Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6498 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

חברים שלום,

אתמול לקחתי את הקופרה לנסיעת מבחן והתאכזבתי

שמתי לב שבהילוך ראשון ושני בלחיצה על דוושת הגז על הסוף האוטו למרות כוחו הרב לא מאיץ כמו שציפיתי.

רק בהילוך השלישי קיבלתי את ההרגשה הרצויה, אבל זה היה כבר לאחר 100 קמ"ש.

הבחור מהסוכנות הסביר שזאת מערכת ESP שמגבילה את האוטו ולא נותנת לו להוציא את כל הכוח,

רציתי לכבות את ה ESP אך הוא לא הרשה לי.

 

אז שאלתי אוטו מה היה קורה אם הייתי מאיץ עם מערכת ESP מכובה, אז הוא אמר שהגלגלים הקדמיים פשוט יפרפרו בשני הילוכים הראשונים. זה אומר שלאוטו כוח רב אך בגלל שמשקלו לא גדול הגלגלים מפרפרים.

 

תשימו לב שעל אותה תופעה כותבים במבחן דרך של איביזה FR :

 

http://newcar.yad2.co.il/Article.php?ArticleID=238&TypeID=1&ManufacturID=334&ModelID=4649

 

כמובן שבקופרה שאני מתכנן לקנות מערכת ESP תהיה מכובה, אך איך למנוע מגלגלים לפרפר ולקבל את התאוצה והמכה בגב בשני הילוכים ראשונים כפי שקיבלתי בהילוך שלישי?

 

תודה

  • תגובות 75
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

דרך אגב שמתם לב שיש עכשיו מבצע על כל דגמי איביזה טורבו חדשה?

איביזה קופרה 130,000

איביזה FR 124,000

 

זה יפיל גם את מחירון יד שניה של מכוניות האלה?

כי אני מתכנן לקחת קופרה שנת 2006-2007...

פורסם

אח שלו, מערכת ה-ESP לא מותקנת באוטו כדי למנוע ממך לפרפר בראשון ובשני,

היא שם כדי להציל את החיים שלך ולתקן טעויות.

כשעשיתי קורס נהיגה מתקדמת, עשינו את כל התרגילים עם ESP ואחרי זה בלי ESP,

אתה לא מבין בכלל כמה ה-ESP עוזר ומוציא אותך ממצבים בעייתים בסיבובים, תת היגוי, היגוי יתר וכו'.

אני 3 חודשים עם הרכב ועד היום לא ניסיתי לנהוג עם ESP מכובה, זה בעייתי עם אוטו חזק מאד שיש לו נטייה עצבנית לתת היגוי.

המלצה שלי, אל תכבה את ה-ESP, הוא לא יתן לך תאוצה טובה יותר, אתה פשוט תפרפר.

אני לא יודע מה עבר על הרכב שאיתו עשית נסיעת מבחן אבל האוטו מאיץ יפה מאד בראשון ובשני.

איך אתה יכול להגיד על אוטו שעושה 0-100 ב-7 שניות כלא מאיץ יפה ?

זה שאתה לא מקבל את המכה בגב זה קצת מאכזב אבל תאמין לי שברמזורים אתה לא תרגיש

איך פתאום כל המכוניות שהיו לצידך, נמצאות במראה האחורית.

פורסם

אלדד, הקופרה מעשנת את צמיגיה למוות גם עם ESP דולק (כבר שכחת? אתה חיי את זה יום יום) :shock:

 

פותח הת'רד, 1.8T הותיק (והמצויין) אינו מספק בעיטה בגב, אלא דחיפה - המהירות עולה לה בזריזות, בלי דרמות (בעיטות) מיותרות - נצברת לה בקלילות ובזריזות :-)

 

ואלדד, אני מקווה שלא תכעס ש...

אגיד שהתאכזבתי מהתת היגוי המחריד של הקופרה - למרות שלמעט זה היה נחמד מאוד לנהוג בה (תודה רבה על כך שהפקדת בידי את יקירתך העצבנית :wink:).

