוסיה לארץ, רואיינה בטלביזיה אחת הנשים שאמרה, "הרוסים לקחו לנו את כל הרכוש שהיה לנו, באנו רק עם הבגדים. אבל את המקצוע והניסיון שנמצא בראש, לא יכלו לקחת". כנ"ל גם אני חושב, ולכן אני לא נעלב.

ועכשיו לעניין הטכני.

לדעתי, אין קשר בין שטיפת שאריות השחק שנוצרות משחיקת הדיסקים לבין החלקה (זוהי שמועה לא נכונה, שהתפשטה כאש בשדה קוצים).

קטן עליך ועלי, שאני אקח שני דיסקים של הגיר ואחכך אותם, פעם עם שחק ופעם בלי. ברור שבלי השחק ההצמדה תהיה טובה יותר. לא נכון ששאריות שחק/אבק יתרמו להצמדה יותר טובה, ההיפך הוא הנכון. ניקוז האוויר בסרבו מתבצע ע"י לחיצת הבוכנה וחזרתה ע"י הקפיץ. בדומה לאוויר שמוציאים ממשאבת ברקס מרכזית לאחר החלפתה, כאשר הניפלים של הצינורות הרוסים או קשה לפתוח ולסגור. תתפלא שיש אפשרות להוציא אויר ממשאבת ברקס מרכזית, אם תעמיד את הרכב בשיפוע נכון ותפמפם ברגלית. כאשר פתחי ניקוז האוויר סגורים. (גם זה לא כתוב באף מקום) האוויר מתנקז כמו בגיר כאשר השמן נלחץ

וחוזר חזרה (אני לא ממליץ על השיטה). ידוע ששמן שמשתחרר לאחר לחץ, ישחרר את בועות האוויר מהר יותר.

אני חוזר וכותב את דעתי הבדוקה (אתה כבר יודע, שאני מכין "שיעורי בית", בכל דיון איתך בגלל הידע הרב שיש לך), אין פתחי ניקוז בגיר, במקומות שאמורים לבצע את ההצמדה.

בכל אופן נחכה לקישור שתעלה.

דוד.

דוד מזרחי נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דוד למרות שאופי המערכות של מערכת הבלמים וההידראוליקה של תיבה אוטומטית שונים, גם למשאבת בלם מרכזית יש ניקוז לשחרור לחצים , אחרת אין אפשרות לשחרר את הלחץ במהירות מהמשאבות לאחר עזיבה דוושת הבלם. והאויר בהחלט לא משתחרר כאשר הנוזל נלחץ כי הנוזל לא דחיס ובזמן הפעלת לחץ אין שום ניקוז פתוח באיזור הלחץ אחרת לחץ לא יבנה.

ונחזור לרגע לתיבה האוטומטית, אם אתה כותב שהנוזל כן משחרר, אז לאן בדיוק ודרך איפה? ע"י דיפוזיה דרך המתכת...?

 

עכשיו לגבי התאוריה שלך או של מישהו אחר, אם כל הסיפור של תיבות אוטומטיות מוזנחות שקורסות לאחר רענון נוזל זה בסה:כ אויר לכוד, מדוע אתה פותח את התיבה ומוצא הרס מצמדים? כן כן, זה מהנסיון ולא תאוריה סודית, מעניין אם ניקוז האויר נכון ישמיש מצמדים שחוקים עד לברזל ויעלים סימני התחממות ממכלולי המצמד.

 

שורה תחתונה, אם להעמיד את התאוריה שלך במבחן, לאחר החלפת נוזל לתיבה, במידה והרכב מאבד שילוב הילוכים או מתחילות החלקות, מה אני צריך לעשות?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דוד למרות שאופי המערכות של מערכת הבלמים וההידראוליקה של תיבה אוטומטית שונים, גם למשאבת בלם מרכזית יש ניקוז לשחרור לחצים , אחרת אין אפשרות לשחרר את הלחץ במהירות מהמשאבות לאחר עזיבה דוושת הבלם. והאויר בהחלט לא משתחרר כאשר הנוזל נלחץ כי הנוזל לא דחיס ובזמן הפעלת לחץ אין שום ניקוז פתוח באיזור הלחץ אחרת לחץ לא יבנה.

ונחזור לרגע לתיבה האוטומטית, אם אתה כותב שהנוזל כן משחרר, אז לאן בדיוק ודרך איפה? ע"י דיפוזיה דרך המתכת...?

 

עכשיו לגבי התאוריה שלך או של מישהו אחר, אם כל הסיפור של תיבות אוטומטיות מוזנחות שקורסות לאחר רענון נוזל זה בסה:כ אויר לכוד, מדוע אתה פותח את התיבה ומוצא הרס מצמדים? כן כן, זה מהנסיון ולא תאוריה סודית, מעניין אם ניקוז האויר נכון ישמיש מצמדים שחוקים עד לברזל ויעלים סימני התחממות ממכלולי המצמד.

 

שורה תחתונה, אם להעמיד את התאוריה שלך במבחן, לאחר החלפת נוזל לתיבה, במידה והרכב מאבד שילוב הילוכים או מתחילות החלקות, מה אני צריך לעשות?

א.אף אחד לא כתב שבזמן הפעלת לחץ האוויר ישתחרר, זה ברור.

מה שכתבתי (ציטוט בהעתק הדבק), "ידוע ששמן שמשתחרר לאחר לחץ, ישחרר את בועות האוויר מהר יותר."

