Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6405 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מזדה לנטיס 97 נפח מנוע 1840

מה גורם לעשן הלבן? ממש המון עשן יוצא כשאני מניע את האוטו בבוקר..

 

מה שמעצבן זה שאני ממלא שמן, זה פול כלומר F לפי המד.. ואני בודק כל יום כל יום..

וזה לא יורד לאט לאט

אלא מה.. יום בהיר וצח פתאום כמעט ואין שמן (או שיש קצת או שאין כלום, לפי המד)

וזה קורה כל 4 חודשים בערך:

כשקניתי את האוטו החליפו לו שמנים, פלאגים וכל השטויות האלו שעושים בטיפול ממוצע

לאחר 4 חודשים זה קרה בפעם הראשונה,

ועכשיו עברו עוד 4 חודשים (פלוס מינוס) וזה שוב קרה

 

יתכן שאני שם שמן שאינו מתאים לרכב,

אז אשמח להמלצה על שמן טוב לאוטו שלי.. שם מוצר, רמת צמיגות וכן הלאה

(כרגע אני לא זוכר איזה שמן שמתי.. כי חברה שלי קנתה בתחנת דלק ושמו לה, אני לא הייתי איתה)

 

יש לציין שהעשן לבן, לא אפור או שחור... וזה קורה רק כשאני מניע את האוטו ומתחיל ללחוץ על הגז..

זה לא קורה ברמזורים ולא בשום סיטואציה אחרת. רק בבוקר!

 

תודה מראש לכל העוזרים!!! :-)

 

 

 

עריכה:

עוד שאלה קטנה אם מישהו יודע..

יש לי כפתור של אורות ערפל אחוריים באוטו, ואור ערפל אחד לא דולק.. פתחתי את הבגאג' ולא הצלחתי למצוא איפה נמצאת הנורה.. מישהו יודע?

פורסם

אם אני לא טועה זה רינגים שחוקים.

 

היה לי את זה בסובארו ליאונה וזה הלך והתגבר בטירוף. כמובן שאכל גם שמן בצורה היסטרית.

 

מה שכן - המנוע הרגיש נמרץ וטוב וכמובן אחרי 3-4 דקות הפסיק העישון.

 

המתן למומחים שיגידו לך בדיוק איך לתקן את הבעיה ומה העלויות.

פורסם

אוקיי תודה בינתיים..

ואם כבר אמרת את זה,

אז אני אציין שזה לא לוקח כמה דקות.. זה בערך דקה אפילו פחות (העשן). אני מתחיל ליסוע וכבר אין עשן

 

שוב תודה

פורסם

כמה ק"מ עשה המנוע ?

אם העשן בצבע לבן בלבד בהתנעה ואין עשן בנסיעה- רוב הסיכויים שיש להחליף גומיות שסתומים ובזה תיפתר הבעיה.

אם הרכב מעשן עשן כחלחל זה אומר שטבעות הבוכנה שחוקות ואתה בדרך ל: חצי אוברול/החלפתץ מנוע/שיפוץ מנוע.

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

פורסם

תודה לכל מי שהגיב עד כה. אפשר עוד תגובות?

 

עדכון קטן-

היום התנעתי דיי מאוחר כשהיה פחות קר ולא היה עשן.. אולי ממש מעט, זה היה זניח לחלוטין בהשוואה לבקרים הקודמים.

 

זה עוזר למישהו לאבחן את הבעיה?

ולמי כדאי לי לפנות שיפתור לי את הבעיה? אני מכיר רק מוסך אחד ולמדתי שאסור לסמוך גם על חברים של משפחה! אני גר בנתניה אשמח להמלצות.

כמובן מעוניין במוסך אמין שבאמת יפתור את הבעיה. אם הבן אדם לא יודע, שלא ישחק אותה.. ושלא יגנוב אותי בכסף.. וכמובן שלא יאלתר פיתרון זמני כדי שאחזור אליו שוב.