Renault Megane RS 300 Trophy 2021

 

 

Renault Catpur 155 2021 

פורסם

התאוצה של הקופרה טובה ואף למעלה מכך, האפשרות לעקוף בבטחה בעליה בכביש בית אורן לא מצויה בכל רכב. התערבות ה-ESP בקופרה די גסה, בוודאי לעומת מכוניות כמו אלפא 159, אבל לא פוגמת מדי (אם בכלל) בהאצה ומוזר שהמוכר אמר לך את זה. מה שעשוי לפגום בהאצה הוא דווקא בקרת המשיכה, פונקציה אחרת של בקרה אלקטרונית, שמרפה תחילה מהמנוע דווקא בעוד ה-ESP משתמש במנגנון ה-ABS לבלום גלגלים על פי שיקול דעתו.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם

RK, אתה צודק - בקרת האחיזה היא זו שגורמת לסירוס הרכב :-)

 

שאלה - בעת ניתוק ESP, האם גם TCS מתנתק?

Renault Megane RS 300 Trophy 2021

 

 

Renault Catpur 155 2021 

פורסם

גם התת היגוי...

 

שגם ככה מחריד.

 

עידן, קודם כל עדיף להתחיל בשיפור המתלים ורק אח"כ שיפור המנוע... :-)

Renault Megane RS 300 Trophy 2021

 

 

Renault Catpur 155 2021 

פורסם
התאוצה של הקופרה טובה ואף למעלה מכך, האפשרות לעקוף בבטחה בעליה בכביש בית אורן לא מצויה בכל רכב. התערבות ה-ESP בקופרה די גסה, בוודאי לעומת מכוניות כמו אלפא 159, אבל לא פוגמת מדי (אם בכלל) בהאצה ומוזר שהמוכר אמר לך את זה. מה שעשוי לפגום בהאצה הוא דווקא בקרת המשיכה, פונקציה אחרת של בקרה אלקטרונית, שמרפה תחילה מהמנוע דווקא בעוד ה-ESP משתמש במנגנון ה-ABS לבלום גלגלים על פי שיקול דעתו.

 

 

טוב, אז כנראה זאת בקרת משיכה היא זו שעושה את כל זה, אפשר איכשהו משחק איתה בכדי להגיע לביצועים טובים יותר?

פורסם

עידן, קודם כל עדיף להתחיל בשיפור המתלים ורק אח"כ שיפור המנוע... :-)

 

הכל תלוי מה אתה מחפש, זה בסדר לשים צ'יפ קודם, אבל בכל מקרה עדיף להכיר את הרכב היטב.

עידן

צרפתיה שגורמת לך לחייך :-D

סקס סמים ואריה שאוהב סולר

פורסם

אפשר לשחק עם הכל, מה שכן זה יכול לפגוע באחריות.

 

אני עדיין לא מבין ממה כל כך התאכזבת. אתה יכול להתאכזב מהרבה דברים בקופרה, אבל ביצועי קו ישר זה לא אחד מהם. מאיזה רכב אתה מגיע לקופרה?

 

בכלל, האיביזה רחוקה מאד מלהיות מושלמת - היא לא נוחה ואף חובטת, פעולת הדוושות זוועה (הבלימה עצמה דווקא בסדר גמור), ה-ESP די פרימיטיבי וגס בפעולתו ומרגישים שזו מכונית לא חדשה בתכנונה, אבל אי אפשר להתעלם מכך שהקופרה, כחבילה, מהנה ביותר. היא גסה ו"רעה", במובן הטוב של המילה. יצאתי מאד מרוצה מסיבוב די מהיר עליו בכביש בית אורן.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם

חחח, אתה באמת רוצה לדעת ממה אני עולה לקופרה...? מפיאט אונו :lol:

התאכזבתי מכך שאת ההרגשה שקיבלתי בהילוך שלישי, לא קיבלתי בשני הילוכים קודמים

פורסם

קויילאוברים משפרים את האוטו הזה פלאים

שיפור לדעתי מספר אחד שצריך לעשות לקופרה הזאת

ככה אפשר לתקוף סיבובים כאילו אין מחר :-)

 

אחר כך שתלמד את הרכב, צ'יפ קטן וחמוד שיעלה את ההספק בעשרות סוסים יפים וחמודים

פורסם
חחח, אתה באמת רוצה לדעת ממה אני עולה לקופרה...? מפיאט אונו :lol:

התאכזבתי מכך שאת ההרגשה שקיבלתי בהילוך שלישי, לא קיבלתי בשני הילוכים קודמים

 

אז אני באמת לא מבין מה אתה רוצה. לדעתי, אחרי שתלמד את הרכב ההרגשה שלך תשתנה.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932


×
×
  • תוכן חדש...