ב. הנוזל משתחרר חזרה לקרטר, הסלקטור בנוי בצורת מוט שבמרכזו חרטו טבעות/תעלות במרחקים של כחצי ס"מ, ובינהם יש מחזירי שמן. הסלקטור מקבל לחץ שמן שונה בכל הילוך ונע בין מבוך של תעלות במוח.כאשר הוא מפוקד לקשר בין שני תעלות שמן, בהתאם למהירות הנסיעה. שאר החריצים שלו מקשרים את תעלות השמן שהיו קודם בלחץ לכיוון זרימה לקרטר ומשם לקולר לצוךך קירור.

אם ידית ההילוכים תעמוד במקום קבוע, בשאר המבוכים ישאר אוויר.ואז האוויר ידחס במקום לדחוס ולהצמיד את הדיסקיות..

ג. מה שצריך לעשות, כתבתי כבר.

 

דוד.

דוד מזרחי נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

"ידוע ששמן שמשתחרר לאחר לחץ, ישחרר את בועות האוויר מהר יותר."

 

אבל לאן משתחרר הלחץ? חייבת להיות נקודת יציאה והיא הניקוז למעשה. אולי המושג ניקוז מבלבל אותך, אם אני אכתוב פתח שחרור לחץ או פתח אויר אטמוספרי זה יהיה יותר מובן?

 

עכשיו לגבי הטיפ שלך, אין בו שום סוד, אחרי החלפת נוזל ממסרה אוטו' יש להעביר הילוכים באופן ידני מספר פעמים, למה אתה חושב שלא מכירים את זה, הרי כל מוסכניק מתחיל יודע זאת.

עוד כתבת שיש להוציא את המדיד ממקומו בזמן זה, מיותר, לתיבה יש נשם ויש חלל פנימי מספק כדי לאפשר לאויר כלוא להשתחרר.

שאתה מדבר על סלקטור אתה כנראה מתכוון לגוברנר.

יש פתח אוורור או ניקוז בבכונות הפעלת מצמדים, לא בכל ממסרה אבל בהחלט זה קיים. אולי גם לזה נמצא לך תמונה או איור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה נהיה ?. הסברתי בדיוק לאן משתחרר הלחץ בגיר.

"עכשיו לגבי הטיפ שלך, אין בו שום סוד". לא הבנתי.

למי זה לא סוד?. מה זה אולי איגוף שלך מימין ?. :-P

דוד.

דוד מזרחי נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הסברת כלום, ואמת שדי קשה לי להתדיין איתך טכנית בנושא ולהגיע הסכמה או להשתכנע מטיעוניך כאשר אתה טוען שאין ניקוז למשאבת בלם מרכזית, מתבלבל בין סלקטור לגוברנר, טוען שהשמן נלחץ, כותב שהמנהרות במוח הם מערכת סגורה כאשר הן כלל לא, כתב שהלחץ משתחרר לקרטר ולא מקבל את זה שיש פתחי ניקוז יעודיים לכך ועוד כל מיני דברים תמוהים ולא ברורים ולא רק בנושא ובשרשור הזה.

 

תבין, אני תמיד שמח ללמוד דברים חדשים ובדרך הזו הנוכחית לא נתקדם, אולי תביא לכאן את יועץ הסתרים שלך או סימוכין טכני ואז נמשיך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנה מצאתי סכמה הידראולית של בלוק שסתומים של הונדה JAZZ, מדובר כמובן בממסרת CVT אך לצורך העניין העקרון זהה לחלוטין לממסרה פלנטרית רגילה.

שם לב דוד לסימני ה X שמציינים נקודת ניקוז או שחרור לחץ וראה כמה יש כאלו.

 

JAZZ CVT VALVE BODY HYDRAULIC FLOW.jpg

 

הסכמה ההידראולית הבאה היא חלק של בלוק שסתומים של ממסרה GM 4L60E, שם לב לנקודות הניקוז המצויינות כ EX הכוונה ל exhaust או exit.

 

GM 4L60E hydraulic flow.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דניאל, שמתי לב לסימני הX, אלה בדיוק היציאות עליהם כתבתי, שמשחררות את הלחץ לקרטר מתעלות שגמרו את תפקידן

כאשר הגיר מעביר הילוך.

והם משחררות את הלחץ לאחר שהסלקטור או הגוברנר (אם תרצה) פותח להם את המעבר לקרטר. באותה העת הוא מעביר את הלחץ לתעלה אחרת כדי ללהעביר הילוך. תקן אותי אם אני טועה.

אני ממשיך וטוען שסרבו הוא צילנדר עם בוכנה, ללא אמצעי ניקוז.

דוד.

דוד מזרחי נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז יש או אין ניקוז לבלוק השסתומים של התיבה? תגיד יש, נגמור את זה ואז נמשיך הלאה.

אך אחד לא טען שהסרוו הוא לא בוכנה, אבל כדי לשחרר ממנו לחץ שסתום שהפעיל אותו או שסתום אחר חייב לשחרר ממנו את הלחץ וזה נעשה ע"י ניתוב הנוזל שהיה בלחץ בתוכו החוצה לפתח ניקוז שתוכנן לכך.

לעיתים בבוכנות הפעלת מצמדים (לא בוכנת סרוו) יש מעין שסתום לאיזון לחצים מהיר (מעיין גולה בתוך תושבת המשמש כמו שסתום חד כווני) נועד לסייע בריקון שאריות נוזל מחלל הבוכנה החוצה לפתח הניקוז בבלוק השסתומים ולאפשר חזרה מהירה של הבוכנה למקומה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5566 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...