תודה

פורסם

רגע רגע,

אם מדובר על עשן לבן שמופיע רק במזג אויר קר יחסית, סביר מאד שמדובר סה"כ באדים של מים שמתעבים באגזוז במהלך הלילה כתוצאה מהלחות באויר. אם בזה מדובר - זה נורמאלי לחלוטין, ואין מה לדאוג.

איך תדע אם בזה מדובר? פשוט מאד:

החנה את הרכב לפרק זמן זהה של מספר שעות. פעם אחת בלילה כשקר, ופעם אחרת משעות הצהרים עד הערב נאמר.

אם יפלט עשן לבן רק לאחר חניית הלילה - מדובר במים בלבד. אתה כמובן גם יכול להריח את האדים ולשפוט לבד אם זה שמן או מים..

 

לעניין צריכת השמן - ציינת שהרכב צורך שמן מדי 4 חודשים.

כמה קילומטרים אתה נוסע במהלך 4 חודשים?

כמה שמן צריך להוסיף ברכב שלך בין מלא לכמעט ריק כפי שציינת?

בדוק נזילות מתחת לרכב, שהנשמים לא סתומים, אם יוצא עשן כחלכל מאחור בעת שאתה בולם עם המנוע ועדכן אותנו.

HFturbo

פורסם

אוקיי אני אבדוק את העשן ע"י חנייה בשעות שונות ואדווח

 

לגבי השמן..

בפעם האחרונה שזה קרה, היה לי גלון של 4 ליטרים כזה כסוף של דלק או דלק דראגון משהו כזה

לא אני הוספתי את השמן, אבל נשאר היה מהגלון בערך ליטר אחד.. כלומר שמו בערך 3 ליטרים

 

נזילות אין.. את זה אני יכול לומר בבטחה שכן אף פעם אין סימנים מתחת לרכב.

לגבי קילומטרים

יש לי את הרכב מחודש פברואר או מרץ השנה (2008) ועד היום. כשקניתי אותו היה הקילומטרז' 132,500.. עכשיו זה 138,000 או 138,500 בערך. אני לא נוסע הרבה כפי שניתן להבין.

 

 

רציתי לשאול על הדרך

כיצד אני יכול לדעת איזה שמן הכי "בריא" לרכב הספציפי שלי?

ראיתי בACE ובמקומות שכאלו מעין דף שמדבר על כל רכב... אבל זה מאוד כללי, ממש לא ספציפי

ומדבר רק על השמנים הספציפיים שהם מציעים למכירה.. ולא על שמנים אחרים שעשויים להיות איכותיים יותר.

 

ולגבי מים.. משקניתי את האוטו עוד לא יצא לי לשים מים. זה מלא עד הסוף וזה לא ירד אפילו במעט.

דרך אגב.. אני חושב שיש שם נוזל ירוק-כחול, ולא בידיוק מים.

דומה בצבעו לנוזל הקירור שיש במיכל בצד ימין..

אז רציתי לשאול, אם אני אצטרך למלא.. מה כדאי לקנות?

(ואל תציע שאני אמלא מים בבקשה, כי אני רוצה לשמור על האוטו כמה שיותר.. אז לא אכפת לי לבזבז קצת כסף על נוזלים "איכותיים", שכן אני מאמין שאם אשקיע בזה קצת כסף אז יהיו פחות בעיות וגם השמן-מים-נוזל קירור יגמרו יותר לאט)

 

בקיצור על איזה שמן מומלץ? איזה מים ואיזה נוזל קירור?

 

ועוד שאלה קטנה

האם כשאני שם שמן אז צריך לשים קצת קצת ולבדוק עם המד....

או שפשוט אפשר למלא עד שרואים את השמן עולה על גדותיו? (כמו במים)

 

 

שוב תודה!!! מצטער על החפירה! :(

פורסם

למא לאט ולבדוק עם המד!!! (מנהלים - חייבים כאן שלושה סימני קריאה, עמכם הסליחה!)

 

עודף שמן מזיק בצורה רבה.

