Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6386 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

O:

 

פעם ראשונה שאני שומע על זה,

אין לי מושג על מה הרוב פה מדברים , אני לא ממש מומחה,

אצלי ברכב אני פשוט מכוון את הכפתור של המזגן מכחול לאדום ומפעיל את המזגן ויוצא אוויר חם :x

 

אני משתמש באותו דבר כמו שאני מפעיל על קור, פשוט יש כפתור עגול שאני מסובב אותו לצבע אדום וזהו :o

פורסם
O:

 

פעם ראשונה שאני שומע על זה,

אין לי מושג על מה הרוב פה מדברים , אני לא ממש מומחה,

אצלי ברכב אני פשוט מכוון את הכפתור של המזגן מכחול לאדום ומפעיל את המזגן ויוצא אוויר חם :x

 

אני משתמש באותו דבר כמו שאני מפעיל על קור, פשוט יש כפתור עגול שאני מסובב אותו לצבע אדום וזהו :o

 

 

הנה דוגמא לאחד שמדליק מזגן בשביל חימום.

 

שמר, אני מסכים איתך לחלוטין!

פורסם

בני, מה בדיוק לא בסדר במה שאמרתי?

 

יש לי מזגן, והוא עובד על חום וקור.

 

אני יוצא מפגר כי אני מסובב את הכפתור לחום?

מה זה התגובות האלה

 

קראתי פה הכל, אין אפילו בנאדם אחד שהסביר מה צריך ואיך!

סה"כ מה שאמרתם זה "תבדוק ת'אוטו, תבדוק את זה תבדוק את זה"

ואם הוא לא יודע?

אני למשל אחד שלא יודע על אפשרויות אחרות.

איך בדיוק אני אמור לחמם את פנים הרכב בלי להשתמש במזגן?!

פורסם

דרור וכל האחרים שאינם מבדילים בין מיזוג לחימום ברכב.

 

ברכב ישנם שני מערכות , אחת זה המזגן תפקידו לקרר את הרכב השנייה זה החימום תפקידה לחמם את הרכב שני המערכות האלו אינן קשורות אחת לשניה .

מזגן זאת מערכת נפרדת וחימום זאת מערכת נפרדת אל אף שהאויר בין אם הוא קר ובין אם הוא חם יוצא מאותו מקום בסופו של דבר.

כאשר אנחנו מפעילים חימום ברכב אנחנו לא מפעילים את המערכת של המזגן לכן אין כל קשר בין המזגן לבין החימום המזגן תקין אם הוא מקרר שהחימום לא עובד אז הוא לא תקין ולא המזגן .

הטעות היא נפוצה לקרוא לחימום ברכב מזגן.

פורסם
דרור וכל האחרים שאינם מבדילים בין מיזוג לחימום ברכב.

 

ברכב ישנם שני מערכות , אחת זה המזגן תפקידו לקרר את הרכב השנייה זה החימום תפקידה לחמם את הרכב שני המערכות האלו אינן קשורות אחת לשניה .

מזגן זאת מערכת נפרדת וחימום זאת מערכת נפרדת אל אף שהאויר בין אם הוא קר ובין אם הוא חם יוצא מאותו מקום בסופו של דבר.

כאשר אנחנו מפעילים חימום ברכב אנחנו לא מפעילים את המערכת של המזגן לכן אין כל קשר בין המזגן לבין החימום המזגן תקין אם הוא מקרר שהחימום לא עובד אז הוא לא תקין ולא המזגן .

הטעות היא נפוצה לקרוא לחימום ברכב מזגן.

 

 

תודה רבה על התשובה המפורטת, סוף סוף מישהו עונה בבירור ולא אומר לי "תעשה חיפוש".

 

תודה רבה, עכשיו הבנתי את העניין

פורסם

כותבים לך לעשות חיפוש כי מן הסתם מישהו כבר טרח וענה בדיוק את אותה תשובה כמה וכמה וכמה פעמים, וכבר נמאס לו לענות ולחזור על עצמו כמו תוכי.

זה לא ששולחים אותך עם את חפירה למרחבי אי המטמון למצוא את התיבה שבה התשובה. בסה"כ צריך להשתמש במנוע החיפוש. ענו על זה הרבה פעמים, אפילו ב-2003.

 

לעצם העניין - התשובה שמעליך אינה מדוייקת.

 

המערכות הנ"ל כן קשורות, ולא רק שיוצאות מאותו מקום, האוויר עובר בתעלה משותפת.

דמיין לך אמת מים פתוחה, דרכה עוברים מים בטמפ' הסביבה.

 

עכשיו , במקום אחד בתעלה, יש לך ברז עם מים קרים מאוד (על סף הקיפאון), שמזרים (נניח) 50 ליטר בדקה.

מטר ממנו, במקום אחר באותה תעלה, יש ברז עם מים חמים מאוד, כמעט רותחים, שמזרים 150 ליטר לדקה.

 

שני הברזים מגיעים ממקורות שונים של מים (בדיוק כמו שרדיאטור המיזוג ורדיאטור החימום מגיעים ממערכות נפרדות).

 

אמת המים מגיעה אליך הבייתה, ואתה משתמש במים.

אם תפתח רק את ברז המים הקפואים - מן הסתם, המים שיגיעו אליך יהיו קרים עד קרים מאוד, בתלות בזרם המים המקורי (זה שהגיע בטמפ' החדר).

אם תפתח רק את ברז המים החמים - יגיעו אליך מים חמים, אפילו קצת שורפים.

אם תפתח את שני הברזים - המים אמנם יתקררו באיזור הברז של הקרים, אבל אח"כ יתחממו בכלל שנכנסים מים חמים בכמות גדולה יותר. עדיין יהיה חם, אבל מעט פחות.

 

מערכת האוורור עושה אותו דבר. החלף את המים בטמפ' החדר באוויר טרי, את ברז המים הקרים ברדיאטור המזגן, ואת ברז המים החמים ברדיאטור החימום.

 

את מצב הסירקולציה ניתן להקביל למצב בו תיקח את המים שהגיעו אליך לכיור, ותחזיר אותם לתחילתה של אמת המים. אם אתה על מצב קירור, המים יגיעו מלכתחילה קרים יותר, ויהיה אפשר להשקיע פחות אנרגיה בקירור שלהם (או לקרר אותם לטמפ' נמוכה יותר). כנ"ל לגבי חימום.

פורסם

במקום כל הסלט הזה שעשיתם פה אפשר פשוט להסביר שכשמפעילים חימום ברכב אין צורך להדליק את המדחס (כפתור הA/C ברכב לא צריך להיות לחוץ!!) זה סתם בזבוז דלק...

פורסם

אז אפשר להדליק את המזגן בחורף על חימום, על מנת שיחמם טוב יותר?

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

  • חודש מאוחר יותר...
פורסם

טוב אז ככה: אני עשיתי חיפוש על מזגן לא מחמם והגעתי לכאן.

הסיפור שלי הוא כזה: לפני כשלושה חודשים עברתי תאונה בה החליפו את הרדיאטור. המזגן בקירור פועל מצוין.

השבוע רציתי להפעיל את החימום אך יוצא אויר קר.

מה יכולה להיות הסיבה? האם קשור להחלפת הרדיאטור?

ד"א הרכב מדגם דהיטסו אפלאוז שנת 94

אודה לעזרת בעלי ידע

×
×
  • תוכן חדש...