 

ועוד דבר, תאמר לחברה שלך, ששמן לא ממלאים בתחנת דלק!

לתמיכה טכנית וייעוץ בחומרה ומחשבים פנו בה"פ.

החלפת מסכים לניידים בעלות ללא תחרות.

פורסם

שמן מומלץ:

LIQUI MOLY 10W40 חצי סינטטי, מיכל צהוב.

בתחנת דלק לא קונים כלום חוץ מדלק. בכל בגאז' רצוי שיהיה לך גלון נוזל קירור ושמן מהסוג שמכיל המנוע לכל צרה.

 

מדידת שמן:

הרכב חייב לעמוד על שטח מישורי לחלוטין - לא עליה, לא ירידה, ולא שום שיפוע צד.

הרכב חייב לעמוד לפחות 5 דקות עם מנוע כבוי.

שלוף את מדיד שמן המנוע

נקה אותו משמן עם טישו או בד

וודא שהוא נקי מבד או טישו והחדר אותו חזרה למקומו עד הסוף לכמה שניות.

שלוף חזרה החוצה ובחן את מיקום השמן ביחס לקוים המציינים מינימום ומכסימום.

חזור על המדידה לפחות פעמיים.

 

חסר שמן?

 

הוסף רבע קילו בכל פעם

המתן 2 דקות

וחזור על תהליך הבדיקה.

HFturbo

פורסם

תודה על התגובה

 

חחחחחח כן זה מה שאמרתי לה..

בגלל זה אני שואל, עכשיו אני רוצה לקנות שמן איכותי, 2-3 גלונים אפילו שיהיה באוטו

כנ"ל לגבי מים.. ונוזל קירור

 

רק צריך המלצות ספציפיות, במיוחד כי בעבר נעזרתי כאן בפורום בכמה אנשים.. ושמתי לב שהיו לאותם אנשים רכב כמו שלי

 

עריכה-

HFTURBO

תודה על התגובה

 

שתי שאלות

 

1) האם זהו השמן שהכי מומלץ לרכב הספציפי שלי? מבחינת צמיגות, יצרן וכדומה

 

2) מן הסתם שכרגע השמן שיש לי ברכב הוא אינו מה שציינת.. (LIQUI MOLY 10W40) אז מה עושים? צריך לקחת למוסך כדי שישאבו או ינקזו מתחת לרכב? זה יעלה הרבה, לא?

פורסם

סוג השמן המומלץ למיטב זכרוני הוא אכן הוא אכן 10W40.

המלצתי על ליקויד מולי משום שמדובר ביצרן מוכר ואיכותי ובמחירים עדיין סבירים, אבל אתה רשאי לבחור כל יצרן סביר לפי שיקולך.

 

חשוב להדגיש שבשום מצב ובשום רכב אין למלא מים, אלא נוזל קירור ייעודי בהתאם להוראות היצרן.

 

עכשיו שאתה כבר יודע איך למדוד שמן כמו שצריך, בדוק שוב כמה שמן הרכב צורך לאורך תקופה.

אם אכן מדובר על קילו לכל אלף קילומטר, זה נתון שחורג מאד ממה שזכור לי לפחות לגבי הרכב שברשותך, ואם אין באמת כל נזילות, יש מקום לבחון את מקור הבעיה הלאה.

 

לסיכום, אני מציע לך כדלקמן:

א. בדוק מפלס שמן, והוסף עד למכסימום.

ב. כל מספר ימים בדוק את מצב השמן מחדש.

ג. במקביל - המשך לבדוק נזילות.

ד. אם אכן המפלס יורד ואין נזילות פנה למוסך לבדיקת הסיבה לאכילת השמן, והתייעץ איתנו פה.

 

החלפת שמן ופילטר תעלה לך פילטר+גלון שמן+עבודה של חצי שעה, לא סיפור בכלל. אבל להערכתי עד להשלמת הבדיקה לפחות - אין מקום לניקוז של כל השמן הקיים והחלפתו בחדש.

HFturbo

×
×
  • תוכן חדש...